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市場調査レポート
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1445629

クラウドITSM(クラウドITサービス管理): 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Cloud Information Technology Service Management (ITSM) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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クラウドITSM(クラウドITサービス管理): 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

クラウドITSM(クラウドITSM)市場規模は、2024年に48億8,000万米ドルと推定され、2029年までに54億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.33%のCAGRで成長します。

クラウドITSM- 市場

クラウドコンピューティングの出現は、ビジネスの運営方法に大きな影響を与えています。クラウドソリューションの導入率の増加により、ITインフラのコストが削減され、運用モデルに変化がもたらされました。クラウドソリューションの導入により、企業はコアビジネスコンピテンシーに集中できるようになります。

主なハイライト

  • さまざまな一般化および特殊化されたビジネスアプリケーションをサポートするクラウドサービスが幅広く利用できるようになり、企業のデジタルエンタープライズへの変革が促進されています。クラウドサービスを利用する場合、サービスプロバイダーの情報技術サービス管理プロセスは組織の拡張となり、重要なプロセスの依存関係が生じます。この依存関係は、時間の遅延、不必要な複雑さ、セキュリティの脆弱性、および組織へのリスクの導入を避けるために慎重に統合および管理する必要があります。会社のIT運用。
  • 新興企業や中小企業の間でクラウドベースのアプリケーションの使用が増加しており、クラウドITSM業界が推進されています。クラウドベースのアプリは、企業がITインフラのランニングコストを削減し、拡張性、コラボレーション効率、作業プロセスの柔軟性、企業の安定性などのメリットを高めるのに役立ちます。
  • クラウドITMSソリューションおよびサービスと高度な人工知能(AI)プラットフォームの統合は、発展途上のクラウドITSM業界動向の1つです。 AIプラットフォームを使用すると、企業は幅広いITおよび企業管理サービスを自動化できると同時に、スケーラブルなクラウドプラットフォームも提供できます。
  • クラウドITMSにはいくつかの利点がありますが、大多数のエンドユーザーはその可用性を認識していません。さらに、サイバー攻撃が増加新興諸国では、個人データや企業運営に対するセキュリティ上の懸念が市場拡大の妨げになると予測されています。
  • COVID-19のパンデミックは、リモートワークの増加と企業のデジタルトランスフォーメーションの拡大により、市場に好影響を与えました。企業は、シームレスで効率的で、どこからでもアクセスできるビジネスプロセスを求めています。さらに、多くの企業がデジタル変革を完了し、一部の企業は完全なリモートを維持するか、デジタルとオフィスのハイブリッドモデルで運営することを決定しました。したがって、ITチームは社内ITサポートとクラウドITSMのニーズが急激に高まり、調査対象の市場の成長が促進されることが予想されます。
  • 全体として、パンデミックはクラウドITSM市場を刺激しており、ほとんどの組織がハイブリッドワークプレイスモデルに移行しており、この市場はパンデミック後にも多大な成長を遂げると予想されています。クラウドITSMツールの導入によるサポートとサービスの強化も、パンデミック後に調査対象の市場を後押しする重要な要素であり続けるでしょう。

クラウドITSM市場動向

クラウドベースのテクノロジーへの企業の移行が市場を牽引

  • ITインフラの情勢は急速に変化しています。さまざまなエンドユーザー分野の企業は、ITインフラの機能とコスト管理のバランスをとるのに苦労しています。将来のテクノロジー導入計画は、企業が時代遅れのインフラーの置き換えを目指す中、急激な成長が見込まれる新興テクノロジーの導入を中心に考えられています。 GoogleやAWSなどのパブリッククラウドの巨人は、オンデマンドで動的な膨大なスケーラビリティのニーズを必要としています。
  • クラウドサービスを使用する企業は、長期間使用されていない追加のリソースや機器を購入、プログラミング、保守するのではなく、一時的に使用するリソースに対してのみ料金を支払う必要があります。これは、企業が収益を生み出さないコストを最小限に抑えるのに役立ちます。このように、クラウドITSMツールは多大な成長を遂げています。
  • クラウドベースのITSMソリューションは、テクノロジーエコシステムの中で最も労力を節約できる発明の1つです。クラウドITSMサービス提供計画は、膨大なデータに安全なスペースを提供することで、ITインフラのコストを節約し、中核となるビジネス戦略に集中する時間を節約します。
  • Hashicorpによると、2021年には大企業の90%がマルチクラウドを導入しており、これは2023年までに94%に達すると予想されています。したがって、クラウドベースの導入の増加は、調査対象市場において顕著な潜在力を秘めています。
  • さらに、レガシーアプリケーションのクラウド移行は、今後数年間で動向となるもう1つのITSM戦略となるでしょう。このITSMソリューションはIT運用を合理化し、セキュリティのギャップに効果的に対処します。 Spiceworks Ziff Davisの2022 State of the ITレポートによると、約44%の企業が2022年の主要なIT機能として5Gテクノロジーを予測しています。調査対象の企業の54%は、IoTが主な予算の原動力になると考えています。したがって、これらすべてのテクノロジー開発により、クラウドベースのITSMソリューションが調査対象市場の成長を示すことになります。
  • また、2022年 5月には、ServiceNowの主要な音声対応およびクラウドコンタクトセンターソリューションであるCLogicが、米国最大のフランチャイズ化フルサービスレストランチェーンの1つをフランチャイズおよび運営するデニーズによるプラットフォームの選択を発表しました。最新のテクノロジー提携により、デニーズの3,000名以上の従業員と1,600以上の拠点のITテクニカルサービス、ゲストサービス、および人事業務がサポートされることになります。

北米が主要なシェアを握ると予想される

  • 北米は、クラウドテクノロジーの導入率が高く、この地域のエンドユーザー業界でITサービスを改善する必要性が高まっているため、クラウドITSMの顕著な市場です。 Site24*7のIT管理に関する調査レポートによると、回答者の62%がクラウド移行の最大の要因として管理の容易さを回答し、僅差でビジネス継続性(60%)と拡張性(59%)が続きました。
  • さらに、2022年 3月に発行された900人以上のITプロフェッショナルを対象とした「ハイブリッドクラウド導入調査」という名前の調査レポートによると、ほとんどの企業(93%)がハイブリッドクラウドとオンプレミスのソリューションを導入しているか、5年以内にクラウドに完全に移行していることが示唆されています。年。この調査は主に北米と欧州で行われ、回答者の43.8%が北米出身でした。したがって、クラウドプラットフォームへの移行が進むと、今後数年間でITSMソリューションの需要が高まると考えられます。
  • さらに、この地域にはクラウドITSMベンダーの強力な足場があり、市場の成長に貢献しています。一部には、IBM Corporation、ServiceNow Inc.、BMC Software Inc.などが含まれます。
  • この地域では、組織の効率を向上させ、生産性を維持するためのITサービスソリューションの導入が急増しています。この導入は、 IT・通信大手、BFSI、政府機関によって採用されています。
  • さらに、カナダ政府は「クラウドファースト」戦略を採用しており、情報技術への投資、取り組み、戦略、プロジェクトを開始する際に、クラウドサービスが主要な提供オプションとして特定および評価されています。また、クラウドにより、カナダ政府は民間プロバイダーのイノベーションを活用して情報技術の機敏性を高めることができると期待されています。

クラウドITSM業界の概要

クラウドITSM市場は、IBM Corporation、BMC Software Inc.、Micro Focus International PLC、Atlassian Inc.、ASG Technologies Group, Inc.などの主要企業が存在するため、非常に細分化されています。市場の企業は次のとおりです。 ITSM製品のクラウドバージョンにのみいくつかの新機能を追加し、製品提供を強化して持続的な競争上の優位性を獲得するために、パートナーシップ、イノベーション、買収などの戦略も採用しています。

  • 2022年 5月-IBMは、Amazon Web Services Inc.(AWS)と戦略的コラボレーション契約(SCA)を締結し、同社の幅広いソフトウェアカタログをAWS上のSoftware-as-a-Service(SaaS)として提供する計画を発表しました。 IBMとAWSとの間のこの種のものとしては初の契約により、お客様は、Red Hat OpenShift Service on AWS(ROSA)上に構築され、自動化、データとAI、セキュリティー、持続可能性機能にまたがるIBMソフトウェアに迅速かつ簡単にアクセスできるようになります。 AWS上のクラウドネイティブ。
  • 2022年 5月-ServiceNowは、サービス運用管理、ローコードガバナンス、政府サービスを改善するためのいくつかの重要なソリューションを発表しました。これには、サービスオペレーションワークスペース:サービスと運用データを1つのエクスペリエンスに統合して、チーム間で問題に対する共有の可視性を提供します。App Engine Management Center:ローコード開発のガバナンスを統合します。公共部門デジタルサービス:政府機関へのサービス提供を改善します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19による市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 企業におけるクラウドベースのテクノロジーへの移行
    • AI対応機能の統合により、さらにユーザーフレンドリーに
  • 市場抑制要因
    • データの所有権、データを保存する際の安全性とセキュリティに関する懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • アプリケーション別
    • 構成管理
    • パフォーマンス管理
    • ネットワーク管理
    • データベース管理システム
    • その他
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • IT・通信
    • 小売
    • ヘルスケア
    • その他(製造、旅行・ホスピタリティ、政府・教育)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • BMC Software Inc.
    • Micro Focus International PLC
    • Atlassian Inc.
    • ASG Technologies Group, Inc.
    • Citrix Systems Inc.
    • Cherwell Software, LLC
    • Ivanti Inc.
    • Servicenow Inc.
    • CA Technologies Inc.
    • Axios Systems PLC
    • Sunrise Software Ltd.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 70313

The Cloud Information Technology Service Management Market size is estimated at USD 4.88 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.47 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.33% during the forecast period (2024-2029).

Cloud Information Technology Service Management (ITSM) - Market

The emergence of cloud computing has significantly impacted the way businesses are being operated. The increasing adoption rate of cloud solutions has brought changes in the operating models by reducing IT infrastructure cost. The deployment of cloud solutions enables enterprises to focus on core business competencies.

Key Highlights

  • The broad availability of cloud services to support various generalized and specialized business applications is fuelling companies' transformations into digital enterprises. When utilizing cloud services, the service provider's Information Technology Service Management (ITSM) processes become an extension of an organization creating an essential process dependency that must be carefully integrated and managed to avoid introducing time delays, unnecessary complexity, security vulnerabilities, and risk to the company's IT operation.
  • The growing usage of cloud-based applications among startups and small and medium-sized businesses drives the cloud IT service management industry. Cloud-based apps help firms reduce IT infrastructure running expenses and increase scalability, collaboration efficiency, work process flexibility, company stability, and other benefits.
  • Integration of cloud ITMS solutions and services with advanced artificial intelligence (AI) platforms is one of the developing cloud IT service management (ITSM) industry trends. The AI platform enables enterprises to automate a wide range of IT and enterprise management services while also providing a scalable cloud platform.
  • Although the fact that cloud ITMS provides several benefits, the majority of end users are unaware of its availability. Moreover, security concerns for personal data and corporate operations in developing countries where cyber-attacks are on the increase are projected to hinder market expansion.
  • The COVID-19 pandemic had a beneficial impact on the market, owing to the rise in remote working and the expanding digital transformation of enterprises. Businesses are looking for business processes that are seamless, efficient, and accessible from any location. Further, many businesses completed their digital transformation, and some have decided to remain fully remote or operate on a digital and in-office hybrid model. Thus, IT teams can expect a sharp rise in the need for internal IT support and cloud ITSM, thereby boosting the studied market growth.
  • Overall, the pandemic has fueled the cloud ITSM market, and the market is also expected to witness prolific growth post-pandemic, with most organizations shifting to a hybrid workplace model. The enhancing support and services from deploying the cloud ITSM tool would also remain a significant factor in boosting the studied market post-pandemic.

Cloud Information Technology Service Management (ITSM) Market Trends

Shift Among Businesses Towards Cloud Based Technologies Drives the Market

  • The landscape of IT infrastructure is changing rapidly. Enterprises across various end-user verticals struggle to balance their IT infrastructure functioning and cost management. The future technology adoption plans hover around adopting emerging technologies expected to grow exponentially as businesses look to replace outdated infrastructure. Public cloud giants like Google and AWS require on-demand, dynamic, enormous scalability needs.
  • Companies using cloud services are required to pay only for resources they temporarily use instead of purchasing, programming, and maintaining additional resources and equipment that remain idle over long periods. This helps the companies in minimalizing costs that do not generate revenue. Thus, cloud ITSM tools are witnessing prolific growth.
  • Cloud-based ITSM solutions are one of the best effort-saving inventions of the technology ecosystem. By providing a safe space for colossal data, a cloud ITSM service delivery plan economizes IT infrastructure costs and saves time to focus on core business strategies.
  • According to Hashicorp, 90% of large enterprises have adopted multi-cloud in 2021, and this is expected to reach 94% by 2023. Thus, growth in cloud-based adoption holds prominent potential for the studied market.
  • Moreover, cloud migration of legacy applications would be another ITSM strategy trending in the coming years. This ITSM solution streamlines IT operations and effectively addresses security gaps. According to Spiceworks Ziff Davis' 2022 State of the IT report, about 44% of enterprises foresee 5G technology as a major IT capability in 2022. 54% of companies surveyed believe IoT would be a major budget driver. Thus, for all these technology development, cloud-based ITSM solutions would witness growth in the studied market.
  • Also, in May 2022, CLogic, the leading voice-enabling and cloud contact center solution for ServiceNow, announced the selection of its platform by Denny's, franchisor and operator of one of America's largest franchised full-service restaurant chains. The latest technology partnership would support Denny's IT Technical Services, Guest Services, and Human Resources operations for its more than 3,000 employees and over 1,600 locations.

North America is Expected to Hold Major Share

  • North America is a prominent market for cloud ITSM, owing to the high adoption of cloud technology and the growing need for improving IT services by the end-user industries in the region. According to a survey report on IT Management by Site24*7, 62% of respondents reported ease of management as the top factor in cloud shift, closely followed by business continuity (60%) and scalability (59%).
  • Further, a report published in March 2022 with a survey named "A hybrid cloud adoption survey" with 900+ IT professionals suggested that most businesses (93%) are adopting a hybrid cloud and on-premise solutions or migrating fully to the cloud within five years. The survey was majorly done in North America and Europe, where 43.8% of respondents were from North America. Thus, the growing transition toward cloud platforms would drive the demand for IT service management solutions in the coming years.
  • Additionally, the region has a strong foothold on the cloud ITSM vendors, contributing to the market's growth. Some include IBM Corporation, ServiceNow Inc., and BMC Software Inc., among others.
  • The region is witnessing an influx in the adoption of IT service solutions to increase efficiency and maintain the productivity of organizations. The adoption has been adopted by IT and telecommunication giants, BFSI, and government agencies.
  • Furthermore, the government of Canada has a "cloud-first" strategy, whereby cloud services are identified and evaluated as the principal delivery option while initiating information technology investments, initiatives, strategies, and projects. The cloud is also expected to allow the government of Canada to harness the innovation of private-sector providers to make its information technology more agile.

Cloud Information Technology Service Management (ITSM) Industry Overview

The Cloud ITSM (Information Technology Service Management) Market is highly fragmented with the presence of major players like IBM Corporation, BMC Software Inc., Micro Focus International PLC, Atlassian Inc., and ASG Technologies Group, Inc. The companies in the market are making some new features on only the cloud version of their ITSM product, and also adopting strategies such as partnerships, innovations, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • May 2022 - IBM announced that it signed a Strategic Collaboration Agreement (SCA) with Amazon Web Services Inc. (AWS), with plans to offer a broad array of its software catalog as Software-as-a-Service (SaaS) on AWS. The first-of-its-kind agreement between IBM and AWS would provide clients with quick and easy access to IBM software that spans automation, data and AI, security, and sustainability capabilities built on Red Hat OpenShift Service on AWS (ROSA) and runs cloud-native on AWS.
  • May 2022 - ServiceNow announced several significant solutions to improve service operations management, low-code governance, and government services. These include, Service Operations Workspace: It consolidates service and operations data into a single experience to provide shared visibility into issues across teams, and App Engine Management Center: It consolidates governance for low-code development. Public Sector Digital Service: It improves service delivery for government organizations.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Shift Among Businesses Towards Cloud Based Technologies
    • 5.1.2 Integration of AI Enabled Features Making it More User Friendly
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns of Data Ownership, Safety and Security in Storing It

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Application
    • 6.1.1 Configuration Management
    • 6.1.2 Performance Management
    • 6.1.3 Network Management
    • 6.1.4 Database Management System
    • 6.1.5 Other Applications
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 IT and Telecommunication
    • 6.2.3 Retail
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Other End-user Industries (Manufacturing, Travel and Hospitality, Government and Education)
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 BMC Software Inc.
    • 7.1.3 Micro Focus International PLC
    • 7.1.4 Atlassian Inc.
    • 7.1.5 ASG Technologies Group, Inc.
    • 7.1.6 Citrix Systems Inc.
    • 7.1.7 Cherwell Software, LLC
    • 7.1.8 Ivanti Inc.
    • 7.1.9 Servicenow Inc.
    • 7.1.10 CA Technologies Inc.
    • 7.1.11 Axios Systems PLC
    • 7.1.12 Sunrise Software Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET