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市場調査レポート
商品コード
1764962
北米の冷凍ベーカリー製品市場の2031年までの予測-地域別分析-製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル別North America Frozen Bakery Products Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product Type, Category, and Distribution Channel |
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北米の冷凍ベーカリー製品市場の2031年までの予測-地域別分析-製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル別 |
出版日: 2025年04月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即納可能
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北米の冷凍ベーカリー製品市場は、2023年に30億9,459万米ドルと評価され、2031年には47億3,359万米ドルに達すると予測され、2023~2031年のCAGRは5.5%と予測されます。
冷凍食品と簡便食品への需要の高まりが北米の冷凍ベーカリー製品市場を後押し
多忙な仕事のスケジュールが消費者のライフスタイルや食習慣を変えつつあり、それによってコンビニエンスフードや冷凍食品への依存度が高まっています。冷凍ベーカリー製品のようなコンビニエンスフードは、消費者が食材の買い出しやパン作りの準備にかかる時間と労力を節約することを可能にします。食品産業では、高品質のコンビニエンスフードの消費が急増しています。冷凍ベーカリー製品もまた、調理に費やす労力と時間を節約し、保存の利便性を記載しています。
食品産業協会と米国冷凍食品協会による「2023年小売における冷凍の力」によると、米国の冷凍食品売上高は2023年7月期の1年間で7.9%増加し、742億米ドルに達します。冷凍食品の主要消費者はミレニアル世代とX世代で、主にスーパーセンターやオンラインチャネルで買い物をします。カナダ政府によると、カナダにおける冷凍ベーカリー製品の小売売上高は2022年に2億8,080万米ドルになると報告されています。国際冷凍協会によると、ドイツにおける冷凍食品の数量は2021年の377万トンに対し、2022年には391万トンと、3.6%増加しました。
市場の有力企業は、パンやロールケーキ、ビスケットやクッキー、ドーナツ、マフィンなど、さまざまな冷凍ベーカリー製品を提供しています。これらの製品は、ブラストフリーズ加工により製品の保存期間が延長されています。国際食品情報評議会が2023年に実施した「2023年食品と健康に関する調査」によると、1,022人の米国人(18~80歳)のうち、2023年に食品購入の意思決定に影響を与える主要因として利便性を選んだ参加者は61%に上り、2022年には56%でした。加工済み食品によって、消費者は食品の準備にかかる時間と労力を節約でき、焼く時間も短縮できます。このように、冷凍食品と簡便食品に対する需要の高まりが、世界の冷凍ベーカリー製品市場を牽引しています。
北米の冷凍ベーカリー製品市場概要
北米のでは、消費者の嗜好が健康的で栄養価の高い食品にシフトしており、ヴィーガン、グルテンフリー、高繊維質、高タンパク質、低カロリー食品の需要が急増し、冷凍ベーカリー製品市場にさらに影響を与えています。The Food Industry AssociationとAmerican Frozen Food Instituteによる「2023 Power of Frozen in Retail」によると、米国の冷凍食品売上高は2022年7月から2023年7月の間に7.9%増加し、742億米ドルに達しました。同レポートはまた、eコマースチャネルを通じて冷凍食品を購入するオンライン食料品買い物客のシェアが大幅に上昇していることも明らかにしています。2020年には、米国で食料品をオンラインで購入するオンライン買い物客の86%が、オンライン小売を通じて冷凍食品を購入しています。冷凍食品を購入する理由の上位6位は、冷凍食品の賞味期限の長さ(60%)、食品不足に備えて買いだめしておきたいという消費者の願望(58%)、調理の簡単さ(46%)、準備や後片付けの時間の節約(36%)、冷凍食品は生鮮食品より安全だという消費者の考え(33%)です。カナダ政府の発表によると、カナダのベーカリー製品のほとんどは店舗型小売を通じて流通しており、ベーカリー製品の販売ではスーパーマーケットが大きなシェアを占めています。このように、冷凍食品に対する需要の高まりが、この地域の冷凍ベーカリー製品市場を牽引しています。
北米の冷凍ベーカリー製品市場の収益と2031年までの予測(金額)
北米の冷凍ベーカリー製品市場セグメンテーション
北米の冷凍ベーカリー製品市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、国に分類されます。
製品タイプに基づき、北米の冷凍ベーカリー製品市場はパンとロール、ケーキとペストリー、ビスケットとクッキー、その他に区分されます。2023年にはパンとロールのセグメントが最大の市場シェアを占めています。
カテゴリー別では、北米の冷凍ベーカリー製品市場はグルテンフリーと従来型に二分されます。従来型セグメントが2023年に大きな市場シェアを占めました。
流通チャネル別では、北米の冷凍ベーカリー製品市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に分類されます。2023年にはスーパーマーケットとハイパーマーケット部門が最大の市場シェアを占めました。
国別では、北米の冷凍ベーカリー製品市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2023年の北米の冷凍ベーカリー製品市場シェアは米国が独占しました。
Grupo Bimbo SAB de CV、Rhodes International Inc、General Mills Inc、Pepperidge Farm Inc、Bridgford Foods Corp、Conagra Brands Inc、Cole's Quality Foods Inc、Sara Lee Frozen Bakery LLC、T. Marzetti Company、The Edwards Baking Companyは、北米の冷凍ベーカリー製品市場で事業展開している主要企業の一部です。
The North America frozen bakery products market was valued at US$ 3,094.59 million in 2023 and is expected projected to reach US$ 4,733.59 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 5.5% from 2023 to 2031.
Rising Demand for Frozen and Convenience Food Fuels North America Frozen Bakery Products Market
Hectic work schedules are changing the lifestyle and eating habits of consumers, thereby increasing their dependency on convenience foods and frozen food products. Convenience foods, such as frozen bakery products, allow consumers to save time and effort associated with ingredient shopping and baking preparations. The food industry is witnessing a surge in the consumption of high-quality convenience food. Frozen bakery products also save the effort and time spent on food preparation and provide the convenience of storage.
According to the "2023 Power of Frozen in Retail" by The Food Industry Association and the American Frozen Food Institute, frozen food sales in the US increased by 7.9%, reaching US$ 74.2 billion, over the year ended July 2023. The Millennial and Gen X populations are the major consumers of these products, shopping mostly in supercenters and through online channels. As per the government of Canada, the retail sales of frozen bakery products in Canada were reported to be US$ 280.8 million in 2022. As per the International Institute of Refrigeration, the sales of frozen foods increased by 3.6% in volume, reaching 3.91 million metric tons in 2022, compared to 3.77 million metric tons in 2021, in Germany.
Prominent market players offer a variety of frozen bakery products, including bread and rolls, biscuits and cookies, donuts, and muffins. These products have extended product shelf-life due to the blast-freezing process. According to the "2023 Food and Health Survey" conducted by the International Food Information Council in 2023, out of 1,022 Americans (aged between 18 and 80 years), 61% of participants chose convenience as a major factor impacting food buying decisions in 2023, which was 56% in 2022. Preprocessed food allows consumers to save time and effort associated with food preparation and reduces baking time. Thus, the rising demand for frozen and convenience food drives the global frozen bakery products market.
North America Frozen Bakery Products Market Overview
In North America, consumer preferences are shifting toward healthy and nutritious food options, which has surged the demand for vegan, gluten-free, high-fiber, high-protein, or low-calorie food, further influencing the frozen bakery products market. According to the "2023 Power of Frozen in Retail" by The Food Industry Association and the American Frozen Food Institute, frozen food sales in the US increased by 7.9%, reaching US$ 74.2 billion between July 2022 and July 2023. The report also reveals that the number of online grocery shoppers' shares who purchase frozen food through e-commerce channels is rising significantly. In 2020, 86% of online shoppers in the US bought groceries online, purchased frozen products through online retail. The top six reasons for purchasing frozen food are the long shelf-life of frozen foods (60%), consumer desire to stock up in case of food shortages (58%), the ease of preparation (46%), saving time on preparation and cleanup (36%) and consumers' belief that frozen foods are safer than fresh items (33%). As per the government of Canada, most Canadian bakery products were distributed through store-based retailing, with supermarkets accounting for a significant share in the sales of bakery products. Thus, the rising demand for frozen food drives the frozen bakery products market in the region.
North America Frozen Bakery Products Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Frozen Bakery Products Market Segmentation
The North America frozen bakery products market is categorized into product type, category, distribution channel, and country.
Based on product type, the North America frozen bakery products market is segmented into breads and rolls, cakes and pastries, biscuits and cookies, and others. The breads and rolls segment held the largest market share in 2023.
In terms of category, the North America frozen bakery products market is bifurcated into gluten-free and conventional. The conventional segment held a larger market share in 2023.
By distribution channel, the North America frozen bakery products market is categorized into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. The supermarkets and hypermarkets segment held the largest market share in 2023.
By country, the North America frozen bakery products market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America frozen bakery products market share in 2023.
Grupo Bimbo SAB de CV, Rhodes International Inc, General Mills Inc, Pepperidge Farm Inc, Bridgford Foods Corp, Conagra Brands Inc, Cole's Quality Foods Inc, Sara Lee Frozen Bakery LLC, T. Marzetti Company, and The Edwards Baking Company are some of the leading companies operating in the North America frozen bakery products market.