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市場調査レポート
商品コード
1505213
ゲームストリーミングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測Global Game Streaming Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032 |
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カスタマイズ可能
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ゲームストリーミングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測 |
出版日: 2024年06月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 168 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ゲームストリーミング市場の世界需要は、2023年の103億1,000万米ドルから2032年には293億1,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024年~2032年のCAGRは12.31%です。
ゲームストリーミングとは、ローカル・コンソールやコンピュータではなく、リモート・サーバからインターネット経由でビデオゲームをプレイすることです。この技術により、ゲーマーは堅牢なハードウェアを必要とせず、タブレット、スマートフォン、ローエンドPCなど、さまざまなデバイスで高品質のゲームにアクセスし、プレイすることができます。Twitch、Xbox Cloud Gaming、Google Stadiaなどが提供するこれらのサービスは、リアルタイムのゲームプレイや視聴を可能にし、多くの場合、インタラクティブ機能を備えています。これは、ゲームをより身近なものにし、高価なゲームセットアップの必要性を減らし、プレイヤーと視聴者の世界コミュニティを育成することで、ゲーム業界に革命をもたらしました。
ゲームストリーミング市場を牽引しているのは、シームレスなゲーム体験に不可欠な帯域幅と低遅延を提供するインターネット・インフラの進歩です。高速インターネットと5G技術の普及により、ゲームストリーミングはより多くの視聴者が利用できるようになった。さらに、eスポーツやオンラインマルチプレーヤーゲームの人気が高まっていることも、市場の成長を大きく後押ししています。大手テクノロジー企業は、ゲームストリーミング・プラットフォームに多額の投資を行い、その機能とコンテンツ・ライブラリを強化しており、より多くのユーザーを引き付けています。高価なハードウェアを必要とせずに高品質なゲームをプレイできる利便性も、市場を牽引する重要な要因となっています。ライブチャットやコミュニティ構築などのソーシャル機能を統合することで、ユーザー体験やエンゲージメントがさらに高まります。さらに、クロスプラットフォームゲームの傾向の高まりにより、プレイヤーはタブレット、スマートフォン、PCなど様々なデバイスでゲームを楽しむことができ、市場の成長に寄与しています。しかし、データプライバシーに関する懸念や高い帯域幅要件が、今後数年間の市場成長の課題となる可能性があります。
この調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはゲームストリーミングの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。ゲームストリーミング産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。
この調査レポートは、ゲームストリーミングの世界市場を国別および地域別に分類し、各セグメントに関する詳細なデータを掲載しています。
本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるゲームストリーミング市場の現在および将来需要について、地域別の展望を取り上げます。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。
カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。
The global demand for Game Streaming Market is presumed to reach the market size of nearly USD 29.31 Billion by 2032 from USD 10.31 Billion in 2023 with a CAGR of 12.31% under the study period 2024-2032.
Game streaming is playing video games over the internet from a remote server rather than on a local console or computer. This technology enables gamers to access and play high quality games on various devices, including tablets, smartphones, and low-end PCs, without requiring robust hardware. These services, such as those provided by Twitch, Xbox Cloud Gaming, and Google Stadia, enable real-time gameplay and viewing, often with interactive features. This has revolutionized the gaming industry by making gaming more accessible, reducing the need for expensive gaming setups, and fostering a global community of players and viewers.
The game streaming market is driven by advancements in internet infrastructure, which provide the bandwidth and low latency essential for a seamless gaming experience. The proliferation of high-speed internet and 5G technology has made game streaming more accessible to a broader audience. Additionally, the increasing popularity of e-sports and online multiplayer games has significantly boosted the market growth. Major technology companies are investing heavily in game streaming platforms, enhancing their capabilities and content libraries, which attract more users. The convenience of playing high-quality games without the need for expensive hardware is another significant factor driving the market. Integrating social features like live chat and community building further enhances the user experience and engagement. Moreover, the growing trend of cross-platform gaming enables players to enjoy games on various devices, including tablets, smartphones, and PCs, contributing to market growth. However, concerns about data privacy and the high bandwidth requirements may challenge market growth in the coming years.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Game Streaming. The growth and trends of Game Streaming industry provide a holistic approach to this study.
This section of the Game Streaming market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Game Streaming market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Game Streaming market include AfreecaTV Corp., Alphabet Inc. (Youtube), Amazon.Com Inc., Apple Inc., Genvid Holdings Inc., GosuGamers, Huya, Meta Platforms Inc., Nvidia Corp., Parsec Cloud Inc., Sony Group Corp. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
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