市場調査レポート
商品コード
1398222

新規性と実験性- 消費者動向分析、2023年

Novel and Experimental - Consumer TrendSights Analysis, 2023

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 22 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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新規性と実験性- 消費者動向分析、2023年
出版日: 2023年11月03日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 22 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ブランドは、珍しい味の組み合わせで消費者を惹きつけています。例えば、インド・マクドナルドは、ミクソロジー・キャンペーンを通じて斬新なノンアルコール飲料を発売しています。

また、アイスクリームブランドのハーゲンダッツは、日本のご当地フレーバーを活用してユニークな配合を生み出しています。ブランドは、味覚だけでなく、五感を商品に関与させる新しい方法を模索することが重要です。ブランドはまた、消費者に感覚的な体験を提供するために、フリトレーや明治のように斬新な食感を探求しています。

消費者は、より多文化的な社会で生活しているため、より多様な食材の選択肢に接しています。これは、消費者が斬新な食感や風味を試すための重要な原動力となっています。包装消費財、食品サービス、小売のほとんどのカテゴリーが、新規性と実験性の成長を示しています。2018年~2022年の期間中、食品はトレンド投資から最も多くの収益を獲得し、ノンアルコール飲料は最も高い成長を示しました。

当レポートでは、新規性と実験性に対する消費者動向について調査し、動きの速い消費財市場における新たな機会と脅威を検討し、将来の潜在的な消費者行動を洞察します。

目次

目次

第1章 TrendSights:新規性と実験性

  • 動向の概要
  • 概要
  • なぜ
  • どうやって
  • 今後の見通し

第2章 付録

目次

Abstract

"Novel & Experimental" is one of the 63 sub-trends that GlobalData covers as part of our TrendSights series of Consumer Insight studies. The analysis covers what the trend is, why it is important, who is most influenced by it and how brands and manufacturers can capitalize. The research concludes by identifying where the trend is heading next and how long it will last.

Brands are engaging with consumers with unusual flavor combinations. For example, McDonald's India is launching novel non-alcoholic beverage varieties

through its Mixology campaign and ice cream brand Haagen-Dazs utilizing local flavors in Japan to create unique formulations. It is important for brands to explore new ways of involving the five senses in products, not only taste. Brands are also exploring novel textures such as Frito Lay and Meiji to offer consumers sensory experiences.

Scope

  • Consumers are exposed to a wider variety of ingredient choices due to living in a more multi-cultural society. This is a vital driver for consumers to try novel textures and flavors.
  • Most categories in packaged consumer goods, foodservice, and retail are showing growth in the Novel & Experimental trend.
  • During the 2018-22 period, food received the most revenue from trend investment and non-alcoholic beverages showed the highest growth.

Reasons to Buy

  • Consider emerging opportunities and threats in the fast-moving consumer goods market and gain insight into potential future consumer behavior.
  • Identify interesting new and emerging concepts, products, and ideas on offer in retail, foodservice, online spaces, and beyond.
  • Understand how new concepts and ideas fit into-or challenge-current consumer trends.
  • Gain insight and inspiration for innovation programs and new product development.

Table of Contents

Table of Contents

1. TrendSights: Novel & Experimental

  • Trend Overview
  • What?
  • Why?
  • How?
  • What next?

2. Appendix