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市場調査レポート
商品コード
1609519

市場シェアと予測:IT運用向けチャットボット、2023~2028年、日本(2つのレポートのバンドル)

Market Share and Forecast: Chatbots for IT Operations, 2023-2028, Japan (Bundle of Two Reports)


出版日
発行
QKS Group
ページ情報
英文 110 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
市場シェアと予測:IT運用向けチャットボット、2023~2028年、日本(2つのレポートのバンドル)
出版日: 2024年12月01日
発行: QKS Group
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

市場シェア

Quadrant Knowledge Solutionsは、IT運用向けチャットボット市場が日本では2028年までに平均を上回るCAGRを記録すると予測していることを明らかにしました。日本は、技術革新とデジタルトランスフォーメーションを重視したIT運用向けチャットボットの主要市場として台頭しています。日本の高度なITインフラとAI技術への多額の投資が、チャットボット・ソリューションの急速な導入を促進しています。日本企業はこれらのツールを活用し、定型的なITタスクの自動化、サービス提供の改善、リソース活用の最適化を図っています。AIを活用したソリューションをITオペレーションに統合する積極的なアプローチが、平均を上回るCAGRに寄与しており、市場の力強い成長軌道を示しています。

Quadrant Knowledge Solutionsでは、IT運用向けチャットボットを「リアルタイムの支援提供、問題解決、アラート管理、サイバーセキュリティの確保、対話からの学習、マルチチャネルでのアクセシビリティの提供によってITサポートプロセスを合理化するように設計されたAI搭載ソリューション」と定義しています。

市場予測の説明

Quadrant Knowledge Solutionsの発表によると、IT運用向けチャットボット市場は日本では2028年までに平均以上のCAGRを記録すると予測されています。日本のIT運用向けチャットボット市場の将来性は、デジタルトランスフォーメーションと技術的進歩への継続的な注力によって有望視されています。企業が競争力の維持に努める中、IT業務へのチャットボットの統合はますます浸透していくと思われます。今後のイノベーションにより、チャットボットの機能が強化され、複雑なIT環境にも対応できるようになると予想されます。イノベーションの文化を醸成し、AI研究に投資することで、日本はこれらの進歩を活用し、ITオペレーションと全体的なビジネスパフォーマンスの大幅な改善を推進するのに適した立場にあります。

Quadrant Knowledge Solutionsは、「リアルタイムの支援、問題解決、アラート管理、サイバーセキュリティの確保、対話からの学習、マルチチャネルでのアクセシビリティの提供により、ITサポートプロセスを合理化するように設計されたAI搭載ソリューション」とIT運用向けチャットボットを定義しています。

目次

Market Share:

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 主要予測
  • 主要動向
  • 市場概要

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 市場に影響を与える主な要因
  • 促進要因と抑制要因

第3章 市場シェア分析

  • 日本市場シェア
  • 日本市場シェア:業界別
  • 市場シェア:メディア・エンターテインメント
  • 市場シェア:小売
  • 市場シェア:BFSI
  • 市場シェア:旅行・ホスピタリティ
  • 市場シェア:教育
  • 市場シェア:公共部門
  • 市場シェア:ヘルスケア・ライフサイエンス
  • 市場シェア:自動車
  • 市場シェア:飲食品
  • 日本市場シェア:展開タイプ別
  • 市場シェア:オンプレミス
  • 市場シェア:クラウド
  • 日本市場シェア:顧客タイプ別
  • 市場シェア:中小企業
  • 市場シェア:大企業
  • 市場シェア:エンタープライズ

第4章 企業プロファイル

  • 会社概要
  • アナリストの視点と分析

第5章 付録

  • 調査手法

Market Forecast:

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • 主要予測
  • 主要動向
  • 市場概要

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 市場に影響を与える主な要因
  • 促進要因と抑制要因

第3章 市場予測分析

  • 日本市場予測
  • 日本市場予測:業界別
  • 市場予測:メディア&エンターテインメント
  • 市場予測:小売
  • 市場予測:BFSI
  • 市場予測:旅行&ホスピタリティ
  • 市場予測:教育
  • 市場予測:公共部門
  • 市場予測:ヘルスケア&ライフサイエンス
  • 市場予測:自動車
  • 市場予測:飲食品
  • 日本市場予測:展開タイプ別
  • 市場予測:オンプレミス
  • 市場予測:クラウド
  • 日本市場予測:顧客タイプ別
  • 市場予測:中小企業
  • 市場予測:大企業
  • 市場予測:エンタープライズ

第4章 企業プロファイル

  • 会社概要
  • アナリストの視点と分析

第5章 付録

  • 調査手法
図表

LIST OF FIGURES

Market Share:

  • Fig. 1 Market Share of Chatbots for IT Operations Japan, 2023
  • Fig. 2 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations IT & Telecom Industry, 2023
  • Fig. 3 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations Banking & Financial Services Industry, 2023
  • Fig. 4 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations Insurance Industry, 2023
  • Fig. 5 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations Healthcare Industry, 2023
  • Fig. 6 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations Government & Public Sector, 2023
  • Fig. 7 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations Retail & eCommerce, 2023
  • Fig. 8 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations Manufacturing, 2023
  • Fig. 9 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations Hospitality, 2023
  • Fig. 10 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations On-premises Deployment, 2023
  • Fig. 11 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations Cloud Deployment, 2023
  • Fig. 12 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations SMB Customers, 2023
  • Fig. 13 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations Large Customers, 2023
  • Fig. 14 Japan Market Share of Chatbots for IT Operations Enterprise Customers, 2023

Market Forecast:

  • Fig. 1 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Japan, 2024- 2028
  • Fig. 2 Market Forecast of Chatbots for IT Operations IT & Telecom Industry, 2024- 2028
  • Fig. 3 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Banking & Financial Services Industry, 2024- 2028
  • Fig. 4 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Insurance Industry, 2024- 2028
  • Fig. 5 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Healthcare Industry, 2024- 2028
  • Fig. 6 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Government & Public Sector, 2024- 2028
  • Fig. 7 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Retail & eCommerce, 2024- 2028
  • Fig. 8 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Manufacturing, 2024- 2028
  • Fig. 9 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Hospitality, 2024- 2028
  • Fig. 10 Market Forecast of Chatbots for IT Operations On-premises Deployment, 2024- 2028
  • Fig. 11 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Cloud Deployment, 2024- 2028
  • Fig. 12 Market Forecast of Chatbots for IT Operations SMB Customers, 2024- 2028
  • Fig. 13 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Large Customers, 2024- 2028
  • Fig. 14 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Enterprise Customers, 2024- 2028
目次
Product Code: QKS-06077

This product includes two reports: Market Share and Market Forecast.

Market Share Description:

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Chatbots for IT Operations Market is Projected to Register a CAGR of above-average by 2028 in Japan. Japan is emerging as a key market for Chatbots in IT Operations, driven by a strong emphasis on technological innovation and digital transformation. The country's advanced IT infrastructure and significant investments in AI technologies are facilitating the rapid adoption of chatbot solutions. Japanese businesses are leveraging these tools to automate routine IT tasks, improve service delivery, and optimize resource utilization. The proactive approach to integrating AI-driven solutions into IT operations is contributing to an above-average CAGR, indicating a strong growth trajectory for the market.

Quadrant Knowledge Solutions defines chatbots for IT operations 'as AI-powered solutions designed to streamline IT support processes by offering real-time assistance, resolving issues, managing alerts, ensuring cybersecurity, learning from interactions, and providing multi-channel accessibility'.

Market Forecast Description:

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Chatbots for IT Operations Market is Projected to Register a CAGR of above-average by 2028 in Japan. The future of the Chatbots for IT Operations market in Japan appears promising, with continued focus on digital transformation and technological advancement. As businesses strive to remain competitive, the integration of chatbots into IT operations will become increasingly prevalent. Future innovations are expected to enhance chatbot functionality, making them more adaptive and capable of handling complex IT environments. By fostering a culture of innovation and investing in AI research, Japan is well-positioned to capitalize on these advancements, driving significant improvements in IT operations and overall business performance.

Quadrant Knowledge Solutions defines chatbots for IT operations 'as AI-powered solutions designed to streamline IT support processes by offering real-time assistance, resolving issues, managing alerts, ensuring cybersecurity, learning from interactions, and providing multi-channel accessibility'.

TABLE OF CONTENTS

Market Share:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Share Analysis

  • Japan Market Share
  • Japan Market Share by Industry Verticals
  • Market Share by Media & Entertainment
  • Market Share by Retail
  • Market Share by BFSI
  • Market Share by Travel & Hospitality
  • Market Share by Education
  • Market Share by Public Sector
  • Market Share by Healthcare & Life Science
  • Market Share by Automotive
  • Market Share by Food & Beverage
  • Japan Market Share by Deployment Type
  • Market Share by Deployment Type: On prem
  • Market Share by Deployment Type: Cloud
  • Japan Market Share by Customer Type
  • Market Share by SMB
  • Market Share by Large
  • Market Share by Enterprise

Chapter 04: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies

Market Forecast:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Forecast Analysis

  • Japan Market Forecast
  • Japan Market Forecast by Industry Verticals
  • Market Forecast by Media & Entertainment
  • Market Forecast by Retail
  • Market Forecast by BFSI
  • Market Forecast by Travel & Hospitality
  • Market Forecast by Education
  • Market Forecast by Public Sector
  • Market Forecast by Healthcare & Life Science
  • Market Forecast by Automotive
  • Market Forecast by Food & Beverage
  • Japan Market Forecast by Deployment Type
  • Market Forecast by Deployment Type: On prem
  • Market Forecast by Deployment Type: Cloud
  • Japan Market Forecast by Customer Type
  • Market Forecast by SMB
  • Market Forecast by Large
  • Market Forecast by Enterprise

Chapter 04: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies