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市場調査レポート
商品コード
1392369

チャットボットの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測

Global Chatbot Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 230 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.46円
チャットボットの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
出版日: 2023年11月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 230 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

チャットボット市場の世界需要は、調査期間2023~2030年のCAGR24.3%で、2022年の613万米ドルから2030年には約3,493万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

チャットボットは、人工知能を搭載したコンピュータ・アプリケーションであり、人間とバーチャルにチャットして、問い合わせや関連する問題を多言語で解決します。チャットボットは、テキスト、ビデオ、ファイル共有、画像などの媒体を通じてユーザーと企業が対話できるようにプログラムされており、それによって様々な分野のユーザーを支援します。チャットボットには、ウェブベース、モバイル、スタンドアロンなど、さまざまなプラットフォームからアクセスできます。チャットボットは、運用コストを削減し、全体的な効率を高めるのに役立ちます。チャットボットには2つのタイプがあります。1つは一連のルールに基づいており、もう1つは人工知能と機械学習アルゴリズムに基づいています。一部のチャットボットには音声認識も含まれており、より充実した顧客サービス体験を提供しています。

市場力学:

チャットボット業界は、主に問い合わせを処理し、顧客をサポートするためにチャットボットの採用が増加しているため、大規模な成長を目の当たりにしています。さらに、企業が販売や顧客サービスを自動化するにつれて、チャットボットの人気が高まっています。チャットボットにより、企業はコストを削減しながらタイムリーなサービスを提供できるようになります。さらに、技術大手、戦略的コラボレーション、製品革新、事業拡大が世界のチャットボット市場を押し上げると予想されています。しかし、認知度の不足やチャットボットの複雑な管理などの課題は、市場の成長を阻害し、チャットボット市場の妨げになる可能性があります。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、チャットボットの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。チャットボット産業の成長と動向は、この研究に全体的なアプローチを提供します。

地域分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるチャットボット市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、このレポートは、すべての著名な地域にわたる個々の用途セグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 チャットボット-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場の促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

5 COVID-19発生の影響分析

第6章 世界のチャットボット市場分析:エンドユーザー別

  • エンドユーザー別概要
  • 実績データと予測データ
  • エンドユーザー別分析
  • 小企業
  • 中堅企業
  • 大企業

第7章 世界のチャットボット市場用途別分析

  • 用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 用途別分析
  • サービス向けボット
  • ソーシャルメディア向けボット
  • ボット決済・注文処理
  • マーケティング用ボット
  • その他

第8章 チャットボットの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • タイプ別分析
  • スタンドアロン型
  • ウェブベース
  • メッセンジャーベース/サードパーティ

第9章 チャットボットの世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品別分析
  • 人工知能
  • マーケティング
  • ヒューマンインテリジェンス

第10章 チャットボットの世界市場分析:業界別

  • 業界別概要
  • 実績データと予測データ
  • 業界別分析
  • 医療
  • 小売
  • 銀行・金融サービス・保険(BFSI)
  • メディア・エンターテイメント
  • 旅行・観光
  • eコマース
  • その他

第11章 世界のチャットボット市場分析:地域別

  • 上位企業シェア分析
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、ヒストリカル、予測
    • 北米セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東とアフリカ

第12章 チャットボット企業の競合情勢

  • チャットボット市場の競合
  • 提携・協業・契約
  • 合併・買収
  • 新製品の発表
  • その他の開発

第13章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • [24]7.ai Inc.
  • Acuvate
  • Aivo
  • Artificial Solutions
  • Botsify Inc.
  • Creative Virtual Ltd.
  • eGain Corporation
  • IBM Corporation
  • Inbenta Technologies Inc.
  • Next IT Corp.
  • Nuance Communications Inc.
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by End-user (USD MN)
  • Small Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • Medium Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • Large Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Application (USD MN)
  • Bots For Service Market Sales by Geography (USD MN)
  • Bots For Social Media Market Sales by Geography (USD MN)
  • Bots For Payments/ Order Processing Market Sales by Geography (USD MN)
  • Bots For Marketing Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Type (USD MN)
  • StAndalone Market Sales by Geography (USD MN)
  • Web-based Market Sales by Geography (USD MN)
  • Messenger-based/Third party Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Product (USD MN)
  • Artificial Intelligence Market Sales by Geography (USD MN)
  • Marketing Market Sales by Geography (USD MN)
  • Human Intelligence Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Vertical (USD MN)
  • Healthcare Market Sales by Geography (USD MN)
  • Retail Market Sales by Geography (USD MN)
  • Banking Financial Services And Insurance (BFSI) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Media And entertainment Market Sales by Geography (USD MN)
  • Travel & Tourism Market Sales by Geography (USD MN)
  • E-commerce Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Chatbot Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Chatbot Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Chatbot Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by End-user
  • Market Attractiveness Analysis by Application
  • Market Attractiveness Analysis by Type
  • Market Attractiveness Analysis by Product
  • Market Attractiveness Analysis by Vertical
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by End-user (USD MN)
  • Small Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • Medium Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • Large Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Application (USD MN)
  • Bots For Service Market Sales by Geography (USD MN)
  • Bots For Social Media Market Sales by Geography (USD MN)
  • Bots For Payments/ Order Processing Market Sales by Geography (USD MN)
  • Bots For Marketing Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Type (USD MN)
  • StAndalone Market Sales by Geography (USD MN)
  • Web-based Market Sales by Geography (USD MN)
  • Messenger-based/Third party Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Product (USD MN)
  • Artificial Intelligence Market Sales by Geography (USD MN)
  • Marketing Market Sales by Geography (USD MN)
  • Human Intelligence Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Vertical (USD MN)
  • Healthcare Market Sales by Geography (USD MN)
  • Retail Market Sales by Geography (USD MN)
  • Banking Financial Services And Insurance (BFSI) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Media And entertainment Market Sales by Geography (USD MN)
  • Travel & Tourism Market Sales by Geography (USD MN)
  • E-commerce Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11218466

The global demand for Chatbot Market is presumed to reach the market size of nearly USD 34.93 MN by 2030 from USD 6.13 MN in 2022 with a CAGR of 24.3% under the study period 2023 - 2030.

Chatbot is a computer application powered by artificial intelligence, and it chats virtually with humans to solve queries or related problems in multiple languages. Chatbot is programmed to allow users and businesses to interact through a medium such as text, video, file sharing, and image, thereby assisting users in various sectors. Chatbots are accessible through different platforms such as web-based, mobile and standalone. Chatbots help in reducing operational expenses and increase overall efficiency. There are two types of Chatbots. One is based on a set of rules, while the other is based on artificial intelligence and machine learning algorithms. Some chatbots also include voice recognition to provide an enhanced customer service experience.

MARKET DYNAMICS:

The chatbot industry is witnessing massive growth mainly because of the increase in the adoption of chatbots to handle queries and support customers. Moreover, chatbots are gaining popularity as businesses automate their sales and customer services. The chatbots enable organizations to deliver timely services at reduced costs. Furthermore, tech titans, strategic collaboration, product innovation, and business expansions are expected to boost the global chatbot market. However, lack of awareness and other challenges such as complex management of chatbots may obstruct the market growth and hamper the chatbot market.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of chatbot. The growth and trends of chatbot industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the chatbot market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By End-User

  • Small Enterprises
  • Medium Enterprises
  • Large Enterprises

By Application

  • Bots For Service
  • Bots For Social Media
  • Bots For Payments/ Order Processing
  • Bots For Marketing
  • Others

By Type

  • Standalone
  • Web-Based
  • Messenger-Based/Third Party

By Product

  • Artificial Intelligence
  • Marketing
  • Human Intelligence

By Vertical

  • Healthcare
  • Retail
  • Banking, Financial Services, And Insurance (BFSI)
  • Media And Entertainment
  • Travel & Tourism
  • E-Commerce
  • Others

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Chatbot market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the chatbot market include [24]7.ai, Inc., Acuvate, Aivo, Artificial Solutions, Botsify Inc., Creative Virtual Ltd., eGain Corporation, IBM Corporation, Inbenta Technologies Inc., Next IT Corp., Nuance Communications, Inc. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . CHATBOT - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By End-user
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.5 Market Attractiveness Analysis By Vertical
    • 3.7.6 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL CHATBOT MARKET ANALYSIS BY END-USER

  • 6.1 Overview by End-user
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by End-user
  • 6.4 Small Enterprises Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Medium Enterprises Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Large Enterprises Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL CHATBOT MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 7.1 Overview by Application
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Application
  • 7.4 Bots For Service Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Bots For Social Media Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Bots For Payments/ Order Processing Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.7 Bots For Marketing Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.8 Others Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL CHATBOT MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 8.1 Overview by Type
  • 8.2 Historical and Forecast Data
  • 8.3 Analysis by Type
  • 8.4 StAndalone Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.5 Web-based Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.6 Messenger-based/Third party Historic and Forecast Sales by Regions

9 . GLOBAL CHATBOT MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 9.1 Overview by Product
  • 9.2 Historical and Forecast Data
  • 9.3 Analysis by Product
  • 9.4 Artificial Intelligence Historic and Forecast Sales by Regions
  • 9.5 Marketing Historic and Forecast Sales by Regions
  • 9.6 Human Intelligence Historic and Forecast Sales by Regions

10 . GLOBAL CHATBOT MARKET ANALYSIS BY VERTICAL

  • 10.1 Overview by Vertical
  • 10.2 Historical and Forecast Data
  • 10.3 Analysis by Vertical
  • 10.4 Healthcare Historic and Forecast Sales by Regions
  • 10.5 Retail Historic and Forecast Sales by Regions
  • 10.6 Banking Financial Services And Insurance (BFSI) Historic and Forecast Sales by Regions
  • 10.7 Media And entertainment Historic and Forecast Sales by Regions
  • 10.8 Travel & Tourism Historic and Forecast Sales by Regions
  • 10.9 E-commerce Historic and Forecast Sales by Regions
  • 10.10. Others Historic and Forecast Sales by Regions

11 . GLOBAL CHATBOT MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 11.1. Top Company Share Analysis
  • 11.2. Introduction
  • 11.3. North America Sales Analysis
    • 11.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 11.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 11.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 11.3.4. United State Sales Analysis
    • 11.3.5. Canada Sales Analysis
    • 11.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 11.4. Europe Sales Analysis
    • 11.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 11.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 11.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 11.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 11.4.5. France Sales Analysis
    • 11.4.6. Germany Sales Analysis
    • 11.4.7. Italy Sales Analysis
    • 11.4.8. Russia Sales Analysis
    • 11.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 11.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 11.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 11.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 11.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 11.5.4. China Sales Analysis
    • 11.5.5. India Sales Analysis
    • 11.5.6. Japan Sales Analysis
    • 11.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 11.5.8. Australia Sales Analysis
    • 11.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 11.6. Latin America Sales Analysis
    • 11.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 11.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 11.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 11.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 11.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 11.6.6. Peru Sales Analysis
    • 11.6.7. Chile Sales Analysis
    • 11.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 11.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 11.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 11.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 11.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 11.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 11.7.5. UAE Sales Analysis
    • 11.7.6. Israel Sales Analysis
    • 11.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 11.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

12 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE CHATBOT COMPANIES

  • 12.1. Chatbot Market Competition
  • 12.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 12.3. Merger And Acquisitions
  • 12.4. New Product Launch
  • 12.5. Other Developments

13 . COMPANY PROFILES OF CHATBOT INDUSTRY

  • 13.1. Company Share Analysis
  • 13.2. Market Concentration Rate
  • 13.3. [24]7.ai Inc.
    • 13.3.1. Company Overview
    • 13.3.2. Company Revenue
    • 13.3.3. Products
    • 13.3.4. Recent Developments
  • 13.4. Acuvate
    • 13.4.1. Company Overview
    • 13.4.2. Company Revenue
    • 13.4.3. Products
    • 13.4.4. Recent Developments
  • 13.5. Aivo
    • 13.5.1. Company Overview
    • 13.5.2. Company Revenue
    • 13.5.3. Products
    • 13.5.4. Recent Developments
  • 13.6. Artificial Solutions
    • 13.6.1. Company Overview
    • 13.6.2. Company Revenue
    • 13.6.3. Products
    • 13.6.4. Recent Developments
  • 13.7. Botsify Inc.
    • 13.7.1. Company Overview
    • 13.7.2. Company Revenue
    • 13.7.3. Products
    • 13.7.4. Recent Developments
  • 13.8. Creative Virtual Ltd.
    • 13.8.1. Company Overview
    • 13.8.2. Company Revenue
    • 13.8.3. Products
    • 13.8.4. Recent Developments
  • 13.9. eGain Corporation
    • 13.9.1. Company Overview
    • 13.9.2. Company Revenue
    • 13.9.3. Products
    • 13.9.4. Recent Developments
  • 13.10. IBM Corporation
    • 13.10.1. Company Overview
    • 13.10.2. Company Revenue
    • 13.10.3. Products
    • 13.10.4. Recent Developments
  • 13.11. Inbenta Technologies Inc.
    • 13.11.1. Company Overview
    • 13.11.2. Company Revenue
    • 13.11.3. Products
    • 13.11.4. Recent Developments
  • 13.12. Next IT Corp.
    • 13.12.1. Company Overview
    • 13.12.2. Company Revenue
    • 13.12.3. Products
    • 13.12.4. Recent Developments
  • 13.13. Nuance Communications Inc.
    • 13.13.1. Company Overview
    • 13.13.2. Company Revenue
    • 13.13.3. Products
    • 13.13.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies