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市場調査レポート
商品コード
1547469
顧客コミュニケーション管理の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測Global Customer Communications Management Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032 |
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カスタマイズ可能
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顧客コミュニケーション管理の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測 |
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 222 Pages
納期: 即日から翌営業日
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顧客コミュニケーション管理市場の世界需要は、2023年の23億4,000万米ドルから2032年には約62億3,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは11.48%です。
顧客コミュニケーション管理は、企業が幅広いメディアを通じて顧客とのコミュニケーションを管理するためのソフトウェアまたは戦略と定義されます。これは、新製品の発売、更新通知、請求書や決済に関連する通知など、アウトバウンドコミュニケーションやインタラクティブコミュニケーションの作成、配信、保管、検索を改善するプロセスです。顧客コミュニケーション管理ソリューションは、顧客、規制機関、パートナー、販売代理店などとのコミュニケーションを改善するためのアプリケーションを企業に記載しています。顧客コミュニケーション管理は、インテリジェントな顧客コミュニケーション管理システムとしても知られています。
コンテンツ作成プロセスの自動化により、パーソナライズされた顧客との双方向コミュニケーションを実現する顧客コミュニケーション管理ソリューションに対する需要の高まりが、顧客コミュニケーション管理市場の成長を促す原動力となっています。また、顧客コミュニケーション管理ソリューションは、文書作成のコスト削減にも役立つため、中小企業からの需要が高まっています。さらに、顧客のプライバシー保護にも役立ち、顧客コミュニケーション管理市場の成長をもたらす重要な要因となっています。スマートフォンの普及とソーシャルメディアの成長も、顧客コミュニケーション管理市場の成長に拍車をかけると予想されます。技術産業と戦略的枠組みへの高い投資も、顧客コミュニケーション管理市場の成長を促す主要な市場促進要因です。
調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、顧客コミュニケーション管理の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。顧客コミュニケーション管理産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。
顧客コミュニケーション管理市場レポートでは、国別と地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者がそれぞれの製品やサービスの対象層を特定し、今後のビジネス機会に役立てることができます。
このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおける顧客コミュニケーション管理市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。
カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。
The global demand for Customer Communications Management Market is presumed to reach the market size of nearly USD 6.23 Billion by 2032 from USD 2.34 Billion in 2023 with a CAGR of 11.48% under the study period 2024-2032.
Customer communications management may be defined as the software or strategy that helps companies in the management of customer communications across a wide range of media. It is a process to improve the creation, delivery, storage, and retrieval of outbound and interactive communications including new product launches, renewal notifications, notifications related to bill and payment, etc. Customer communications management solutions provide an application to companies to improve the communication with their clients, regulatory bodies, partners, and distributors, etc. the process involves the utilization of a large volume of data collected offline or online. Customer communications management is also known as intelligent customer communications management systems.
Increasing demand for customer communications management solutions as they provide personalized and interactive communications with the customers by automation of the process of content creation is the primitive market driver for the growth of the customer communications management market. Customer communications management solutions also help with the cost reduction of document production hence, creating more demand from small and medium enterprises. Furthermore, it also helps customer privacy and is a key factor responsible for the market growth of the customer communications management market. Increasing adoption of smartphones and social media growth is also expected to spur the market growth of customer communications management. The high investment in the technological industry and strategic framework is also a major market driver for the market growth of customer communications management.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Customer Communications Management. The growth and trends of Customer Communications Management industry provide a holistic approach to this study.
This section of the Customer Communications Management market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Customer Communications Management market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Customer Communications Management market include Adobe Inc., Cincom Systems, Messagepoint, Newgen Software Technologies Ltd., OpenText Corporation, Oracle Corporation, Quadient, Sefas Innovation, Smart Communications Inc., Xerox Corporation. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.