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市場調査レポート
商品コード
1737206

極地観光の世界市場:市場規模(分類別・用途別・地域別)、将来予測

Global Polar Tourism Market Size By Classification (Antarctic, Arctic, Himalayas), By Application (Millennial, Generation X, Baby Boomers), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
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極地観光の世界市場:市場規模(分類別・用途別・地域別)、将来予測
出版日: 2025年05月09日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

極地観光の市場規模と予測

極地観光の市場規模は、2024年に112億米ドルと評価され、2026年から2032年にかけて11.28%のCAGRで成長し、2032年には178億米ドルに達すると予測される

極地観光市場は、北極圏を訪れる観光客の数が世界の他の地域と比べてまだ相対的に少ないにもかかわらず、北極圏の観光が現在かつてない注目を浴びているという事実によって牽引されています。オーロラ、動物、山岳風景は、北極圏を訪れる観光客を惹きつける3大アトラクションです。本レポートは、世界の極地観光市場を総合的に評価したものです。主要セグメント、動向、市場促進要因、抑制要因、競合情勢、市場で大きな役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界の極地観光市場の定義

1960年代、南極の観光は海に近い海岸線沿いで始まりました。空からの飛行は1970年代にオーストラリアとニュージーランドからの旅客機による観光飛行で始まりました。これらの飛行は1990年代に中断されましたが、2000年代に再開されました。11月から3月が(夏の)ツアーシーズンです。1999年から2000年の間に南極を訪れた推定1万4,762人の大多数はクルーズ船で訪れました。2009年から2010年にかけての観光シーズンには、3万7,000人以上の観光客が南極を訪れました。北極と南極の雪に覆われた地域を合わせて極地と呼ぶ。

北極は北半球に位置する極冠の地域であり、南極は南半球に位置します。北極は北半球に位置する極冠の地域であり、南極は南半球に位置する極冠の地域です。世界の氷と雪の大部分はこれらの地域にあり、地球上で最も寒い地域のひとつでもあります。暖かい季節には、さまざまな動植物が繁殖し、一晩中日が照っています。北極圏の生態系は、調査も兼ねて訪れる観光客の数を増やしています。特に北極圏や南極大陸では、観光の機能は主に社会経済開発にとって非常に有利であると考えられています。観光イベントは極地ではまだ比較的新しく、特に北極と南極ではその傾向が顕著です。

南極条約の環境議定書は、特に観光を取り上げたものではありませんが、議定書の規定は、観光客による悪影響を最小限に抑える方向にある程度進んでいます。というのも、この議定書が批准されれば、政府旅行か個人旅行かにかかわらず、南極への訪問者全体に法的拘束力が生じるからです。南極のクルーズ会社は団結して国際南極ツアーオペレーター協会と呼ばれる組織を結成し、業界における環境スチュワードシップと責任ある安全慣行の文化を育成することを目標としています。南極を訪れる観光客の大半は、この団体のメンバーによって輸送されています。

世界の極地観光市場の概要

世界の他の地域と比較して相対的に訪問者数が少ないとはいえ、極地の観光産業は以前にも増して注目を集めています。オーロラ観測、北極圏の生物観察、息を呑むような美しい風景が、北極圏を訪れる理由のトップ3です。クルーズは、北極圏や南極圏を体験する方法として、ますます人気が高まっています。氷の風景やその地域に生息する生物種に対する需要は大きいです。

インターネットを活用してビデオを作成し、共有する人々の増加は、極地観光産業にとって有益です。COVID-19の流行は、ビジネス部門と業界全体に多大な影響を与えました。販売チャネルの再構築と革新的な製品の開発は、現在の経済危機から勝ち残るためにメーカーが検討している戦術の2つです。パンデミックの影響の全容を見極めるには、ウイルスの蔓延期間が不可欠な要素であることに変わりはありません。

しかし、2021年以降、世界の極地観光事業は安定した状態になると予想されています。加えて、観光業の拡大、特に気候変動がもたらす影響と結びついた場合、北極圏に生息する生息地に悪影響を及ぼすのではないかと危惧する声も多いです。温室効果ガスの排出は、クルーズ船や空港への出入りによって生じます。極地観光に従事するには、多額の先行投資が必要です。その直接的な結果として、市場全体の拡大はよりゆっくりとしたペースで進むことになると思われます。

目次

第1章 世界の極地観光市場:イントロダクション

  • 市場概要
  • 分析範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの分析手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 世界の極地観光市場の展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル

第5章 世界の極地観光市場:分類別

  • 概要
  • 南極
  • 北極
  • ヒマラヤ
  • その他

第6章 世界の極地観光市場:用途別

  • 概要
  • ミレニアル世代
  • X世代
  • ベビーブーマー

第7章 世界の極地観光市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋
  • その他の地域 (ROW)
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界の極地観光市場の競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な発展戦略

第9章 企業プロファイル

  • Lindblad Expeditions
  • TUI Group
  • Thomas Cook Group
  • Jet2 Holidays
  • Cox and Kings Ltd
  • Travcoa
  • Scott Dunn
  • Abercrombie and Kent Ltd
  • Micato Safaris

第10章 主な動向

  • 製品上市/開発
  • 企業合併・買収 (M&A)
  • 事業拡大
  • 提携・協力

第11章 付録

  • 関連分析
目次
Product Code: 58794

Polar Tourism Market Size And Forecast

Polar Tourism Market size was valued at USD 11.2 Billion in 2024 and is projected to reach USD 17.8 Billion by 2032, growing at a CAGR of 11.28% from 2026 to 2032

The Polar Tourism Market is being driven by the fact that tourism is currently enjoying unprecedented attention in Arctic regions, despite the fact that the number of tourists visiting the Arctic is still relatively modest in comparison to other parts of the world. The Northern Lights, the animals, and the mountain scenery are the three main attractions that draw visitors to the Arctic region. The Global Polar Tourism Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Polar Tourism Market Definition

In the 1960s, tourism in Antarctica began along its coastline near the sea. Air overflights began in the 1970s with sightseeing flights conducted by airliners from Australia and New Zealand. These flights were suspended in the 1990s but resumed in the 2000s. The months of November through March make up the (summer) tour season. The vast majority of Antarctica's estimated 14,762 visitors during the years 1999-2000 came there on cruise ships. More than 37,000 tourists traveled to Antarctica during the tourism season that ran from 2009 to 2010. The snowy regions around both the North Pole and the South Pole are together referred to as the Polar Regions.

The Arctic is the region of the polar cap that is located in the northern hemisphere, and the Antarctic is located in the southern hemisphere. The majority of the world's ice and snow may be found in these locations, which are also some of the coldest on the planet. In the warmer months, there is a proliferation of a wide range of flora and fauna, and daylight is present throughout the night. The ecosystems of the arctic regions are attracting an increasing number of tourists who are also conducting a study. The function of tourism is primarily considered highly advantageous for socioeconomic development, particularly in the Arctic and Antarctica. Tourism events are still relatively new in polar regions, and this is especially true in the Arctic and Antarctica.

The Environmental Protocol to the Antarctic Treaty does not specifically address tourism; however, the provisions of the protocol do go some way toward minimizing the adverse impacts of tourists. This is because once ratified, the protocol will be legally binding overall visitors to the Antarctic, regardless of whether they are there on government or private trips. Cruise companies in Antarctica have banded together to form an organization called the International Association of Antarctic Tour Operators with the goal of fostering a culture of environmental stewardship and responsible safety practices in the industry. The bulk of tourists that visit Antarctica is transported there by the members of this group.

Global Polar Tourism Market Overview

Even though the region receives a relatively small number of visitors in comparison to other parts of the world, the tourism industry in the polar regions is garnering more attention than it ever has before. Observing the Northern Lights (Aurora Borealis), observing Arctic species, and taking in the region's breathtaking landscape are the top three reasons people travel to the Arctic. Cruises are becoming increasingly popular ways for people to experience the Arctic and Antarctic regions. There is a huge demand for ice landscapes and the species that inhabit those regions.

An increase in the number of people utilizing the internet to create and share videos will be beneficial to the polar tourist industry. The COVID-19 epidemic had a tremendous influence on both the business sector and the industry as a whole. The restructuring of sales channels and the development of innovative products are two of the tactics that manufacturers are considering in order to emerge victorious from the current economic crisis. When determining the full scope of the pandemic's effects, the length of time that the virus has been circulating remains an essential component.

After 2021, however, it is anticipated that the worldwide Polar Tourism business would reach a stable state. In addition, there are many who fear that the expansion of tourism, particularly when coupled with the effects that climate change will have, could be detrimental to the habitats that are found in the Arctic. Emissions of greenhouse gases are produced by cruise ships and airport traffic both entering and exiting the airports. A significant preliminary investment is required to engage in polar tourism. As a direct consequence of this, the overall expansion of the market will proceed at a more glacial pace.

Global Polar Tourism Market Segmentation Analysis

The Global Polar Tourism Market is segmented on the basis of Classification, Application, And Geography.

Polar Tourism Market, By Classification

  • Antarctic
  • Arctic
  • Himalayas
  • Other

Based on Classification, The market is segmented into Antarctic, Arctic, Himalayas, and Other. The subsegment of the market for Polar Tourism is anticipated to hold the greatest market share over the course of the forecast period. An increase in demand for industrial valves of high quality across a variety of industries, including ICT Media. Demand for polar tourism is currently being driven in large part by the need to reduce the likelihood of contamination. It is anticipated that the growing anxiety regarding the market and industry will stimulate growth in the Polar Tourism Market in ICT Media.

Polar Tourism Market, By Application

  • Millennial
  • Generation X
  • Baby Boomers

Based on Application, The market is segmented into Millennial, Generation X, and Baby Boomers. Application valves for Polar Tourism are among the most fundamental and essential components of the advanced technology world that we live in today. It is anticipated that this particular market category will hold the greatest market share in the worldwide Polar Tourism Market.

Polar Tourism Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the World
  • On the basis of Geography, The Global Polar Tourism Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. It is anticipated that demand from regional and geographical markets will drive growth. Increasing Penetration of Market Subsegments Within the Expanding Polar Tourism Industry It is anticipated that both North America and Europe would experience higher growth rates during the forecast period.

Key Players

The "Global Polar Tourism Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Lindblad Expeditions, TUI Group, Thomas Cook Group, Jet2 Holidays, Cox and Kings Ltd, Travcoa, Scott Dunn, Abercrombie and Kent Ltd, and Micato Safaris.

Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

Key Developments

  • Niccolo Suzhou opened in April 2021 on the skyscraper's upper floors. The 233-room Niccolo Suzhou hotel boasts panoramic views of Jinji Lake and the Suzhou skyline and features a selection of F&B outlets, a Sky Pool & Jacuzzi on the 117th level, a fitness studio and gym, and adaptable meeting and event spaces.
  • The first "Polar Bear Hotel" in the world opened its doors in China in March of 2021. Niccolo Suzhou.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL POLAR TOURISM MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL POLAR TOURISM MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model

5 GLOBAL POLAR TOURISM MARKET, BY CLASSIFICATION

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Antarctic
  • 5.3 Arctic
  • 5.4 The Himalayas
  • 5.5 Other

6 GLOBAL POLAR TOURISM MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Millennial
  • 6.3 Generation X
  • 6.4 Baby Boomers

7 GLOBAL POLAR TOURISM MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East and Africa

8 GLOBAL POLAR TOURISM MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Lindblad Expeditions
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 TUI Group
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Thomas Cook Group
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Jet2 Holidays
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Cox and Kings Ltd
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Travcoa
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Scott Dunn
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 Abercrombie and Kent Ltd
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 Micato Safaris
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments

10 KEY DEVELOPMENTS

  • 10.1 Product Launches/Developments
  • 10.2 Mergers and Acquisitions
  • 10.3 Business Expansions
  • 10.4 Partnerships and Collaborations

11 Appendix

  • 11.1 Related Research