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市場調査レポート
商品コード
1609517

市場シェアと予測:IT運用向けチャットボット、2023~2028年、中東・アフリカ(2つのレポートのバンドル)

Market Share and Forecast: Chatbots for IT Operations, 2023-2028, Middle East and Africa (Bundle of Two Reports)


出版日
発行
QKS Group
ページ情報
英文 110 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
市場シェアと予測:IT運用向けチャットボット、2023~2028年、中東・アフリカ(2つのレポートのバンドル)
出版日: 2024年12月01日
発行: QKS Group
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

市場シェア

Quadrant Knowledge Solutionsの発表によると、中東・アフリカのIT運用向けチャットボット市場は2028年までに平均を上回るCAGRを記録すると予測されています。

中東・アフリカ地域では、デジタルトランスフォーメーションとインフラ整備への強い注目を背景に、IT運用向けチャットボットの採用が顕著に増加しています。同地域の政府や企業は、業務効率とサービス提供を強化するため、AIや自動化技術に多額の投資を行っています。IT運用の近代化に対する積極的なアプローチが平均を上回るCAGRに寄与しており、中東・アフリカをチャットボット・ソリューションの重要な市場として位置付けています。同地域の技術進歩への取り組みは、この成長の主要な推進力となっています。

市場予測の説明

Quadrant Knowledge Solutionsの発表によると、中東・アフリカ地域のIT運用向けチャットボット市場は2028年までに平均以上のCAGRを記録すると予測されています。中東・アフリカのIT運用向けチャットボット市場の将来は有望で、AIとデジタルインフラへの持続的な投資がさらなる成長を促進すると予測されます。同地域が技術革新を優先し続ける中、先進的なチャットボットソリューションの需要は高まると思われます。今後の開発は、複雑なIT環境を管理し、他の新興技術と統合できる、より直感的でインテリジェントなチャットボットの作成に焦点を当てると思われます。イノベーションとコラボレーションの文化を醸成することで、中東・アフリカはこれらの進歩を活用し、業務効率を高め、戦略的なビジネス目標を達成することができます。

Quadrant Knowledge Solutionsは、「リアルタイムの支援、問題解決、アラート管理、サイバーセキュリティの確保、対話からの学習、マルチチャネルアクセシビリティの提供により、ITサポートプロセスを合理化するように設計されたAI搭載ソリューション」とIT運用向けチャットボットを定義しています。

目次

Market Share:

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 主要予測
  • 主要動向
  • 市場概要

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 市場に影響を与える主な要因
  • 促進要因と抑制要因

第3章 市場シェア分析

  • 中東・アフリカ市場シェア
  • 中東・アフリカ市場シェア:業界別
  • 市場シェア:メディア・エンターテインメント
  • 市場シェア:小売
  • 市場シェア:BFSI
  • 市場シェア:旅行・ホスピタリティ
  • 市場シェア:教育
  • 市場シェア:公共部門
  • 市場シェア:ヘルスケア・ライフサイエンス
  • 市場シェア:自動車
  • 市場シェア:飲食品
  • 中東・アフリカ市場シェア:展開タイプ別
  • 市場シェア:オンプレミス
  • 市場シェア:クラウド
  • 中東・アフリカ市場シェア:顧客タイプ別
  • 市場シェア:中小企業
  • 市場シェア:大企業
  • 市場シェア:エンタープライズ

第4章 企業プロファイル

  • 会社概要
  • アナリストの視点と分析

第5章 付録

  • 調査手法

Market Forecast:

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • 主要予測
  • 主要動向
  • 市場概要

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 市場に影響を与える主な要因
  • 促進要因と抑制要因

第3章 市場予測分析

  • 中東・アフリカ市場予測
  • 中東・アフリカ市場予測:業界別
  • 市場予測:メディア・エンターテインメント
  • 市場予測:小売業
  • 市場予測:BFSI
  • 市場予測:旅行&ホスピタリティ
  • 市場予測:教育
  • 市場予測:公共部門
  • 市場予測:ヘルスケア&ライフサイエンス
  • 市場予測:自動車
  • 市場予測:飲食品
  • 中東・アフリカ市場予測:展開タイプ別
  • 市場予測:オンプレミス
  • 市場予測:クラウド
  • 中東・アフリカ市場予測:顧客タイプ別
  • 市場予測:中小企業
  • 市場予測:大企業
  • 市場予測:エンタープライズ

第4章 企業プロファイル

  • 会社概要
  • アナリストの視点と分析

第5章 付録

  • 調査手法
図表

LIST OF FIGURES

Market Share:

  • Fig. 1 Market Share of Chatbots for IT Operations Middle East and Africa, 2023
  • Fig. 2 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations IT & Telecom Industry, 2023
  • Fig. 3 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations Banking & Financial Services Industry, 2023
  • Fig. 4 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations Insurance Industry, 2023
  • Fig. 5 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations Healthcare Industry, 2023
  • Fig. 6 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations Government & Public Sector, 2023
  • Fig. 7 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations Retail & eCommerce, 2023
  • Fig. 8 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations Manufacturing, 2023
  • Fig. 9 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations Hospitality, 2023
  • Fig. 10 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations On-premises Deployment, 2023
  • Fig. 11 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations Cloud Deployment, 2023
  • Fig. 12 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations SMB Customers, 2023
  • Fig. 13 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations Large Customers, 2023
  • Fig. 14 Middle East and Africa Market Share of Chatbots for IT Operations Enterprise Customers, 2023

Market Forecast:

  • Fig. 1 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Middle East and Africa, 2024- 2028
  • Fig. 2 Market Forecast of Chatbots for IT Operations IT & Telecom Industry, 2024- 2028
  • Fig. 3 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Banking & Financial Services Industry, 2024- 2028
  • Fig. 4 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Insurance Industry, 2024- 2028
  • Fig. 5 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Healthcare Industry, 2024- 2028
  • Fig. 6 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Government & Public Sector, 2024- 2028
  • Fig. 7 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Retail & eCommerce, 2024- 2028
  • Fig. 8 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Manufacturing, 2024- 2028
  • Fig. 9 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Hospitality, 2024- 2028
  • Fig. 10 Market Forecast of Chatbots for IT Operations On-premises Deployment, 2024- 2028
  • Fig. 11 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Cloud Deployment, 2024- 2028
  • Fig. 12 Market Forecast of Chatbots for IT Operations SMB Customers, 2024- 2028
  • Fig. 13 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Large Customers, 2024- 2028
  • Fig. 14 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Enterprise Customers, 2024- 2028
目次
Product Code: QKS-06079

This product includes two reports: Market Share and Market Forecast.

Market Share Description:

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Chatbots for IT Operations Market is Projected to Register a CAGR of above-average by 2028 in Middle East and Africa.

The Middle East and Africa (MEA) region is witnessing a notable increase in the adoption of Chatbots for IT Operations, driven by a strong focus on digital transformation and infrastructure development. Governments and enterprises in the region are investing heavily in AI and automation technologies to enhance operational efficiency and service delivery. The proactive approach to modernizing IT operations is contributing to an above-average CAGR, positioning MEA as a significant market for chatbot solutions. The region's commitment to technological advancement is a key driver of this growth.

Quadrant Knowledge Solutions defines chatbots for IT operations 'as AI-powered solutions designed to streamline IT support processes by offering real-time assistance, resolving issues, managing alerts, ensuring cybersecurity, learning from interactions, and providing multi-channel accessibility'.

Market Forecast Description:

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Chatbots for IT Operations Market is Projected to Register a CAGR of above-average by 2028 in Middle East and Africa. The future of the Chatbots for IT Operations market in MEA looks promising, with sustained investments in AI and digital infrastructure expected to drive further growth. As the region continues to prioritize technological innovation, the demand for advanced chatbot solutions will increase. Future developments will focus on creating more intuitive and intelligent chatbots capable of managing complex IT environments and integrating with other emerging technologies. By fostering a culture of innovation and collaboration, MEA can capitalize on these advancements to enhance operational efficiency and achieve strategic business goals.

Quadrant Knowledge Solutions defines chatbots for IT operations 'as AI-powered solutions designed to streamline IT support processes by offering real-time assistance, resolving issues, managing alerts, ensuring cybersecurity, learning from interactions, and providing multi-channel accessibility'.

TABLE OF CONTENTS

Market Share:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Share Analysis

  • Middle East and Africa Market Share
  • Middle East and Africa Market Share by Industry Verticals
  • Market Share by Media & Entertainment
  • Market Share by Retail
  • Market Share by BFSI
  • Market Share by Travel & Hospitality
  • Market Share by Education
  • Market Share by Public Sector
  • Market Share by Healthcare & Life Science
  • Market Share by Automotive
  • Market Share by Food & Beverage
  • Middle East and Africa Market Share by Deployment Type
  • Market Share by Deployment Type: On prem
  • Market Share by Deployment Type: Cloud
  • Middle East and Africa Market Share by Customer Type
  • Market Share by SMB
  • Market Share by Large
  • Market Share by Enterprise

Chapter 04: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies

Market Forecast:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Forecast Analysis

  • Middle East and Africa Market Forecast
  • Middle East and Africa Market Forecast by Industry Verticals
  • Market Forecast by Media & Entertainment
  • Market Forecast by Retail
  • Market Forecast by BFSI
  • Market Forecast by Travel & Hospitality
  • Market Forecast by Education
  • Market Forecast by Public Sector
  • Market Forecast by Healthcare & Life Science
  • Market Forecast by Automotive
  • Market Forecast by Food & Beverage
  • Middle East and Africa Market Forecast by Deployment Type
  • Market Forecast by Deployment Type: On prem
  • Market Forecast by Deployment Type: Cloud
  • Middle East and Africa Market Forecast by Customer Type
  • Market Forecast by SMB
  • Market Forecast by Large
  • Market Forecast by Enterprise

Chapter 04: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies