市場調査レポート
商品コード
1578220

ライブストリーミングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年~2032年の予測

Global Live Streaming Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 222 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ライブストリーミングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年~2032年の予測
出版日: 2024年09月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 222 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ライブストリーミング市場の世界需要は、調査期間2024-2032年のCAGR23.64%で、2023年の931億3,000万米ドルから2032年には約6,287億8,000万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

ライブストリーミングは、動画を撮影して保存するのではなく、リアルタイムでインターネット上に配信するプロセスです。ライブストリーミングは現在、ソーシャル・ネットワーキング・コンテンツ、ビデオゲーム配信、テレビ放送などで可能になっています。1対多接続は、複数のユーザーに同時にデータを送信します。リアルタイム通信(RTC)プロトコルは、1対多のライブストリーム放送で使用されるプロトコルではなく、Google Hangouts Meet、FaceTime、Skypeなどのビデオ会議システムで利用されています。

市場力学

ライブストリーミング市場の成長は、ソーシャル投稿よりもライブストリーミングへの嗜好の高まりと、ブランド・インタラクションの向上と消費者へのアクセスを目的としたライブストリーミング技術の人気の拡大により、拡大する可能性が高いです。ネットワーク帯域幅を最適化し、ライブストリーミング・コンテンツのユーザーベースを拡大する要件の増加も、業界の拡大に貢献しています。一方、ライブストリーミング・サービス上の偽トラフィックは、ライブストリーミング市場全体の成長に新たな困難をもたらしています。さらに、接続や制作上の課題も、今後数年間の市場の成長をある程度制限する可能性があります。それにもかかわらず、デジタルメディア産業に最新技術を取り入れるような新しい動向は、市場プレーヤーに成長するためのいくつかの機会を提供すると思われます。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはライブストリーミングの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。ライブストリーミング産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 ライブストリーミング-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 ライブストリーミングの世界市場分析:コンポーネント別

  • 概要
  • 実績および予測データ分析
  • プラットフォーム
  • サービス

第6章 ライブストリーミングの世界市場分析:タイプ別

  • 概要
  • 実績および予測データ分析
  • 音声ストリーミング
  • ビデオストリーミング

第7章 世界のライブストリーミング市場分析:収益モデル別

  • 概要
  • 実績および予測データ分析
  • 広告サポート型
  • サブスクリプションベース
  • ペイパービュー

第8章 ライブストリーミングの世界市場分析:最終用途別

  • 概要
  • 実績および予測データ分析
  • ゲーム
  • メディア&エンターテインメント
  • 教育・専門・プロフェッショナル
  • スポーツ
  • ニュース&イベント
  • その他

第9章 ライブストリーミングの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋地域セグメント別
    • アジア太平洋地域国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 ライブストリーミング企業の競合情勢

  • ライブストリーミング市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品の発表
  • その他の開発

第11章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Dacast Inc.
  • Empire Video Productions LLC
  • Flux Broadcast Ltd.
  • Huya Inc.
  • International Business Machines Corporation
  • Meta
  • Pluto Inc.
  • TikTok Inc.
  • Twitch Interactive Inc.
  • Vimeo Inc
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Component (USD MN)
  • Platforms Market Sales By Geography (USD MN)
  • Services Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Type (USD MN)
  • Audio Streaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • Video Streaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Revenue Model (USD MN)
  • Ad-Supported Market Sales By Geography (USD MN)
  • Subscription-Based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pay-Per-View Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By End-use (USD MN)
  • Gaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • Media & Entertainment Market Sales By Geography (USD MN)
  • Education & Professional & Professional Market Sales By Geography (USD MN)
  • Sports Market Sales By Geography (USD MN)
  • News & Events Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Live Streaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Live Streaming Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Live Streaming Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Component
  • Market Attractiveness Analysis By Type
  • Market Attractiveness Analysis By Revenue Model
  • Market Attractiveness Analysis By End-use
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Component (USD MN)
  • Platforms Market Sales By Geography (USD MN)
  • Services Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Type (USD MN)
  • Audio Streaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • Video Streaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Revenue Model (USD MN)
  • Ad-Supported Market Sales By Geography (USD MN)
  • Subscription-Based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pay-Per-View Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By End-use (USD MN)
  • Gaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • Media & Entertainment Market Sales By Geography (USD MN)
  • Education & Professional & Professional Market Sales By Geography (USD MN)
  • Sports Market Sales By Geography (USD MN)
  • News & Events Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11218325

The global demand for Live Streaming Market is presumed to reach the market size of nearly USD 628.78 Billion by 2032 from USD 93.13 Billion in 2023 with a CAGR of 23.64% under the study period 2024-2032.

Live streaming is the process through which a video is delivered over the Internet in real-time rather than being captured and saved first. Live streaming is now possible for social networking content, video game streams, and TV broadcasts. One-to-many connections send data to several users at the same time. Real-time communication (RTC) protocols are utilized by videoconferencing systems like Google Hangouts Meet, FaceTime, and Skype rather than the protocols used by one-to-many live stream broadcasts.

MARKET DYNAMICS

The growth of the live streaming market is likely to augment because of the increased preference for live streaming over social posts and the expanding popularity of live streaming technologies for improved brand interaction and access to consumers. The increased requirement to optimize network bandwidth and expand the user base for live streaming content also helps industry expansion. Fake traffic on live streaming services, on the other hand, is posing new difficulties to the entire live streaming market growth. Additionally, connection and production challenges may limit the market's growth in the next few years to some extent. Nonetheless, new trends like incorporating modern technologies into the digital media industry would provide several opportunities for market players to grow.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Live Streaming. The growth and trends of Live Streaming industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Live Streaming market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Component

  • Platforms
  • Services

By Type

  • Audio Streaming
  • Video Streaming

By Revenue Model

  • Ad-Supported
  • Subscription-Based
  • Pay-Per-View

By End-use

  • Gaming
  • Media & Entertainment
  • Education & Professional & Professional
  • Sports
  • News & Events
  • Others
  • Regional Analysis

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Live Streaming market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Live Streaming market include Dacast Inc., Empire Video Productions LLC, Flux Broadcast Ltd., Huya Inc., International Business Machines Corporation, Meta, Pluto Inc., TikTok Inc., Twitch Interactive Inc., Vimeo Inc. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. LIVE STREAMING - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Component
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Revenue Model
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By End-use
    • 3.7.5 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL LIVE STREAMING MARKET ANALYSIS BY COMPONENT

  • 5.1. Overview By Component
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Component
  • 5.3. Platforms Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Services Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL LIVE STREAMING MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 6.1. Overview By Type
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Type
  • 6.3. Audio Streaming Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Video Streaming Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL LIVE STREAMING MARKET ANALYSIS BY REVENUE MODEL

  • 7.1. Overview By Revenue Model
  • 7.2. Historical and Forecast Data Analysis By Revenue Model
  • 7.3. Ad-Supported Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.4. Subscription-Based Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Pay-Per-View Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL LIVE STREAMING MARKET ANALYSIS BY END-USE

  • 8.1. Overview By End-use
  • 8.2. Historical and Forecast Data Analysis By End-use
  • 8.3. Gaming Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.4. Media & Entertainment Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.5. Education & Professional & Professional Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.6. Sports Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.7. News & Events Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.8. Others Historic and Forecast Sales By Regions

9. GLOBAL LIVE STREAMING MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Regional Outlook
  • 9.2. Introduction
  • 9.3. North America Sales Analysis
    • 9.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 9.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 9.3.4 United States Sales Analysis
    • 9.3.5 Canada Sales Analysis
    • 9.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 9.4. Europe Sales Analysis
    • 9.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 9.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 9.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 9.4.5 France Sales Analysis
    • 9.4.6 Germany Sales Analysis
    • 9.4.7 Italy Sales Analysis
    • 9.4.8 Russia Sales Analysis
    • 9.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 9.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 9.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 9.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 9.5.4 China Sales Analysis
    • 9.5.5 India Sales Analysis
    • 9.5.6 Japan Sales Analysis
    • 9.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 9.5.8 Australia Sales Analysis
    • 9.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 9.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 9.6. Latin America Sales Analysis
    • 9.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 9.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 9.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 9.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 9.6.6 Peru Sales Analysis
    • 9.6.7 Chile Sales Analysis
    • 9.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 9.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 9.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 9.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 9.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 9.7.5 UAE Sales Analysis
    • 9.7.6 Israel Sales Analysis
    • 9.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 9.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

10. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE LIVE STREAMING COMPANIES

  • 10.1. Live Streaming Market Competition
  • 10.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 10.3. Merger And Acquisitions
  • 10.4. New Product Launch
  • 10.5. Other Developments

11. COMPANY PROFILES OF LIVE STREAMING INDUSTRY

  • 11.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 11.2. Market Concentration Rate
  • 11.3. Dacast Inc.
    • 11.3.1 Company Overview
    • 11.3.2 Company Revenue
    • 11.3.3 Products
    • 11.3.4 Recent Developments
  • 11.4. Empire Video Productions LLC
    • 11.4.1 Company Overview
    • 11.4.2 Company Revenue
    • 11.4.3 Products
    • 11.4.4 Recent Developments
  • 11.5. Flux Broadcast Ltd.
    • 11.5.1 Company Overview
    • 11.5.2 Company Revenue
    • 11.5.3 Products
    • 11.5.4 Recent Developments
  • 11.6. Huya Inc.
    • 11.6.1 Company Overview
    • 11.6.2 Company Revenue
    • 11.6.3 Products
    • 11.6.4 Recent Developments
  • 11.7. International Business Machines Corporation
    • 11.7.1 Company Overview
    • 11.7.2 Company Revenue
    • 11.7.3 Products
    • 11.7.4 Recent Developments
  • 11.8. Meta
    • 11.8.1 Company Overview
    • 11.8.2 Company Revenue
    • 11.8.3 Products
    • 11.8.4 Recent Developments
  • 11.9. Pluto Inc.
    • 11.9.1 Company Overview
    • 11.9.2 Company Revenue
    • 11.9.3 Products
    • 11.9.4 Recent Developments
  • 11.10. TikTok Inc.
    • 11.10.1 Company Overview
    • 11.10.2 Company Revenue
    • 11.10.3 Products
    • 11.10.4 Recent Developments
  • 11.11. Twitch Interactive Inc.
    • 11.11.1 Company Overview
    • 11.11.2 Company Revenue
    • 11.11.3 Products
    • 11.11.4 Recent Developments
  • 11.12. Vimeo Inc
    • 11.12.1 Company Overview
    • 11.12.2 Company Revenue
    • 11.12.3 Products
    • 11.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies