表紙:Revuze Explorer:アパレル業界向けECレビュー分析ツール
年間契約型情報サービス
商品コード
979705

Revuze Explorer:アパレル業界向けECレビュー分析ツール

Revuze Explorer: Customer Experience Analytics For Fashion Retailers

出版日: 年間契約型情報サービス | 発行: Revuze Ltd. | ページ情報: 8 languages (Interface is in English)

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Revuze Explorer:アパレル業界向けECレビュー分析ツール
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Revuze Ltd.
ページ情報: 8 languages (Interface is in English)
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概要

フォーチュン500ランクインの小売業者も信頼を寄せる、アパレル業界向けカスタマーレビュー分析ツール

Revuze Explorer(レビューズ・エクスプローラー)は、AIを使ってネット上に散在している世界各地の消費者の商品レビューを収集し、分析するツールです。8言語の消費者レビューに対応しており、グローバルな戦略の立案および展開をサポートするツールです。


貴社製品やサービスの購入、使用、利用など、あらゆる側面において、顧客がどのように感じているかをリアルタイムで詳細に知ることができます。貴社の顧客だけでなく、競合他社の顧客がどのように考えているかも把握できます。Revuzeは、アパレル業界の消費者が重要視していると思われる約50のトピックを独自のアルゴリズムにより特定し、自動で分析を行います。自社製品だけでなく、競合他社や業界リーダーの製品に対して、どのようなアプローチが効果的であるか探ることが可能です。



顧客を理解することが、マーケティング戦略・製品・カスタマーエクスペリエンス改善への第一歩

多くのブランドが毎シーズン、何百、何千ものアイテムから成る新しいコレクションを発表します。しかし、顧客が各カテゴリや各アイテムに対してどのような感想を持っているか把握するのは困難です。Revuzeを使えば、他に類を見ない詳細なカスタマーエクスペリエンス分析を入手することが出来ます。特別な技術や知識も必要ありません。


ご活用イメージ

アパレル業界のマーケティング、商品開発、経営企画部門などが直面する次の課題も解決できます。

  • Q1 様々なコレクションやアクセサリーのカスタマー評価を知るには?
    • Revuzeは、複数のEコマースサイトから数十万件もの消費者レビューをSKUレベル、ブランドレベルで集計できます。これにより、ブランド、カテゴリ、単一アイテムレベルで総合的なセンチメントスコアの把握が可能です。消費者はよく、同カテゴリの他の商品やブランドとの比較をレビュー上に残すため、ライバル商品と比較してどの点が受け入れられ、どの点が不足しているのか知ることができます。
  • Q2 様々なコレクションやブランドの人気や評判を比較するには?
    • Revuzeは、カテゴリ内すべてのレビューを収集するため、カテゴリ内の各ブランド間の比較が可能です。SKUとブランド毎のレビュー数を分析することで人気度がわかり、センチメントスコアを把握することでポジショニングおよびトレンドの評判が明らかになります。また、消費者に議論される頻度の高いトピックを抽出し、リスト化することにより、より詳細な分析ができます。分析の際、評判やブランドロイヤルティに関連するトピックを選択することで、競合他社との比較を行うことができます。
  • Q3 新コレクション発売後、市場での成功度を測定するには?
    • Revuzeを使用することで、新コレクションに関する消費者のコメントを追跡することができます。発売後、市場でどのように受け止められているのか、何がうまくいっているのか、消費者は何が足りないと考えているのかなどを把握するのに役立ちます。

主なデータソース

  • eCommerceデータソース例
    • アパレル
    • American Eagle Brandwatch Gmarket
      Amazon DIM Pissed Consumer
      Athenashop Flipkart Zalando
  • 言語
    • ローカル言語ごとにカスタマーレビューの収集・分析を実施
    • 対応言語
    • 英語 フランス語 韓国語
      スペイン語 ロシア語 日本語
      ドイツ語 中国語  
目次

Understand your customers, improve your marketing, products and your customer's experience!

Like most brands, you launch new collections with hundreds or thousands of items each season . But do know what your customers think on every category and each item? All users, even non-technical ones can gain unparalleled, in-depth CX analytics and answer game-changing questions like:

How can I learn about customer rating of different collections and accessories?

Revuze's AI goes through hundreds of Thousands of customer reviews across multiple e-commerce websites and aggregates them to a SKU and Brand level. This approach allows us to deliver with the overall Sentiment score on a brand, category and single item level. We are also able to provide you insights on all the topics discussed by your customers and highlight your strengths and weak points compared to your competitors and category.

How can I compare popularity and reputation of different collections and Brands?

Since Revuze actively collects ALL the reviews within each category it allows you us to create comparison between each brand in the category. Our self learning AI analyzes reviews an aggregates them per SKU and Brand then it indicates the popularity and sentiment on a brand, category and even single product level. Understanding the sentiment is our core business, by going over the list of topics discussed by your customers you will be able to select ones related to your reputation and brand loyalty to further understand how you compare against your industry and competitors.

How can I measure the success of my latest new collection launch?

Since Revuze actively collects ALL the reviews within each category it allows you us to create comparison between each brand in the category. Our self learning AI analyzes reviews an aggregates them per SKU and Brand then it indicates the popularity and sentiment on a brand, category and even single product level. Understanding the sentiment is our core business, by going over the list of topics discussed by your customers you will be able to select ones related to your reputation and brand loyalty to further understand how you compare against your industry and competitors.

"Regardless of the industry you're operating in, Revuze can help you disrupt your market by giving you valuable insights into your customers' experience and your competitors' performance. Our AI solution is self-learning, which means you won't have to spend a single minute teaching it the jargon of your industry." Boaz Grinvald , CEO of Revuze.

Fortune 500 retailers rely on Revuze to know what their customers think

Brands gain unparalleled, in-depth cx analytics into customers and competitors without IT, experts or lengthy projects. They're understand how their customer experiences their brand and drive that into actionable decision, better products and increased revenue.

Join them on the world's first Self Learning Customer analytics Platform and start optimising the core experiences of your products with real-time data, insights and AI-powered analytics.

Reveal And Analyze New Trends Based On Real Data

  • Revuze's AI analyzes millions of opinions on every brand in the market, it then divides them into topics and creates an accurate measurement on the customer sentiment towards each topic.
  • Our Data is unbiased, we analyze it based on real users comments, mentions and reviews and not a limited sample or surveys.
  • Easily map new areas if interests surfaced by your customers and your competitors customers and stay on top of evolving trends and tastes.

Accurate Voice Of Customer reading

  • By analyzing the customer sentiment from millions of reviews we extract an accurate Voice Of Customer reading, from shipping, return policies, acceptance of new trends to price and overall satisfaction.
  • Surface issues and opportunities based on what your customers want, expect and think about your brands.
  • Generate VOC graphs to share with your peers or managers in order to drive data driven decisions almost in real time.

Know all that matters for customers in you industry

  • Our topic discovery is fully automated, we will find out 40-60 of the most important topics customers find relevant in your industry.
  • Create clusters of interesting products and items and get an accurate reading of the customer sentiment.
  • No experts needed, our AI teaches itself and understand the context and sentiment behind each review and mention. There is no need to manually explore keywords or topics.