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市場調査レポート
商品コード
1613787
顧客コミュニケーション管理ソフトウェアの世界予測、2024-2028年Worldwide Customer Communications Management Software Forecast, 2024-2028 |
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顧客コミュニケーション管理ソフトウェアの世界予測、2024-2028年 |
出版日: 2024年12月11日
発行: IDC
ページ情報: 英文 17 Pages
納期: 即納可能
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この調査レポートは、世界の顧客コミュニケーション管理ソフトウェア市場のCY2023年の市場規模および2028年までの5年間予測を、地域別、展開タイプ別に掲載しています。2028年までの予測には、不況、人材不足、サプライチェーンへの影響、IT支出削減の影響を受けた技術支出の継続的な調整も含まれています。IDCのデジタルエクスペリエンス戦略リサーチ担当バイスプレジデントであるマーシ・マドックス(Marci Maddox)氏は次のように述べています。「2023年の経済課題とGenAIの導入は、バイヤーが新しいGenAIプロジェクトに予算をシフトしようとしたため、通信技術支出の減少に影響を与えました。2023年の成長率は横ばいから減少に転じ、2024年の支出は初期の指標となり、通信ソリューションへの保守的な投資が続く中、CCM市場の5年予測に影響を与えると思われます。」
This IDC study provides the market size of the worldwide customer communications management software market in the CY23 and a five-year forecast through 2028 by geographic region and deployment type. It includes continued adjustments of technology spend influenced by the recession, talent shortages, supply chain implications, and IT spend reductions on forecasts through 2028. This document updates the market forecast included in Worldwide Customer Communications Management Software Forecast, 2023-2027: Interactive Experiences See Slower Adoption (IDC #US51126323, August 2023)."The economic challenges of 2023 and the introduction of GenAI influenced the decline in communications technology spend as buyers sought to shift budgets for the new GenAI projects," said Marci Maddox, research vice president, IDC's Digital Experience Strategies research. "Flat to declining growth in 2023, and an early indicator of spending in 2024, will influence the five-year forecast for the CCM market as conservative investment continues for communications solutions."