市場調査レポート
商品コード
1348068

日本のB2B eコマース市場予測2023-2030

Japan B2b Ecommerce Market Forecast 2023-2030

出版日: | 発行: Inkwood Research | ページ情報: 英文 113 Pages | 納期: 2~3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
日本のB2B eコマース市場予測2023-2030
出版日: 2023年09月15日
発行: Inkwood Research
ページ情報: 英文 113 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

主な調査結果

日本のB2B eコマース市場は、予測期間2023-2030年にCAGR 23.21%で成長すると予測されます。企業間電子商取引、マーケットプレース、ポータル、市場プレイヤーの拡大を切り開くための投資と資金調達、および市場プレイヤーによるその他の戦略的イニシアティブが、日本のB2B eコマース市場の成長につながると推定されます。

市場インサイト

日本の企業間電子商取引(B2B)市場は、技術の進歩、ビジネスダイナミクスの変化、買い手の嗜好の変化などを背景に、急速な変革を遂げつつあります。日本の企業は、業務の合理化、コスト削減、顧客体験の向上のためにデジタルトランスフォーメーションを取り入れています。これには、eコマース・プラットフォーム、電子調達システム、デジタル決済ソリューションの採用が含まれます。

さらに、スマートフォンの普及により、モバイルベースのB2B取引が大幅に増加しています。企業は現在、外出先でも便利に購買や意思決定ができるモバイルフレンドリーなプラットフォームを求めています。さらに、AIを活用した技術がB2B eコマース・プラットフォームに統合され、パーソナライズされた商品推奨の提供、在庫管理の最適化、顧客エンゲージメントの強化が図られています。

さらに2020年には、日本のeコマース・プラットフォームである「hey」がシリーズE投資の獲得に成功しました。この投資は、Bain Capital Tech Opportunitiesが主導し、Goldman Sachs、PayPal Ventures、YJ Capital、 Anatole、World Innovation Labが参加しました。提供された資金は、成長を加速させ、オンライン小売事業の確立を促進し、日本全国で企業のキャッシュレス取引を可能にするために戦略的に活用されました。

企業がデジタルの道を採用し、テクノロジーを活用し続けるにつれて、日本のB2B eコマース分野はさらに拡大すると予測されます。この拡大は、企業の成長と革新に新たな展望を開くと思われます。

競合考察

市場の主要企業には、eBay Inc、eWorldTrade、Amazon Incなどがあります。

目次

第1章 調査範囲と調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場規模・推計
  • カントリースナップショット
  • 国別分析
  • 調査範囲
  • 危機シナリオ分析
  • 主な市場調査結果

第3章 市場力学

  • 主な促進要因
    • デジタル受注の拡大
    • 技術の進歩と革新
    • 多様な決済手段のシームレスな利用と採用
  • 主な阻害要因
    • データプライバシーとセキュリティの重視の高まり
    • 多額の設備投資の必要性

第4章 主要分析

  • 主要市場動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PEST分析- 日本
  • 成長見通しマッピング-日本
  • 市場集中度分析

第5章 産業別市場

  • 家電
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 産業・科学
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 自動車・輸送
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 美容・パーソナルケア
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 衣料品
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • スポーツ
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 飲食品
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 建築・建設
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • その他産業
    • 市場予測図
    • セグメント分析

第6章 決済手段別市場

  • デジタル/モバイル/電子財布
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • クレジットカード/デビットカード
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 銀行振込
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 代金引換
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • その他の決済手段
    • 市場予測図
    • セグメント分析

第7章 競合情勢

  • 主な戦略的発展
    • 製品発表、開発
    • 協業、提携
  • 企業プロファイル
    • ALIBABA GROUP HOLDING LTD
    • AMAZON INC
    • EBAY INC
    • EWORLDTRADE
    • THOMASNET
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1: MARKET SNAPSHOT - B2B ECOMMERCE
  • TABLE 2: COUNTRY SNAPSHOT - JAPAN
  • TABLE 3: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY INDUSTRY, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION)
  • TABLE 4: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY INDUSTRY, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • TABLE 5: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY MODE OF PAYMENT, HISTORICAL YEARS, 2018-2022 (IN $ BILLION)
  • TABLE 6: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY MODE OF PAYMENT, FORECAST YEARS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • TABLE 7: LIST OF PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
  • TABLE 8: LIST OF PARTNERSHIPS & AGREEMENTS

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1: KEY MARKET TRENDS
  • FIGURE 2: PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
  • FIGURE 3: GROWTH PROSPECT MAPPING - JAPAN
  • FIGURE 4: MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
  • FIGURE 5: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, GROWTH POTENTIAL, BY INDUSTRY, IN 2022
  • FIGURE 6: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY CONSUMER ELECTRONICS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 7: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY INDUSTRIAL & SCIENCE, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 8: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY AUTOMOTIVE & TRANSPORTATION, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 9: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY BEAUTY & PERSONAL CARE, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 10: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY CLOTHING, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 11: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY SPORTS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 12: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY FOOD & BEVERAGE, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 13: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY BUILDING & CONSTRUCTION, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 14: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY OTHER INDUSTRIES, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 15: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, GROWTH POTENTIAL, BY MODE OF PAYMENT, IN 2022
  • FIGURE 16: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY DIGITAL/MOBILE/E-WALLETS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 17: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY CREDIT & DEBIT CARDS, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 18: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY BANK TRANSFER, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 19: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY CASH ON DELIVERY, 2023-2030 (IN $ BILLION)
  • FIGURE 20: JAPAN B2B ECOMMERCE MARKET, BY OTHER MODES OF PAYMENT, 2023-2030 (IN $ BILLION)
目次
Product Code: 70007

KEY FINDINGS

The Japan B2B eCommerce market is predicted to grow at a CAGR of 23.21% during the forecast period, 2023-2030. Investments and funding to open up the expansion of business-to-business eCommerce, marketplaces, portals, and market players, and other strategic initiatives taken by the market players are estimated to Japan's B2B eCommerce market's growth.

MARKET INSIGHTS

The Japan business-to-business (B2B) eCommerce market is undergoing rapid transformation, driven by technological advancements, changing business dynamics, and a shift in buyer preferences. Japanese businesses are embracing digital transformation to streamline operations, reduce costs, and enhance customer experiences. This includes the adoption of eCommerce platforms, electronic procurement systems, and digital payment solutions.

Further, the proliferation of smartphones has led to a significant increase in mobile-based B2B transactions. Businesses are now seeking mobile-friendly platforms that allow for convenient purchasing and decision-making on the go. In addition, AI-powered technologies are being integrated into B2B eCommerce platforms to provide personalized product recommendations, optimize inventory management, and enhance customer engagement.

Moreover, In the year 2020, 'hey,' the Japanese eCommerce platform, successfully obtained a Series E investment. This investment was spearheaded by Bain Capital Tech Opportunities, along with contributions from Goldman Sachs, PayPal Ventures, YJ Capital, Anatole, and World Innovation Lab. The provided funds were strategically utilized to expedite growth and facilitate the establishment of online retail operations, as well as to enable cashless transactions for businesses throughout Japan.

As businesses persist in adopting digital avenues and harnessing technology, the B2B eCommerce sector in Japan is projected to expand even more. This expansion will open up novel prospects for businesses to grow and innovate.

COMPETITIVE INSIGHTS

Some of the leading firms in the market are: eBay Inc, eWorldTrade, Amazon Inc, etc.

Our report offerings include:

  • Explore key findings of the overall market
  • Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
  • Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
  • Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
  • Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
  • Key analytics: Porter's Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
  • Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
  • Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments

TABLE OF CONTENTS

1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY

  • 1.1. STUDY OBJECTIVES
  • 1.2. METHODOLOGY
  • 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
  • 2.2. COUNTRY SNAPSHOT
  • 2.3. COUNTRY ANALYSIS
  • 2.4. SCOPE OF STUDY
  • 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
    • 2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON B2B ECOMMERCE MARKET
  • 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
    • 2.6.1. ENABLING SEAMLESS BUSINESS EVOLUTION THROUGH ONLINE PLATFORMS
    • 2.6.2. EMPOWERING 24/7 GLOBAL INTERACTIONS AND TRANSACTIONS
    • 2.6.3. OPTIMIZING OPERATIONS AND REDUCING OVERHEADS THROUGH E-COMMERCE
    • 2.6.4. EXPANDING MARKET HORIZONS AND UNLOCKING INTERNATIONAL OPPORTUNITIES

3. MARKET DYNAMICS

  • 3.1. KEY DRIVERS
    • 3.1.1. EXPANDING DIGITAL ORDERS
    • 3.1.2. TECHNOLOGICAL PROGRESS AND INNOVATIONS
    • 3.1.3. SEAMLESS USAGE AND ADOPTION OF DIVERSE PAYMENT METHODS
  • 3.2. KEY RESTRAINTS
    • 3.2.1. INCREASING EMPHASIS ON DATA PRIVACY AND SECURITY
    • 3.2.2. NEED FOR SUBSTANTIAL CAPITAL INVESTMENT

4. KEY ANALYTICS

  • 4.1. KEY MARKET TRENDS
  • 4.2. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
    • 4.2.1. BUYERS POWER
    • 4.2.2. SUPPLIERS POWER
    • 4.2.3. SUBSTITUTION
    • 4.2.4. NEW ENTRANTS
    • 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
  • 4.3. PEST ANALYSIS - JAPAN
  • 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING - JAPAN
  • 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS

5. MARKET BY INDUSTRY

  • 5.1. CONSUMER ELECTRONICS
    • 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 5.2. INDUSTRIAL & SCIENCE
    • 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 5.3. AUTOMOTIVE & TRANSPORTATION
    • 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 5.4. BEAUTY & PERSONAL CARE
    • 5.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.4.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 5.5. CLOTHING
    • 5.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.5.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 5.6. SPORTS
    • 5.6.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.6.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 5.7. FOOD & BEVERAGE
    • 5.7.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.7.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 5.8. BUILDING & CONSTRUCTION
    • 5.8.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.8.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 5.9. OTHER INDUSTRIES
    • 5.9.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.9.2. SEGMENT ANALYSIS

6. MARKET BY MODE OF PAYMENT

  • 6.1. DIGITAL/MOBILE/E-WALLETS
    • 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 6.2. CREDIT & DEBIT CARDS
    • 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 6.3. BANK TRANSFER
    • 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 6.4. CASH ON DELIVERY
    • 6.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 6.4.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 6.5. OTHER MODES OF PAYMENT
    • 6.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 6.5.2. SEGMENT ANALYSIS

7. COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
    • 7.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
    • 7.1.2. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
  • 7.2. COMPANY PROFILES
    • 7.2.1. ALIBABA GROUP HOLDING LTD
      • 7.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
      • 7.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
      • 7.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
    • 7.2.2. AMAZON INC
      • 7.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
      • 7.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
      • 7.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
    • 7.2.3. EBAY INC
      • 7.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
      • 7.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
      • 7.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
    • 7.2.4. EWORLDTRADE
      • 7.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
      • 7.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
      • 7.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
    • 7.2.5. THOMASNET
      • 7.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
      • 7.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
      • 7.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES