|
市場調査レポート
商品コード
1209797
フードサービスの世界市場:2028年までの予測 - タイプ、サービスタイプ、システム、地域別の分析Food Service Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Service Type, System and Geography |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
フードサービスの世界市場:2028年までの予測 - タイプ、サービスタイプ、システム、地域別の分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界のフードサービス市場は2022年に2兆8,801億米ドルを占め、2028年には4兆394億米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.8%で成長すると予測されています。
調理された食事や飲み物をすぐに食べられるように販売したり、テイクアウトや宅配を行ったりすることをフードサービスと呼びます。ファーストフードレストラン、ケータリング、ナイトクラブ、レクリエーション施設などの商業施設は、フードサービスを提供する2つのセクターに分けられます。病院、学校、軍事基地などの施設内で営業しているレストランなどの非商業施設。
フードサービス産業は、構成要素をどのように組み合わせ、調理し、提供するかによって、従来型と非従来型に分けることができます。食品を集中的に製造し、それを各地の厨房に配送する方式。調理済み食品をその場で作り、必要な時まで冷蔵または冷凍保存しておくレディメイド方式と、出来合いの料理を購入し、保存し、組み立てて顧客に提供するアセンブリーサーブ方式の両方があります。
インド全国レストラン協会(NRAI)によると、21年度には25%のレストランが完全に閉店し、230万人以上の雇用が失われたという。
市場力学
促進要因
外食産業のプレゼンス向上
外食の増加により、外食産業にも変化が生じています。最先端の手法やツールの使用も、外食産業が生産量を上げ、オペレーションを合理化して全体的な効率を向上させるのに役立っています。急速な都市化と移住により、消費者は多種多様な料理に触れることができるようになっています。さらに、エスニック料理の広告が増え、他の料理に対する消費者の関心が高まった結果、この業界は拡大しました。企業のオフィス、老人ホーム、孤児院、病院を含む施設の食のニーズに応える新しい業態の誕生は、さらに追い風となっています。
抑制要因
オンラインフードデリバリーのマイナス影響
顧客はオンライン注文に消極的で、その理由はいくつかの欠点があるためです。食事宅配には、他のすべての利点に加え、いくつかの欠点があります。例えば、オンラインで食事を注文した場合、レストランでの食事の質よりも、配達される料理の質が劣ることが多いという問題です。また、宅配アプリは、ネットワーク負荷が高いときに苦労します。さらに、宅配サービスの料理はプラスチックで束ねられていることがあり、レストランできちんと皿に盛られた料理よりも食欲をそそらないのが一般的です。
機会
外食支出の増加
共働き世帯の増加や外食支出の増加は、世界市場の拡大に寄与しています。また、発展途上国、先進国を問わず、多様な外食店舗が急速に普及し、人気が高まっています。ミレニアル世代のファストフード消費傾向の高まりにより、フランチャイズを含むクイックサービス・レストランでの消費額が増加しています。観光客は、国内消費支出の増加とともに、宿泊や食事への支出も、多くの地域経済の発展に寄与しています。また、観光客の増加に伴い、ホテルやレストランは特定の国から観光客を呼び込むために、様々な種類の新しい料理を現地マーケットに導入しています。
脅威
お客様の嗜好の変化と食材の高コスト化
この分野のビジネスの課題は、消費者の嗜好の変化に対応することです。人々の嗜好は時間とともに変化するため、ビジネスではトレンドを把握し、必要に応じてメニューを変更することが重要です。商品の品質を保ちながら、適正なコストを維持することは難しいことです。このため、ベンダーやサプライヤーとの間で慎重に交渉し、バランスをとる必要があります。食材や消耗品の価格も、企業の明暗を分ける問題です。収益性を維持するためには、企業は慎重に経営資源を管理し、市場の開拓に努めなければならないです。また、外食産業の運営に関わる人件費も、十分な準備なしに処理するのは困難な費用です。
COVID-19の影響
COVID-19の発生は、外食産業全体のサプライチェーンに格別な困難をもたらしました。COVID-19は消費者の需要だけでなく、農場生産、食品加工、外食産業、輸送、物流にも影響を与えました。果物や野菜産業における植え付けや収穫のための季節従業員の確保は、人々の移動に制限があるため、いくつかの国で制限されました。検疫規制や国境検査の滞りは、果物や野菜産業にも影響を及ぼしています。その結果、レストラン、ケータリングサービス、ホテルサービスにおける食事の準備に、原材料の不足の影響を受けた。
予測期間中、フルサービスレストランセグメントが最大となる見込み
フルサービスレストランセグメントは、有利な成長を遂げると推測されます。フルサービスレストランとは、全メニューを提供し、テーブルサービスを提供するレストランを指します。朝食、昼食、夕食のメニューがあり、様々なカテゴリーから選択することができます。高級レストランとカジュアルダイニングの2種類がこの分野に大きく貢献しています。
予測期間中、業務用セグメントのCAGRが最も高くなると予想される
業務用セグメントは、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予想されます。外食/テイクアウト可食サービスシステム、クイックサービスレストラン、フルサービスレストランは、すべて商業部門に含まれます。業務用食用サービスの例としては、イータリー、カフェ、ファーストフードチェーン、フードトラック、オンラインフードオーダーなどがあります。商業的な外食産業は、産業が始まった当初から存在していました。家庭の裁量収入が増えたため、ホテルやレストラン、カフェなどでお客様がお金を使うことが多くなっています。
最もシェアの高い地域
予測期間中、欧州が最大の市場シェアを占めると予測されます。欧州は世界市場の主要なプレーヤーであり、ホスピタリティセクターが非常に重要です。また、欧州を訪れる観光客には、ホテル部門における多くのキャリア機会があります。また、外食の拡大や忙しいライフスタイルが調理済み食品の需要を高めていることも、欧州のフードサービス事業拡大の要因となっています。
CAGRが最も高い地域
北米は、外食事業の運営コストが上昇していることから、予測期間中のCAGRが最も高くなると予測されています。人件費や原材料費の上昇により、企業の利益率は大きな圧力にさらされています。その結果、産業・サービス分野では自動化・デジタル化が強く推進されています。自動運転による宅配スタートアップのトップ企業の一つであるNuroは、ドミノと協力して、ヒューストンで自律型ピザ宅配システムを構築しました。顧客からの前払いの注文を受け付け、Nuro R2ロボットが商品を配達します。
主な発展
2022年5月、アウトバックステーキハウスレストランは、ダイニングスペースを現代風にアレンジした新店舗の立ち上げを計画しました。フォートワース、スティールクリーク、ポラリスでそれぞれ3店舗を新規に立ち上げました。
2022年5月、ドミノはインドの消費者向けにパラタピザと名付けた新商品の提供を開始しました。このフュージョン料理は、チーズパラタピザ、パニールパラタピザ、チキンキーマパラタピザの3つのフレーバーで提供されています。
2022年3月、スターバックス株式会社は、東南アジアの大手企業であるGrabと提携しました。この提携により、フィリピン、タイ、シンガポール、マレーシア、インドネシア、ベトナムの消費者にサービスを提供することで、消費者サービスの向上を目指しました。
2021年8月、クイックサービスレストランのピザハットは、ヒンドゥスタン・ユニリーバと提携し、FMCG企業のクワリティ・ウォールのアイスクリームとデザートを、インドでのダイニングインとデリバリーとテイクアウトのメニューに追加しました。この提携により、ピザハットはKwality Wall社のアイスクリームとデザートを使った注文の平均注文額を10%増加させることを見込んでいます。
2020年4月、COVID-19をきっかけに、ドミノ・ピザはITCフーズと提携し、「Domino's Essentials」を開始しました。このサービスは、まずベンガルールで、その後ノイダ、ムンバイ、コルカタ、チェンナイ、ハイデラバードで消費者向けに提供されました。QSRとFMCG企業のこのパートナーシップは、消費者が自宅の安全な場所から一歩も外に出ることなく、必需品を途切れることなく供給することで、地域社会に貢献することを目的としています。
本レポートの内容
無料カスタマイズサービス
本レポートをご購読のお客様には、以下のカスタマイズオプションのいずれかを無償でご提供いたします。
According to Stratistics MRC, the Global Food Service Market is accounted for $2880.1 billion in 2022 and is expected to reach $4039.4 billion by 2028 growing at a CAGR of 5.8% during the forecast period. The sale of prepared meals and drinks for immediate consumption, takeout, and home delivery is referred to as foodservice. Commercial establishments, which include fast-food restaurants, catering, nightclubs, and recreational outlets, are divided into two sectors that provide foodservice. Non-commercial establishments, such as restaurants operating inside of institutions like hospitals, schools, and military bases.
The food service industry can be divided into conventional and nonconventional systems based on how the components are put together, cooked, and served. The manufacture of food is centralised under this method, and it is subsequently delivered to the kitchens at various places. Both ready prepared systems where the food is made on site and kept cold or frozen until needed and assembly-serve systems where pre-made meals are bought, stored, put together, and supplied to the customer.
According to the National Restaurant Association of India (NRAI), 25% of restaurants closed shop completely in FY21, resulting in over 2.3 million jobs lost.
Market Dynamics:
Driver:
Increased presence of the food services institutions
The rise in the trend of eating out has led to changes in the food service industry. The use of cutting-edge methods and tools has also aided food service providers in raising production and streamlining operations to improve overall effectiveness. The rapid urbanisation and migration have exposed consumers to a wide variety of cuisines. Additionally, this industry has expanded as a result of the rise in ethnic cuisine ads and consumer interest in other cuisines. The creation of new business types that cater to the food needs of institutions including corporate offices, nursing homes, orphanages, and hospitals is further aided by the emergence of these businesses.
Restraint:
Negative impacts of online food delivery
Customers are reluctant to adopt online food ordering because of some of its drawbacks. There are some hiccups with meal delivery in addition to all the other advantages. One issue, for instance, is that when ordering meals online, the quality of the food that is delivered is frequently poorer than the quality of the meal in a restaurant. Home delivery apps also struggle when there is a lot of network load. Additionally, food from delivery services is sometimes bundled in plastic, which is typically less appetising than the food that is properly arranged on your plate in a restaurant.
Opportunity:
Increased expenditure on dining out
The increase in dual-income households and rising restaurant spending has contributed to the expansion of the global market. Additionally, both developing and developed regions have become more popular with the quick spread of diverse food service establishments. The millennial generation's increased propensity for fast food consumption habits has led to an increase in their spending at quick service restaurants, including franchises. Along with rising domestic consumer spending, tourists' expenditures on lodging and dining also help to fuel the expansion of numerous regional economies. In order to draw tourists from particular nations, hotels and restaurants are introducing a variety of new cuisine varieties in local marketplaces as the tourism sector has grown over the past few years.
Threat:
Change in customer taste and high cost of ingredients
The challenge for businesses in this area is adapting to changing consumer preferences. People's preferences alter over time, so it's critical for businesses to monitor what's trending and modify their menus as necessary. It can be challenging to maintain reasonable costs while maintaining the quality of the items; this calls for careful negotiation and balancing between vendors or suppliers. The price of ingredients and supplies is another issue because they have the power to make or break a company. To continue to be profitable, businesses must carefully manage their resources and keep abreast of market developments. The labour costs involved in operating a food service company are another expense that can be challenging to handle without adequate preparation.
COVID-19 Impact
The COVID-19 outbreak posed exceptional difficulties for the entire food service supply chain. The COVID-19 had an impact on consumer demand as well as farm production, food processing, food service, transportation, and logistics. The availability of seasonal employees for planting and harvesting in the fruit and vegetable industry has been limited in several countries due to limits on people's mobility. Quarantine regulations and backlogs in border inspections have an impact on the fruits and vegetable industry as well. As a result, the preparation of meals in restaurants, catering services, and hotel services was impacted by the paucity of raw ingredients.
The full service restaurants segment is expected to be the largest during the forecast period
The full service restaurants segment is estimated to have a lucrative growth. The term "full service restaurants" refers to sit-down venues that offer a full meal menu and provide table service to guests. Breakfast, lunch, and dinner may all be options on their menus, which come in various selection categories. The two types of restaurants that contribute most to this segment are fine dining establishments and casual dining eateries.
The commercial segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The commercial segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. The eating out/takeaway edible service systems, quick service restaurants, and full service restaurants are all included in the commercial section. Examples of commercial edible services include eateries, cafes, fast food chains, food trucks, and online food ordering. The commercial food service sector has existed from the beginning of the industry. Families are having more discretionary income, thus customers are spending more money at hotels, restaurants, cafes, and other establishments.
Region with highest share:
Europe is projected to hold the largest market share during the forecast period. Europe is a major player in the worldwide market, and the hospitality sector is quite important there. Additionally, there are many career opportunities in the hotel sector for visitors to Europe. The expanding trend of eating out and a busier lifestyle, which boosts demand for prepared food items, are contributing factors to the expansion of the European food service business.
Region with highest CAGR:
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rising operating costs of food service businesses. The profit margins of the companies are under a lot of pressure due to the increase in labour costs and the cost of raw materials. As a result, there is a strong push for automation and digitization in the industrial and service sectors. One of the top self-driving delivery start-ups, Nuro, collaborated with Domino's to build an autonomous pizza delivery system in Houston. Prepaid orders from customers are accepted, and Nuro R2 Robots then deliver the goods to the recipients.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Food Service Market include Starbucks, Yum! Brands, Inc., Restaurant Brands International Inc., McDonald's, The Wendy's Company, Bloomin' Brands, Inc., Domino's, Chipotle Mexican Grill, Inc., Papa John's International, Inc., Darden Restaurants, Inc., Aramark Corporation, Compass Group, Seven & I Holdings Co. Ltd. and Sodexo.
Key Developments:
In May 2022, Outback Steakhouse restaurants planned to launch new restaurants with a modernized look on its dining space. The company launched three new restaurants in Fort Worth, Steele Creek, and Polaris, respectively.
In May 2022, Domino's launched a new product offering named paratha pizza for consumers in India. This fusion dish is available in three flavors, cheese paratha pizza, paneer paratha pizza, and chicken keema paratha pizza.
In March 2022, Starbucks Corporation partnered with one of the leading companies in South East Asia, Grab. It aimed to improve its consumer service through this partnership by serving consumers in the Philippines, Thailand, Singapore, Malaysia, Indonesia, and Vietnam.
In August 2021, Quick service restaurant, Pizza Hut partnered with Hindustan Unilever to add the FMCG firm's Kwality Wall's ice cream and desserts to its dine-in and delivery and takeaway menu in India. With this partnership, Pizza Hut expects to increase its average order value by 10% for orders that have Kwality Wall's ice cream and desserts
In April 2020, In the wake of COVID-19, Domino's Pizza partnered with ITC Foods and launched Domino's Essentials. This service was made available for consumers first in Bengaluru and then in Noida, Mumbai, Kolkata, Chennai, and Hyderabad. This partnership between a QSR and an FMCG company aimed to serve the community by ensuring an uninterrupted supply of essential items without them having to step outside the safety of their homes.
Types Covered:
Service Types Covered:
Systems Covered:
Regions Covered:
What our report offers:
Free Customization Offerings:
All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options: