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市場調査レポート
商品コード
1609515

市場シェアと予測:IT運用向けチャットボット、2023~2028年、西欧(2つのレポートのバンドル)

Market Share and Forecast: Chatbots for IT Operations, 2023-2028, Western Europe (Bundle of Two Reports)


出版日
発行
QKS Group
ページ情報
英文 110 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
市場シェアと予測:IT運用向けチャットボット、2023~2028年、西欧(2つのレポートのバンドル)
出版日: 2024年12月01日
発行: QKS Group
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

市場シェア

Quadrant Knowledge Solutionsの発表によると、IT運用向けチャットボット市場は西欧で2028年までに平均CAGRを記録すると予測されています。西欧では、成熟したITインフラとデジタルトランスフォーメーションを重視する傾向が強く、IT運用向けチャットボット市場は着実な成長を遂げています。採用率は安定しているが、同市場の特徴は、技術的な洗練度と統合能力が高いことです。西欧の企業は、ITオペレーションの合理化、サービス提供の強化、業務効率の改善にチャットボットを活用しています。平均CAGRは、継続的なイノベーションと漸進的な改善が成長の主要な原動力である、安定的でありながら進歩的な市場を反映しています。

Quadrant Knowledge Solutionsでは、IT運用向けチャットボットを「リアルタイムの支援、問題解決、アラート管理、サイバーセキュリティの確保、対話からの学習、マルチチャネルでのアクセシビリティの提供により、ITサポートプロセスを合理化するように設計されたAI搭載ソリューション」と定義しています。

市場予測の説明

Quadrant Knowledge Solutionsの発表によると、IT運用向けチャットボット市場は西欧で2028年までに平均CAGRを記録すると予測されています。西欧におけるIT運用向けチャットボット市場の将来は、AIやデジタルテクノロジーへの継続的な投資により、着実な進展が見込まれています。企業がITフレームワークの最適化を目指す中、インテリジェントなチャットボットソリューションの需要は引き続き堅調に推移すると思われます。今後の開発は、チャットボットのインテリジェンスを強化し、より複雑なITタスクを実行できるようにし、他の企業システムとシームレスに統合することに焦点を当てると思われます。協調的な技術エコシステムを育成し、イノベーションを優先することで、西欧の企業はこれらの進歩を活用して競争力を維持し、ITオペレーションの持続可能な成長を促進することができます。

Quadrant Knowledge Solutionsは、「リアルタイムの支援、問題解決、アラート管理、サイバーセキュリティの確保、対話からの学習、マルチチャネルでのアクセシビリティの提供により、ITサポートプロセスを合理化するように設計されたAI搭載ソリューション」とIT運用向けチャットボットを定義しています。

目次

Market Share:

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 主要予測
  • 主要動向
  • 市場概要

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 市場に影響を与える主な要因
  • 促進要因と抑制要因

第3章 市場シェア分析

  • 西欧市場シェア
  • 西欧市場シェア:業界別
  • 市場シェア:メディア・エンターテインメント
  • 市場シェア:小売
  • 市場シェア:BFSI
  • 市場シェア:旅行・ホスピタリティ
  • 市場シェア:教育
  • 市場シェア:公共部門
  • 市場シェア:ヘルスケア・ライフサイエンス
  • 市場シェア:自動車
  • 市場シェア:飲食品
  • 西欧市場シェア:展開タイプ別
  • 市場シェア:オンプレミス
  • 市場シェア:クラウド
  • 西欧市場シェア:顧客タイプ別
  • 市場シェア:中小企業
  • 市場シェア:大企業
  • 市場シェア:エンタープライズ

第4章 企業プロファイル

  • 会社概要
  • アナリストの視点と分析

第5章 付録

  • 調査手法

Market Forecast:

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • 主要予測
  • 主要動向
  • 市場概要

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 市場に影響を与える主な要因
  • 促進要因と抑制要因

第3章 市場予測分析

  • 西欧市場予測
  • 西欧市場予測:業界
  • 市場予測:メディア&エンターテインメント
  • 市場予測:小売業
  • 市場予測:BFSI
  • 市場予測:旅行&ホスピタリティ
  • 市場予測:教育
  • 市場予測:公共部門
  • 市場予測:ヘルスケア&ライフサイエンス
  • 市場予測:自動車
  • 市場予測:飲食品
  • 西欧市場予測:展開タイプ別
  • 市場予測:オンプレミス
  • 市場予測:クラウド
  • 西欧市場予測:顧客タイプ別
  • 市場予測:中小企業
  • 市場予測:大企業
  • 市場予測:エンタープライズ

第4章 企業プロファイル

  • 会社概要
  • アナリストの視点と分析

第5章 付録

  • 調査手法
図表

LIST OF FIGURES

Market Share:

  • Fig. 1 Market Share of Chatbots for IT Operations Western Europe, 2023
  • Fig. 2 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations IT & Telecom Industry, 2023
  • Fig. 3 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations Banking & Financial Services Industry, 2023
  • Fig. 4 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations Insurance Industry, 2023
  • Fig. 5 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations Healthcare Industry, 2023
  • Fig. 6 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations Government & Public Sector, 2023
  • Fig. 7 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations Retail & eCommerce, 2023
  • Fig. 8 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations Manufacturing, 2023
  • Fig. 9 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations Hospitality, 2023
  • Fig. 10 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations On-premises Deployment, 2023
  • Fig. 11 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations Cloud Deployment, 2023
  • Fig. 12 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations SMB Customers, 2023
  • Fig. 13 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations Large Customers, 2023
  • Fig. 14 Western Europe Market Share of Chatbots for IT Operations Enterprise Customers, 2023

Market Forecast:

  • Fig. 1 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Western Europe, 2024- 2028
  • Fig. 2 Market Forecast of Chatbots for IT Operations IT & Telecom Industry, 2024- 2028
  • Fig. 3 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Banking & Financial Services Industry, 2024- 2028
  • Fig. 4 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Insurance Industry, 2024- 2028
  • Fig. 5 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Healthcare Industry, 2024- 2028
  • Fig. 6 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Government & Public Sector, 2024- 2028
  • Fig. 7 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Retail & eCommerce, 2024- 2028
  • Fig. 8 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Manufacturing, 2024- 2028
  • Fig. 9 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Hospitality, 2024- 2028
  • Fig. 10 Market Forecast of Chatbots for IT Operations On-premises Deployment, 2024- 2028
  • Fig. 11 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Cloud Deployment, 2024- 2028
  • Fig. 12 Market Forecast of Chatbots for IT Operations SMB Customers, 2024- 2028
  • Fig. 13 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Large Customers, 2024- 2028
  • Fig. 14 Market Forecast of Chatbots for IT Operations Enterprise Customers, 2024- 2028
目次
Product Code: QKS-06081

This product includes two reports: Market Share and Market Forecast.

Market Share Description:

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Chatbots for IT Operations Market is Projected to Register a CAGR of average by 2028 in Western Europe. Western Europe is experiencing steady growth in the Chatbots for IT Operations market, driven by the region's mature IT infrastructure and strong emphasis on digital transformation. While the adoption rate is consistent, the market is characterized by a high level of technological sophistication and integration capabilities. Businesses in Western Europe are utilizing chatbots to streamline IT operations, enhance service delivery, and improve operational efficiency. The average CAGR reflects a stable yet progressive market, where continuous innovation and incremental improvements are key drivers of growth.

Quadrant Knowledge Solutions defines chatbots for IT operations 'as AI-powered solutions designed to streamline IT support processes by offering real-time assistance, resolving issues, managing alerts, ensuring cybersecurity, learning from interactions, and providing multi-channel accessibility'.

Market Forecast Description:

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Chatbots for IT Operations Market is Projected to Register a CAGR of average by 2028 in Western Europe. The future of the Chatbots for IT Operations market in Western Europe is set for steady advancement, with ongoing investments in AI and digital technologies. As organizations seek to optimize their IT frameworks, the demand for intelligent chatbot solutions will remain robust. Future developments will likely focus on enhancing chatbot intelligence, enabling them to perform more complex IT tasks and integrate seamlessly with other enterprise systems. By fostering a collaborative tech ecosystem and prioritizing innovation, Western European businesses can leverage these advancements to maintain their competitive edge and drive sustainable growth in IT operations.

Quadrant Knowledge Solutions defines chatbots for IT operations 'as AI-powered solutions designed to streamline IT support processes by offering real-time assistance, resolving issues, managing alerts, ensuring cybersecurity, learning from interactions, and providing multi-channel accessibility'.

TABLE OF CONTENTS

Market Share:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Share Analysis

  • Western Europe Market Share
  • Western Europe Market Share by Industry Verticals
  • Market Share by Media & Entertainment
  • Market Share by Retail
  • Market Share by BFSI
  • Market Share by Travel & Hospitality
  • Market Share by Education
  • Market Share by Public Sector
  • Market Share by Healthcare & Life Science
  • Market Share by Automotive
  • Market Share by Food & Beverage
  • Western Europe Market Share by Deployment Type
  • Market Share by Deployment Type: On prem
  • Market Share by Deployment Type: Cloud
  • Western Europe Market Share by Customer Type
  • Market Share by SMB
  • Market Share by Large
  • Market Share by Enterprise

Chapter 04: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies

Market Forecast:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Forecast Analysis

  • Western Europe Market Forecast
  • Western Europe Market Forecast by Industry Verticals
  • Market Forecast by Media & Entertainment
  • Market Forecast by Retail
  • Market Forecast by BFSI
  • Market Forecast by Travel & Hospitality
  • Market Forecast by Education
  • Market Forecast by Public Sector
  • Market Forecast by Healthcare & Life Science
  • Market Forecast by Automotive
  • Market Forecast by Food & Beverage
  • Western Europe Market Forecast by Deployment Type
  • Market Forecast by Deployment Type: On prem
  • Market Forecast by Deployment Type: Cloud
  • Western Europe Market Forecast by Customer Type
  • Market Forecast by SMB
  • Market Forecast by Large
  • Market Forecast by Enterprise

Chapter 04: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies