![]() |
市場調査レポート
商品コード
1684149
サハラ以南アフリカにおけるチャネルパートナーのビジネスモデル進化(2025年)Channel Partner Business Model Evolution in Sub-Saharan Africa, 2025 |
||||||
|
サハラ以南アフリカにおけるチャネルパートナーのビジネスモデル進化(2025年) |
出版日: 2025年03月20日
発行: IDC
ページ情報: 英文 10 Pages
納期: 即納可能
![]() |
このIDC Market Perspectiveは、中東、トルコ、アフリカの特定の国におけるチャネルパートナー関連の動向に関するITサービス調査プログラムレポートシリーズの1つで、サハラ以南のアフリカにおけるチャネルパートナーエコシステムの開発について詳細に考察しています。サハラ以南のアフリカにおけるチャネルパートナーモデルは、顧客のニーズが複雑化・高度化するにつれて進化を続けています。そのため、ほとんどのサービスプロバイダーは、顧客に総合的なソリューションを提供することを目指し、単なる再販業者からマネージドサービスプロバイダーへと進化しています。しかし、ITサービスによりAIを統合したいという企業の意欲が高まっているにもかかわらず、チャネルパートナーのAI導入は依然として限定的です。」と、IDC南アフリカのデリック・チカンガ、調査マネージャー&ITサービス、は述べています。
This IDC Market Perspective - one of a series of IT services research program reports on channel partner-related trends in specific countries across the Middle East, Turkiye, and Africa - takes a detailed look at developments in the channel partner ecosystem in Sub-Saharan Africa. It evaluates current channel partner business models and analyzes the various factors that impact vendors and channel partners in the region."Channel partner models in Sub-Saharan Africa continue to evolve as client needs become more complex and sophisticated. Hence, most service providers have evolved from mere resellers into managed service providers as they look to provide holistic solutions to their customers. However, AI adoption among channel partners remains limited, despite increased appetite among enterprises for greater AI integration into IT services." - Derrick Chikanga, research manager, IT services, IDC South Africa