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市場調査レポート
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1542554

クラウドゲームの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Cloud Gaming Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 164 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
クラウドゲームの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 164 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

クラウドゲーム市場の世界需要は、2023年の21億9,000万米ドルから2032年には666億2,000万米ドル近くの市場規模に達し、調査期間2024-2032年のCAGRは46.17%に達すると推定されます。

クラウドゲームは、基本的にデータセンター内のリモートサーバーでオンラインビデオゲームをプレイすることです。リモートサーバー上でビデオゲームを実行し、ユーザーのデバイスに直接ストリーミングします。オンデマンドゲームやゲーミング・アズ・ア・サービスとも呼ばれます。スマートフォンやタブレット、デジタルメディアプレーヤー、独自のシンクライアントのようなデバイスなど、さまざまなコンピューティングデバイスで利用できます。クラウドゲームの主な要件には、ゲームを実行するためのデータセンターやサーバーファーム、ユーザーにストリームを配信するための低遅延で広帯域のインターネット接続などがあります。クラウド・ゲーミングは、ユーザーに複数のゲームへのアクセスを提供し、全体的なコストを削減します。

市場力学

クラウドゲーム市場の需要を牽引している主な要因は、デジタル環境の拡大とスマートフォンの普及です。システムの独立した操作モードと、他の従来のゲーム機と比較した費用対効果が、クラウド・ゲーミング市場の成長に寄与しています。ネットワーク・プロバイダーは、高性能な接続性を通じてより良い体験を提供するため、モバイル・ゲームに投資しています。バックアップの絶え間ない更新と維持、データストレージの削減、ユーザーへのアクセスのしやすさが、この市場の成長を拡大しています。クラウドゲームネットワークの継続的な進歩とプライバシーの強化は、予測期間中にこの市場の開拓を促進すると予想されます。しかし、待ち時間と応答性の問題は、この市場の成長を妨げる可能性があります。

本調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、クラウドゲームの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。クラウドゲーム産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

クラウドゲーム市場レポートのこのセクションでは、国および地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家がそれぞれの製品やサービスのターゲット層を特定する上で、今後の機会を支援します。

タイプ別

  • ファイルストリーミング
  • ビデオストリーミング

デバイス別

  • スマートフォン
  • タブレット
  • ゲーム機
  • PC&ノートPC
  • スマートテレビ
  • ヘッドマウントディスプレイ

ゲーマーのタイプ別

  • カジュアルゲーマー
  • 熱心なゲーマー
  • ライフスタイルゲーマー

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるクラウドゲーム市場の現在および将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 クラウドゲーム-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 クラウドゲームの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • タイプ別過去および予測データ分析
  • ファイルストリーミング
  • ビデオストリーミング

第6章 クラウドゲームの世界市場分析:デバイス別

  • デバイス別概要
  • デバイス別過去・予測データ分析
  • スマートフォン
  • タブレット
  • ゲーム機
  • PC・ノートPC
  • スマートテレビ
  • ヘッドマウントディスプレイ

第7章 クラウドゲームの世界市場分析:ゲーマータイプ別

  • ゲーマータイプ別概要
  • ゲーマータイプ別過去および予測データ分析
  • カジュアルゲーマー
  • 熱心なゲーマー
  • ライフスタイルゲーマー

第8章 クラウドゲームの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋セグメント別
    • アジア太平洋国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 クラウドゲーム企業の競合情勢

  • クラウドゲーム市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Amazon.Com Inc.
  • Apple Inc.
  • Electronic Arts Inc.
  • Google LLC
  • Intel Corporation
  • IBM Corporation
  • Microsoft Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • Sony Interactive Entertainment
  • Ubitus Inc.
  • Tencent Holdings Ltd
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Type (USD MN)
  • File Streaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • Video Streaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Device (USD MN)
  • Smartphones Market Sales By Geography (USD MN)
  • Tablets Market Sales By Geography (USD MN)
  • Gaming Consoles Market Sales By Geography (USD MN)
  • PCs & Laptops Market Sales By Geography (USD MN)
  • Smart TVs Market Sales By Geography (USD MN)
  • Head-mounted Displays Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Gamer Type (USD MN)
  • Casual Gamers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Avid Gamers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Lifestyle Gamers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Cloud Gaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Cloud Gaming Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Cloud Gaming Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Type
  • Market Attractiveness Analysis By Device
  • Market Attractiveness Analysis By Gamer Type
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Type (USD MN)
  • File Streaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • Video Streaming Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Device (USD MN)
  • Smartphones Market Sales By Geography (USD MN)
  • Tablets Market Sales By Geography (USD MN)
  • Gaming Consoles Market Sales By Geography (USD MN)
  • PCs & Laptops Market Sales By Geography (USD MN)
  • Smart TVs Market Sales By Geography (USD MN)
  • Head-mounted Displays Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Gamer Type (USD MN)
  • Casual Gamers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Avid Gamers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Lifestyle Gamers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11218484

The global demand for Cloud Gaming Market is presumed to reach the market size of nearly USD 66.62 Billion by 2032 from USD 2.19 Billion in 2023 with a CAGR of 46.17% under the study period 2024-2032.

Cloud gaming is basically playing online video games on remote servers in data centres. It runs video games on remote servers and streams them directly to a user's device. It is also known as gaming on demand or gaming-as-a-service. It can be used on different computing devices, including smartphones and tablets, digital media players or a proprietary thin client-like device. The main requirements for cloud gaming include data centres and server farms for running the games and high-bandwidth internet connections with low latency for delivering the streams to users. It provides users access to multiple games and reduces the overall cost.

MARKET DYNAMICS

The key factor driving the demand for the cloud gaming market is the increasingly digital environment and rising use of smartphones. The independent operation mode of the system and cost-effectiveness compared with other conventional gaming consoles are contributing to the growth of the cloud gaming market. Network providers are investing in mobile gaming to provide better experiences through high-performance connectivity. Constant update and maintenance of a backup, reduction of data storage and ease of accessibility to the users is expanding the growth of this market. Continuous advancement in cloud gaming networks and enhanced privacy are anticipated to boost the development of this market over the forecast period. However, higher latency and responsiveness Issues can hinder the growth of this market.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Cloud Gaming. The growth and trends of Cloud Gaming industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Cloud Gaming market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • File Streaming
  • Video Streaming

By Device

  • Smartphones
  • Tablets
  • Gaming Consoles
  • PCs & Laptops
  • Smart TVs
  • Head-mounted Displays

By Gamer Type

  • Casual Gamers
  • Avid Gamers
  • Lifestyle Gamers

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Cloud Gaming market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Cloud Gaming market include Amazon.Com Inc., Apple Inc., Electronic Arts Inc., Google LLC, Intel Corporation, IBM Corporation, Microsoft Corporation, NVIDIA Corporation, Sony Interactive Entertainment, Ubitus Inc., Tencent Holdings Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. CLOUD GAMING - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Device
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Gamer Type
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL CLOUD GAMING MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Overview By Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Type
  • 5.3. File Streaming Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Video Streaming Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL CLOUD GAMING MARKET ANALYSIS BY DEVICE

  • 6.1. Overview By Device
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Device
  • 6.3. Smartphones Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Tablets Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Gaming Consoles Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. PCs & Laptops Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Smart TVs Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.8. Head-mounted Displays Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL CLOUD GAMING MARKET ANALYSIS BY GAMER TYPE

  • 7.1. Overview By Gamer Type
  • 7.2. Historical and Forecast Data Analysis By Gamer Type
  • 7.3. Casual Gamers Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.4. Avid Gamers Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Lifestyle Gamers Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL CLOUD GAMING MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4 United States Sales Analysis
    • 8.3.5 Canada Sales Analysis
    • 8.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 8.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 8.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5 France Sales Analysis
    • 8.4.6 Germany Sales Analysis
    • 8.4.7 Italy Sales Analysis
    • 8.4.8 Russia Sales Analysis
    • 8.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 8.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 8.5.4 China Sales Analysis
    • 8.5.5 India Sales Analysis
    • 8.5.6 Japan Sales Analysis
    • 8.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8 Australia Sales Analysis
    • 8.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 8.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 8.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6 Peru Sales Analysis
    • 8.6.7 Chile Sales Analysis
    • 8.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 8.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 8.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5 UAE Sales Analysis
    • 8.7.6 Israel Sales Analysis
    • 8.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE CLOUD GAMING COMPANIES

  • 9.1. Cloud Gaming Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10. COMPANY PROFILES OF CLOUD GAMING INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Amazon.Com Inc.
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Revenue
    • 10.3.3 Products
    • 10.3.4 Recent Developments
  • 10.4. Apple Inc.
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Revenue
    • 10.4.3 Products
    • 10.4.4 Recent Developments
  • 10.5. Electronic Arts Inc.
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Revenue
    • 10.5.3 Products
    • 10.5.4 Recent Developments
  • 10.6. Google LLC
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Revenue
    • 10.6.3 Products
    • 10.6.4 Recent Developments
  • 10.7. Intel Corporation
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Revenue
    • 10.7.3 Products
    • 10.7.4 Recent Developments
  • 10.8. IBM Corporation
    • 10.8.1 Company Overview
    • 10.8.2 Company Revenue
    • 10.8.3 Products
    • 10.8.4 Recent Developments
  • 10.9. Microsoft Corporation
    • 10.9.1 Company Overview
    • 10.9.2 Company Revenue
    • 10.9.3 Products
    • 10.9.4 Recent Developments
  • 10.10. NVIDIA Corporation
    • 10.10.1 Company Overview
    • 10.10.2 Company Revenue
    • 10.10.3 Products
    • 10.10.4 Recent Developments
  • 10.11. Sony Interactive Entertainment
    • 10.11.1 Company Overview
    • 10.11.2 Company Revenue
    • 10.11.3 Products
    • 10.11.4 Recent Developments
  • 10.12. Ubitus Inc.
    • 10.12.1 Company Overview
    • 10.12.2 Company Revenue
    • 10.12.3 Products
    • 10.12.4 Recent Developments
  • 10.13. Tencent Holdings Ltd
    • 10.13.1 Company Overview
    • 10.13.2 Company Revenue
    • 10.13.3 Products
    • 10.13.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies