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市場調査レポート
商品コード
1445914
B2Bカスタマーコミュニティプラットフォーム:世界市場シェア (2022年)Market Share: B2B Customer Community Platform, 2022, Worldwide |
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B2Bカスタマーコミュニティプラットフォーム:世界市場シェア (2022年) |
出版日: 2023年09月18日
発行: QKS Group
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のB2Bカスタマーコミュニティ市場は、2027年までに13.40%のCAGRで成長すると予測されています。
デジタル化の進展と、より良い顧客体験を求める顧客の増加を受けて、マーケティング企業やデジタルコマース企業では、コラボレーション戦略を導入して顧客維持率を向上させ、ビジネスコミュニティで共有される知識を組織の従業員に提供する必要性が高まっています。カスタマーコミュニティスペースとB2Bカスタマーコミュニティプラットフォームの出現により、企業は顧客と直接つながり、顧客を教育し、規模に応じたコミュニケーションを実現できるようになっています。カスタマーコミュニティは、顧客との関係を強化し、顧客維持を強化し、新たな動向を把握し、製品教育や導入手順を提供し、迅速な顧客アドボカシーを実現させます。
当レポートでは、B2Bカスタマーコミュニティプラットフォームを「B2B企業が顧客サポート、導入支援、トレーニングをデジタルインタラクションで提供できるプラットフォーム」と定義しています。 このプラットフォームは、セルフサービス・ポータル、ピアネットワーキング、コミュニティサポート、製品教育などのコア機能を提供し、ブランド企業による顧客エンゲージメント戦略の改善を支援します。 B2Bカスタマーコミュニティプラットフォームは、カスタマージャーニーやライフサイクルの全体を通じてデジタルエンゲージメントを促進することで、企業が顧客との関係を育み、ブランドロイヤルティを高め、顧客維持や製品導入・アドボカシーを促進させるのを支援します。
B2Bカスタマーコミュニティプラットフォームは、マーケティング担当者が顧客サービスやコスト効率を改善し、各々の顧客の過去のやり取りや購買行動に基づいて協力関係を構築するのに役立ちます。B2B企業はカスタマーコミュニティプラットフォームを利用して、カスタマーサービス窓口からの電話を転送し、コミュニティメンバーにピアサポートを提供することで、通話費用を削減します。プラットフォームは、導入支援、製品に関するフィードバックの募集、サポートの提供、イベントでの交流の促進、顧客アドボカシーの促進など、幅広い使用事例をサポートしています。
B2Bカスタマーコミュニティプラットフォームの将来性は有望です。カスタマーコミュニティ間のつながりを確立するニーズの高まりや、コンテンツ・プログラム・イベントを通じて顧客が学び、共有し、付加価値を得られる魅力的なチャネルを構築することなどが、こうしたプラットフォームの需要急増と成長に大きく寄与しています。これらのプラットフォームは、顧客との接点の統合を促し、カスタマージャーニー全体を通じた顧客体験の同期を強化します。プラットフォームはAIと自動化を活用してデジタルエンゲージメントを最適化し、個々の顧客の変化するニーズを満たします。B2Bカスタマーコミュニティプラットフォームの利用は、費用対効果が高くタイムリーな方法で顧客とのコミュニケーションとオーディエンスとのエンゲージメントを改善するために、組織内で継続的に拡大しています。
当レポートでは、世界のB2Bカスタマーコミュニティプラットフォームの市場シェア構造について分析し、プラットフォームの概要や市場の基本構造、導入手法別・地域別・業種別・顧客の種類別のシェア構造、業界関係者が今後取るべき行動などを調査しております。
Quadrant Knowledge Solutions Reveals that B2B Customer Community Market is Projected to Register a CAGR of 13.40 % by 2027.
The advent of digitization, coupled with a rise in customers seeking better customer experiences, has intensified the need to implement collaborative strategies from marketing and digital commerce enterprises to provide improved customer retention rates and empower the organizational employees with the knowledge shared among the business communities. The customer community space and the emergence of B2B customer community platforms are allowing organizations to directly connect with and educate customers and enable communications at scale. Organizations are moving towards customer communities more frequently as it scales their capacity to strengthen customer relationships and retention, allows them to spot emerging trends, provide product education and adoption guidance, and enable prompt customer advocacy.
Quadrant Knowledge Solutions defines a B2B customer community platform as "a platform that enables B2B organizations to offer customer support, onboarding, and training by facilitating digital interactions." The platform offers core functionalities such as self-service portals, peer networking and community support, as well as product education to help brands improve their customer engagement strategy. A B2B Customer Community platform helps businesses foster customer relationships, increase brand loyalty, and drive customer retention as well as product adoption and advocacy by driving digital engagements throughout the customer journey lifecycle.
A B2B Customer Community platform helps marketers to improve customer service as well as cost efficiency and develop collaborations based on each customer's previous interaction and buying behaviour. The B2B companies use customer community platforms to redirect calls from customer service agents and lower call costs by providing community members with peer support. The platform supports a wide range of use cases, including, assisting with adoption, seeking feedback on the products, offering support, facilitating interactions at events, and encouraging client advocacy.
The future of B2B Customer Community platforms looks promising as factors such as the rising need to establish connections between customer communities and creating an engaging channel where customers can learn, share, and achieve added value through content, programs, and events have significantly contributed to the surge in demand and growth of these platforms. These platforms provide integration across customer touchpoints to enhance the synchronization of customer experiences throughout the customer journey. The platform leverages AI and automation to optimize digital engagement and satisfy the changing needs of each individual customer. The use of B2B customer community platforms is continuously growing within organizations to improve customer communication and engagement with audiences in a cost-effective and timely manner.