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市場調査レポート
商品コード
1420209
アジア太平洋地域のミートスナック市場、2028年までの予測 - 地域別分析:タイプ別、由来別、カテゴリー別、流通チャネル別Asia Pacific Meat Snacks Market Forecast to 2028 - Regional Analysis - by Type, Source, Category, and Distribution Channel |
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アジア太平洋地域のミートスナック市場、2028年までの予測 - 地域別分析:タイプ別、由来別、カテゴリー別、流通チャネル別 |
出版日: 2023年12月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋地域のミートスナック市場は、2022年の27億9,946万米ドルから2028年には43億4,850万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2028年までのCAGRは7.6%と推定されます。
クリーンラベルとオーガニックミートスナックの人気の高まりがアジア太平洋地域のミートスナック市場を後押し
人々は消費する食品に高い関心を持つようになり、製品ラベルや加工食品に使用される原材料により注意を払うようになっています。オーガニック製品は、その健康上の利点から人気が高まっています。有機食品には農薬、化学肥料、遺伝子組み換え作物(GMO)が使われていないため、その魅力は増し、消費者はより高い金額を支払うよう説得されます。保存料、風味調味料、着色料などの合成添加物や化学添加物の使用に対する懸念が高まるにつれ、クリーンラベルの製品が好まれるようになっています。そのため、ミートスナックの製造業者は、天然材料や加工度の低い材料を使用した製品を開発しています。
クリーンラベルの動向は食肉業界全体で人気を集めています。消費者は、高い栄養価を提供する天然材料や加工度の低い食肉製品を好むようになっています。オーガニックやクリーンラベルの食ミートスナックは、有機的に飼育された牛肉、鶏肉、豚肉を原料としています。これらのスナックには、着色料、固化防止剤、安定剤、保存料などの合成添加物は使用されていないです。クリーンラベルやオーガニックのミートスナックに対する需要の高まりは、予測期間中にアジア太平洋地域のミートスナック市場に有利な成長機会をもたらすと期待されています。
アジア太平洋地域のミートスナック市場概要
アジア太平洋地域のミートスナック市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋地域に区分されます。アジア太平洋地域の多くの消費者は、動物性食品を好みのタンパク質源として選択しています。同地域は食品産業が盛んで小売インフラが開発されているため、ミートスナック市場のプレーヤーにとって有望な成長ポテンシャルを秘めています。中国、インド、日本をはじめとするアジア太平洋諸国では、西洋式食生活の人気の高まりや、調理済み製品・調理済み製品の需要の増加により、肉ベースの製品に対する需要が拡大しています。
アジア・リサーチ&エンゲージメント(ARE)によると、パキスタン、ベトナム、タイはアジア太平洋地域の主要な牛肉消費国であり、これらの国々では牛肉ベースのスナックの需要を押し上げています。しかし、インドのような国では、牛肉消費に関連する宗教的感情が鶏肉ベースのミートスナックに大きな成長機会を生み出しています。
アジア太平洋地域のミートスナック市場の収益と2028年までの予測(金額)
アジア太平洋地域のミートスナック市場のセグメンテーション
アジア太平洋地域のミートスナック市場は、タイプ、由来、カテゴリー、流通チャネル、国に区分されます。
タイプ別では、アジア太平洋地域のミートスナック市場はジャーキー、ミートスティック、ソーセージ、その他に区分されます。ジャーキーセグメントは2022年にアジア太平洋地域のミートスナック市場で最大のシェアを記録しました。
由来別に見ると、アジア太平洋地域のミートスナック市場は牛肉、鶏肉、豚肉、その他に区分されます。牛肉セグメントは2022年にアジア太平洋地域のミートスナック市場で最大のシェアを占めました。
カテゴリー別では、アジア太平洋地域のミートスナック市場はプレーンとフレーバーに区分されます。フレーバーセグメントは2022年にアジア太平洋地域のミートスナック市場でより大きなシェアを占めました。
流通チャネルに基づき、アジア太平洋地域のミートスナック市場はスーパーマーケット・ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売、その他に区分されます。スーパーマーケット・ハイパーマーケットセグメントは、2022年にアジア太平洋地域のミートスナック市場で最大のシェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋地域のミートスナック市場は中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋地域に分類されます。その他アジア太平洋地域は2022年にアジア太平洋地域のミートスナック市場を独占しました。
General Mills Inc、Hormel Foods Corporation、Link Snacks Inc、The Original Beef Chief Pty Ltdは、この地域のミートスナック市場で事業を展開している大手企業です。
The Asia Pacific meat snacks market is expected to grow from US$ 2,799.46 million in 2022 to US$ 4,348.50 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 7.6% from 2022 to 2028.
Rising Popularity of Clean-Label and Organic Meat Snacks Fuels Asia Pacific Meat Snacks Market
People are getting highly concerned about the food they consume, paying more attention to product labels and ingredients used in processed food products. Organic products are becoming increasingly popular due to their perceived health benefits. They are free of pesticides, chemical fertilizers, and genetically modified organisms (GMOs) that increase their appeal and convince consumers to pay more. The rising concern over the use of synthetic or chemical additives, such as preservatives, flavor enhancers, and colors, increases the preference of clean-labeled products. Therefore, meat snacks producers are developing products with all natural and minimally processed ingredients.
Clean-label trend is gaining popularity across the meat industry. Consumers are preferring all-natural and less-processed meat products that offer high nutritional benefits. Organic and clean-label meat snacks are made from organically raised beef, chicken, or pork. These snacks are free of synthetic additives, such as colors, anti-caking agents, stabilizers, and preservatives. The rising demand for clean-label and organic meat snacks is expected to provide lucrative growth opportunities in the Asia Pacific meat snacks market during the forecast period.
Asia Pacific Meat Snacks Market Overview
The meat snacks market in Asia Pacific is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. Many consumers in Asia Pacific are opting for animal products as a preferred source of protein. The region holds promising growth potential for the meat snacks market players due to the flourishing food industry and developing retail infrastructure. The demand for meat-based products is growing with the rising popularity of the western diet and increased demand for ready-to-eat and ready-to-cook products in China, India, and Japan, among other Asia Pacific countries.
According to Asia Research and Engagement (ARE), Pakistan, Vietnam, and Thailand are major beef-consuming countries in Asia Pacific, which boost the demand for beef-based snacks in these countries. However, in countries such as India, the religious sentiments associated with beef consumption create significant growth opportunities for chicken-based meat snacks.
Asia Pacific Meat Snacks Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
Asia Pacific Meat Snacks Market Segmentation
The Asia Pacific meat snacks market is segmented into type, source, category, distribution channel and country.
Based on type, the Asia Pacific meat snacks market is segmented into jerky, meat sticks, sausages, and others. The jerky segment registered the largest Asia Pacific meat snacks market share in 2022.
Based on source, the Asia Pacific meat snacks market is segmented into beef, chicken, pork, and others. The beef segment held the largest Asia Pacific meat snacks market share in 2022.
Based on category, the Asia Pacific meat snacks market is segmented into plain and flavored. The flavored segment held a larger Asia Pacific meat snacks market share in 2022.
Based on distribution channel, the Asia Pacific meat snacks market is segmented into supermarkets and hypermarkets, convenience stores, online retail, and others. The supermarkets and hyper markets segment held the largest Asia Pacific meat snacks market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific meat snacks market has been categorized into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific meat snacks market in 2022.
General Mills Inc, Hormel Foods Corporation, Link Snacks Inc, and The Original Beef Chief Pty Ltd, are some of the leading companies operating in the meat snacks market in the region.