市場調査レポート
商品コード
1433307
ソーシャルメディア分析の世界市場:2023~2030年Global Social Media Analytics Market 2023-2030 |
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ソーシャルメディア分析の世界市場:2023~2030年 |
出版日: 2023年12月07日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のソーシャルメディア分析市場は、予測期間中にCAGR 23.5%の大幅な成長が見込まれています。ソーシャルメディア分析には、ソーシャルチャネルから収集したデータの意味を収集・発見し、ソーシャルメディアを通じてビジネス上の意思決定を支援し、その意思決定に基づく行動のパフォーマンスを測定する能力があります。より良い方法で顧客に対応するためにソーシャルメディア分析ツールの採用が増加していることが、世界市場の成長を促進しています。
さらに、分析支出の増加と競合情報への関心の高まりが市場開拓をさらに促進しています。さらに、中小企業の採用率の上昇とクラウド利用の増加は、市場開拓の大きな見通しを示しています。フォーブスによると、2023年には世界中で推定49億人がソーシャルメディアを利用します。世界で最も利用されているソーシャルメディアプラットフォームはFacebookで、全世界の月間アクティブユーザーは290万人です。中小企業の77.0%が、顧客とのつながりのためにソーシャルメディアを利用しています。ブランド認知度の向上(44.0%)に加え、41.0%の中小企業は、収益の原動力としてソーシャルメディアに依存しています。このような巨大な統計は、世界のソーシャルメディア分析市場の需要の高さを示しています。
ソーシャルメディア分析は、デジタル・マーケティングにおいて重要な役割を果たしており、顧客行動やキャンペーン効果に関する洞察を提供しています。ソーシャルメディア分析には、様々なソーシャルメディアプラットフォームから得られるデータの収集、測定、分析が含まれます。エンゲージメント率、リーチ、インプレッション、クリックスルー率、センチメント分析、人口統計学的情報など、幅広い指標が含まれます。マーケティング担当者は、指定されたツールやアルゴリズムを使用することで、このデータから意味のあるパターンや傾向を抽出し、情報に基づいた意思決定を行い、デジタルマーケティングキャンペーンを最適化することができます。
世界のソーシャルメディア分析市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他の地域(中東・アフリカ、ラテンアメリカ)の地域別にさらに区分されます。なかでもアジア太平洋は、世界市場で最も速い成長が見込まれています。ソーシャルメディアユーザーの増加と、インド、中国、インドネシア、日本におけるインターネット普及率の高さが、これらのプラットフォームから生成されたデータを分析するためのソーシャルメディア分析ソリューションの需要を地域全体で促進しています。企業は、顧客行動、センチメント分析、市場動向に関する洞察を得るためにソーシャルメディア分析を使用して、より良い意思決定を行うことができます。この動向は、同地域のいくつかの部門におけるソーシャルメディア分析ソリューションの利用を促進しています。
地域全体の最新動向、顧客感情、新興国市場の課題を把握するためのリアルタイム・ソーシャルメディア分析の採用率が高いことが、この地域の市場成長を促進する主な要因となっています。リアルタイムデータの積極的な活用は、タイムリーな意思決定、消費者との積極的な交流、効率的な危機管理を支援します。この地域のエンドユーザー産業は、ソーシャルメディア分析におけるコンプライアンスの維持とユーザーデータの保全のために、これらのツールに非常に注目しています。一般データ保護規則(GDPR)やカリフォルニア州消費者プライバシー法(CCPA)といったプライバシー規則の環境変化が、これらの業界を後押ししています。地域全体で強力なデータセキュリティ保護を提供するため、厳格なプライバシー法に準拠したソリューションへの継続的な投資が、この市場セグメントの成長にさらに貢献しています。
Global Social Media Analytics Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Software and Service), by Application (Sales & Marketing Management, Customer Experience Management, Competitive Intelligence, Risk Management & Fraud Detection, and Others), and by End-User Industry (Media & Entertainment, IT & Telecom, BFSI, Retail & Consumer Goods, Travel & Hospitality, and Others), Forecast Period (2023-2030)
The global social media analytics market is anticipated to grow at a considerable CAGR of 23.5% during the forecast period. Social media analytics has the ability to gather and find meaning in data gathered from social channels to support business decisions and measure the performance of actions based on those decisions through social media. The growing adoption of social media analytical tools to deal customers in a better manner is driving the growth of the global market.
Additionally, the rising analytics spending and a growing interest in competitive intelligence are further promoting the market development. In addition, rising SME adoption rates and rising cloud use indicate significant market development prospects. According to Forbes, in 2023, an estimated 4.9 billion people use social media around the globe. The most used social media platform in the world is Facebook, with 2.9 million monthly active users across the world. 77.0% of small businesses use social media to connect with their customers. In addition to building brand awareness (44.0%), a significant number of small businesses 41.0% also depend on social media as a revenue driver. Such huge statistics shows the high demand for global social media analytics market.
The global social media analytics market is segmented based on type, application, and end-user industry. Based on type, the market is segmented into software (SaaS and on-premises), and services (professional & managed). Based on application, the market is segmented into sales & marketing management, customer experience management, competitive intelligence, risk management & fraud detection, and others which includes public safety & law enforcement. Further, based on end-user industry, the market is sub-segmented into BFSI, retail & consumer goods, healthcare, hospitality, transport & logistics, IT & telecom, media & entertainment, and others including government.
Social media analytics plays a vital role in digital marketing, providing insights into customer behavior and campaign effectiveness. Social media analytics involves the collection, measurement, and analysis of data obtained from various social media platforms. It encompasses a wide range of metrics, including engagement rates, reach, impression, click-through rates, sentiment analysis, and demographic information. Through the use of specified tools and algorithm, marketers can extract meaningful patterns and trends from this data, enabling them to make informed decisions, and optimize their digital marketing campaigns.
The global social media analytics market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa and Latin America). Among these, Asia-Pacific is anticipated to exhibit fastest growth in the global market. The growing social media users, and high internet penetration rate across India, China, Indonesia, and Japan has driven the demand for the social media analytics solutions across the region to analyze the data generated from these platforms. Businesses can make better decisions using social media analytics to acquire insights into customer behavior, sentiment analysis, and market trends. This trend is driving the use of social media analytics solutions in several sectors across the region.
The high adoption rate of real-time social media analytics to keep on top of the newest trends, customer emotions, and developing challenges across the region is a key factor driving the regional market growth. The proactive use of real-time data aids in making timely decision, proactive consumer interaction, and efficient crisis management. The regional end-user industries are highly focusing on these tools for maintaining compliance and preserving user data in social media analytics. The shifting environment of privacy rules, such as the General Data Protection Regulation (GDPR) and the California Consumer Privacy Act (CCPA) promoted these industries to do so. The ongoing investments in solutions that comply with strict privacy laws to provide strong data security protection across the region is further contributing to the growth of this market segment.
The major companies serving the global social media analytics market including IBM Corp., SAS Institute Inc., GoodData Corp., Oracle Corp., and Salesforce.com Inc., among others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in December 2022, Salesforce entered into partnership with Sprout Social on its social media management solution for their customers. This partnership will enable Salesforce customers to make an enhanced transition to manage their full social media presence and social customer care operations through Sprout's award-winning social suite.