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市場調査レポート
商品コード
1445894
統合決済プラットフォーム:世界市場シェア (2022年)Global Market Share: Integrated Payment Platform, 2022 |
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統合決済プラットフォーム:世界市場シェア (2022年) |
出版日: 2023年11月23日
発行: QKS Group
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界の統合決済プラットフォーム市場は、2027年までに14.60%のCAGRで成長すると予測されています。
金融機関は統合決済プラットフォームの導入を進める一方で、既存システムとの統合という課題に直面しています。こうした課題には、手作業による会計処理の必要性の排除や、清算・決済プロセスの迅速化といった要件が含まれます。このような要因から、統合決済プラットフォームが採用されるようになりました。このプラットフォームは、決済処理装置として機能し、複数の種類の決済に対するエンドツーエンドの決済処理を促進し、自動化された会計処理と清算・決済をリアルタイムで実行します。各組織は今後も、あらゆる決済やクロスボーダー決済、バンキング・コンバージェンスへの対応、リアルタイム決済処理、オリジネーション、オーケストレーション、清算・決済、不正検知、接続のためのリアルタイム・スキームへの接続促進、複数の清算・決済メカニズムへのシームレスな統合を提供し、単一のエコシステムでマルチバンク・マルチカレンシーの処理機能を実現することに主眼を置いています。このプラットフォームは、シームレスな顧客体験を促進するデジタル・リアルタイム決済に加え、高額および低額のリアルタイム決済、リテール、カード決済をサポートします。このプラットフォームは、QRコード、ソーシャルメディア決済、即時決済、ダイナミックQRコードなど、銀行・加盟店・請求者がリアルタイムで送受信できる決済手段の統合や代替を可能にすることで、決済エクスペリエンスの近代化を支援します。また、トークン化やエンドツーエンド暗号化などセキュリティ対策の向上により、決済エコシステムのセキュリティ強化を支援し、規制の義務化にも貢献します。
当レポートでは統合決済プラットフォームを、「決済処理と加盟店サービスを各種のビジネス管理ソフトウェア・ツール (会計システム、ERP、CRMソフトウェア、eコマースショッピングカート、ウェブサイトプラットフォーム、請求書発行ソリューションなど) に接続させて、銀行や金融仲介機関が各種決済 (国内/クロスボーダー、RTGS/ACH、統合、オーケストレーションなど) をリアルタイムかつエンドツーエンドで (開始から清算・決済接続まで) 処理できるようにするプラットフォーム」と定義しています。このソフトウェアにより、銀行・金融機関・加盟店・請求者は、決済の近代化に伴って急速に変化する顧客の要求に応えることができます。その中には、代替決済手段 (APM) や、消費者・加盟店・企業に跨る新種の決済のサポート、リアルタイム決済、モバイル決済、トークン化、バーチャルカードと口座、クロスボーダー決済、国際清算ゲートウェイ、オープンバンキング、コンプライアンス、単一・統一型システムの順守などがあります。
統合決済プラットフォームの導入が進む一方で、金融機関は既存のレガシーシステムとの統合という課題に直面しています。こうした課題には、手作業による会計処理の必要性の排除や、清算・決済プロセスの迅速化などが含まれます。金融機関は今後も、あらゆる決済、クロスボーダー決済、バンキング・コンバージェンスへの対応、リアルタイム決済処理、オリジネーション、オーケストレーション、清算・決済、不正検知、接続のためのリアルタイム・スキームへの接続の促進、複数の清算・決済メカニズムへのシームレスな統合を提供し、単一のエコシステムでマルチバンク、マルチカレンシーの処理機能を実現することに主眼を置いていくでしょう。
当レポートでは、世界の統合決済プラットフォーム市場のシェア構造について分析し、プラットフォームの概要や市場の基本構造、導入手法別・地域別・業種別・企業の種類別のシェア構造、業界関係者向け提言、といった情報を取りまとめてお届けいたします。
Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Integrated Payment Platform Market is Projected to Register a CAGR of 14.60% by 2027.
While FIs are increasingly adopting integrated payment platforms, they continue to face a challenge in integrating this technology with their existing legacy systems. These challenges include eliminating the need for manual accounting and the requirement for faster clearing and settlement processes. These factors have given rise to the adoption of an Integrated Payment Platform that acts as a payment processor to facilitate end-to-end payment processing for multiple payment types, performing automated accounting and clearing and settlement in real-time. Organizations will continue to primarily focus on offering support to any payments, cross-border payments, banking convergence, facilitating connection to real-time schemes for real-time payments processing, origination, orchestration, clearing and settlement, fraud detection and connectivity and offering seamless integration to multiple clearing and settlement mechanisms to achieve multi-bank, multi-currency processing capabilities in a single ecosystem. The Platform supports high and low-value real-time payments, retail, and card payments, along with digital real-time payments to facilitate a seamless customer experience. The Platform helps modernize the payment experience by enabling merging and alternative payment methods such as QR codes, social media payments, instant payments, and dynamic QR codes that enable banks, merchants, and billers to send and receive money in real time. It also helps strengthen the security of the payments' ecosystems with improved security measures such as tokenization and end-to-end encryption and helps to achieve regulatory mandates.
Quadrant Knowledge Solutions defines Integrated Payment Platform as "Platform that connects payment processing and merchant services with various business management software and tools, including accounting systems, ERP, CRM software, eCommerce shopping carts, website platforms, invoicing solutions, and more to enable banks and financial intermediaries to facilitate end-to-end processing of multiple types of payments, including domestic or cross-border, RTGS or ACH, integration and orchestration, from initiation to clearing and settlement connectivity in real-time. The software enables banks, financial institutions, merchants, and billers to cater to the rapidly changing customer demands specifically related to payments modernization, including support for alternative payment methods (APMs) and new types of payments across consumer, merchant, and corporate payments, real-time payments, mobile payments, tokenization, virtual cards and accounts, cross-border payments, global clearing gateways, open banking, and compliance through a single unified system."
While FIs are increasingly adopting integrated payment platforms, they continue to face a challenge in integrating this technology with their existing legacy systems. These challenges include eliminating the need for manual accounting and faster clearing and settlement processes. Organizations will continue to primarily focus on offering support to any payments, cross-border payments, banking convergence, facilitating connection to real-time schemes for real-time payments processing, origination, orchestration, clearing and settlement, fraud detection and connectivity and offering seamless integration to multiple clearing and settlement mechanisms to achieve multi-bank, multi-currency processing capabilities in a single ecosystem.