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市場調査レポート
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1582650

IDC FutureScape:世界のB2Bセールスリーダー2025年予測

IDC FutureScape: Worldwide B2B Sales Leadership 2025 Predictions


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IDC
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英文 24 Pages
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IDC FutureScape:世界のB2Bセールスリーダー2025年予測
出版日: 2024年10月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 24 Pages
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概要

このIDCの調査では、2025年のB2Bセールスリーダーシップに関するトップ10の予測が示されています。IDCのSales Force Productivity and Performance部門リサーチマネージャーであるミッシェル・モーガン(Michelle Morgan)氏は、次のように述べています。「営業テクノロジーの未来は、人間の直感と技術革新を融合させる機会をもたらします。これらのインテリジェンスシステムを効果的に活用する組織は、リアルタイムの考察を即座の行動と競合優位性に変え、営業を人間主導の芸術からデータ活用の科学に変えるでしょう。」

IDC FutureScape図

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScape予測

  • 外部要因の概要
  • 予測:テクノロジー購入者への影響
    • 予測1:2027年までに、G500企業の60%がAIを活用し、顧客データと行動パターンをより正確に分析することで、リードスコアリングとパイプライン管理を大幅に強化する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測2:2028年までに、F500企業の30%がAIを活用して、各営業担当者の潜在能力と市場状況に正確に適合したパーソナライズされた販売目標を作成する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測3:サービス製品の売上増加を促進するために、G500企業の65%が2027年までにダッシュボード、ゲーミフィケーション、アフターマーケットサービスに特化した新しいKPIを導入する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測4:2025年末までに、G1000企業の75%が、更新協議に先立って営業チームに顧客サービスおよびアフターマーケットサービスのリーダーとのコミュニケーションを義務付け、価値提案を一致させる。
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測5:2027年までに、G2000企業の63%がCRM支出を削減し、より高度なデータツール(CDPとデータレイク)、多様なソース(サードパーティのシグナルとID解決)、AIを活用したインターフェースを選択する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測6:2029年までに、AI主導の自動化により、G2000企業の52%が没入型テクノロジーを導入し、顧客エンゲージメントを再考し、より深いつながりを育むことができるようになる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測7:2027年までに、双方向のGenAIは、F500の80%に、人間とやり取りしているか、購入者が展開したボットとやり取りしているかに基づいて、分岐した販売ジャーニーを作成するように促します。
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測8:2028年までに、CPQ市場の50%以上が、より簡単な統合、データ管理、GenAI対応の自動化向けに設計された、はるかに大規模なRLM製品によって占められるようになる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測9:2026年までに、企業の50%がアカウントレベルの透明性のためにデータを統合し、コンタクトセンターと営業がそれぞれの機能の専門家でありながらライフサイクルの視点を維持できるようになる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測10:2028年までに、カスタマーサービス担当者の25%が顧客向けのコンシェルジュの役割に進化し、ノルマ獲得の役割、営業と顧客成功、そして純粋なサービスの間のギャップを埋める
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス

テクノロジー購入者へのアドバイス

外部 促進要因:詳細

  • AI主導のビジネスモデル-AI実験から収益化への移行
  • 自動化への推進力- データ主導の未来に向けて
  • AI主導の職場変革-明日の労働力を今日から構築
  • 責任ある人間中心のテクノロジー- 企業における倫理
  • 技術的負債との戦い-IT近代化へのハードルを乗り越える
  • 顧客体験の二乗- デジタルサービスに対する消費者と市民の期待

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US52630024

This IDC study provides the 2025 top 10 predictions for B2B sales leadership."The future of sales technology brings with it opportunities to blend human intuition with technological innovation," says Michelle Morgan, research manager, Sales Force Productivity and Performance at IDC. "Organizations that effectively harness these intelligence systems will turn real-time insights into immediate action and competitive advantage, transforming sales from a human-driven art into a data-empowered science."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2027, 60% of All G500 Organizations Will Use AI to Significantly Enhance Lead Scoring and Pipeline Management by Analyzing Customer Data and Behavior Patterns with Greater Precision
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2028, 30% of F500 Will Utilize AI to Create Personalized Sales Quotas That Are Precisely Aligned with Each Salesperson's Potential and Market Conditions
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: To Drive Increased Sales of Service Product Offerings, 65% of G500 Organizations Will Introduce Dashboards, Gamification, and New KPI Specific to Aftermarket Services by 2027
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By the End of 2025, 75% of G1000 Companies Will Mandate Sales Teams Communicate with Customer Service and Aftermarket Service Leaders in Advance of Renewal Discussions to Align Value Proposition
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2027, 63% of G2000 Companies Will Reduce CRM Spending, Opting for More Advanced Data Tools (CDPs and Data Lakes), Diverse Sources (Third-Party Signals and ID Resolution), and AI-Powered Interfaces
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2029, AI-Driven Automation Will Empower 52% of G2000 Companies to Adopt Immersive Technologies to Reimagine Customer Engagement and Foster Deeper Connections
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2027, Bidirectional GenAI Will Push 80% of F500 to Create Bifurcated Sales Journeys Based on Whether They Are Interacting with a Human or a Bot Deployed by a Buyer
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2028, 50%+ of the CPQ Market Will Be Dominated by Much Larger RLM Offerings That Are Designed for Easier Integration, Data Management, and GenAI-Enabled Automations
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2026, 50% of Enterprises Will Have Assimilated Data for Account-Level Transparency Enabling Contact Center and Sales to Remain Specialists in Their Function But Maintain a Life-Cycle Perspective
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2028, 25% of Customer Service Agents Will Have Evolved into the Role of Concierge to Customers, Bridging the Gap Between Quota Earning Roles, Sales and Customer Success, and Pure Service
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • AI-Driven Business Models - Moving from AI Experimentation to Monetization
  • The Drive to Automate - Toward a Data-Driven Future
  • AI-Driven Workplace Transformation - Building Tomorrow's Workforce Today
  • Responsible and Human-Centric Technology - Ethics in the Enterprise
  • Battling Against Technical Debt - Overcoming Hurdles to IT Modernization
  • Customer Experience Squared - Consumer and Citizen Expectations for Digital Services

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