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市場調査レポート
商品コード
1420216
欧州のミートスナック市場、2028年までの予測 - 地域別分析:タイプ別、由来別、カテゴリー別、流通チャネル別Europe Meat Snacks Market Forecast to 2028 - Regional Analysis - by Type, Source, Category, and Distribution Channel |
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欧州のミートスナック市場、2028年までの予測 - 地域別分析:タイプ別、由来別、カテゴリー別、流通チャネル別 |
出版日: 2023年12月15日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 111 Pages
納期: 即納可能
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欧州のミートスナック市場は、2022年の33億700万米ドルから2028年には47億4,745万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2028年までのCAGRは6.2%と推定されます。
高タンパク質スナックへの需要増加が、欧州のミートスナック市場を後押し
ここ数年来、多忙なライフスタイルと多忙な仕事のスケジュールにより、コンビニエンスフードの需要が大幅に増加しています。調理時間を節約でき、必要な栄養を摂取できるため、通常の食事はコンビニエンスフードに取って代わられつつあります。昨今、人々は健康やウェルネスへの関心の高まりから、摂取するすべての食品に機能的なメリットを求めるようになっています。肥満、糖尿病、心疾患など、さまざまな疾病の有病率が上昇しているため、人々はより健康的なライフスタイルを採用するようになっています。ジャンクフードや高度に加工された食品の消費の増大は、運動不足と相まって、注意を要する慢性的な健康問題につながっています。その結果、消費者は食習慣を変え、味覚を満足させ、栄養要件も満たせる低脂肪、低カロリー、高タンパク質、風味の良い食品に引き寄せられるようになっています。ヘルシーでジャンクフリーの製品が好まれるようになったことで、消費者の間食習慣は大きく変化し、世界中でミートスナックの需要が急増しています。
人々は柔軟な消費のために間食を楽しんでいるが、健康やフィットネスに対する意識の高まりが健康的な食生活に関与しており、その結果、タンパク質が豊富で風味が豊かなミートスナックの需要を牽引しています。鉄分、クレアチン、ビタミン、ミネラルを豊富に含むミートスナックは、高タンパクで低炭水化物の食事を求める人々に適しています。また、健康志向の高まりにより、COVID-19パンデミック以降、消費者が高タンパク質食に急速にシフトしていることも、欧州のミートスナック市場の成長を後押ししています。
欧州のミートスナック市場概要
欧州のミートスナック市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。市場成長の背景には、間食傾向の高まり、ライフスタイルの変化、消費者の可処分所得の増加があります。欧州の発展途上国および先進諸国では、消費者の生活が急速に変化しているため、従来の地元で入手可能な屠殺肉からパッケージ化された食肉製品へのシフトが進んでいます。さらに、欧州の人々の間で、地域や地元の味で味付けされたさまざまな料理の人気が高まっていることも、ミートスナックの需要を押し上げています。欧州では、消費者が赤身肉に含まれる高脂肪分を気にするようになっているため、英国やドイツでは鶏肉に対する大きな需要が見られます。欧州連合のデータによると、鶏肉は安価で健康的かつ持続可能な製品と考えられているため、鶏肉消費量は2030年までに1人当たり24.6kgに達すると予想されています。したがって、鶏肉や七面鳥肉をベースにしたジャーキー、ミートスティック、ソーセージの需要は、今後数年間、欧州の消費者の間で絶大な支持を得ると予想されます。また、国内外のミートスナックメーカーは、戦略的提携を採用して事業を拡大しています。例えば、2017年9月、米国を拠点とするミートスナックメーカーであるLink Snacks, Inc.は、積極的な欧州成長計画を達成するため、英国に中心的な新施設を建設し、生産能力の増強を計画しています。したがって、主要市場プレイヤーによるこのようなイニシアチブは、今後数年間でミートスナック市場を増強すると予想されます。
欧州のミートスナック市場の収益と2028年までの予測(金額)
欧州のミートスナック市場のセグメンテーション
欧州のミートスナック市場は、タイプ、由来、カテゴリー、流通チャネル、国に区分されます。
タイプ別では、欧州のミートスナック市場はジャーキー、ミートスティック、ソーセージ、その他に区分されます。ジャーキーセグメントは2022年に欧州のミートスナック市場で最大のシェアを記録しました。
由来別に見ると、欧州のミートスナック市場は牛肉、鶏肉、豚肉、その他に区分されます。牛肉セグメントは2022年に最大の欧州のミートスナック市場シェアを占めました。
カテゴリー別では、欧州のミートスナック市場はプレーンとフレーバーに区分されます。フレーバーセグメントが2022年の欧州のミートスナック市場でより大きなシェアを占めました。
流通チャネルに基づき、欧州のミートスナック市場はスーパーマーケット・ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケット・ハイパーマーケットのセグメントが2022年の欧州ミートスナック市場で最大のシェアを占めました。
国別に見ると、欧州のミートスナック市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に分類されます。その他欧州が2022年の欧州のミートスナック市場を独占しました。
General Mills Inc、Hormel Foods Corporation、Link Snacks Inc、Tyson Foods Incは、同地域のミートスナック市場で事業を展開する大手企業です。
The Europe meat snacks market is expected to grow from US$ 3,307.00 million in 2022 to US$ 4,747.45 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 6.2% from 2022 to 2028.
Increasing Demand for High-Protein Snacks Fuels Europe Meat Snacks Market
Since the past few years, the busy lifestyle and hectic work schedules have significantly increased the demand for convenience food. Regular meals are getting replaced with convenience food as it saves cooking time and still offers required nutrition. Nowadays, people seek functional benefits from all the food products they consume due to increased health and wellness concerns. They are progressively adopting healthier lifestyle due to rising prevalence of various diseases, such as obesity, diabetes, and cardiac disorders. The growing consumption of junk and highly processed food coupled with the lack of physical activities has led to chronic health issues that need attention. As a result, consumers are altering their dietary habits and gravitating toward low-fat, low-calorie, high-protein, and flavored food products that can satiate taste buds and also serve nutritional requirements. With the rising preference of healthy and junk-free products, snacking habits of consumers are evolving substantially leading to the surging demand for meat snacks worldwide.
Although, people enjoy snacking due to flexible consumption, the rising awareness toward health and fitness engage them in healthy dietary habits, which, in turn, drives the demand for protein-rich and largely flavored meat snacks. Being a good source of iron, creatine, vitamins, and minerals, meat snacks are highly suitable for people seeking high-protein and low-carb diet. Besides, consumers shifting rapidly toward high-protein diet post COVID-19 pandemic due to enhanced health consciousness, fuels the growth of Europe meat snacks market.
Europe Meat Snacks Market Overview
The meat snacks market in Europe is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The market growth is attributed to a rising trend of snacking, changing lifestyles, and rising disposable income of consumers. The shift from conventional, locally available, butchered meat to packaged meat products is growing due to the fast-tracked life of consumers in developing and developed countries of Europe. Further, the rising popularity of different cuisines seasoned with regional and local flavors among Europeans is driving the demand for meat snacks. In Europe, the UK and Germany are witnessing significant demand for poultry meat as consumers are becoming more concerned about the high-fat content in red meat. According to the European Union's data, poultry meat consumption is anticipated to reach 24.6 kg per capita by 2030, as poultry meat is considered to be a cheap, healthy, and sustainable product. Hence, the demand for chicken or turkey-based jerky, meat sticks, and sausages is expected to gain immense traction among European consumers in the coming years. Also, national and international meat snack manufacturers are adopting strategic alliances to grow their businesses. For instance, in September 2017, Link Snacks, Inc.-the US-based meat snack manufacturer, planned to increase its production capacity with a central new facility in the UK to achieve its aggressive European growth plans. Therefore, such initiatives by the key market players are expected to augment the meat snacks market in the coming years.
Europe Meat Snacks Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
Europe Meat Snacks Market Segmentation
The Europe meat snacks market is segmented into type, source, category, distribution channel and country.
Based on type, the Europe meat snacks market is segmented into jerky, meat sticks, sausages, and others. The jerky segment registered the largest Europe meat snacks market share in 2022.
Based on source, the Europe meat snacks market is segmented into beef, chicken, pork, and others. The beef segment held the largest Europe meat snacks market share in 2022.
Based on category, the Europe meat snacks market is segmented into plain and flavored. The flavored segment held a larger Europe meat snacks market share in 2022.
Based on distribution channel, the Europe meat snacks market is segmented into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. The supermarkets and hyper markets segment held the largest Europe meat snacks market share in 2022.
Based on country, the Europe meat snacks market has been categorized into Germany, France, Italy, The UK, Russia, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated the Europe meat snacks market in 2022.
General Mills Inc, Hormel Foods Corporation, Link Snacks Inc, and Tyson Foods Inc are some of the leading companies operating in the meat snacks market in the region.