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市場調査レポート
商品コード
1445612

魚: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Fish - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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魚: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

魚市場の規模は2024年に1兆700億米ドルと推定され、2029年までに1兆2,200億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.60%のCAGRで成長します。

魚市場

主なハイライト

  • 世界保健機関(WHO)によると、10億人以上の人々が主なタンパク質源として魚および魚製品に依存しています。魚はさまざまな食品や非食品に加工されます。輸送、コールドチェーン、流通チャネルの進歩と世界の魚生産量の増加により、魚の消費が促進されています。
  • さらに、高カロリー食品の代替としてタンパク質が豊富な食事に対する需要の高まりにより、業界の需要が加速しています。魚の餌は、筋肉の構築に使用される低脂肪のタンパク質源で構成されており、ビタミンやオメガ3脂肪酸などの鉄も含まれているため、市場の成長が加速しています。
  • さらに、政府支援の強化と輸送インフラの改善により、ここ数年で国際貿易の重要性が高まっています。例えば、インドでは、水産物輸出開発庁(MPEDA)が、輸出志向型養殖場の全地球測位システム(GPS)ベースのデータベースを開発し、トレーサビリティと品質管理を確保する取り組みを開始しました。
  • さらに、魚から作られたエキゾチックなシーフードを提供する高級レストランや消費者の嗜好の変化も、魚市場の成長に寄与する要因です。非ベジタリアンの消費者は徐々にライフスタイルを変え、ペスクタリアン主義に大きく追従しています(ペスクタリアン主義とは、魚介類とともにベジタリアン食品を指しますが、牛肉、豚肉、鶏肉などの肉は含まれません)。
  • さらに、皮膚の早期老化や骨の健康、心血管疾患の罹患率の高さに対する懸念の高まりにより、世界中で魚の需要が加速しています。

魚市場の動向

魚の生産を促進する輸出志向の水産養殖

  • 魚は、世界中の人々のたんぱく質、生計、外国為替、幸福の主要な供給源となりつつあります。水産養殖はここ数年で着実に拡大しています。食糧農業機関(FAO)によると、世界の魚の消費量は世界人口の増加率を大幅に上回る勢いで増加しています。
  • 輸出市場における魚の需要の高まりは、高品質の魚の生産に直接関係しています。政府および市場関係者は、魚の輸出市場を活性化するためにさまざまな取り組みを行っています。例えば、インドネシアでは、水産物輸出増加プログラム(PROTEKAN)が水産物輸出の強化を目指しています。したがって、輸出志向の魚の生産が増加すれば、世界の魚の生産と消費はさらに増加する可能性があります。
  • さらに、多くの国が魚の輸出を増やすために貿易協定を締結しています。たとえば、ベトナムはASEANの一員として、いくつかの二国間および自由貿易協定に参加しており、これにより、米国、北米、中国、インドなどの主要経済国で、魚を含むベトナムの水産養殖製品に対する巨大な需要が生み出されました。同様に、2020年に欧州連合とベトナムは自由貿易協定に署名し、魚などの水産物が欧州連合(EU)に流入する道が開かれました。
  • 国際貿易センター(ITC)のトレードマップによると、2020年の活魚の世界輸出総額は18億476万3,000米ドルで、24.9%増加し、2021年には22億5,373万米ドルに達しました。世界中で輸出志向の養殖が行われているため、より多くの人が魚市場に投資するため、市場が拡大する可能性が高く、その結果、生産される魚の品質が向上し、予測期間中に世界中で魚の需要が大幅に増加すると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占

  • アジア太平洋地域は、この地域の新興経済諸国によって促進された機会により、魚の主要市場の一つに成長しました。この地域全体では、インドや中国などの新興経済諸国が、世界で最も人気のある魚関連料理の中心地となりつつあります。この地域には、本格的な魚関連の料理を消費し、作るという強い伝統があり、レストランのメニュー全体のレベルによってそれが証明されています。
  • インドとインドネシアといった国々での魚の生産量の増加は、市場の大きな原動力の一つとなっています。都市化の進展や国民の可処分所得の増加などの要因により、魚市場は成長を続けており、これによりタンパク質が豊富な魚餌の消費量が増加しています。さらに、製品の鮮度と多様性によるプレミアム品質の食品への需要の高まりにより、予測期間中に市場の成長が促進されると予想されます。
  • さらに、この地域の政府は漁業と水産養殖の重要性と可能性を認識しています。たとえば、2020年5月、GOIは、持続可能で責任ある漁業セクターの発展を目的として、インドにおけるプラダン・マントリ・マツヤ・サンパダ・ヨジャナ(PMMSY)を承認しました。
  • さらに、この地域の水産加工施設では、圧力容器に入れた液体に魚を浸し、平均的な空気の約6000倍の圧力を使用する非熱技術である高圧処理(HPP)技術を使用しています。海面で圧力をかけて魚肉を低温殺菌し、作業効率を向上させます。 Avure TechnologiesとFood Science Australiaによって開発されたHPP技術は、魚の加工に広く使用されています。シンガポールに本拠を置く企業であるThe Seafood Companyは、水産加工にHPPテクノロジーを使用しています。
  • したがって、都市化の進行と人々の可処分所得の増加に加え、地方政府が講じたさまざまな取り組みや前述の要因を考慮すると、この地域の魚市場は今後数年間で成長すると予想されます。

水産業の概要

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 淡水魚
    • 海水魚
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • カナダ
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • メキシコ
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
    • 欧州
      • フランス
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • スペイン
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • 英国
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • ノルウェー
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • スウェーデン
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • オランダ
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • 日本
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • インドネシア
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • ベトナム
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • インド
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • ミャンマー
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
    • 南米
      • ブラジル
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • チリ
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
    • アフリカ
      • エジプト
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • ナイジェリア
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析
      • コートジボワール
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と量)
      • 輸入市場分析(金額と量)
      • 輸出市場分析(金額と量)
      • 価格動向分析

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70034

The Fish Market size is estimated at USD 1.07 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.22 trillion by 2029, growing at a CAGR of 2.60% during the forecast period (2024-2029).

Fish - Market

Key Highlights

  • According to the World Health Organization (WHO), more than one billion people depend on fish and fish products as their primary source of proteins. Fish is processed into various food and non-food products. Advancements in the shipping, cold chain, and distribution channel and increased fish production globally have driven fish consumption.
  • Moreover, the rising demand for protein-rich diets as an alternative to high-calorie food products is accelerating the industry's demand. Fish food consists of a low-fat source of protein, which is used for muscle building, and also contains vitamins and iron such as omega-3 fatty acids, thereby accelerating the market growth.
  • Furthermore, increased government support and improved transport infrastructure have increased the importance of international trade in past years. For instance, in India, the Marine Products Export Development Authority (MPEDA) has launched an initiative to develop a global positioning system (GPS)-based database of export-oriented aquaculture farms to ensure their traceability and quality control.
  • Moreover, exclusive restaurants serving exotic seafood made from fish and changing consumer tastes are other factors contributing to the growth of the fish market. Non-vegetarian consumers are slowly changing their lifestyle and significantly following pescetarianism (Pescetarianism refers to vegetarian food along with seafood but does not include any meat such as beef, pork, poultry, and others).
  • In addition, the rising concerns over premature skin aging and bone health and the high prevalence of cardiovascular diseases are accelerating the demand for fish around the globe.

Fish Market Trends

Export-oriented Aquaculture to Drive the Fish Production

  • Fish are increasingly becoming a primary source of protein, livelihoods, foreign exchange, and well-being of the population around the globe. Aquaculture has expanded steadily in the past few years. According to the Food and Agriculture Organization (FAO), global fish consumption has increased at a growth rate significantly above that of the world population.
  • The growing demand for fish in the export market directly relates to producing premium quality fish. Governments and several players in the market are taking various initiatives to boost the fish export market. For instance, in Indonesia, the Program to Increase Fisheries Exports (PROTEKAN) aims to strengthen fisheries exports. Therefore, increasing export-oriented fish production will likely increase global fish production and consumption further.
  • Moreover, many countries are doing trade agreements to boost fish export. For instance, as a member of ASEAN, Vietnam is involved in several bilateral and free trade agreements, which created a huge demand for Vietnamese aquaculture products, including fish, in major economies, such as the United States, North America, China, and India. Likewise, in 2020, the European Union and Vietnam signed a free trade agreement that opened the way for more seafood products such as fish to flow into the European Union (EU).
  • As per Ineternational Trade Center (ITC) Trademap, the total global exports of live fish in 2020 was USD 1,804,763 thousand, which increased by 24.9% and reached USD 2,253,730 thousand in 2021. Since there is export-oriented cultivation happening around the globe, there is more likelihood of the market expanding because more and more people will invest in the fish market, hence the quality of the fish that will be produced will be better, and this is expected to boost the fish demand considerably around the globe during the forecast period.

Asia Pacific Dominates the Market

  • Asia Pacific has grown to be one of the major markets for fish, owing to opportunities facilitated by the developing economies in this region. Across the region, developing economies such as India and China are becoming the centers of some of the most popular fish-related cuisines in the world. The region has a strong tradition of consuming and making authentic fish-related dishes, which can be witnessed by the level of offerings across their restaurants' menus.
  • The rising production of fish in the countries, namely India and Indonesia, is one of the major driving forces in the market. The fish market has been witnessing growth due to factors such as growing urbanization and increasing disposable income the people, which has led to a rise in the consumption of protein-rich fish food. Moreover, the growing demand for premium quality food products due to the freshness and diversity of the products is expected to boost the market growth over the forecast period.
  • Furthermore, governments in the region are identifying the significance and potential of fisheries and aquaculture. For instance, in May 2020, the GOI approved the Pradhan Mantri Matsya Sampada Yojana (PMMSY) in India with an aim of sustainable and responsible fisheries sector development.
  • In addition, fish processing establishments in the region are using high-pressure processing (HPP) technology which is a non-thermal technology in which the fish is submerged in a liquid placed in a pressure vessel and uses pressures of about 6000 times the average air pressure at sea level to pasteurize fish meat to improve operational efficiency. HPP technologies developed by Avure Technologies and Food Science Australia are being widely used in fish processing. The Seafood Company, a Singapore-based company, uses HPP technology for seafood processing.
  • Therefore, with the growing urbanization and increasing disposable income of the people, along with various initiatives taken by the regional governments and considering the aforementioned factors, the fish market is anticipated to grow during the coming years in the region.

Fish Industry Overview

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Freshwater Fish
    • 5.1.2 Marine Water Fish
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.1.1 Production Analysis
      • 5.2.1.1.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.1.1.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.1.1.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.1.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.2.1 Production Analysis
      • 5.2.1.2.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.1.2.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.1.2.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.1.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.3.1 Production Analysis
      • 5.2.1.3.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.1.3.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.1.3.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.1.3.5 Price Trend Analysis
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 France
      • 5.2.2.1.1 Production Analysis
      • 5.2.2.1.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.1.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.1.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.2.2 Spain
      • 5.2.2.2.1 Production Analysis
      • 5.2.2.2.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.2.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.2.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.2.3 United Kingdom
      • 5.2.2.3.1 Production Analysis
      • 5.2.2.3.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.3.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.3.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.3.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.2.4 Norway
      • 5.2.2.4.1 Production Analysis
      • 5.2.2.4.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.4.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.4.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.4.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.2.5 Sweden
      • 5.2.2.5.1 Production Analysis
      • 5.2.2.5.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.5.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.5.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.5.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.2.6 Netherlands
      • 5.2.2.6.1 Production Analysis
      • 5.2.2.6.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.6.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.6.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.2.6.5 Price Trend Analysis
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.1.1 Production Analysis
      • 5.2.3.1.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.1.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.1.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.2.1 Production Analysis
      • 5.2.3.2.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.2.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.2.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.3.3 Indonesia
      • 5.2.3.3.1 Production Analysis
      • 5.2.3.3.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.3.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.3.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.3.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.3.4 Vietnam
      • 5.2.3.4.1 Production Analysis
      • 5.2.3.4.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.4.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.4.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.4.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.3.5 India
      • 5.2.3.5.1 Production Analysis
      • 5.2.3.5.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.5.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.5.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.5.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.3.6 Myanmar
      • 5.2.3.6.1 Production Analysis
      • 5.2.3.6.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.6.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.6.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.3.6.5 Price Trend Analysis
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.1.1 Production Analysis
      • 5.2.4.1.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.4.1.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.4.1.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.4.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.4.2 Chile
      • 5.2.4.2.1 Production Analysis
      • 5.2.4.2.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.4.2.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.4.2.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.4.2.5 Price Trend Analysis
    • 5.2.5 Africa
      • 5.2.5.1 Egypt
      • 5.2.5.1.1 Production Analysis
      • 5.2.5.1.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.5.1.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.5.1.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.5.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.5.2 Nigeria
      • 5.2.5.2.1 Production Analysis
      • 5.2.5.2.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.5.2.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.5.2.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.5.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.2.5.3 Ivory Coast
      • 5.2.5.3.1 Production Analysis
      • 5.2.5.3.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.5.3.3 Import Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.5.3.4 Export Market Analysis (Value and Volume)
      • 5.2.5.3.5 Price Trend Analysis

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS