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市場調査レポート
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1635437

北米のB2B eコマース:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

North America B2B E-commerce - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 101 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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北米のB2B eコマース:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のB2B eコマース市場は予測期間中に10.2%のCAGRで推移する見込み。

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主要ハイライト

  • Payments Canadaによると、2021年には決済の約25%がデビットカードやクレジットカード、約63%がPOSクレジットやデビットカード、4.2%が小切手や紙媒体による決済になるといいます。好まれる決済方法のシフトは、eコマースプラットフォームが提供するオンライン決済モードをサポートし、また金融目的でのデジタルプラットフォームの好感度を示しています。
  • カスタマイズ型ソリューションやサプライヤーを求める現代のバイヤーは、eコマースプラットフォームを利用してさまざまなサプライヤーにアプローチし、プラットフォームを普及させています。それゆえ、専門化されたB2B市場は、新たな技術の進歩に対応するために需要が大幅に増加しています。これはまた、eコマースプラットフォームを通じた付加的なリーチと利便性により、サプライヤー間の競争と機会を後押ししています。
  • しかし、サイバーセキュリティやデータ漏洩は常にB2B eコマースプラットフォームを脅かし、データセキュリティを確保するための厳格な対策を必要としています。例えば、The Daily Swigによると、2022年1月、米国のeコマース・ウェブサイト、PulseTVがデータ漏洩を検知し、20万人以上の顧客のクレジットカード記録が流出した疑いがあるといいます。情報漏洩は2021年8月から2021年11月まで続いたため、事件は2021年12月末までに検知されました。
  • ほとんどの産業とは異なり、COVID-19の大流行は北米のB2B eコマース産業に恩恵をもたらし、企業が業務をオンラインに移行し、限られた移動やリソースの利用可能性から機能を確保する動機付けとなりました。B2Bのeコマースプラットフォームは、サプライヤーや卸売業者とのコミュニケーションに最適なメディアを提供し、ロックダウンを挟んで移動が制限され、不利な状況に見舞われた状況を助けた。パンデミック後の時代には、企業はサプライチェーンの全体的な効率性を高めることで、サプライヤーのより大きな利用可能性へのコストメリットと柔軟性から利益を得ています。

北米のB2B eコマース市場動向

小売業務のオンライン化が市場を牽引

  • オンラインB2B市場は、北米で小売B2CやC2Cのeコマースオプションが普及するのに比べ、かなり遅れて普及しました。これらの小売チャネルをいち早く採用した企業によって形成されたエコシステムが、オンライン事業の好感度を高め、B2B eコマースプラットフォームに有望な展望をもたらしました。小売eコマースプラットフォームの成長は、オンライン上のB2B eコマース市場空間の進化を後押しし続け、新たな小売・卸売チャネル・パートナーがオンライン上で事業を移行するのを確認しています。
  • 米国国勢調査局によると、2022年第1四半期のeコマース売上高は全体の14.3%を占め、2021年第1四半期と比較して6.7%増加しました。小売eコマースの人気の高まりは、顧客の好感度を示しており、エコシステムの進化をもたらし、市場に新たなeコマースプラットフォームや参入企業を引き寄せています。これはまた、B2B eコマースプラットフォームとそのユーザーのための市場開拓でもあります。
  • さらに、特化型eコマースの小売売上は、特定のエンドユーザー産業のニーズに応える特化型B2B eコマース・市場の可能性を反映しています。例えば、StatCanによると、2020年のカナダにおける飲食品セグメントのeコマース小売売上は41億2,000万カナダドルを占め、衣料品と衣料品付属品の売上は39億2,000万カナダドル、健康・身の回り品の売上は37億5,000万カナダドルでした。
  • また、多くの小売業者は、プラットフォームが提供する幅広いリーチを活用するために、オフライン施設を設置する代わりに、純粋にオンライン資源をチャネルとして運営しています。例えば、米国国勢調査局によると、2020年の米国における無店舗小売業者による小売総売上高は9,783億米ドルであるのに対し、eコマースによる売上高は7,057億米ドルであり、オンラインeコマースプラットフォームの大きな将来性が期待されています。

米国が市場成長を支配する

  • 現代のバイヤーは、正しい決断を下すために、さまざまなサプライヤーが提供する価格や在庫状況をオンラインで調査することを好みます。COVID-19の大流行の結果、多くの新時代のデジタル投資家や起業家は、米国のB2B eコマースプラットフォームを活用して、サプライチェーンの購入オプションをデジタルに恒久的に切り替えています。
  • ビジネスのさまざまな側面をオンラインまたはオフラインの単一のチャネルに移行することは有益です。そのため、米国企業は、卸売と小売に普及しているeコマースプラットフォームを活用し、業務の大半をオンラインに移行することを好んでいます。例えば、米国国勢調査局による「卸売業年次調査」によると、MSBO経由の米国商社卸売業のeコマース売上高は、2017年の9,900億米ドルに対し、2020年は約1兆400億米ドル、2019年は約1兆1,000億米ドルを占める。パンデミック後の市場は、オンライン適応の増加を記録しています。
  • さらに、中小企業のオンライン化に対する関心の高まりが、エコシステムの成長を後押ししています。その結果、国内のさまざまな地域から、既存のオンライン市場参入企業や新興の新規事業に基づいて、オンライン市場スペースに課題しようとする複数の小規模企業が関心を示しています。例えば、米国国勢調査局によるSmall Business Pulse Surveyによると、ニューハンプシャー州の全取引小企業の43%が2021年にオンライン販売またはウェブサイトを開発する予定であるのに対し、ミシガン州の企業は26.5%、コネチカット州の企業は25.7%でした。
  • この地域では、サードパーティのeコマースソリューションが広く利用されており、より多くの企業が自社製品を発表するためにインターネット・コミュニティに参加しています。同国では、ユーザーにオンライン販売への参入を促す新たな新興オンライン市場が確認されています。例えば、Sanaコマースによると、2021~2026年にかけて米国で最も収益を上げるのはサードパーティのeコマースB2B販売プラットフォームソリューションだと予想するメーカーが56%、次いでオンライン市場が52%、国産のeコマースプラットフォームが44%となっています。

北米のB2B eコマース産業概要

北米のB2B eコマース市場は非常にセグメント化されており、市場競争は中程度から低レベルです。さまざまなサービスプロバイダーやポータルサイト間の競争は非常に激しく、各サービスプロバイダーはユーザーフレンドリーなインターフェースを重視し、ユーザーにリーチと設備を提供しています。各社は企業やブランドと提携し、より幅広い層へのリーチを広げています。

  • 2021年9月-Alibaba.comは、B2B eコマースの拡大や立ち上げを支援するため、新規起業家を含む中小企業をサポートする新シリーズのツールやプログラムを導入。新しいツールには、売り手が他のプラットフォームで再販するための動向や製品を調査できるサプライチェーンツール、ライブビデオチャットやオンデマンド動向ビデオ、ドロップシッピング機能や代替品などが含まれます。また、新しいビデオショールームでは、バーチャルリアリティを活用してショールームや組み立てラインを発表しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 2017~2027年の市場規模(GMV)
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 現代のB2Bバイヤーのデジタル体験への注目の高まり
    • 小売事業のオンライン化へのデジタル化
    • B2B専門オンライン市場の人気上昇
  • 市場課題
    • B2B販売に影響を与えるサプライチェーンの混乱
    • サイバーセキュリティとデータ侵害
  • 市場機会
    • B2B専門オンライン市場への需要の高まり
  • B2B eコマース市場で普及している決済手段に関する分析
  • 顧客獲得動向に関する分析
  • 主要事例の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • チャネル別
    • ダイレクト販売
    • 市場販売
  • 地域別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alibaba Group Holding Ltd
    • Amazon.com, Inc.(Amazon Business)
    • ASOS Marketplace Limited
    • EWORLDTRADE, Inc.
    • KOMPASS
    • DIYTrade.com
    • EC21, Inc.
    • Newegg Business Inc
    • ThomasNet Inc
    • WEGOTRADE, Inc.
    • BlueCart, Inc

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91796

The North America B2B E-commerce Market is expected to register a CAGR of 10.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • According to Payments Canada, around 25% of the payments are conducted by debit or credit cards, with about 63% of transactions from POS credit and debit, and 4.2% of the payments from cheque and paper media in 2021. The shift in the preferable mode of payments supports the online payment modes offered by the e-commerce platform and also signifies the favorability of digital platforms for financial purposes.
  • Modern buyers looking for customized solutions and suppliers avail the e-commerce platforms to approach different suppliers, popularizing the platforms. Hence, specialized B2B marketplaces are witnessing a significant boost in demand to cope with new technological advancements. This also boosts the competition and opportunities among the suppliers due to added reach and convenience through the e-commerce platforms.
  • However, cybersecurity and data breaches constantly threaten the B2B e-commerce platforms and require stringent measures to ensure data security. For instance, according to The Daily Swig, in January 2022, the US e-commerce website, PulseTV detected a data breach, suspecting the exposure of more than 200,000 customer credit card records. The incident was detected by the end of December 2021, as the breach persisted between August 2021 and November 2021.
  • Unlike most industries, the COVID-19 pandemic has benefitted North America's B2B e-commerce industry, motivating businesses to shift operations online and secure their function from the limited movement and availability of resources. B2B e-commerce platforms provided the perfect media to communicate with suppliers and wholesalers, aiding in the situation hit adversely by the limited movement across lockdowns. In the post-pandemic era, the companies benefit from the cost benefits and flexibility to greater availability of suppliers, with overall supply chain efficiency added.

North America B2B E-commerce Market Trends

Popularity of Retail Business Operations Online to Drive the Market

  • The online B2B marketplace gained popularity much later than the retail B2C and C2C e-Commerce options gaining popularity in North America. The ecosystem created by the early adapters of these retail channels shaped the favorability of online operations, creating promising prospects for the B2B e-Commerce platforms. The growth of retail e-Commerce platforms continues to bolster the evolution of the B2B e-Commerce marketspaces online, witnessing new retail and wholesale channel partners shifting operations online.
  • According to the US Census Bureau, e-commerce sales in the first quarter of 2022 accounted for 14.3% of the total sales, registering an increase of 6.7% compared to the sales in the first quarter of 2021. The rising popularity of retail e-commerce indicates customer favorability, resulting in the ecosystem's evolution and attracting new e-commerce platforms and players in the market. This also develops the market space for the B2B e-commerce platforms and their users.
  • Further, specialized e-commerce retail sales reflect the potential offered by the scope for specialized B2B e-commerce marketplace, catering to the needs of a particular end-user industry. For instance, according to StatCan, the e-commerce retail sales in Canada in 2020 in the food and beverages sector accounted for CAD 4.12 billion, with sales of CAD 3.92 billion for clothing and clothing accessories and 3.75 billion for health and personal products.
  • Also, many retailers are operating purely from online resources for a channel instead of setting offline facilities to leverage the wide reach offered by the platforms. For instance, according to the US Census Bureau, out of the total retail sales by non-store retailers in the United States in 2020 accounted for USD 978.3 billion, the e-commerce sales accounted for USD 705.7 billion, promising significant prospects for the online e-commerce platforms.

United States Will Dominate the Market Growth

  • Modern buyers prefer online research for prices and availability offered by different suppliers to make the right decision. As a result of the COVID-19 pandemic, many new-age digital investors and entrepreneurs are switching to digital supply chain purchase options permanently, leveraging the B2B e-Commerce platforms in the US.
  • It is beneficial to shift various aspects of the business on a single channel, online or offline. Hence, US businesses prefer to shift most of their operations online, leveraging the prevalent e-commerce platforms for wholesale and retail. For instance, according to the Annual Wholesale Trade Survey by the US Census Bureau, the e-commerce sales of US merchant wholesale trade sales via MSBOs accounted for around USD 1.04 trillion in 2020 and USD 1.10 trillion in 2019, compared to 0.99 trillion in 2017. The post-pandemic market is registering an increase in online adaptation.
  • Further, the increasing interest for small businesses to shift their operations online drives the ecosystem's growth. As a result, several small companies from different parts of the country show interest, based on the existing online participants and emerging new businesses to try the online market space. For instance, according to the Small Business Pulse Survey by the US Census Bureau, 43% of New Hampshire's whole trade small businesses planned to develop online sales or websites in the US in 2021, compared to 26.5% of the companies in Michigan, and 25.7% from Connecticut.
  • Third-party e-commerce solutions are availed widely in the region, with more businesses joining the internet community to showcase their products. The country witnesses new emerging online marketplaces encouraging users to enter online sales. For instance, according to Sana Commerce, 56% of the manufacturers expect third-party e-commerce B2B sales platform solutions to generate the most revenue in the US from 2021 to 2026, followed by 52% for online marketplaces and 44% for the homegrown e-commerce platform.

North America B2B E-commerce Industry Overview

The North American B2B e-Commerce market is highly fragmented, with moderate to low market competition. The competition among different service providers and portals is highly intense, with each service provider offering reach and facilities to the users, focusing on a user-friendly interface. The companies are collaborating with companies and brands to help them extend their reach to a broader audience.

  • September 2021 - Alibaba.com introduces new series of tools and programs to support smaller businesses, including new entrepreneurs, to help them expand or launch B2B e-commerce. The new tools include supply chain tools enabling sellers to research proving trends and products to resell on other platforms, live-video chats and on-demand trending video, drop-shipping features and alternatives, and other features. Also, the company leverages virtual reality to show showrooms and assembly lines in its new video showroom.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption And Market Definition
  • 1.2 Scope Of The Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market size (GMV) for the period of 2017-2027
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power Of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power Of Buyers
    • 4.3.3 Threat Of New Entrants
    • 4.3.4 Threat Of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity Of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Focus on Digital Experience of Modern B2B Buyers
    • 5.1.2 Digitalization of Retail Business to Online Operations
    • 5.1.3 Rising Popularity of Specialized B2B Online Marketplace
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Supply Chain Disruption Impacting B2B Sales
    • 5.2.2 Cybersecurity and Data Breaches
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Increasing Demand for Specialized B2B Online Marketplaces
  • 5.4 Analysis on Prevalent Modes of Payments in the B2B E-commerce Market
  • 5.5 Analysis on Customer Acquistion Trends
  • 5.6 Analysis of Major Case Studies

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Channel
    • 6.1.1 Direct Sales
    • 6.1.2 Marketplace Sales
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 United States
    • 6.2.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Alibaba Group Holding Ltd
    • 7.1.2 Amazon.com, Inc. (Amazon Business)
    • 7.1.3 ASOS Marketplace Limited
    • 7.1.4 EWORLDTRADE, Inc.
    • 7.1.5 KOMPASS
    • 7.1.6 DIYTrade.com
    • 7.1.7 EC21, Inc.
    • 7.1.8 Newegg Business Inc
    • 7.1.9 ThomasNet Inc
    • 7.1.10 WEGOTRADE, Inc.
    • 7.1.11 BlueCart, Inc

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET FUTURE OUTLOOK