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市場調査レポート
商品コード
1445906

B2Bマーケティング自動化プラットフォーム:世界市場の予測 (2022~2027年)

Market Forecast: B2B Marketing Automation Platform, 2022-2027, Worldwide

出版日: | 発行: Quadrant Knowledge Solutions | ページ情報: 英文 27 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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B2Bマーケティング自動化プラットフォーム:世界市場の予測 (2022~2027年)
出版日: 2023年11月20日
発行: Quadrant Knowledge Solutions
ページ情報: 英文 27 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のB2Bマーケティング自動化市場は、2027年までに13.20%のCAGRで成長すると予測されています。

B2Bマーケティング自動化プラットフォームは、Webサイト分析データ、アプリ分析データ、広告クリック、製品レビュー、インプレッションデータ、カスタマーサポートクエリ、ソーシャルメディアなど、様々な外部・内部ソースから取得した顧客行動データを使用します。これらのデータは実用的な分析に変換されるため、企業は顧客の関心をより深く理解し、顧客にポジティブな印象を与えることができます。顧客ライフサイクルの間、企業は顧客の需要に応えるため、動的な顧客データを追跡する必要があります。その際、プラットフォームはML/AIを使用してデータをインテリジェントに処理し、営業担当者に最適な提案を行うための意思決定を行います。もう1つの動向は、eメールの自動化を通じて異なるチャネルで同時に投稿を共有することを目的としたコンテンツ自動化機能に焦点を当てています。AIベースの校正、リンクされたソーシャルメディアハンドル、自動化コンテンツキュレーション・ワークフローなどの機能は、プラットフォームがキャンペーン結果を生成するのに役立ちます。マーケティング担当者は、行動分析ツールを使って顧客の行動をモニタリングすることで、顧客獲得を最大化し、顧客生涯価値を高めることができます。

当レポートでは、世界のB2Bマーケティング自動化プラットフォームの市場について分析し、プラットフォームの概要や市場の基本構造、全体的な市場規模の動向見通し、導入手法別・地域別・業種別・顧客の種類別の詳細動向、業界関係者が今後取るべき行動などを調査しております。

目次

第1章 分析概要

  • 市場展望 (2023年):主な分析結果と結論
  • 主な予測

第2章 B2Bマーケティング自動化プラットフォーム市場の概要

  • 市場の定義と範囲
  • 収益の種類
  • 分析対象地域
  • 分析対象業種

第3章 B2Bマーケティング自動化プラットフォーム市場の予測分析

  • 市場の加速要因と抑制要因
  • 市場予測:市場全体の場合
  • 市場予測:導入手法別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 市場予測:地域別
    • カナダ
    • 中東欧
    • 日本
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
    • 米国
    • 西欧
    • 日本・中国を除くアジア (AxJC)
    • 中国
  • 市場予測:業界別
    • 銀行・金融サービス
    • エレクトロニクス・通信
    • 小売業・eコマース
    • 専門的サービス
    • 医療・ライフサイエンス
    • 製造業
    • メディア・エンターテインメント
    • 政府・公共部門
    • 教育
    • エネルギー・ユーティリティ・その他
    • その他
  • 市場予測:顧客の種類別
    • 中小企業
    • 大企業

第4章 アナリストの提言

第5章 付録

図表

List of Tables

  • Table 1 : Market Share, Total Market, Worldwide
  • Table 2 : Market Share By Deployment Type, Worldwide
  • Table 3 : Market Share By Geographical Regions, USA
  • Table 4 : Market Share By Geographical Regions, Canada
  • Table 5 : Market Share By Geographical Regions, Latin America
  • Table 6 : Market Share By Geographical Regions, Western Europe
  • Table 7 : Market Share By Geographical Regions, Central & Eastern Europe
  • Table 8 : Market Share By Geographical Regions, MEA
  • Table 9 : Market Share By Geographical Regions, Asia ex. JPC
  • Table 10 : Market Share By Geographical Regions, Japan
  • Table 11 : Market Share By Geographical Regions, China
  • Table 12 : Market Share By Industry Vertical 1, Worldwide
  • Table 13 : Market Share By Industry Vertical 2, Worldwide
  • Table 14 : Market Share By Industry Vertical 3, Worldwide
  • Table 15 : Market Share By Industry Vertical 4, Worldwide
  • Table 16 : Market Share By Industry Vertical 5, Worldwide
  • Table 17 : Market Share By Industry Vertical 6, Worldwide
  • Table 18 : Market Share By Industry Vertical 7, Worldwide
  • Table 19 : Market Share By Industry Vertical 8, Worldwide

List of Figures

  • Fig. 1 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Worldwid2022 - 2027
  • Fig. 2 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , USA, 2022 - 2027
  • Fig. 3 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Canada, 2022 - 2027
  • Fig. 4 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Latin America, 2022 - 2027
  • Fig. 5 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Western Europe, 2022 - 2027
  • Fig. 6 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Central & Eastern Europe, 2022 - 2027
  • Fig. 7 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Middle East & Africa, 2022 - 2027
  • Fig. 8 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Asia excluding Japan and China, 2022 - 2027
  • Fig. 9 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Japan, 2022 - 2027
  • Fig. 10 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , China, 2022 - 2027
  • Fig. 11 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , IT & Telecom Industry, 2022 - 2027
  • Fig. 12 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Banking & Financial Services Industry, 2022 - 2027
  • Fig. 13 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Insurance Industry, 2022 - 2027
  • Fig. 14 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Healthcare Industry, 2022 - 2027
  • Fig. 15 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Government & Public Sector, 2022 - 2027
  • Fig. 16 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Retail & eCommerce, 2022 - 2027
  • Fig. 17 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Manufacturing, 2022 - 2027
  • Fig. 18 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Hospitality, 2022 - 2027
  • Fig. 19 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , On-premises Deployment, 2022 - 2027
  • Fig. 20 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Cloud Deployment, 2022 - 2027
  • Fig. 21 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , SMB Customers, 2022 - 2027
  • Fig. 22 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Large Customers, 2022 - 2027
  • Fig. 23 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Enterprise Customers, 2022 - 2027
  • Fig. 24 Market Forecast of B2B Marketing Automation Platform , Deployement Type, 2022 - 2027
目次
Product Code: QKS-02198

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that B2B Marketing Automation Market is Projected to Register a CAGR of 13.20% by 2027.

A B2B Marketing Automation platform uses customer behavioural data that are taken from various external and internal sources which are in the form of website analytics data, app analytics data, Ad clicks, product reviews, impression data, customer support queries and social media. These types of data are converted into actionable insights allowing organizations to have a better understanding of customer interests allowing firms to create positive impressions on customers. During the customer lifecycle, organizations need to track dynamic customer data in order to meet customer demand and in this regard the platform intelligently processes the data using ML/AI and takes decisions to make the best possible recommendations to the sales personnel allowing them to share relevant contents with customers during engagements. Another trend focuses on content automation feature that serves the purpose of sharing posts simultaneously across different channels through email automation. Features like AI-based proofreading, linked social media handles, automated content curation and workflows help platforms generate campaign results. Marketers can use behavioural analytics tools to monitor customer behaviour thus maximizing customer acquisition and increase customer lifetime value.

Table of Contents

Chapter 01: Research Summary

  • 2023 Market Outlook: Top Research Findings and Key Takeaways
  • Top predictions

Chapter 02: B2B Marketing Automation Platform Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Revenue Type
  • Geographical Regions
  • Industry Verticals

Chapter 03: B2B Marketing Automation Platform Market Forecast Analysis

  • Market Accelerators and Market Restraints
  • Market Forecast by Total Market
  • Market Forecast by Deployment Type
    • Cloud
    • On-Premises
  • Market Forecast by Geographical Regions
    • Canada
    • Central & Eastern Europe
    • Japan
    • Latin America
    • Middle East & Africa
    • USA
    • Western Europe
    • Asia Ex-Japan China (AxJC)
    • China
  • Market Forecast by Industry Verticals
    • Banking and Financial Services
    • Electronics & Telecom
    • Retail and eCommerce
    • Professional Services
    • Healthcare and Life Sciences
    • Manufacturing
    • Media & Entertainment
    • Government and Public Sectors
    • Education
    • Energy & Utility Others
    • Others
  • Market Forecast by Customer Types
    • SMB
    • Large
    • Enterprise

Chapter 04: Analyst Recommendations

  • Analyst Recommendations

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies