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市場調査レポート
商品コード
1542554
クラウドゲームの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測Global Cloud Gaming Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032 |
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カスタマイズ可能
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クラウドゲームの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測 |
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 164 Pages
納期: 即日から翌営業日
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クラウドゲーム市場の世界需要は、2023年の21億9,000万米ドルから2032年には666億2,000万米ドル近くの市場規模に達し、調査期間2024-2032年のCAGRは46.17%に達すると推定されます。
クラウドゲームは、基本的にデータセンター内のリモートサーバーでオンラインビデオゲームをプレイすることです。リモートサーバー上でビデオゲームを実行し、ユーザーのデバイスに直接ストリーミングします。オンデマンドゲームやゲーミング・アズ・ア・サービスとも呼ばれます。スマートフォンやタブレット、デジタルメディアプレーヤー、独自のシンクライアントのようなデバイスなど、さまざまなコンピューティングデバイスで利用できます。クラウドゲームの主な要件には、ゲームを実行するためのデータセンターやサーバーファーム、ユーザーにストリームを配信するための低遅延で広帯域のインターネット接続などがあります。クラウド・ゲーミングは、ユーザーに複数のゲームへのアクセスを提供し、全体的なコストを削減します。
クラウドゲーム市場の需要を牽引している主な要因は、デジタル環境の拡大とスマートフォンの普及です。システムの独立した操作モードと、他の従来のゲーム機と比較した費用対効果が、クラウド・ゲーミング市場の成長に寄与しています。ネットワーク・プロバイダーは、高性能な接続性を通じてより良い体験を提供するため、モバイル・ゲームに投資しています。バックアップの絶え間ない更新と維持、データストレージの削減、ユーザーへのアクセスのしやすさが、この市場の成長を拡大しています。クラウドゲームネットワークの継続的な進歩とプライバシーの強化は、予測期間中にこの市場の開拓を促進すると予想されます。しかし、待ち時間と応答性の問題は、この市場の成長を妨げる可能性があります。
本調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、クラウドゲームの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。クラウドゲーム産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。
クラウドゲーム市場レポートのこのセクションでは、国および地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家がそれぞれの製品やサービスのターゲット層を特定する上で、今後の機会を支援します。
このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるクラウドゲーム市場の現在および将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。
カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。
The global demand for Cloud Gaming Market is presumed to reach the market size of nearly USD 66.62 Billion by 2032 from USD 2.19 Billion in 2023 with a CAGR of 46.17% under the study period 2024-2032.
Cloud gaming is basically playing online video games on remote servers in data centres. It runs video games on remote servers and streams them directly to a user's device. It is also known as gaming on demand or gaming-as-a-service. It can be used on different computing devices, including smartphones and tablets, digital media players or a proprietary thin client-like device. The main requirements for cloud gaming include data centres and server farms for running the games and high-bandwidth internet connections with low latency for delivering the streams to users. It provides users access to multiple games and reduces the overall cost.
The key factor driving the demand for the cloud gaming market is the increasingly digital environment and rising use of smartphones. The independent operation mode of the system and cost-effectiveness compared with other conventional gaming consoles are contributing to the growth of the cloud gaming market. Network providers are investing in mobile gaming to provide better experiences through high-performance connectivity. Constant update and maintenance of a backup, reduction of data storage and ease of accessibility to the users is expanding the growth of this market. Continuous advancement in cloud gaming networks and enhanced privacy are anticipated to boost the development of this market over the forecast period. However, higher latency and responsiveness Issues can hinder the growth of this market.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Cloud Gaming. The growth and trends of Cloud Gaming industry provide a holistic approach to this study.
This section of the Cloud Gaming market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Cloud Gaming market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Cloud Gaming market include Amazon.Com Inc., Apple Inc., Electronic Arts Inc., Google LLC, Intel Corporation, IBM Corporation, Microsoft Corporation, NVIDIA Corporation, Sony Interactive Entertainment, Ubitus Inc., Tencent Holdings Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.