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市場調査レポート
商品コード
1609516

市場シェアと予測:IT運用向けチャットボット、2023~2028年、米国(2つのレポートのバンドル)

Market Share and Forecast: Chatbots for IT Operations, 2023-2028, USA (Bundle of Two Reports)


出版日
発行
QKS Group
ページ情報
英文 110 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
市場シェアと予測:IT運用向けチャットボット、2023~2028年、米国(2つのレポートのバンドル)
出版日: 2024年12月01日
発行: QKS Group
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

市場シェア

Quadrant Knowledge Solutionsの発表によると、米国のIT運用向けチャットボット市場は2028年までに平均以下のCAGRを記録すると予測されます。テクノロジー導入のフロントランナーであることが多い米国では、IT運用向けチャットボット市場の成長が予想よりも鈍化しています。この背景には、市場の飽和やAI技術への初期投資の高さなど、いくつかの要因があります。米国の多くの業界がデジタルトランスフォーメーションを導入している一方で、IT運用向けチャットボットという特定のニッチ市場では停滞が見られます。初期導入段階では大きな導入が見られたが、市場は現在、統合の課題やROIの懸念に取り組んでいます。その結果、予測CAGRは他の世界市場と比較して平均を下回っています。

Quadrant Knowledge Solutionsでは、IT運用向けチャットボットを「リアルタイムの支援、問題解決、アラート管理、サイバーセキュリティの確保、対話からの学習、マルチチャネルでのアクセシビリティの提供によってITサポートプロセスを合理化するように設計されたAI搭載ソリューション」と定義しています。

市場予測の説明

Quadrant Knowledge Solutionsの発表によると、IT運用向けチャットボット市場は2028年までに米国で平均以下のCAGRを記録すると予測されています。現在の成長率は平均以下であるもの、米国におけるIT運用向けチャットボットの将来性は、AIと機械学習の進歩次第で有望視されています。チャットボット機能の継続的な改善とITオペレーションとの統合により、再成長の可能性があります。企業は、より効率的で自律的なIT運用管理を目指し、既存システムの機能強化に注力することが予想されます。ユーザーインターフェースの改善やレガシーシステムとのシームレスな統合など、現在の課題を解決するイノベーションは、市場の関心を活性化させ、将来の成長を促進する上で非常に重要となるでしょう。

Quadrant Knowledge Solutionsは、「リアルタイムの支援、問題解決、アラート管理、サイバーセキュリティの確保、対話からの学習、マルチチャネルでのアクセシビリティの提供によってITサポートプロセスを合理化するように設計されたAI搭載ソリューション」とIT運用向けチャットボットを定義しています。

目次

Market Share:

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 主要予測
  • 主要動向
  • 市場概要

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 市場に影響を与える主な要因
  • 促進要因と抑制要因

第3章 市場シェア分析

  • 米国市場シェア
  • 米国市場シェア:業界別
  • 市場シェア:メディア&エンターテインメント
  • 市場シェア:小売
  • 市場シェア:BFSI
  • 市場シェア:旅行・ホスピタリティ
  • 市場シェア:教育
  • 市場シェア:公共部門
  • 市場シェア:ヘルスケア・ライフサイエンス
  • 市場シェア:自動車
  • 市場シェア:飲食品
  • 米国市場シェア:展開タイプ別
  • 市場シェア:オンプレミス
  • 市場シェア:クラウド
  • 米国市場シェア:顧客タイプ別
  • 市場シェア:中小企業
  • 市場シェア:大企業
  • 市場シェア:エンタープライズ

第4章 企業プロファイル

  • 会社概要
  • アナリストの視点と分析

第5章 付録

  • 調査手法

Market Forecast:

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • 主要予測
  • 主要動向
  • 市場概要

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 市場に影響を与える主な要因
  • 促進要因と抑制要因

第3章 市場予測分析

  • 米国市場予測
  • 米国市場予測:業界別
  • 市場予測:メディア&エンターテイメント
  • 市場予測:小売業
  • 市場予測:BFSI
  • 市場予測:旅行&ホスピタリティ
  • 市場予測:教育
  • 市場予測:公共部門
  • 市場予測:ヘルスケア&ライフサイエンス
  • 市場予測:自動車
  • 市場予測:飲食品
  • 米国市場予測:展開タイプ別
  • 市場予測:オンプレミス
  • 市場予測:クラウド
  • 米国市場予測:顧客タイプ別
  • 市場予測:中小企業
  • 市場予測:大企業
  • 市場予測:エンタープライズ

第4章 企業プロファイル

  • 会社概要
  • アナリストの視点と分析

第5章 付録

  • 調査手法
図表

LIST OF FIGURES

Market Share:

  • Fig. 1 Market Share of Chatbots for IT Operations USA, 2023
  • Fig. 2 USA Market Share of Chatbots for IT Operations IT & Telecom Industry, 2023
  • Fig. 3 USA Market Share of Chatbots for IT Operations Banking & Financial Services Industry, 2023
  • Fig. 4 USA Market Share of Chatbots for IT Operations Insurance Industry, 2023
  • Fig. 5 USA Market Share of Chatbots for IT Operations Healthcare Industry, 2023
  • Fig. 6 USA Market Share of Chatbots for IT Operations Government & Public Sector, 2023
  • Fig. 7 USA Market Share of Chatbots for IT Operations Retail & eCommerce, 2023
  • Fig. 8 USA Market Share of Chatbots for IT Operations Manufacturing, 2023
  • Fig. 9 USA Market Share of Chatbots for IT Operations Hospitality, 2023
  • Fig. 10 USA Market Share of Chatbots for IT Operations On-premises Deployment, 2023
  • Fig. 11 USA Market Share of Chatbots for IT Operations Cloud Deployment, 2023
  • Fig. 12 USA Market Share of Chatbots for IT Operations SMB Customers, 2023
  • Fig. 13 USA Market Share of Chatbots for IT Operations Large Customers, 2023
  • Fig. 14 USA Market Share of Chatbots for IT Operations Enterprise Customers, 2023

Market Forecast:

  • Fig. 1 Market Forecast of Chatbots for IT Operations USA, 2024- 2028
  • Fig. 2 Market Forecast of Chatbots for IT Operations IT & Telecom Industry, 2024- 2028
  • Fig. 3 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Banking & Financial Services Industry, 2023
  • Fig. 4 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Insurance Industry, 2024- 2028
  • Fig. 5 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Healthcare Industry, 2024- 2028
  • Fig. 6 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Government & Public Sector, 2024- 2028
  • Fig. 7 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Retail & eCommerce, 2024- 2028
  • Fig. 8 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Manufacturing, 2024- 2028
  • Fig. 9 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Hospitality, 2024- 2028
  • Fig. 10 Market Forecast of Chatbots for IT Operations On-premises Deployment, 2024- 2028
  • Fig. 11 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Cloud Deployment, 2024- 2028
  • Fig. 12 Market Forecast of Chatbots for IT Operations SMB Customers, 2024- 2028
  • Fig. 13 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Large Customers, 2024- 2028
  • Fig. 14 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Enterprise Customers, 2024- 2028
目次
Product Code: QKS-06080

This product includes two reports: Market Share and Market Forecast.

Market Share Description:

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Chatbots for IT Operations Market is Projected to Register a CAGR of below-average by 2028 in USA. The United States, often a frontrunner in technology adoption, is witnessing a slower-than-expected growth in the Chatbots for IT Operations market. This can be attributed to several factors, including market saturation and a high level of initial investment in AI technologies. While many industries in the U.S. have embraced digital transformation, the specific niche of chatbots for IT operations is experiencing a plateau. The early adoption phase has seen significant uptake, but the market is now grappling with integration challenges and ROI concerns. As a result, the projected CAGR remains below average compared to other global markets.

Quadrant Knowledge Solutions defines chatbots for IT operations 'as AI-powered solutions designed to streamline IT support processes by offering real-time assistance, resolving issues, managing alerts, ensuring cybersecurity, learning from interactions, and providing multi-channel accessibility'.

Market Forecast Description:

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Chatbots for IT Operations Market is Projected to Register a CAGR of below-average by 2028 in USA. Despite the current below-average growth rate, the future of Chatbots for IT Operations in the USA holds promise, contingent on advancements in AI and machine learning. With continuous improvements in chatbot capabilities and their integration with IT operations, there is potential for renewed growth. Enterprises are expected to focus on enhancing the functionality of existing systems, aiming for more efficient, autonomous IT operations management. Innovations that address the current challenges, such as improved user interfaces and seamless integration with legacy systems, will be critical in revitalizing market interest and driving future growth.

Quadrant Knowledge Solutions defines chatbots for IT operations 'as AI-powered solutions designed to streamline IT support processes by offering real-time assistance, resolving issues, managing alerts, ensuring cybersecurity, learning from interactions, and providing multi-channel accessibility'.

TABLE OF CONTENTS

Market Share:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Share Analysis

  • USA Market Share
  • USA Market Share by Industry Verticals
  • Market Share by Media & Entertainment
  • Market Share by Retail
  • Market Share by BFSI
  • Market Share by Travel & Hospitality
  • Market Share by Education
  • Market Share by Public Sector
  • Market Share by Healthcare & Life Science
  • Market Share by Automotive
  • Market Share by Food & Beverage
  • USA Market Share by Deployment Type
  • Market Share by Deployment Type: On prem
  • Market Share by Deployment Type: Cloud
  • USA Market Share by Customer Type
  • Market Share by SMB
  • Market Share by Large
  • Market Share by Enterprise

Chapter 04: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies

Market Forecast:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Forecast Analysis

  • USA Market Forecast
  • USA Market Forecast by Industry Verticals
  • Market Forecast by Media & Entertainment
  • Market Forecast by Retail
  • Market Forecast by BFSI
  • Market Forecast by Travel & Hospitality
  • Market Forecast by Education
  • Market Forecast by Public Sector
  • Market Forecast by Healthcare & Life Science
  • Market Forecast by Automotive
  • Market Forecast by Food & Beverage
  • USA Market Forecast by Deployment Type
  • Market Forecast by Deployment Type: On prem
  • Market Forecast by Deployment Type: Cloud
  • USA Market Forecast by Customer Type
  • Market Forecast by SMB
  • Market Forecast by Large
  • Market Forecast by Enterprise

Chapter 04: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies