市場調査レポート
商品コード
1548607

北米のB2B eコマースマーケットプレース:2024年

North America B2B E-Commerce Marketplaces 2024


出版日
発行
yStats.com
ページ情報
英文 48 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.87円
北米のB2B eコマースマーケットプレース:2024年
出版日: 2024年09月04日
発行: yStats.com
ページ情報: 英文 48 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

米国のB2Bマーケットプレースにおける販売額は、2023年に2,000億ユーロ超に達すると推計されています。

マーケットプレース導入の慎重な成長

北米企業は、B2B Eコマースマーケットプレースを徐々に受け入れています。2023年には、60%以上の企業が、これらのプラットフォーム経由の購入は25%未満であると回答しており、従来の調達から慎重に移行していることを示しています。

導入における課題

検索可能な製品情報の不足や、不十分なユーザーエクスペリエンスといった継続的な問題が、より広範な導入の妨げとなっています。半数以上の企業が詳細な製品情報の検索に苦労しており、40%以上の企業が読み込み時間の遅さや直感的でないインターフェイスを経験しています。

AI主導のイノベーション

AIはB2B Eコマースにおけるイノベーションの重要な原動力であり、動向予測から調達の自動化まで、あらゆるものを強化しています。AI技術の進歩に伴い、B2Bマーケットプレースは北米の事業運営にますます欠かせない存在になると予想されます。

当レポートでは、北米のB2B Eコマースマーケットプレースを調査し、北米および米国のB2B Eコマース市場の現況、利用者の行動・好み・認識などをまとめています。

目次

第1章 重要ポイント

第2章 マネジメントサマリー

第3章 北米のB2B Eコマースマーケットプレースの動向

  • B2Bマーケットプレイスで行われたB2B購入の内訳シェア
  • 今後12カ月のB2BマーケットプレイスでのB2B購入の内訳シェア
  • 従来の購入方法よりもB2Bマーケットプレイス経由の購入を好む割合
  • 日用品の検索・購入に利用されるB2Bマーケットプレイス
  • 企業が利用するサプライヤー数の内訳
  • 利用したこのとあるB2Bマーケットプレース機能
  • B2Bマーケットプレイスで経験した主な問題点
  • B2Bマーケットプレイス経由の購入で実現されるもっとも重要なメリット
  • B2Bマーケットプレイス経由の購入で得られるメリットがもっとも少ない企業の割合

第4章 米国のB2B Eコマースマーケットプレイス

  • B2B Eコマースマーケットプレイス市場の概要
  • B2B Eコマースサイトの売上:2022~2026年
  • B2B Eコマースサイトの売上がB2B電子商取引全体に占める割合:2022~2026年
  • B2B Eコマースマーケットプレースプレイスの売上のシェア
  • B2B Eコマースマーケットプレースプレイス売上が総電子売上に占める割合
  • B2B Eコマースマーケットプレースプレイス売上がB2B総売上に占める割合
  • B2B販売元:売上別
  • B2B製品売上の内訳:チャネル別
  • B2B EコマースがB2B総売上に占める割合
  • Amazonなどのサードパーティマーケットプレイスを通じて販売する企業の割合
  • Amazon Businessの製品売上
  • B2Bバイヤーが参加する電子購入オプション
  • Amazon Business経由で行われた企業のB2B支出総額の内訳
  • 購入の4分の1以上をAmazon Businessで行っているB2Bバイヤーの割合
  • 購入の半分以上をAmazon Businessで行っているB2Bバイヤーの割合
  • Amazon Businessで何も購入しないB2Bバイヤーの割合
  • Amazon Business以外のB2Bマーケットプレイスで購入するB2Bバイヤーの割合
  • 主要B2Bマーケットプレイスの概要
  • Amazon BusinessとAmazonの比較
目次
Product Code: 1671

North America B2B E-Commerce Marketplaces 2024: Reveals As Estimated in 2023, B2B Marketplace Sales in the U.S. Reached a Value of Over EUR 0.2 trillion- A Deep Dive by yStats.com

Cautious Growth in Marketplace Adoption

North American companies are gradually embracing B2B E-Commerce marketplaces. In 2023, over 60% of companies reported that less than 25% of their purchases were made through these platforms, indicating a careful move away from traditional procurement.

Challenges in Adoption

Ongoing issues such as insufficient searchable product information and subpar user experiences continue to hamper broader adoption. Over half of companies struggle to find detailed product information, while more than 40% experience slow loading times and unintuitive interfaces.

AI-Driven Innovation

Artificial intelligence is a key driver of innovation in B2B E-Commerce, enhancing everything from trend forecasting to procurement automation. As AI technology advances, B2B marketplaces are expected to become increasingly vital to business operations in North America.

Table of Contents

1. Key Takeaways

2. Management Summary

3. North America Regional B2B E-Commerce Marketplaces

    • Breakdown of B2B Purchases Made on B2B Marketplaces, by Share, in %, 2023e
    • Breakdown of B2B Purchases Made on B2B Marketplaces in the Next 12 Months, by Share, in %, 2023e
    • Breakdown of Preferences For Purchases Through B2B Marketplaces Over Traditional Purchasing Arrangements, in %, 2023e
    • B2B Marketplaces Used to Find And Purchase Supplies, in % of Companies, 2023e
    • Breakdown of Supplier Number Used by Companies, in %, 2023e
    • Experienced B2B Marketplace Features, in % of Companies, 2023e
    • Top Pain Points Experienced on B2B Marketplaces, in % of Companies, 2023e
    • Most Significant Benefits Realized From Purchasing Through B2B Marketplaces, in % of Companies, 2023e
    • Least Significant Benefits Realized From Purchasing Through B2B Marketplaces, in % of Companies, 2023e

4. U.S. B2B E-Commerce Marketplaces

    • B2B E-Commerce Marketplaces Market Overview, August 2024
    • B2B E-Commerce Site Sales, in USD trillion, 2022e-2026f
    • Share of B2B E-Commerce Site Sales Making Up Total B2B Electronic Sales, in % of Total B2B Electronic Sales, 2022e-2026f
    • B2B E-Commerce Marketplace Sales Value, in USD billion, & in % of Y-o-Y Change, in %, 2020-2023
    • Share of B2B E-Commerce Marketplace Sales Making Up Total Electronic Sales, in % of Total Electronic Sales, 2020-2023
    • Share of B2B E-Commerce Marketplace Sales Making Up Total B2B Sales, in % of Total B2B Sales, 2019-2023
    • B2B Sales Origin, by Sales Value, in USD trillion, 2023e
    • Breakdown of B2B Product Sales, by Channel, in %, 2023e
    • Share of B2B E-Commerce Making Up Total B2B Sales, in %, 2021 & 2027f
    • Share of Companies That Sell Through Third-Party Marketplaces Like Amazon, in %, December 2022
    • Amazon Business Product Sales Value, in USD billion, 2022 & 2023e
    • Electronic Purchasing Options In Which B2B Buyers Participate, in % of B2B Buyers, 2023e
    • Breakdown of Total B2B Spending of Companies Done Via Amazon Business, in %, 2023e
    • Share of B2B Buyer That Do More Than a Quarter of Their Purchases On Amazon Business, in %, 2023e
    • Share of B2B Buyers That Do More Than Half of Their Purchasing On Amazon Business, in %, 2023e
    • Share of B2B Buyers That Do Not Buy Anything On Amazon Business, in %, 2023e
    • Share of B2B Buyers That Buy On Other B2B Marketplaces Than Amazon Business, in %, 2023e
    • Overview of Selected B2B Marketplaces, April 2024 (1 of 3)
    • Overview of Selected B2B Marketplaces, April 2024 (2 of 3)
    • Overview of Selected B2B Marketplaces, April 2024 (3 of 3)
    • Critical Features of Selected B2B Marketplaces, April 2024 (1 of 2)
    • Critical Features of Selected B2B Marketplaces, April 2024 (2 of 2)
    • Comparison of Amazon Business to Amazon, 2023e