市場調査レポート
商品コード
1391862

計画的衝動買いが食品・飲料ブランドにもたらす機会

What Opportunities do Planned Impulse Occasions Offer Food and Drinks Brands?

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 31 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
計画的衝動買いが食品・飲料ブランドにもたらす機会
出版日: 2023年11月07日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 31 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

計画購買と衝動買いの共通部分に位置するのが「計画的衝動買い」であり、それには必要性に基づいた購買の要素や店頭での無計画な意思決定が反映されています。

当レポートでは、消費財業界について調査分析し、計画的衝動買いにおける機会と、食品・飲料ブランドと小売業者にとってのその意味を研究しています。

スコープ

  • 従来の衝動買いは、コンビニエンスストア業界の混乱による影響を受けています。
  • オンラインショッピングの台頭は、衝動買いでない、より熟考された購買を促進します。
  • クイックコマースはオンライン衝動買いの可能性を変えました。

目次

  • 「計画的衝動買い」が食品・飲料ブランドにもたらす機会
  • 何を
  • なぜ
  • 誰が
  • どうやって
  • 次は何か

付録

目次
Product Code: GDCG230029HT

Abstract

This report explores how impulse shopping is evolving in a digital shopping landscape.

Sitting at the intersection of planned and impulse shopping behaviors are "planned impulse" purchases, which reflect elements of need-based purchasing as well as unplanned decisions in-store. This report explores opportunities in planned impulse purchasing, and the implications for both food and drink brands and retailers.

Scope

  • Traditional impulse shopping has been impacted by disruption to the c-store industry.
  • The rise in online shopping facilitates more considered, less impulsive purchases.
  • Quick commerce has transformed the potential of online impulse shopping.

Reasons to Buy

  • Understand the relevant consumer trends and attitudes that drive and support innovation success so you can tap into what is really impacting the industry.
  • Gain a broader appreciation of the fast-moving consumer goods industry by gaining insights from both within and outside of your sector.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct future decision-making and inform new product development.

Table of Contents

Table of Contents

  • What opportunities do "planned impulse" occasions offer food and drinks brands?
  • What?
  • Why?
  • Who?
  • How?
  • What's next?

Appendix