表紙:アンビエントコマースの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
市場調査レポート
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1342784

アンビエントコマースの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測

Global Ambient Commerce Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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アンビエントコマースの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
出版日: 2023年08月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

アンビエントコマース市場の世界需要は、2022年の82億4,000万米ドルから2030年には229億4,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2023年~2030年のCAGRは44.72%です。

アンビエント・コマース技術は、商品や消費者の動きを検知することで、小売店の棚や保管場所のデータを取得します。その結果、加盟店に自動データを提供し、在庫補充や物流管理を支援します。アンビエント・コマースの小売店舗における棚データは、小売サプライチェーンを簡素化し、小売業者への普及を後押しします。レジ不要の小売は、アンビエント・コマースの別名です。小売企業は、ワークフローを自動化・簡素化し、消費者に素晴らしいショッピング体験を提供するために、これらの技術を自社の手順に取り入れています。

市場力学:

都市化と近代化の結果、スマートホームの受容性が拡大し、コスト効率とエネルギー効率を追求したスマートホームやスマートスペースの利用が促進され、その結果、アンビエント・コマース市場が拡大しました。アンビエント・コマースの利点としては、購入の簡便性、補充の費用対効果、店舗運営費の削減などが挙げられます。市場を牽引しているのは、ユーザーに非接触型ショッピングの選択肢を提供するアンビエント・コマースです。経済界の多くの部門が、顧客により便利なコミュニケーションを提供するため、アンビエント・コマースに取り組んでいます。多くの加盟店は必要なネットワークとインフラを必要としており、これが同製品の市場拡大を妨げる可能性があります。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはアンビエントコマースの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。アンビエントコマース産業の成長と動向は、この調査に総合的なアプローチを提供します。

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるアンビエントコマース市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、このレポートでは、すべての主要地域における個々のアプリケーション・セグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 アンビエントコマース:産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 COVID-19発生の影響分析

第6章 アンビエントコマースの世界市場分析:コンポーネント別

  • コンポーネント別概要
  • 実績データと予測データ
  • コンポーネント別分析
  • センサー
  • アクチュエータ
  • カメラ
  • その他

第7章 世界のアンビエントコマース市場分析:最終用途別

  • 最終用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 最終用途別分析
  • 食料品店
  • コンビニエンスストア
  • スーパーマーケット
  • 百貨店
  • その他

第8章 アンビエントコマースの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 アンビエントコマース企業の競合情勢

  • アンビエントコマース市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Apple Inc.
  • Amazon.com Inc.
  • Alibaba Group Holding Limited
  • Trigo Vision Ltd.
  • Tescoplc.com
  • Awm Smart Shelf
  • Grabango Co.
  • Zippin
  • Standard AI
  • Sensei
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Component (USD MN)
  • Sensors Market Sales by Geography (USD MN)
  • Actuators Market Sales by Geography (USD MN)
  • Cameras Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by End-use (USD MN)
  • Grocery Stores Market Sales by Geography (USD MN)
  • Convenience Stores Market Sales by Geography (USD MN)
  • Supermarkets Market Sales by Geography (USD MN)
  • Department Stores Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Ambient Commerce Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Ambient Commerce Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Ambient Commerce Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Component
  • Market Attractiveness Analysis by End-use
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Component (USD MN)
  • Sensors Market Sales by Geography (USD MN)
  • Actuators Market Sales by Geography (USD MN)
  • Cameras Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by End-use (USD MN)
  • Grocery Stores Market Sales by Geography (USD MN)
  • Convenience Stores Market Sales by Geography (USD MN)
  • Supermarkets Market Sales by Geography (USD MN)
  • Department Stores Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11219880

The global demand for Ambient Commerce Market is presumed to reach the market size of nearly USD 229.4 BN by 2030 from USD 8.24 BN in 2022 with a CAGR of 44.72% under the study period 2023 - 2030.

Ambient commerce technology captures shelf and storage data in retail by detecting product or consumer movement. As a result, it delivers automatic data to merchants, assisting them with inventory restocking and logistics management. Ambient commerce's shelf data in retail outlets simplify the retail supply chain, pushing its uptake among retailers. Checkout-free retail is another name for it. Retailers are incorporating these technologies into their procedures to automate and simplify their workflows and provide a great shopping experience to their consumers.

MARKET DYNAMICS:

The acceptability of smart homes has expanded as a result of urbanization and modernization, which has boosted the usage of smart homes and smart spaces for cost-efficiency and energy-effectiveness, resulting in the expansion of ambient commerce market. A few benefits of ambient commerce that can be cited to explain the market's growth include the simplicity of buying, the cost-effectiveness of replenishing, and lower shop running expenditures. The market is driven by ambient commerce, which offers users contactless shopping choices. Numerous sectors of the economy are engaging in ambient commerce to provide customers with more convenient communication. Many merchants need the requisite network and infrastructure, which may hinder the product's market expansion.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of ambient commerce. The growth and trends of ambient commerce industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the ambient commerce market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Component

  • Sensors
  • Actuators
  • Cameras
  • Others

By End-Use

  • Grocery Stores
  • Convenience Stores
  • Supermarkets
  • Department Stores
  • Others

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Ambient Commerce market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the ambient commerce market include Apple Inc., Amazon.com Inc., Alibaba Group Holding Limited, Trigo Vision Ltd., Tescoplc.com, Awm Smart Shelf, Grabango Co., Zippin, Standard AI, Sensei. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . AMBIENT COMMERCE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Component
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By End-use
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL AMBIENT COMMERCE MARKET ANALYSIS BY COMPONENT

  • 6.1 Overview by Component
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Component
  • 6.4 Sensors Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Actuators Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Cameras Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL AMBIENT COMMERCE MARKET ANALYSIS BY END-USE

  • 7.1 Overview by End-use
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by End-use
  • 7.4 Grocery Stores Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Convenience Stores Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Supermarkets Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.7 Department Stores Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.8 Others Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL AMBIENT COMMERCE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE AMBIENT COMMERCE COMPANIES

  • 9.1. Ambient Commerce Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF AMBIENT COMMERCE INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Apple Inc.
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Amazon.com Inc.
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. Alibaba Group Holding Limited
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. Trigo Vision Ltd.
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. Tescoplc.com
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. Awm Smart Shelf
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. Grabango Co.
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Zippin
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Company Revenue
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. Standard AI
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Company Revenue
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. Sensei
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Company Revenue
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies