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市場調査レポート
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1443886

アイスクリーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Ice Cream - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 325 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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アイスクリーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 325 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

アイスクリーム市場規模は2024年に1,116億2,000万米ドルと推定され、2029年までに1,356億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.97%のCAGRで成長します。

組織化された小売チャネルの強力な浸透が、市場の成長を推進

  • オフトレードセグメントは、世界のアイスクリーム市場の流通チャネルを支配しています。貿易外セグメントでは、スーパーマーケットでまとめ買いすると割引クーポンがもらえるため、消費者は主にスーパーマーケットやハイパーマーケットでアイスクリームを購入することを好みます。その結果、オフトレードチャネルはアイスクリーム販売の主要な流通チャネルとみなされ、2023年の時点で世界全体の売上高の74%以上を占めています。
  • コンビニエンスストアは、スーパーマーケットやハイパーマーケットに次ぐアイスクリームの販売チャネルです。 2022年のコンビニエンスストアを通じたアイスクリームの販売額は、2021年と比べて3.4%増加しました。多くのコンビニエンスストアは従来の小売店よりも長く営業しており、その結果、1日の中で企業の製品が販売される時間が長くなりました。
  • アイスクリームはレストランや外食チャネルで食後のスナックとして一般的に消費されており、これが世界のアイスクリーム市場の成長をさらに押し上げています。 2022年の時点で、世界中の消費者の47%がレストランで食事やアイスクリームを消費し、消費者の31%がフードサービスチャネルから食品を注文しています。
  • アフリカは貿易ルートを通じて世界で最もアイスクリームの売上高が高く、2023年には50%の大部分を占めました。この売上は、この地域での外食志向の強さによってもたらされています。南アフリカとエジプトは、アフリカの貿易チャネルを通じたアイスクリームの販売において主要な国です。 2022年には、両国は、地域内の貿易チャネルを通じたアイスクリーム総売上高のうち、数量ベースで売上高の79%をカバーしました。 2022年、南アフリカでは350万件の予約があり、全国のレストランでは1,780万人が食事をしました。 2020年にはパンデミックにもかかわらず、アフリカ人の約68%が外食に意欲を示しました。

高級スイーツに対する消費者の嗜好の高まりが市場の成長を牽引

  • 世界のアイスクリーム業界は、2021年と比較して2022年に2.83%の成長を記録しました。この成長は、世界中で甘党の消費者の数が増加していることに起因しています。 2022年には、平均的なキウイ(ニュージーランド国民)が28.4リットルのアイスクリームを消費したことが観察されました。米国、オーストラリア、フィンランドの1人当たりの消費量は、2022年にそれぞれ20.8リットル、18.0リットル、14.2リットルでした。
  • 北米では、プレミアムアイスクリームと通常のアイスクリームが市場の80%を占めています。 2022年には、北米の総人口の16%がチョコレート風味のアイスクリームを好み、次いでクッキーNクリームとバニラがそれぞれ13%と12%で好まれていました。クッキー生地やミントチョコレートディップなどの一部のフレーバーは、人口の11%に好まれました。 2022年には、消費者の37%がアイスクリームをボウルから食べることを好みました。
  • 中東では、消費者は商品を便利に保管できるよう、商品の保存期間を優先します。アイスクリームの保存期間は温度に応じて12~24か月と長くなります。中東の消費者はアイスクリームを自宅で消費することを好みます。
  • 見直し期間中(2017年から2022年)、アジア太平洋では、中国が43億リットル相当のアイスクリームを生産し、アイスクリーム産業を独占しました。インド、ベトナム、インドネシアでは、合計 130億リットル相当のアイスクリームが販売されました。インドは2021年に6億5,700万リットルのアイスクリームを販売しました。アイスクリーム業界のイノベーションの増加により、そのような製品の需要は予測期間(2025~2029年)中に増加すると予想されます。

世界のアイスクリーム市場動向

アイスクリームパーラーの強力な浸透、多様なフレーバーの入手可能性、贅沢で健康的なデザートの選択肢に対する消費者の嗜好が、アイスクリームの消費を促進

  • アイスクリームは世界で最も広く消費されている乳製品デザートであり、さまざまな国に広く浸透しています。アイスクリームの需要は、さまざまなフレーバーのアイスクリームに対する消費者の高額な支出に応じて、多数のアイスクリームパーラーやスクープショップが出現したことによって促進されています。欧州は世界的にアイスクリームの重要な消費国です。 2022年には、ドイツ、英国、イタリア、スペインの合計でアイスクリーム消費量全体の29.28%をカバーしました。
  • 米国、英国、ドイツ、オーストラリアなどの先進市場では、健康上の懸念が高まっています。したがって、この地域全体の消費者は、遺伝子組み換え作物フリー、保存料フリー、乳製品フリー、低カロリー、オーガニックで脂肪フリーのアイスクリーム製品を好みます。
  • アジアのアイスクリーム市場は成長しており、各ブランドが贅沢と健康の観点からアイスクリームの動向に参入しています。たとえば、インドの一人当たりのアイスクリーム消費量は、2023年から2024年にかけて5.90%増加すると予想されています。飲食品に対する消費者の支出の増加、新しいフレーバーのイントロダクション、衝動買いの増加、消費者の間での健康的なアイスクリーム製品に対する強い需要は、アイスクリームの消費を増加させる主な要因の一部です。アジアの消費者の75%は、アイスクリーム製品を購入する際に、新しい品種や別の品種を試すことがよくあります。

アイスクリーム業界の概要

アイスクリーム市場は細分化されており、上位5社が23.40%を占めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートの提供

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 1人当たりの消費量
  • 原材料・商品の製造
    • 牛乳
  • 規制の枠組み
    • ブラジル
    • カナダ
    • ドイツ
    • イタリア
    • 日本
    • メキシコ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション(米ドルでの金額・数量の市場規模、2029年までの予測、成長見通しの分析を含む)

  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • 専門小売店
      • スーパーマーケット・ハイパーマーケット
      • その他(ウェアハウスクラブ、ガソリンスタンドなど)
    • オントレード
  • 地域
    • アフリカ
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他アフリカ
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • ニュージーランド
      • パキスタン
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • バーレーン
      • イラン
      • クウェート
      • オマーン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、中核事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品とサービス、最近の動向の分析を含む)
    • Blue Bell Creameries LP
    • Dairy Farmers of America Inc.
    • Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd
    • Lotte Corporation
    • Nestle SA
    • Smith Foods Inc.
    • Unilever PLC
    • Wells Enterprises Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

目次
Product Code: 48470

The Ice Cream Market size is estimated at USD 111.62 billion in 2024, and is expected to reach USD 135.60 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.97% during the forecast period (2024-2029).

Ice Cream - Market

Strong penetration of organized retail channels propelling the market growth.

  • The off-trade segment dominates the distribution channels of the global ice cream market. In the off-trade segment, consumers prefer buying ice cream majorly from supermarkets and hypermarkets, as people get discount coupons for bulk shopping in supermarkets. As a result, the off-trade channel is considered the primary distribution channel for the sales of ice cream, with more than 74% of overall sales as of 2023 globally.
  • Convenience stores are the second-largest channel for the sales of ice cream after supermarkets and hypermarkets. In 2022, the sales value of ice cream through convenience stores increased by 3.4% compared to 2021. Many convenience stores stay open longer than traditional retail stores, resulting in more time in the day for the companies' products to be sold.
  • Ice creams are commonly consumed as after-meal snacks in restaurants and foodservice channels, which is further boosting the global ice cream market growth. As of 2022, 47% of consumers consumed meals and ice cream at restaurants, and 31% of consumers ordered their food from foodservice channels globally.
  • Africa had the highest sales of ice cream through on-trade channels globally, accounting for a major share of 50% in 2023. The sales are driven by the strong preference for eating out in the region. South Africa and Egypt are the leading countries in terms of sales of ice cream through on-trade channels in Africa. In 2022, the two countries covered 79% of sales in terms of volume in the total ice cream sales through on-trade channels in the region. In 2022, there were 3.5 million reservations in South Africa, seating 17.8 million diners at restaurants across the country. In 2020, despite the pandemic, around 68% of African people showed a willingness to eat out.

Consumer growing preference towards sweet indulgence driving the market growth.

  • The global ice cream industry observed growth of 2.83% in 2022 compared to 2021. The growth was attributed to the rising number of consumers with a sweet tooth globally. In 2022, it was observed that the average Kiwi (People of New Zealand) consumed 28.4 l of ice cream. The United States, Australia, and Finland had a per capita consumption of volume of 20.8 l, 18.0 l, and 14.2 l in 2022, respectively.
  • In North America, premium and regular ice cream hold 80% of the market. In 2022, 16% of the total population of North America preferred chocolate-flavored ice cream, followed by cookie N cream and vanilla, preferred by 13% and 12% of the population, respectively. Some flavors, such as cookie dough and mint chocolate dip, were preferred by 11% of the population. In 2022, 37% of consumers preferred eating ice cream out of a bowl.
  • In the Middle East, consumers prioritize products' shelf life to store them conveniently. Ice creams have a longer shelf life, ranging from 12 to 24 months, depending on the temperature. Consumers in the Middle East prefer to consume ice cream at home.
  • During the review period (2017-2022), in Asia-Pacific, China dominated the ice cream industry with a production of a whopping 4.3 billion l worth of ice cream. India, Vietnam, and Indonesia amassed a total of 13 billion l worth of ice cream sales. India sold 657 million l of ice cream in 2021. With the increased innovation in the ice cream industry, the demand for such products is expected to grow during the forecast period (2025-2029).

Global Ice Cream Market Trends

The strong penetration of ice cream parlors, the availability of diverse flavors, and the consumer preference for indulgent and healthier dessert options are driving the consumption of ice cream.

  • Ice cream is the most widely consumed dairy dessert globally, with strong penetration across different countries. The demand for ice cream is driven by the significant number of ice cream parlors and scoop shops emerging in response to the high consumer spending on different flavors of ice creams. Europe is a significant consumer of ice cream globally. In 2022, Germany, the United Kingdom, Italy, and Spain collectively covered 29.28% of the overall ice cream consumption.
  • Developed markets like the United States, the United Kingdom, Germany, and Australia are witnessing rising health concerns. Thus, consumers across the region prefer ice cream products that are GMO-free, preservative-free, dairy-free, low in calories, and organic and fat-free.
  • The Asian ice cream market is growing, with brands tapping into the ice cream trend from an indulgence and a health perspective. For example, per capita consumption of ice cream in India is expected to increase by 5.90% from 2023-2024. The growing consumer expenditure on food and beverages, the introduction of new flavors, increasing impulse purchasing, and strong demand for healthy ice cream products among consumers are some of the primary factors increasing the consumption of ice cream. 75% of consumers in Asia often try new or different varieties when purchasing ice cream products.

Ice Cream Industry Overview

The Ice Cream Market is fragmented, with the top five companies occupying 23.40%. The major players in this market are Dairy Farmers of America Inc., Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd, Nestle SA, Unilever PLC and Wells Enterprises Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Per Capita Consumption
  • 4.2 Raw Material/Commodity Production
    • 4.2.1 Milk
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Brazil
    • 4.3.2 Canada
    • 4.3.3 Germany
    • 4.3.4 Italy
    • 4.3.5 Japan
    • 4.3.6 Mexico
    • 4.3.7 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Off-Trade
      • 5.1.1.1 Convenience Stores
      • 5.1.1.2 Online Retail
      • 5.1.1.3 Specialist Retailers
      • 5.1.1.4 Supermarkets and Hypermarkets
      • 5.1.1.5 Others (Warehouse clubs, gas stations, etc.)
    • 5.1.2 On-Trade
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Africa
      • 5.2.1.1 By Distribution Channel
      • 5.2.1.2 Egypt
      • 5.2.1.3 Nigeria
      • 5.2.1.4 South Africa
      • 5.2.1.5 Rest of Africa
    • 5.2.2 Asia-Pacific
      • 5.2.2.1 By Distribution Channel
      • 5.2.2.2 Australia
      • 5.2.2.3 China
      • 5.2.2.4 India
      • 5.2.2.5 Indonesia
      • 5.2.2.6 Japan
      • 5.2.2.7 Malaysia
      • 5.2.2.8 New Zealand
      • 5.2.2.9 Pakistan
      • 5.2.2.10 South Korea
      • 5.2.2.11 Rest of Asia Pacific
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 By Distribution Channel
      • 5.2.3.2 Belgium
      • 5.2.3.3 France
      • 5.2.3.4 Germany
      • 5.2.3.5 Italy
      • 5.2.3.6 Netherlands
      • 5.2.3.7 Russia
      • 5.2.3.8 Spain
      • 5.2.3.9 Turkey
      • 5.2.3.10 United Kingdom
      • 5.2.3.11 Rest of Europe
    • 5.2.4 Middle East
      • 5.2.4.1 By Distribution Channel
      • 5.2.4.2 Bahrain
      • 5.2.4.3 Iran
      • 5.2.4.4 Kuwait
      • 5.2.4.5 Oman
      • 5.2.4.6 Qatar
      • 5.2.4.7 Saudi Arabia
      • 5.2.4.8 United Arab Emirates
      • 5.2.4.9 Rest of Middle East
    • 5.2.5 North America
      • 5.2.5.1 By Distribution Channel
      • 5.2.5.2 Canada
      • 5.2.5.3 Mexico
      • 5.2.5.4 United States
      • 5.2.5.5 Rest of North America
    • 5.2.6 South America
      • 5.2.6.1 By Distribution Channel
      • 5.2.6.2 Argentina
      • 5.2.6.3 Brazil
      • 5.2.6.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Blue Bell Creameries LP
    • 6.4.2 Dairy Farmers of America Inc.
    • 6.4.3 Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd
    • 6.4.4 Lotte Corporation
    • 6.4.5 Nestle SA
    • 6.4.6 Smith Foods Inc.
    • 6.4.7 Unilever PLC
    • 6.4.8 Wells Enterprises Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DAIRY AND DAIRY ALTERNATIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms