![]() |
市場調査レポート
商品コード
1565772
社会性と情動の学習(SEL)の世界市場、2024~2031年Global Social And Emotional Learning (SEL) Market 2024-2031 |
||||||
カスタマイズ可能
|
社会性と情動の学習(SEL)の世界市場、2024~2031年 |
出版日: 2024年09月29日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 2~3営業日
|
社会性と情動の学習(SEL)市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(ウェブベース、アプリケーション)、提供サービス別(ソリューション、サービス)、ソリューション別(社会性と情動の学習プラットフォーム、社会性と情動の学習アセスメントツール)、サービス別(コンサルティング、統合と展開、トレーニングとサポート)、エンドユーザー別(幼稚園、小学校、中学校と高校、セラピストと心理学者)予測期間(2024年~2031年)
社会性と情動の学習(SEL)市場は、予測期間(2024-2031年)にCAGR 23.6%で成長すると予測されます。SEL市場の拡大は様々な要因に起因しています。教育重視の高まり、メンタルヘルスに対する意識の高まり、政策による支援、調査による検証、テクノロジーの統合、企業や地域社会の関与、保護者の需要などです。これらの要因は、学業達成と生徒全体の幸福のために社会性と情動のスキルを開発することを目的としたSELプログラムに対する需要の高まりに寄与しており、学校での広範な導入につながっています。その結果、同市場は生徒の総合的な発達を促し、成功に必要不可欠なスキルを育成しています。
市場力学
メンタルヘルスに対する意識の高まり
SELプログラムの需要は、精神障害に対する意識の高まり、特に心の健康を改善したいと願う学生や若者の間で高まっています。国連によると、2022年10月、精神衛生状態に関する世界の状況は懸念材料となっています。パンデミック以前は、診断可能な精神的健康状態に苦しんでいる人が世界全体で10億人近くおり、その82.0%の大多数が低・中所得国(LMICs)に居住していました。さらに、重篤な精神衛生状態にある人は、一般集団に比べて寿命が10~20年と著しく短くなっていました。COVID-19パンデミックの発生以来、既往症のある人もない人も、精神衛生と全体的な幸福に悪影響を及ぼし、その結果、制度的なサービスの不備と社会経済的格差が悪化しています。パンデミックの結果、うつ病と不安症の有病率は世界全体で約25.0~27.0%増加したと予測されています。
高まるSELへの意識
教育者や学校職員向けの研修プログラムを通じてSELに対する認識が高まっていることが、市場をさらに後押ししています。例えば、CASELは2023年1月、このテーマへの関心の高まりに対応するため、無料のオンラインコース「社会性と情動の学習入門」を開始しました。このコースは、単独でもファシリテーション・ガイド付きでも受講でき、教育者、学校職員、保護者、地域パートナーなど、誰でもSELの情報にアクセスできるようにすることを目的としています。
市場セグメンテーション
社会性と情動の学習(SEL)アセスメントツールのサブセグメントが大きな市場シェアを占める
学業での成功と全体的な幸福における社会性と情動のスキルの重要性に対する認識の高まりが、SELプログラムとアセスメントの需要を促進しています。例えば、コネティカット州教育省(CSDE)は2021年3月、アパーチャー・エデュケーション(Aperture Education)と提携し、州全体のK-12社会性と情動の学習評価システムを立ち上げました。DESSA-miniは8項目のユニバーサルスクリーナーであり、DESSAは追加支援が必要な生徒のためのフォローアップ評価です。DESSA-miniは、各生徒の社会性と情動の能力のスナップショットを提供します。
社会性と情動の学習(SEL)市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、その他世界(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。
アジア太平洋地域におけるSELプログラムを含む教育研究開発への資金増加
政府は、特別支援教育プログラムの効果に焦点を当てた教育調査への資金を増やし、学術機関や国際機関とパートナーシップを結んでいます。インド教育予算によると、2023年、インド政府は最近、教育予算の大幅増額を発表し、約137億米ドルを割り当てた。この多額の投資は、同国におけるEdTechの成長、スキル開発、研究開発を促進することを目的としています。
北米が主要市場シェアを占める
生徒の発達と精神衛生における社会性と情動のスキルの重要性に対する認識の高まりは、この地域全体の啓発キャンペーンや教育改革を通じて促進されています。例えば、米国教育省は2021年10月、児童・生徒の精神的健康と社会的幸福を促進するために「児童・生徒の社会的、情緒的、行動的、精神的健康の支援」と題する資料を発表しました。この資料では、メンタルヘルス支援を提供する上での7つの課題を特定し、7つの提言を提示しています。この資料は、アメリカン・レスキュー・プランのリソースを利用して、州や地域の学区で実施されています。
さらに、特別支援教育(SEL)の学校プログラムへの統合を促進するためには、政府の政策や国際的な組織が不可欠であり、これが市場の成長を後押ししています。例えば、2023年2月、レバノンの教育・高等教育省は、USAIDと教育・高等教育省の支援を受けて開発されたレバノンの社会的情緒学習(SEL)フレームワークを採択しました。この枠組みは、学習者に認知的、社会的、情緒的能力を身につけさせることを目的としており、在ベイルート米国大使館とアッバス・ハラビ教育大臣によって正式に認められました。このフレームワークは、レバノンの学校、教師、カウンセラー、保護者、子どもたちのニーズに対応するよう調整されています。
Social And Emotional Learning (SEL) Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Web-based, and Application), by Offering (Solutions, and Services) by Solution (Social and Emotional Learning Platform, and Social and Emotional Learning Assessment Tool) by Service (Consulting, Integration and Deployment, and Training and Support) and by End-User (Pre-K, Elementary Schools, Middle and High Schools, and Therapists and Psychologists) Forecast Period (2024-2031)
Social and emotional learning (SEL) market is anticipated to grow at a CAGR of 23.6% during the forecast period (2024-2031). The expansion of the SEL market can be attributed to various factors. These include the increasing emphasis on education, growing awareness of mental health, support from policies, validation through research, integration of technology, engagement from corporations and communities, and demand from parents. These factors contribute to the rising demand for SEL programs, that aim to develop social-emotional skills for academic achievement and overall student well-being, leading to widespread adoption in schools. As a result, the market is fostering the holistic development of students and nurturing the essential skills needed for success.
Market Dynamics
Increasing Awareness of Mental Health
The demand for SEL programs has increased as a result of increased awareness of mental disorders, especially among students and young individuals who desire to improve their mental health. According to the United Nations, in October 2022, the global situation regarding mental health conditions is a cause for concern. Before the pandemic, there were nearly 1 billion individuals globally struggling with diagnosable mental health conditions, with a majority of 82.0% residing in low- and middle-income countries (LMICs). Moreover, individuals with severe mental health conditions were experiencing a significantly reduced lifespan of 10 to 20 years compared to the general population. Since the onset of the COVID-19 pandemic, the mental health and overall well-being of both individuals with pre-existing conditions and those without have been adversely affected, resulting in exacerbated systemic service inadequacies and socioeconomic disparities. It has been projected that the prevalence of depression and anxiety has increased by approximately 25.0 to 27.0% globally as a result of the pandemic.
Growing Awareness for SEL
The increasing awareness of SEL through training programs for educators and school staff further propels the market. For instance, in January 2023, CASEL launched a free online course, Introduction to Social and Emotional Learning, to address the growing interest in the topic. The course, which can be taken independently or with a facilitation guide, aims to make SEL information accessible to anyone, including educators, school staff, parents, and community partners.
Market Segmentation
Social and Emotional Learning Assessment Tool Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
The growing recognition of the significance of social-emotional skills in academic success and overall well-being is driving the demand for SEL programs and assessments. For instance, in March 2021, the Connecticut State Department of Education (CSDE) partnered with Aperture Education to launch a statewide K-12 Social-Emotional Learning Assessment System. The system includes two assessments: the DESSA-mini, an 8-item universal screener, and the DESSA, a follow-up assessment for students needing additional support. The DESSA-mini provides a snapshot of each student's social-emotional competence.
The social and emotional learning (SEL) market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Increased Funding For R&D In Education Including SEL Programs in Asia-Pacific Region
The government has increased funding for educational research, focusing on the effectiveness of special education programs, and has formed partnerships with academic institutions and international organizations. According to the India Education Budget, in 2023, the Indian government has recently announced a significant increase in the Education Budget, allocating approximately $13.7 billion. This substantial investment is intended to foster the growth of EdTech, skill development, and research and development in the country.
North America Holds Major Market Share
The growing recognition of the significance of social-emotional skills in student development and mental health is being facilitated through awareness campaigns and educational reforms across the region. For instance, in October 2021, the US Department of Education released a resource titled "Supporting Child and Student Social, Emotional, Behavioral and Mental Health" to promote mental health and social well-being among children and students. The resource identifies seven challenges in providing mental health support and offers seven recommendations. The resource is being implemented by state and local school districts using the American Rescue Plan's resources.
Furthermore, government policies and international organizations are essential in promoting the integration of Special Education (SEL) into school programs that propel market growth. For instance, in February 2023, Lebanon's Ministry of Education and Higher Education adopted Lebanon's Social Emotional Learning (SEL) framework, developed with support from USAID and the Ministry of Education and Higher Education. The framework, which aims to provide learners with cognitive, social, and emotional competencies, was formally recognized by the US Embassy in Beirut and Minister of Education Abbas Halabi. The framework is tailored to address the needs of schools, teachers, counselors, parents, and children in Lebanon.
The major companies serving the social and emotional learning market include Committee for Children, Newsela, Inc., Panorama Education, Emotional ABCs Inc., and EVERFI, Inc. among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in January 2024, Collaborative Classroom and FluentSeeds merged to form a single nonprofit organization, providing support for children's language, literacy, and social and emotional learning from birth to grade 8. It offers evidence-based programs and professional learning for students and educators in grades K-8, while FluentSeeds provides literacy and social and emotional frameworks for children from birth to age 5 in various settings.