表紙:顧客コミュニケーション管理市場:現状分析と予測(2022-2030年)
市場調査レポート
商品コード
1290945

顧客コミュニケーション管理市場:現状分析と予測(2022-2030年)

Customer Communication Management Market: Current Analysis and Forecast (2022-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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顧客コミュニケーション管理市場:現状分析と予測(2022-2030年)
出版日: 2023年05月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

顧客コミュニケーション管理市場は、マルチチャネルマーケティングや顧客体験管理の高度化の進展により、12%程度の安定した成長が見込まれています。さらに、顧客コミュニケーション管理のモビリティとアナリティクスの利用が増加していることも、市場成長を後押しする要因となっています。さらに、顧客コミュニケーション管理市場における製品発表数の増加は、市場の成長に貢献する最も顕著な要因の1つです。例えば、2023年5月、チェンジ・コミュニケーション・ソフトウェアのサービスプロバイダーであるバタフライ・ソリューションズは、新しいプラットフォームの発売を発表しています。

コンポーネントに基づき、市場はソリューションとサービスに二分されます。ソリューション分野は、顧客体験の向上、デジタルトランスフォーメーションの台頭、規制遵守の要件、データ駆動型インサイトの重要性などのニーズから、市場の大きなシェアを占めています。これらのソリューションにより、企業は複数のチャネルにまたがる顧客とのコミュニケーションを効果的に管理し、パーソナライズすることができ、その結果、顧客満足度、ロイヤルティの向上、ビジネス全体の成功につながります。

展開別では、市場はオンプレミスとクラウドに分類されます。このうち、クラウド分野は予測期間中に大幅なCAGRで成長すると予想されています。クラウドデプロイのCCMに対する需要の高まりは、その柔軟性、アクセス性、セキュリティ、コスト削減、パーソナライズされた顧客体験をサポートする機能によってもたらされます。デジタルファーストの世界で企業が競争力を維持しようと努力する中、クラウドベースのCCMソリューションは、顧客コミュニケーションを効果的に管理し、生産性を向上させ、顧客満足度を高めるために必要なツールやインフラを提供する

業界別では、情報通信技術、銀行・金融サービス、eコマース、ヘルスケア、その他に分類されます。情報通信技術分野は、効果的な顧客コミュニケーション、パーソナライズされた体験、データ主導の洞察、規制遵守、業務効率化の必要性から、2021年の世界の顧客コミュニケーション管理市場で大きなシェアを占めています。デジタル時代に卓越した顧客体験を提供しようとする企業にとって、顧客コミュニケーション管理は、進化する要求に応え、競争の激しい市場で優位に立つための重要なツールとして浮上してきました。

顧客コミュニケーション管理業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の国々における世界規模に基づいて分析しています。2021年の世界の顧客コミュニケーション管理市場では、北米が大きなシェアを占めています。パーソナライズされた体験の必要性、規制への対応、パンデミックによって加速したデジタルシフト、eコマースの成長などが、市場の成長を促進する最も顕著な要因となっています。顧客は、今日の速いペースでデジタル化が進むビジネス環境において、顧客とのコミュニケーションを効果的に管理することが、競争力を維持し、コンプライアンスを確保し、強固な顧客関係を構築するために重要であると認識しています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19が顧客コミュニケーション管理市場に与える影響

第6章 顧客コミュニケーション管理市場収益、2020-2030年

第7章 市場洞察:コンポーネント別

  • ソリューション
  • サービス

第8章 市場洞察:展開別

  • オンプレミス
  • クラウド

第9章 市場洞察:業界別

  • 情報通信技術
  • 銀行および金融サービス
  • eコマース
  • ヘルスケア
  • その他

第10章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 顧客コミュニケーション管理市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 顧客コミュニケーション管理市場機会

第13章 顧客コミュニケーション管理市場動向

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 戦略的洞察

第17章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第18章 企業プロファイル

  • Adobe
  • Oracle
  • Open Text Corporation
  • Zendesk
  • Capgemini
  • Newgen Software Technologies Limited
  • Sefas Innovation, Inc.
  • Quadient
  • MESSAGEPOINT INC.
  • Smart Communications

第19章 免責事項

目次
Product Code: UMTE2118060

Customer communication management is a strategic framework for organizing, managing, storing, retrieving, and enhancing inbound and outbound customer communications. Customer communication management tools use digitized applications and software solutions to localize conversations from multiple communication channels into one central space.

The Customer Communication Management Market stood at 1.9 billion in 2021 and is expected to grow at a steady rate of around 12% owing to the increasing advancement in multi-channel marketing and customer experience management. Moreover, the increasing use of mobility and analytics for customer communication management is another factor helping the market to grow. Additionally, the growing number of product launches in the customer communication management market is one of the most prominent factors contributing to the growth of the market. For instance, in May 2023, Butterflye Solutions, a services provider of change communications software, announced the launch of its new platform.

Based on component, the market is bifurcated into solutions and services. The solutions segment catered to a significant share of the market owing to the need for enhanced customer experiences, the rise of digital transformation, regulatory compliance requirements, and the importance of data-driven insights. These solutions empower businesses to effectively manage and personalize their customer communications across multiple channels, resulting in improved customer satisfaction, loyalty, and overall business success

On the basis of deployment, the market is classified into on-premises and cloud. Among these, the cloud segment is expected to grow at a substantial CAGR during the forecast period. The growing demand for cloud-deployed CCM is driven by its flexibility, accessibility, security, cost savings, and ability to support personalized customer experiences. As businesses strive to remain competitive in a digital-first world, cloud-based CCM solutions offer the necessary tools and infrastructure to effectively manage customer communications, enhance productivity, and drive customer satisfaction

By industry, the market is divided into information & communication technology, banking & financial services, e-commerce, healthcare, and others. The information & communication technology segment catered to a significant share of the global customer communication management market in 2021 majorly due to the need for effective customer communication, personalized experiences, data-driven insights, regulatory compliance, and operational efficiency. As businesses strive to deliver exceptional customer experiences in the digital age, customer communication management has emerged as a vital tool to meet these evolving demands and stay ahead in a highly competitive market

For a better understanding of the market adoption of the Customer Communication Management industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America held a significant share of the global customer communication management market in 2021. The need for personalized experiences, regulatory compliance, the digital shift accelerated by the pandemic, and the growth of e-commerce are some of the most prominent factors driving the growth of the market. Businesses recognize that effective management of customer communications is crucial for maintaining a competitive edge, ensuring compliance, and building strong customer relationships in today's fast-paced and digitally-driven business landscape

Some of the major players operating in the market include: Adobe; Oracle; Open Text Corporation; Zendesk; Capgemini; Newgen Software Technologies Limited; Sefas Innovation, Inc.; Quadient; MESSAGEPOINT INC.; and Smart Communications.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Customer Communications Management Market
  • 2.2. Research Methodology of the Customer Communications Management Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE CUSTOMER COMMUNICATIONS MANAGEMENT MARKET

6 CUSTOMER COMMUNICATIONS MANAGEMENT MARKET REVENUE, 2020-2030F

7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENT

  • 7.1. Solutions
  • 7.2. Services

8 MARKET INSIGHTS BY DEPLOYMENT

  • 8.1. On-Premises
  • 8.2. Cloud

9 MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY

  • 9.1. Information & Communication Technology
  • 9.2. Banking & Financial Services
  • 9.3. E-Commerce
  • 9.4. Healthcare
  • 9.5. Others

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11 CUSTOMER COMMUNICATIONS MANAGEMENT MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 CUSTOMER COMMUNICATIONS MANAGEMENT MARKET OPPORTUNITIES

13 CUSTOMER COMMUNICATIONS MANAGEMENT MARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 STRATEGIC INSIGHTS

17 COMPETITIVE SCENARIO

  • 17.1. Competitive Landscape
    • 17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

18 COMPANY PROFILED

  • 18.1. Adobe
  • 18.2. Oracle
  • 18.3. Open Text Corporation
  • 18.4. Zendesk
  • 18.5. Capgemini
  • 18.6. Newgen Software Technologies Limited
  • 18.7. Sefas Innovation, Inc.
  • 18.8. Quadient
  • 18.9. MESSAGEPOINT INC.
  • 18.10. Smart Communications

19 DISCLAIMER