表紙:COVID-19:消費者行動と消費者支出への影響 (3月)
市場調査レポート
商品コード
1308625

COVID-19:消費者行動と消費者支出への影響 (3月)

COVID-19: Impact on Consumer Behavior and Spending - March

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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COVID-19:消費者行動と消費者支出への影響 (3月)
出版日: 2023年06月30日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) による消費者行動と消費者支出への影響を調査し、市場のファンダメンタルズや製品購入への影響、サービスのサブスクリプションや利用への影響、ストリーミングビデオサービスへの影響など、各分野における影響をまとめています。

目次

消費者の定量化:COVID-19の市場への影響調査

エグゼクティブサマリー

産業考察

  • 主な調査結果と市場への影響

COVID-19に対する消費者の反応

  • COVID-19が消費者行動に与える影響
  • 自己隔離中の米国ブロードバンド世帯:経済地域別
  • 消費行動への影響:世代別
  • COVID-19患者との関係
  • 移転の可能性
  • COVID-19による消費者の懸念
  • COVID-19による消費者意識の変化:影響を受けた消費者別
  • COVID-19による消費者意識の変化:年齢層別
  • 消費者の意識を表す記述への同意動向

市場のファンダメンタルズと製品購入への影響

  • COVID-19による雇用状況への影響
  • 失業率:世帯収入別
  • COVID-19による世帯員の失業
  • 少なくとも1台のCEデバイスの購入への意向
  • 将来の購入への意向:もっとも望まれるCEデバイス
  • CE製品の購入の意向:主な要因別

サービスサブスクリプションと使用状況への影響

  • COVID-19によるサービス利用への影響
  • 有料テレビとOTTサービスのサブスクリプション
  • プロフェッショナルモニタリングサービスのサブスクリプション
  • サービスプロバイダーのネットプロモータースコア

ストリーミングビデオサービスへの影響

  • OTTサービス利用状況:ビジネスモデル別
  • OTTサービスの新規加入者数
  • OTTサービスのトライアル
  • OTTサービスのネットプロモータースコア
目次

SYNOPSIS:

The landmark research provides insight into how consumers are responding to COVID-19 including the impact to market fundamentals and product purchases, impact to service subscriptions and usage, and impact to streaming video services. The research also highlights generational differences as well as social distancing measures by consumer segment.

ANALYST INSIGHT:

"Over half of households with children under the age of 18 now have their children at home instead of at school, and over one-third of US broadband households now have at least one household member working remotely. Never before have US consumers relied so heavily upon household technology and upon their home broadband connections in order to go about their daily lives." - Kristen Hanich, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Quantified Consumer: COVID-19 Market Impact Studies

Executive Summary

Industry Insight

  • Key Findings and Market Impact

Consumer Responses to COVID-19

  • Impact of COVID-19 on Consumer Behaviors (Q1/20)
  • US Broadband Households in Self-quarantine by Economic Region
  • Impact on Consumer Behaviors by Generation (Q1/20)
  • Relationship with COVID-19 Patients (Q1/20)
  • Likelihood of Moving (2015 - 2020)
  • Consumer Concerns Due to COVID-19 (Q1/20)
  • Changing Consumer Attitudes Due to COVID-19 by Impacted Consumers (Q1/20)
  • Changing Consumer Attitudes Due to COVID-19 by Age Group (Q1/20)
  • Trends on Agreement with Consumer Attitudinal Statements (2019 - 2020)

Impact to Market Fundamentals & Product Purchases

  • Impact of COVID-19 on Employment Status (Q1/20)
  • Unemployment Rate by Household Income (Q1/20)
  • Loss of Employment by Household Member due to COVID-19 Pandemic
  • Intention to Purchase At Least One Consumer Electronics Device
  • Future Purchase Intention - Most Desired CE Devices (2015 - 2020)
  • Consumer Electronic Product Purchase Intention by Key Factors (Q1/20)

Impact to Service Subscriptions & Usage

  • Impact of COVID-19 on Service Usage (Q1/20)
  • Pay-TV and OTT Service Subscriptions (2012 - 2020)
  • Professional Monitoring Service Subscription (2014 - 2020)
  • Service Provider Net Promoter Score (2018 - 2020)

Impact to Streaming Video Services

  • OTT Service Use by Business Model (2018 - 2020)
  • New OTT Service Subscribers (Q1/20)
  • OTT Service Trials (2017 - 2020)
  • Net Promoter Score of OTT Service (2019 - 2020)