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市場調査レポート
商品コード
1578220
ライブストリーミングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年~2032年の予測Global Live Streaming Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032 |
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カスタマイズ可能
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ライブストリーミングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年~2032年の予測 |
出版日: 2024年09月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 222 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ライブストリーミング市場の世界需要は、調査期間2024-2032年のCAGR23.64%で、2023年の931億3,000万米ドルから2032年には約6,287億8,000万米ドルの市場規模に達すると推定されます。
ライブストリーミングは、動画を撮影して保存するのではなく、リアルタイムでインターネット上に配信するプロセスです。ライブストリーミングは現在、ソーシャル・ネットワーキング・コンテンツ、ビデオゲーム配信、テレビ放送などで可能になっています。1対多接続は、複数のユーザーに同時にデータを送信します。リアルタイム通信(RTC)プロトコルは、1対多のライブストリーム放送で使用されるプロトコルではなく、Google Hangouts Meet、FaceTime、Skypeなどのビデオ会議システムで利用されています。
ライブストリーミング市場の成長は、ソーシャル投稿よりもライブストリーミングへの嗜好の高まりと、ブランド・インタラクションの向上と消費者へのアクセスを目的としたライブストリーミング技術の人気の拡大により、拡大する可能性が高いです。ネットワーク帯域幅を最適化し、ライブストリーミング・コンテンツのユーザーベースを拡大する要件の増加も、業界の拡大に貢献しています。一方、ライブストリーミング・サービス上の偽トラフィックは、ライブストリーミング市場全体の成長に新たな困難をもたらしています。さらに、接続や制作上の課題も、今後数年間の市場の成長をある程度制限する可能性があります。それにもかかわらず、デジタルメディア産業に最新技術を取り入れるような新しい動向は、市場プレーヤーに成長するためのいくつかの機会を提供すると思われます。
調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはライブストリーミングの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。ライブストリーミング産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。
カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。
The global demand for Live Streaming Market is presumed to reach the market size of nearly USD 628.78 Billion by 2032 from USD 93.13 Billion in 2023 with a CAGR of 23.64% under the study period 2024-2032.
Live streaming is the process through which a video is delivered over the Internet in real-time rather than being captured and saved first. Live streaming is now possible for social networking content, video game streams, and TV broadcasts. One-to-many connections send data to several users at the same time. Real-time communication (RTC) protocols are utilized by videoconferencing systems like Google Hangouts Meet, FaceTime, and Skype rather than the protocols used by one-to-many live stream broadcasts.
The growth of the live streaming market is likely to augment because of the increased preference for live streaming over social posts and the expanding popularity of live streaming technologies for improved brand interaction and access to consumers. The increased requirement to optimize network bandwidth and expand the user base for live streaming content also helps industry expansion. Fake traffic on live streaming services, on the other hand, is posing new difficulties to the entire live streaming market growth. Additionally, connection and production challenges may limit the market's growth in the next few years to some extent. Nonetheless, new trends like incorporating modern technologies into the digital media industry would provide several opportunities for market players to grow.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Live Streaming. The growth and trends of Live Streaming industry provide a holistic approach to this study.
This section of the Live Streaming market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Live Streaming market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Live Streaming market include Dacast Inc., Empire Video Productions LLC, Flux Broadcast Ltd., Huya Inc., International Business Machines Corporation, Meta, Pluto Inc., TikTok Inc., Twitch Interactive Inc., Vimeo Inc. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
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