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市場調査レポート
商品コード
1339930
ライスプロテイン市場の2030年までの予測-製品タイプ、由来、原料、用途、地域別の世界分析Rice Protein Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Rice Protein Isolates, Rice Protein Concentrate and Other Product Types), Nature (Organic and Conventional), Source, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ライスプロテイン市場の2030年までの予測-製品タイプ、由来、原料、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のライスプロテイン市場は2023年に2億4,850万米ドルを占め、2030年には4億4,270万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは8.6%です。
ライスプロテインは、白米と玄米の両方から供給されるビーガンタンパク質で、風味と強靭性を高めるために処理されています。タンパク質の摂取は健康な身体と活動的なライフスタイルに不可欠であるため、消費者はそれを追い求めています。ライスプロテインはグルテンフリーの優れたタンパク源で、そのほとんどが白米と玄米から作られます。米を特定の酵素で処理し、タンパク質と炭水化物を分離することで、ライスプロテインを生産することができます。ライスプロテインの用途は幅広く、低脂肪・低炭水化物であることから、最もよく知られている植物性タンパク質のひとつとされています。
農産物・加工食品輸出開発局(APEDA)によると、2021年から22年にかけて、同国は3,948,161.03トンのバスマティ米を世界に輸出し、その価値は26,416.49カロールインドルピー(35億4,040万米ドル)です。2021年には、サウジアラビア、イラン、イラク、米国、アラブ首長国連邦がバスマティ米の主要輸入国でした。
ライスプロテインを含む商品の人気が高まっているのは、多くのメディアが健康を増進するタンパク質入り食品の利点を積極的に宣伝しているためであり、高タンパク食品の消費は高い需要があります。予測期間中、活動的で健康的なライフスタイルを求める消費者と、この特徴で利益を得る食品会社が市場を牽引すると予測されます。米はタンパク質と炭水化物の両方のニーズを満たすため、ほとんどの個人が主要な食事として米を摂取しています。米は近年、高品質のタンパク質の実質的な供給源として人気があります。ライスプロテインはそのユニークな栄養成分により、人々の食事要件を満たすのに役立つため、市場が拡大します。
利用率が非常に高く、比較的高価であるため、大豆タンパク質は金額でも量でも市場の大部分を占めています。エンドウ豆のような他の植物性タンパク質は、世界の一部の地域ではほとんど知られておらず、市場のごく一部を占めるにすぎないです。米タンパク市場の世界の売上と数量の成長を制限している要因は、先進国でも新興国でも米タンパクの栄養的利点と特徴的なアミノ酸組成に対する認識が低いことです。
肥満、糖尿病、様々な心疾患は、増加傾向にあるライフスタイルに関連した疾患です。高脂肪で低栄養の食品の過剰摂取は、多くの深刻な健康問題を引き起こしています。消費者は現在、健康に悪影響を及ぼす不健康で不活発な生活を送っている結果、毎日の食事に健康的で安全な製品を選んでいます。ライスプロテインのような栄養素が強化され、カロリー、トランス脂肪酸、砂糖も低い食品に対する世界の需要は、こうした側面が広く知られるようになるにつれて高まっています。このように、世界の健康志向の高まりが市場拡大に寄与すると予測されます。
食物アレルギーは、タンパク質添加物市場を制限している重大な懸念事項です。世界中で発生する食物アレルギーの90%以上は、ピーナッツ、木の実、牛の乳、大豆、小麦が原因です。タンパク質製剤によって引き起こされるアレルギーの発生率は、特に乳幼児において増加しています。ライスプロテインは低アレルギー性で、特徴的なアミノ酸プロファイルを持っています。これらの成分にアレルギーを持つ顧客のほとんどは、ライスプロテインを含む製剤を選択するため、市場の成長を妨げています。
ライスプロテインを販売・製造する企業が生産上の問題を経験しています。コロナウイルスの発生により、工場は閉鎖され、サプライチェーンは完全に混乱し、企業は原材料や人材・資源の確保に苦労しており、これが世界市場を鈍化させています。
ライスプロテイン分離物セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。その理由は、完成品には炭水化物、脂肪、繊維が最低限しか含まれておらず、重量の90%から95%がタンパク質で構成されているためです。この製品の人気上昇、ひいては市場拡大の原動力となっている重要な要素のひとつは、その高タンパク質含有量です。価格が安く、色や風味を大きく変えることなく、他の多くの類似品と容易に置き換えることができるため、その人気は時間の経過とともに高まっています。健康と栄養の面でホエイより優れていることが示されたため、消費者はこれらの製品をどんどん受け入れています。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのは飲食品分野です。ライスプロテインの能力は、主に分離物の形で、肉のタンパク質レベルと同等であるため、市場での需要を牽引しています。ヴィーガン、グルテンフリー、高タンパク食品など数多くの消費者ニーズが米プロテインによって満たされています。チキンナゲット、ソーセージ、パテ、その他の商品の生産において、ライスプロテインは様々な濃度で肉の増量剤として採用されています。低アレルギー性で栄養価の高い代替食品であるため、乳糖不耐症の人々の間で知名度が高まっており、市場の成長を後押ししています。
アジア太平洋地域は人口が多く、米の生産量も多いため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されており、アジア太平洋地域はライスプロテインの世界最大の市場です。アジア太平洋地域で米を生産している上位国には、中国、インド、バングラデシュ、インドネシアなどがあります。米製品は手頃な価格であるため、この地域で広く消費されています。中国は2021年に約2億1,284万トンの米を生産しました。しかし、同国は予測期間中、数量ベースで最も速いペースで米の生産量を拡大すると予想されます。白米に比べ、有機由来の玄ライスプロテインの需要は地域市場、特にアジア太平洋で伸びており、これが市場の成長を牽引しています。
北米は予測期間中CAGRが最も高いと予測されるが、これは北米でタンパク質サプリメントのニーズが高まり、動物性タンパク質に過敏に反応するようになった結果、顧客が菜食主義に移行することが多くなったためであり、これがライスプロテイン市場を押し上げています。動物性食品を食べることが環境に与える悪影響に対するアメリカ人の理解が高まっていることが、菜食主義の人気上昇の原因です。COVID-19の流行は人々の食習慣を変え、栄養摂取量を増やすために強化食品や機能性食品でタンパク質を摂取することを好むようになっています。
According to Stratistics MRC, the Global Rice Protein Market is accounted for $248.5 million in 2023 and is expected to reach $442.7 million by 2030 growing at a CAGR of 8.6% during the forecast period. Rice protein is a vegan protein that is sourced from both white and brown rice and is treated to enhance flavour and toughness. Since protein intake is essential for a healthy body and an active lifestyle, consumers are chasing it. Rice protein is a great source of gluten-free protein that is mostly produced from white and brown rice. By processing rice with certain enzymes to separate the protein and carbohydrates, rice protein may be produced. Rice protein has a wide range of uses and is regarded as one of the most well-known plant protein types due to its low fat and carbohydrate content.
According to the Agricultural and Processed Food Products Export Development Authority (APEDA), the country exported 3,948,161.03 metric ton of basmati rice to the world for the worth of INR 26,416.49 Crores (USD 3,540.40 Million) during the year 2021-22. In 2021, Saudi Arabia, Iran, Iraq, the United States, and the United Arab Emirates were the major importers of basmati rice.
The rising popularity of goods containing rice protein, because so many media outlets are actively touting the benefits of protein-infused foods to boost one's health, consumption of food products high in protein is in high demand. Over the projection period, it is projected that consumers seeking methods to embrace an active and healthy lifestyle and food companies profiting on this feature would drive the market. Since rice satisfies both their needs for protein and carbohydrates, most individuals consume it as their primary meal. Rice has been popular as a substantial source of high-quality protein in recent years. With its unique nutritional content, rice protein helps to fulfil dietary requirements for people thus enhancing the market.
Due to its extremely high utilization and relatively expensive cost, soy protein commands a significant portion of the market in terms of value and volume. Other plant proteins, such as peas, are largely unknown in some regions of the world and only make up a little portion of the market, although seeing rapid expansion in terms of volume and value in established and developing markets. A factor limiting revenue and volume growth of the rice protein market globally is lower awareness of the nutritional benefits and distinctive amino acid composition of rice protein in both developed and emerging nations.
Obesity, diabetes, and different cardiac conditions are lifestyle-related disorders that are on the rise. The excessive consumption of high-fat and low-nutrition food products contributes to a number of serious health issues. Consumers now pick healthy and safe products for their daily diets as a result of leading unhealthy and inactive lives that have a detrimental impact on their health. Global demand for food items enhanced with nutrients like rice proteins that are also low in calories, trans fats, and sugar is rising as these aspects become more widely known. Thus, rising health-conscious customers globally are projected to benefit the market's expansion.
Food allergies are a significant concern that is limiting the market for protein additives. Over 90% of food allergy incidences worldwide are caused by peanuts, tree nuts, bovine milk, soybeans, and wheat. The incidence of allergies brought on by protein formulations has increased, particularly in babies. Rice protein is hypoallergenic and has a distinctive amino acid profile. Most customers who are allergic to these components choose formulations with rice protein thus hampering the market growth.
Production problems are being experienced by enterprises who sell and manufacture rice proteins. Because of the corona virus, factories are shut down, the supply chain is completely disrupted, and businesses are having trouble finding raw materials and personnel and resources in the midst of the corona virus outbreak, which has slowed down the worldwide market.
The rice protein isolates segment is estimated to have a lucrative growth; due to the finished product has the bare minimum of carbohydrate, fat, and fiber, meaning that 90% to 95% of its weight is made up of protein. One of the key elements driving this product's increased popularity and, subsequently, its market is its high protein content. Their popularity has increased over time since they are less expensive and can readily replace a large number of other comparable items without significantly altering the colour or flavour. Due to their shown superiority over whey in terms of health and nutrition, consumers are embracing these products at a growing rate.
The food and beverages segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period; due to the capacity of rice protein, primarily in the form of isolates, to equal the protein level of meat is what is driving its demand in the market. Numerous consumer needs, such as those for vegan, gluten-free, and high-protein food items, are satisfied by rice protein. In the production of chicken nuggets, sausages, patties, and other goods, rice proteins were employed as meat extenders in a variety of concentrations. The ingredient is becoming more well-known among those who are lactose intolerant since it is hypoallergenic and a nutritious replacement which is encouraging the growth of the market.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the big population and a great amount of rice is produced there, Asia-Pacific is the world's largest market for rice protein. Several of the top nations in the Asia-Pacific region that produce rice include China, India, Bangladesh, and Indonesia. Since rice products are widely consumed in the area due to their affordability. China generated about 212.84 million metric tons of rice in 2021. However, the nation is anticipated to expand its rice output at the quickest pace throughout the projection period by volume. Compared to white rice, the demand for brown rice protein from organic sources is growing in the regional market, especially in Asia Pacific which is driving the growth of the market.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to customers transitioning to vegan diets more often in North America as a result of the rising need for protein supplements and sensitivity to animal proteins, which is boosting the rice protein market. Americans' growing understanding of the damaging effects of eating an animal-based diet on the environment is to blame for the rising popularity of veganism. The COVID-19 pandemic epidemic, which changed people's eating habits such they preferred consuming protein in fortified and functional items to boost their nutritional intake, is what caused the expansion.
Some of the key players profiled in the Rice Protein Market include: A. Costantino & C. spa, AIDP, Inc., Axiom Foods Inc. , Bioway, ETChem, Golden Grain Group Limited, Green Source Organics, Jiangxi Golden Agriculture Biotech, Kerry Group plc, North Coast Naturals, Nutrition Resource, Organic Ingredients Co.,Ltd, RiceBran Technologies, Shaanxi Fuheng, Shafi Gluco Chem, Sudzucker AG, The Green Labs and The Scoular Company