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市場調査レポート
商品コード
1609514

市場シェアと予測:IT運用向けチャットボット、2023~2028年、世界規模(2つのレポートのバンドル)

Market Share and Forecast: Chatbots for IT Operations, 2023-2028, Worldwide (Bundle of Two Reports)


出版日
発行
QKS Group
ページ情報
英文 110 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
市場シェアと予測:IT運用向けチャットボット、2023~2028年、世界規模(2つのレポートのバンドル)
出版日: 2024年12月01日
発行: QKS Group
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

本製品には2つのレポートが含まれています:市場シェアと市場予測

市場シェア

Quadrant Knowledge Solutionsは、IT運用向けチャットボット市場が2028年までに20.12%のCAGRを記録すると予測していることを明らかにしました。チャットボットは、コンピュータプログラムを通じて人間の話し言葉や書き言葉による会話をシミュレートして処理し、人間がデジタル機器と対話できるようにします。IT運用向けチャットボットは、人工知能(AI)、機械学習(ML)モデル、自然言語処理(NLP)を使用して人間の会話を理解し、応答するコンピュータ・ソリューションです。IT運用のためのチャットボットは、会話型AIプラットフォームの使用事例の1つであり、企業はテキストや音声による対話を通じて、人間のような会話でITチームの雑務を自動化することができます。チャットボットを効果的に導入することで、IT運用チームはヘルプデスクチケットの回避率やMTTR(平均修復時間)を高め、リクエスト管理を処理し、デバイスやアプリケーションのトラブルシューティングを行うことができます。

Quadrant Knowledge SolutionsではIT運用向けチャットボットを「リアルタイムの支援、問題解決、アラート管理、サイバーセキュリティの確保、対話からの学習、マルチチャネルアクセシビリティの提供によってITサポートプロセスを合理化するように設計されたAI搭載ソリューション」と定義しています。

市場予測の説明

Quadrant Knowledge Solutionsの発表によると、IT運用向けチャットボット市場は2028年までに20.42%のCAGRを記録すると予測されます。GPT-3やPaLMなどの生成AIモデルの登場により、特にIT運用サポートなどの複雑な使用事例において、チャットボットを強化する新たな可能性が開かれました。現実的で合理的なコンテンツを生成することで、ジェネレーティブAIはよりインテリジェントな会話を可能にします。生成的AIは、チャットボットが固定された知識ベースから応答するだけにとどまらないことを可能にするため、IT運用管理の起爆剤となると思われます。生成モデルと統合されたチャットボットは、利用可能なデータに基づいて新しいテキストやコンテンツを生成することで、コンテキストを理解し、明確な質問をし、回答を提供することができます。これにより、従業員からの複雑で微妙なITサポートの問い合わせに対応するチャットボットの能力を大幅に向上させることができます。以前のチャットボットが狭い使用事例を超えた会話に苦労していたのに対し、ジェネレーティブAIは従業員が直面する可能性のあるIT問題を幅広くカバーするように範囲を拡大することができます。課題としては、ニッチなIT用語や問題についての生成モデルのトレーニング、潜在的な不正確さや不適切なコンテンツのフィルタリングなどがあります。近い将来、生成AIが人間の判断を必要とする複雑なIT会話を完全に自動化することはないかもしれないが、人間エージェントを拡張し、チャットボットが日常的なITサポートクエリの大部分を処理できるようにすることで、生成AIは生産性とコストの大幅な向上を促進できます。このことは、IT運用を対象としたチャットボットの機能を強化し、今後数年間でITサービスデスクの運用方法を変革する大きな可能性を示しています。

目次

Market Share:

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 主要予測
  • 主要動向
  • 市場概要

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 市場に影響を与える主な要因
  • 促進要因と抑制要因

第3章 世界市場シェア分析

  • 世界のIT運用向けチャットボット市場シェア分析

第4章 市場シェア分析

  • 市場シェア:地域別
  • 市場シェア:世界
  • 市場シェア:アメリカ
  • 市場シェア:カナダ
  • 市場シェア:ラテンアメリカ
  • 市場シェア:西欧
  • 市場シェア:中東欧
  • 市場シェア:中東・アフリカ
  • 市場シェア:中国
  • 市場シェア:アジア太平洋地域(日本・中国を除く)
  • 市場シェア:業界別
  • 市場シェア:メディア&エンターテイメント
  • 市場シェア:小売
  • 市場シェア:BFSI
  • 市場シェア:旅行・ホスピタリティ
  • 市場シェア:教育
  • 市場シェア:公共部門
  • 市場シェア:ヘルスケア・ライフサイエンス
  • 市場シェア:自動車
  • 市場シェア:飲食品
  • 市場シェア:展開タイプ別
  • 市場シェア:オンプレミス
  • 市場シェア:クラウド
  • 市場シェア:顧客タイプ別
  • 市場シェア:中小企業
  • 市場シェア:大企業
  • 市場シェア:エンタープライズ

第5章 企業プロファイル

  • 会社概要
  • アナリストの視点と分析

第6章 付録

  • 調査手法

Market Forecast:

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • 主要予測
  • 主要動向
  • 市場概要

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 市場に影響を与える主な要因
  • 促進要因と抑制要因

第3章 市場予測分析

  • 市場予測:地域別
  • 市場予測:世界
  • 市場予測:アメリカ
  • 市場予測:カナダ
  • 市場予測:ラテンアメリカ
  • 市場予測:西欧
  • 市場予測:中東欧
  • 市場予測:中東・アフリカ
  • 市場予測:中国
  • 市場予測:アジア太平洋地域(日本・中国を除く)
  • 市場予測:日本
  • 市場展望:業界別
  • 市場予測:メディア&エンターテイメント
  • 市場予測:小売
  • 市場予測:BFSI
  • 市場予測:旅行&ホスピタリティ
  • 市場予測:教育
  • 市場予測:公共部門
  • 市場予測:ヘルスケア&ライフサイエンス
  • 市場予測:自動車
  • 市場予測:飲食品
  • 市場予測:展開タイプ別
  • 市場予測:オンプレミス
  • 市場予測:クラウド
  • 市場予測:顧客タイプ別
  • 市場予測:中小企業
  • 市場予測:規模別
  • 市場予測:エンタープライズ

第4章 企業プロファイル

  • 会社概要
  • アナリストの視点と分析

第5章 付録

  • 調査手法
図表

LIST OF FIGURES

Market Share:

  • Fig. 1 Market Share of Chatbots for IT Operations Worldwide, 2023
  • Fig. 2 Market Share of Chatbots for IT Operations USA, 2023
  • Fig. 3 Market Share of Chatbots for IT Operations Canada, 2023
  • Fig. 4 Market Share of Chatbots for IT Operations Latin America, 2023
  • Fig. 5 Market Share of Chatbots for IT Operations Western Europe, 2023
  • Fig. 6 Market Share of Chatbots for IT Operations Central & Eastern Europe, 2023
  • Fig. 7 Market Share of Chatbots for IT Operations Middle East & Africa, 2023
  • Fig. 8 Market Share of Chatbots for IT Operations Asia excluding Japan and China, 2023
  • Fig. 9 Market Share of Chatbots for IT Operations Japan, 2023
  • Fig. 10 Market Share of Chatbots for IT Operations China, 2023
  • Fig. 11 Market Share of Chatbots for IT Operations IT & Telecom Industry, 2023
  • Fig. 12 Market Share of Chatbots for IT Operations Banking & Financial Services Industry, 2023
  • Fig. 13 Market Share of Chatbots for IT Operations Insurance Industry, 2023
  • Fig. 14 Market Share of Chatbots for IT Operations Healthcare Industry, 2023
  • Fig. 15 Market Share of Chatbots for IT Operations Government & Public Sector, 2023
  • Fig. 16 Market Share of Chatbots for IT Operations Retail & eCommerce, 2023
  • Fig. 17 Market Share of Chatbots for IT Operations Manufacturing, 2023
  • Fig. 18 Market Share of Chatbots for IT Operations Hospitality, 2023
  • Fig. 19 Market Share of Chatbots for IT Operations On-premises Deployment, 2023
  • Fig. 20 Market Share of Chatbots for IT Operations Cloud Deployment, 2023
  • Fig. 21 Market Share of Chatbots for IT Operations SMB Customers, 2023
  • Fig. 22 Market Share of Chatbots for IT Operations Large Customers, 2023
  • Fig. 23 Market Share of Chatbots for IT Operations Enterprise Customers, 2023

Market Forecast:

  • Fig. 1 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Worldwide, 2024-2028
  • Fig. 2 Market Forecast of Chatbots for IT Operations USA, 2024-2028
  • Fig. 3 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Canada, 2024-2028
  • Fig. 4 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Latin America, 2024-2028
  • Fig. 5 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Western Europe, 2024-2028
  • Fig. 6 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Central & Eastern Europe, 2024-2028
  • Fig. 7 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Middle East & Africa, 2024-2028
  • Fig. 8 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Asia excluding Japan and China, 2024-2028
  • Fig. 9 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Japan, 2024-2028
  • Fig. 10 Market Forecast of Chatbots for IT Operations China, 2024-2028
  • Fig. 11 Market Forecast of Chatbots for IT Operations IT & Telecom Industry, 2024-2028
  • Fig. 12 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Banking & Financial Services Industry, 2024-2028
  • Fig. 13 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Insurance Industry, 2024-2028
  • Fig. 14 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Healthcare Industry, 2024-2028
  • Fig. 15 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Government & Public Sector, 2024-2028
  • Fig. 16 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Retail & eCommerce, 2024-2028
  • Fig. 17 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Manufacturing, 2024-2028
  • Fig. 18 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Hospitality, 2024-2028
  • Fig. 19 Market Forecast of Chatbots for IT Operations On-premises Deployment, 2024-2028
  • Fig. 20 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Cloud Deployment, 2024-2028
  • Fig. 21 Market Forecast of Chatbots for IT Operations SMB Customers, 2024-2028
  • Fig. 22 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Large Customers, 2024-2028
  • Fig. 23 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Enterprise Customers, 2024-2028
目次
Product Code: QKS-02780

This product includes two reports: Market Share and Market Forecast.

Market Share Description:

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Chatbots for IT Operations Market is Projected to Register a CAGR of 20.12% by 2028. A chatbot simulates and processes spoken and written human conversations via a computer program, enabling humans to interact with digital devices. Chatbots for IT operations are computer solutions that understand and respond to human conversations using artificial intelligence (AI), machine learning (ML) models, and natural language processing (NLP). The chatbot for IT operations is one of the use cases of conversational AI platforms that allow organizations to automate IT teams' mundane tasks in a human-like conversation through text or voice interactions. By implementing chatbots effectively, IT operation teams can increase helpdesk ticket deflection and MTTR (mean time to repair), handle request management, and perform device/application troubleshooting.

Quadrant Knowledge Solutions defines chatbots for IT operations 'as AI-powered solutions designed to streamline IT support processes by offering real-time assistance, resolving issues, managing alerts, ensuring cybersecurity, learning from interactions, and providing multi-channel accessibility'.

Market Forecast Description:

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Chatbots for IT Operations market Projected to Register a CAGR of 20.42% by 2028. The emergence of generative AI models such as GPT-3 and PaLM has opened new possibilities for enhancing chatbots, especially for complex use cases such as IT operations support. By generating realistic and reasonable content, generative AI can enable more intelligent conversations. Generative AI will be a catalyst for IT operations management as it will enable chatbots to go beyond just responding from a fixed knowledge base. Chatbots integrated with generative models can understand context, ask clarifying questions, and provide answers by generating new text and content based on available data. This can significantly improve chatbots' ability to handle complex and nuanced IT support queries from employees. Where earlier chatbots struggled with conversations beyond narrow use cases, generative AI can expand the scope to cover a wider variety of IT issues employees may face. The challenges include training generative models on niche IT terminology and issues and filtering out potential inaccuracies or inappropriate content. Generative AI may not fully automate complex IT conversations requiring human judgment in the near future, but by augmenting human agents and allowing chatbots to handle an increasing portion of routine IT support queries, generative AI can drive significant productivity and cost gains. This indicates its sizeable potential to enhance the capabilities of chatbots targeted for IT operations and transform how IT service desks operate in the coming years.

TABLE OF CONTENTS

Market Share:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Share Analysis- Worldwide

  • Global DTO Market Share Analysis

Chapter 04: Market Share Analysis

  • Market Share by Region
  • Market Share Worldwide
  • Market Share USA
  • Market Share Canada
  • Market Share Latin America
  • Market Share Western Europe
  • Market Share Central & Eastern Europe
  • Market Share Middle East & Africa
  • Market Share China
  • Market Share APAC Ex Japan & China
  • Market Share Japan
  • Market Share by Industry Verticals
  • Market Share by Media & Entertainment
  • Market Share by Retail
  • Market Share by BFSI
  • Market Share by Travel & Hospitality
  • Market Share by Education
  • Market Share by Public Sector
  • Market Share by Healthcare & Life Science
  • Market Share by Automotive
  • Market Share by Food & Beverage
  • Market Share by Deployment Type
  • Market Share by Deployment Type: On prem
  • Market Share by Deployment Type: Cloud
  • Market Share by Customer Type
  • Market Share by SMB
  • Market Share by Large
  • Market Share by Enterprise

Chapter 05: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 06: Appendix

  • Research Methodologies

Market Forecast:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Forecast Analysis

  • Market Forecast by Region
  • Market Forecast Global
  • Market Forecast USA
  • Market Forecast Canada
  • Market Forecast Latin America
  • Market Forecast Western Europe
  • Market Forecast Central & Eastern Europe
  • Market Forecast Middle East & Africa
  • Market Forecast China
  • Market Forecast APAC Ex Japan & China
  • Market Forecast Japan
  • Market Forecast by Industry Verticals
  • Market Forecast by Media & Entertainment
  • Market Forecast by Retail
  • Market Forecast by BFSI
  • Market Forecast by Travel & Hospitality
  • Market Forecast by Education
  • Market Forecast by Public Sector
  • Market Forecast by Healthcare & Life Science
  • Market Forecast by Automotive
  • Market Forecast by Food & Beverage
  • Market Forecast by Deployment Type
  • Market Forecast by Deployment Type: On prem
  • Market Forecast Deployment Type: Cloud
  • Market Forecast by Customer Type
  • Market Forecast by SMB
  • Market Forecast by Large
  • Market Forecast by Enterprise

Chapter 04: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies