市場調査レポート
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1429295

トレーディングカードの世界市場:現状分析・予測(2023~2030年)

Trading Card Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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トレーディングカードの世界市場:現状分析・予測(2023~2030年)
出版日: 2024年01月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のトレーディングカードの市場規模は、コレクターズアイテムとノスタルジアの人気の高まりにより、予測期間中5.03%の安定した成長率を示しています。トレーディングカード市場は、コレクターズアイテム人気の高まりとノスタルジアの強力な影響力により、近年目覚ましい復活を遂げています。収集品は投資の主流となり、ベテランのコレクターと新しい愛好家の両方を惹きつけています。NPDグループのレポートによると、米国だけでも2021年のコレクターズアイテム市場の売上高は80億米ドルに達し、前年比50%増を記録しました。トレーディングカードは、高い人気を誇るカテゴリーとして、この成長に大きく貢献しています。

トレーディングカード市場では、ノスタルジーが極めて重要な役割を果たしています。子供の頃にカードを集めていた多くの人々が、今では経済的な余裕を得て、大切にしていた趣味を再び楽しんでいます。このセンチメンタルな価値が需要を喚起し、市場をさらに活性化させる。例えば、「ポケモントレーディングカードゲーム」は、このフランチャイズで育った大人たちのノスタルジー要素のおかげで、驚異的な復活を示しました。

さらに、デジタルの進歩はトレーディングカード業界に歓迎され、その範囲を広げ、技術に敏感な世代の注目を集めています。オンラインマーケットプレースやトレーディングカードアプリケーションは、デジタルプラットフォームとして登場し、コレクターに貴重なカードへの簡単なアクセスを提供しています。NBAカードの取引に特化したデジタル・プラットフォームであるNBAトップショットは、2020年に人気が急上昇し、初年度の売上は2億3,000万米ドルを超えました。さらに、2021年に実施された調査によると、コレクターの70%以上が、トレーディングカード市場に参加する重要な動機としてノスタルジアを挙げています。さらに、ヴィンテージカードの価値は近年著しく上昇しています。例えば、1997年のマイケルジョーダンのカードは、以前は16米ドルでしたが、現在では350米ドルを超える価格で取引されており、ノスタルジーがトレーディングカードの価格に影響を与えていることがわかります。

カードの種類によって、市場はスポーツと非スポーツに二分されます。スポーツ分野が市場を独占しており、予測期間中も同様の傾向が続くと予想されます。野球、バスケットボール、フットボール、サッカー、ホッケーといったスポーツの人気が、これらのスポーツのアスリートをフィーチャーしたトレーディングカードの需要に寄与しています。さらに、スポーツトレーディングカード分野における技術の進歩も、市場の成長に一役買っています。市場の持続的な成長は、コレクターの情熱、スポーツに関連するノスタルジア、希少価値の高いカードに価値が置かれていることに起因しています。さらに、スポーツのトレーディングカードには限定版やレアカードがしばしば登場し、コレクターにとって非常に価値が高く、求められることがあります。これは、スポーツトレーディングカードの需要を促進する排他性と望ましさの感覚を作成します。

エンドユーザーに基づくと、市場はティーネイジャーと成人に二分されます。その中で、2022年にはティーネイジャーが大きなシェアを占めます。PokemonやMagic:The Gatheringのような収集や取引を伴うトレーディングカードゲームは、ティーネイジャーの間で絶大な人気を獲得しており、ティーネイジャーに社会性と競合の側面を提供しています。

造船業界の市場導入のより良い理解のために、市場は北米(米国、カナダ、その他の北米)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他の欧州)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、その他のアジア太平洋)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。アジア太平洋は、スポーツ、アニメ、ポップカルチャーなど様々なジャンルの熱心なコレクター、愛好家、ファンの人口が多いため、歴史的にトレーディングカード市場を独占しており、予測期間においても支配的であると予想されます。さらに、アジア太平洋は著しい経済成長を遂げており、個人の可処分所得の増加につながっています。このような購買力の向上により、より多くの人々がトレーディングカード市場に参加し、お気に入りのカードやセットに投資しています。また、潜在的な投資機会としてのトレーディングカードの魅力は、希少価値の高いカードや人気の高いカードの評価から利益を得ようとする個人を惹きつけています。さらに、アジア太平洋では、トレーディングカードの競合ゲームの人気が急上昇しています。Pokemon、Yu-Gi-Oh、Magic: The Gatheringなどのゲームは、活気あるプレイヤーコミュニティを形成しており、定期的なトーナメントやイベントにはアジア全域から参加者が集まっています。

同市場に参入している主なプレイヤーには、Hasbro Inc.、Konami Holdings Corporation、BANDAI SPIRITS、Pokemon、Blizzard Entertainment, Inc.、The Upper Deck Company、Bushiroad、Fantasy Flight Publishing, Inc.、Riot Games、Kyy Games Oy.などがいます。

目次

第1章 トレーディングカードの市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 世界のトレーディングカード市場収益、2020~2030年

第6章 市場洞察:カードタイプ別

  • スポーツカード
    • ベースボールカード
    • フットボールカード
    • バスケットボールカード
    • ホッケーカード
    • サッカーカード
    • NASCAR
    • その他
  • 非スポーツカード
    • ポケモンカード
    • アニメカード
    • キャラクターカード
    • イメージカード
    • サインカード

第7章 市場洞察:エンドユーザー別

  • ティーネイジャー
  • 成人

第8章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他の北米
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋
  • その他の地域

第9章 トレーディングカード市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第10章 トレーディングカードの機会

第11章 トレーディングカードの動向

第12章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第13章 バリューチェーン分析

第14章 価格分析

第15章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第16章 企業プロファイル

  • Hasbro Inc.
  • Konami Holdings Corporation
  • BANDAI SPIRITS
  • Pokemon
  • Blizzard Entertainment, Inc.
  • The Upper Deck Company
  • Bushiroad
  • Fantasy Flight Publishing, Inc
  • Riot Games
  • Kyy Games Oy

第17章 免責事項

目次
Product Code: UMTI212590

A collectible card, known as a trading card, usually showcases an image or photograph of a person, object, or subject, accompanied by pertinent details. These cards are part of a larger set and are frequently traded or swapped among collectors in order to assemble a complete set. Trading cards can be discovered in diverse sectors such as sports, entertainment, and gaming.

The trading card market is growing at steady rate of 5.03% in the forecast period owing to growing popularity of collectibles and nostalgia. The trading card market has experienced a remarkable resurgence in recent years, thanks to the growing popularity of collectibles and the powerful influence of nostalgia. Collectibles have become a mainstream investment choice, attracting both seasoned collectors and new enthusiasts. According to a report by The NPD Group, the collectibles market in the United States alone reached USD 8 billion in sales in 2021, marking a 50% increase compared to the previous year. Trading cards, as a highly sought-after category, have contributed significantly to this growth.

Nostalgia plays a pivotal role in the trading cards market. Many individuals who collected cards during their childhood now have the financial means to revisit their cherished hobbies. This sentimental value drives demand and fuels the market further. The Pokemon Trading Card Game, for instance, witnessed a tremendous resurgence thanks to the nostalgia factor among adults who grew up with the franchise.

Additionally, the digital advancements have been warmly welcomed by the trading cards industry, broadening its scope and attracting the attention of a technologically inclined generation. Online marketplaces and trading card applications have emerged as digital platforms, offering collectors easy access to coveted and precious cards. NBA Top Shot, a digital platform dedicated to trading NBA cards, experienced an extraordinary surge in popularity during 2020, with sales surpassing USD 230 million within its inaugural year. Moreover, According to a study conducted in 2021, over 70% of collectors cited nostalgia as a significant motivator for their involvement in the trading card market. Moreover, the value of vintage cards has experienced significant appreciation in recent years. For example, a 1997 Michael Jordan card, previously valued at USD 16, now commands a price of over USD 350, highlighting the influence of nostalgia on trading card prices.

Based on card type, the market is bifurcated into sports and non-sports. The sport segment dominated the market and is expected to behave in the same fashion in the forecast period. The popularity of sports, such as baseball, basketball, football, soccer, and hockey, has contributed to the demand for trading cards featuring athletes from these sports. Moreover, technological advancements in the field of sports trading cards have played a role in the growth of the market. The market's sustained growth can be attributed to the passion of collectors, the nostalgia associated with sports, and the value placed on rare and sought-after cards. Additionally, sports trading cards often feature limited edition and rare cards, which can be highly valuable and sought after by collectors. This creates a sense of exclusivity and desirability, which drives demand for sports trading cards.

Based on end user, , the market is bifurcated into teenager and adult. Among them, teenager to hold a significant share of the market in 2022. Trading card games, such as Pokemon and Magic: The Gathering, have gained immense popularity among teenagers which involve collecting and trading and provide a social and competitive aspect for teenagers.

For a better understanding of the market adoption of the shipbuilding industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, South Korea, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The Asia Pacific region has dominated the trading card market in the historic years and is expected to dominate in the forecast period due to the large population of avid collectors, enthusiasts, and fans of various genres, including sports, anime, and pop culture. Moreover, the Asia Pacific region has experienced significant economic growth, leading to an increase in disposable income among individuals. This rise in purchasing power has allowed more people to participate in the trading card market, investing in their favorite cards or sets. The allure of trading cards as a potential investment opportunity has also attracted individuals looking to profit from the appreciation of rare or sought-after cards. Furthermore, the Asia Pacific region has witnessed a surge in popularity for competitive trading card games. Games like Pokemon, Yu-Gi-Oh, and Magic: The Gathering have developed vibrant player communities, with regular tournaments and events attracting participants from across the region.

Some of the major players operating in the market include Hasbro Inc., Konami Holdings Corporation, BANDAI SPIRITS, Pokemon, Blizzard Entertainment, Inc., The Upper Deck Company, Bushiroad, Fantasy Flight Publishing, Inc., Riot Games, Kyy Games Oy.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION IN TRADING CARD

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Market
  • 2.2. Research Methodology of the Trading Card Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 GLOBAL TRADING CARD MARKET REVENUE, 2020-2030F

6 MARKET INSIGHTS BY CARD TYPE

  • 6.1. Sports Card
    • 6.1.1.Baseball Card
    • 6.1.2.Football Card
    • 6.1.3.Basketball Card
    • 6.1.4.Hockey Card
    • 6.1.5.Soccer Card
    • 6.1.6.NASCAR
    • 6.1.7.Others
  • 6.2. Non-Sports Card
    • 6.2.1.Pokemon Card
    • 6.2.2.Anime Card
    • 6.2.3.Character Card
    • 6.2.4.Image Card
    • 6.2.5.Autograph Card

7 MARKET INSIGHTS BY END USER

  • 7.1. Teenager
  • 7.2. Adult

8 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 8.1. North America
    • 8.1.1. The US
    • 8.1.2. Canada
    • 8.1.3. Rest of North America
  • 8.2. Europe
    • 8.2.1. Germany
    • 8.2.2. The UK
    • 8.2.3. France
    • 8.2.3. Italy
    • 8.2.3. Spain
    • 8.2.7. Rest of Europe
  • 8.3. Asia-Pacific
    • 8.3.1. China
    • 8.3.2. Japan
    • 8.3.3. India
    • 8.3.5. Rest of APAC
  • 8.4. Rest of the World

9 TRADING CARD DYNAMICS

  • 9.1. Market Drivers
  • 9.2. Market Challenges
  • 9.3. Impact Analysis

10 TRADING CARD OPPORTUNITIES

11 TRADING CARD TRENDS

12 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 12.1. Demand Side Analysis
  • 12.2. Supply Side Analysis

13 VALUE CHAIN ANALYSIS

14 PRICING ANALYSIS

15 COMPETITIVE SCENARIO

  • 15.1. Competitive Landscape
    • 15.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

16 COMPANY PROFILED

  • 16.1. Hasbro Inc.
  • 16.2. Konami Holdings Corporation
  • 16.3. BANDAI SPIRITS
  • 16.4. Pokemon
  • 16.5. Blizzard Entertainment, Inc.
  • 16.6. The Upper Deck Company
  • 16.7. Bushiroad
  • 16.8. Fantasy Flight Publishing, Inc
  • 16.9. Riot Games
  • 16.10. Kyy Games Oy

17 DISCLAIMER