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市場調査レポート
商品コード
1680146
コネクテッドでインテリジェントなオムニチャネル小売業ビジョンを実現するには、新しい技術基盤が不可欠New Tech Foundations Are Essential to Achieve Today's Vision of Connected, Intelligent Omni-Channel Retailing |
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コネクテッドでインテリジェントなオムニチャネル小売業ビジョンを実現するには、新しい技術基盤が不可欠 |
出版日: 2025年03月14日
発行: IDC
ページ情報: 英文 6 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Market Noteは、AIを活用したデータ主導型小売業を実行するための近代化されたインフラとデータ戦略の重要性、AIのセキュリティと紛失防止の活用、新たな顧客の期待に応えるためのチェックアウトの高度化など、NRF2025から浮かび上がってきた主要なテーマを要約しています。「消費者の買い物方法や小売業者の販売方法を再構築するAI、GenAI、エージェント型AIの変革力を示す新たな取り組みを目の当たりにして、この新たなビジョンを実行するために必要な近代化されたインフラ基盤とデータ戦略の重要性が浮き彫りになりました。」IDCのRetail Platforms and Technologies StrategiesのリサーチディレクターであるMargot Juros氏は、「簡単に言えば、データ主導のAIイニシアチブは、リアルタイムでクリーンな統合データへのアクセスなしでは機能しません。」と述べました。
This IDC Market Note summarizes key themes emerging from NRF 2025, including the importance of modernized infrastructure and data strategies to execute AI-fueled data-driven retailing, the use of AI security and loss prevention, and elevating checkout to meet new customer expectations."Seeing new initiatives showcasing the transformative power of AI, GenAI, and agentic AI to reshape how consumers shop and retailers sell underscored the importance of modernized infrastructure foundations and data strategies needed to execute this new vision. Simply put, data-driven AI initiatives won't work without access to real-time, clean, integrated data," says Margot Juros, research director, Retail Platforms and Technologies Strategies, IDC.