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市場調査レポート
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1444234

モバイル決済 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Mobile Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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モバイル決済 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

モバイル決済市場規模は2024年に945億1,000万米ドルと推定され、2029年までに4,089億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に34.04%のCAGRで成長します。

モバイル決済- マーケット

Pay、Samsung Pay、AliPay、Apple Pay、WeChat Payなどのモバイル決済サービスは、支払いの送受信のために世界中の企業やサービスで急速に採用されています。インターネット利用の増加とオンライン商取引の急速な成長により、この傾向は予測期間中も続くと予想されます。

音波ベースのモバイル決済が広く使用されているため、この業界は拡大すると予想されています。音波ベースの金融取引の処理は、銀行アプリケーション、モバイルウォレット、NFC、カード端末などの従来のテクノロジーとは対照的に、取引に関する暗号化された情報を含む特定の音波を通じて行われます。

スマートフォン市場の拡大は、いくつかの必須オペレーティングシステム、特にAndroidとiOSの受け入れが増えていることが原因と考えられます。 GoogleのAndroidは、世界中で最も広く使用されているスマートフォンオペレーティングシステムの1つです。 Android携帯電話で多数の機能が利用できるため、ユーザーの間でAndroid OSの人気が高まりました。 Androidの普及により、複数のスマートフォンメーカーがオペレーティングシステムをAndroidに切り替えています。したがって、調査対象の市場は、多数のAndroidベースのスマートフォンの需要の高まりとイントロダクションより拡大すると予想されます。

世界中の新興経済国と新興諸国では、取引の容易さやスマートフォンの普及だけでなく、このテクノロジーが提供する金融包摂機能のおかげで、モバイル決済の導入が顕著な成長率を記録しています。

ただし、モバイル決済システムのセキュリティ問題が業界の拡大を妨げる可能性があると予想されます。予測期間中、世界中で注目を集めるデータ侵害の増加により、モバイル決済業界の発展が抑制されることが予想されます。

COVID-19のパンデミックの流行は市場の拡大に好影響を与えました。COVID-19により、健康関連の懸念が高まり、顧客の買い物習慣が変化しています。業界では、販売時点でのタッチポイントの数を減らすため、非接触型決済への要望が高まっています。

モバイル決済市場の動向

インターネット普及の増加とMコマース市場の成長が市場の成長を牽引

  • mコマースとしてよく知られるモバイルコマースは、すべてのビジネス取引をモバイルデバイス(最も一般的にはスマートフォン)を使用して行う実践です。主な目標はスマートフォンでのCXを向上させることであり、これによりコンバージョン率と収益が向上します。
  • モバイルデバイスの大幅な発展とインターネットサービスの普及の結果、多くの小売企業やeコマース企業は、よりモバイル中心の戦略を積極的に採用しています。これは、企業が顧客とコミュニケーションをとるための重要なチャネルとしてだけでなく、友人や家族とのコミュニケーション手段としても機能します。
  • Mコマースは、新世代を支配しているモバイルデバイスの驚異的な台頭とインターネットのアクセシビリティによって可能になりました。 eコマースの成長の次の段階であるMコマース(モバイルコマース)は、ますます人気が高まっています。
  • さらに、チャットボットへの注目が高まっており、モバイルバンキングにはチャットボットがますます組み込まれるようになるでしょう。モバイルアクセシビリティにより、消費者の習慣は進化しています。ブランドのWebサイトと比較すると、モバイルデバイスでも購入エクスペリエンスは同じです。実際、モバイルアプリのユーザーは、より多くの新しいオプションとカスタマイズを受け取ります。

北米が市場の主要シェアを握る

  • 調査対象の業界の主要な市場参入企業の1つは北米地域です。調査期間中はモバイル決済の受け入れはやや控えめでしたが、COVID-19感染症のパンデミックとeコマースの急増により、その受け入れが大幅に加速しました。
  • この国のモバイル決済体験の向上に伴い、eコマースの売上も増加しています。この増加は、顧客がオンライン購入に慣れてきていること、およびハンドヘルドおよびモバイルデバイスの使用量が増加していることも反映しています。
  • 新興国におけるモバイルテクノロジーの普及に加え、この地域でキャッシュレス化を目指す政府の取り組みが拡大しており、市場に成長機会がもたらされると予想されています。これにより、フィンテック企業や銀行は、遠隔地のサービスが十分に受けられず銀行口座を持たない顧客にモバイルバンキングソリューションを提供する新しい方法が得られます。
  • 決済システムの近代化、国内外の決済イノベーション、決済サービスプロバイダー、将来の決済部門を再構築するための規制の取り組みは、引き続きカナダのデジタル決済市場に影響を与え続けています。
  • eコマース部門と競争するために、実店舗も地域全体でモバイルのペイアンドゴー購入を導入することで店内体験を変えることを計画しています。小売業者は、世界中で注目を集めているモバイルPay-and-Goソリューションを導入することで、ユーザーあたりの平均収益(ARPU)を増やし、顧客エクスペリエンスを向上させ、ロイヤルティを高め、業務効率を向上させることができます。

モバイル決済業界の概要

モバイル決済市場は、American Express Co.、Apple Inc.、PayPal Inc.、MasterCard Inc.、Google LLC、Visa Inc.などの重要な企業と適度に競争しています。企業は、新製品の開発、提携、買収に常に資金を費やしています。より大きな市場を獲得します。

2023年 5月、Visaはインド国内のトークン化された資格情報に対するCVV(Cardholder Verification Value)の無料オンライン取引を導入しました。トークンの使用の増加により、Visaカード取引をトークン化する企業は、トークン化された資格情報を使用して行われた国内オンライン取引についてCVV2を収集する必要がなくなりました。これは、カードが最初にトークン化されたときに以前に処理されていました。私たちは、このアプローチが消費者に国内インターネット取引における前向きで簡単な支払い体験を提供すると確信しています。

2022年 10月、PayPalは、アカウントにログインするための迅速かつ安全な方法としてパスキーを導入すると発表しました。パスキーは、FIDO AllianceとWorld Wide Web Consortiumによって開発された新しい業界標準であり、パスワードを暗号化キーのペアに置き換えて、顧客に提供します。パスキー情報がプラットフォーム間で共有されるのを防ぐフィッシング耐性テクノロジーを使用して、PayPalに素早く安全にアクセスできます。顧客のオンライン取引を簡素化し、企業のチェックアウト時の障害を取り除きます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 世界のモバイル決済市場の市場規模と推定
  • 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インターネットの普及拡大とMコマース市場の成長
    • モバイル環境におけるロイヤルティ特典の数の増加
  • 市場の課題
    • モバイル決済に関連するセキュリティ問題
  • モバイル決済における主要なビジネスモデルとサブスクリプションモデルの分析?
  • モバイル決済業界情勢
  • 規制枠組み(ETFA/規制E、EU PSD2など)
  • モバイル決済の将来(キャッシュレスの進化、ウェアラブルの台頭、生体認証決済、ブロックチェーン技術の影響)
  • Eコマースにおけるモバイル決済(電子ウォレットの有用性、デジタルコマース支出(2021年と2025年)、モバイルコマースの普及、将来の展開など)
  • 銀行業界への影響(モバイルテクノロジーへの投資、銀行とMNOの提携、政府対個人(G2P)決済の機会など)

第6章 モバイル決済に関する主要な指標

  • セグメント別の世界のモバイル支出(送金、商品の購入、請求書の支払い、通信時間のチャージ、発券)
  • 2020年の全世界のeコマース商取引総取引量に占める選択された支払い方法の割合と2024年の予測(モバイルウォレット、デビットカード、クレジットカード、銀行振込など)
  • 世界の消費者のモバイル決済、2014年から2020年まで(10億米ドル)

第7章 市場セグメンテーション

  • 支払いタイプ別(近接およびリモート)(概要、動向、割合の内訳、成長に影響を与える要因、および市場の見通し)
    • NFC
    • QRベース
    • オンラインデジタル決済
    • テキストベース
    • その他の支払いタイプ(MSTなど)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Samsung Group
    • Amazon.com Inc.
    • Apple Inc.
    • Paypal Inc.
    • Mastercard PLC
    • Visa Inc.
    • American Express Co.
    • Comviva Technologies Limited(A Tech Mahindra Company)
    • WeChat(Tencent Holdings Limited)
    • Alipay.com Co. Ltd(Ant Financial)

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 54559

The Mobile Payments Market size is estimated at USD 94.51 billion in 2024, and is expected to reach USD 408.96 billion by 2029, growing at a CAGR of 34.04% during the forecast period (2024-2029).

Mobile Payments - Market

Mobile payment services like Pay, Samsung Pay, AliPay, Apple Pay, and WeChat Pay are being quickly adopted by businesses and services worldwide to receive and transmit payments. Due to increasing internet usage and the rapid growth of online commerce, this trend is projected to continue during the projection period.

The industry is anticipated to expand as sound wave-based mobile payments are widely used. The processing of sound wave-based financial transactions takes place through particular sound waves that contain encrypted information about the transactions, as opposed to conventional technologies like banking applications, mobile wallets, NFC, or card terminals.

The expansion of the smartphone market can be ascribed to the rising acceptance of a few essential operating systems, most notably Android and iOS. Google's Android is one of the most widely used smartphone operating systems worldwide. The availability of numerous features in Android phones increases the popularity of Android OS among users. Due to its widespread use, multiple smartphone manufacturers are switching to Android as their operating system. Thus, the market under study is anticipated to increase due to the rising demand for and the introduction of numerous Android-based smartphones.

Emerging economies and developing countries worldwide are observing prominent growth rates in the adoption of mobile payments, not only due to the ease of transactions or penetration of smartphones but also because of the financial inclusion features offered by the technology.

However, it is anticipated that security issues with mobile payment systems may impede industry expansion. Over the forecast period, the rise in high-profile data breaches worldwide is expected to restrain the development of the mobile payment industry.

The COVID-19 pandemic epidemic had a favorable effect on the market expansion. COVID-19 is altering customer shopping habits by raising health-related concerns. The industry has increased the desire for contactless payments to reduce the number of touchpoints at the point of sale.

Mobile Payment Market Trends

Increasing Internet Penetration and Growing M-commerce Market To Drive the Market Growth

  • Mobile commerce, often known as m-commerce, is the practice of doing all of one's business transactions using a mobile device, most commonly a smartphone. The primary goal is to improve CX on smartphones, which will subsequently result in improved conversion rates and earnings.
  • Many retail and eCommerce firms have aggressively adopted more mobile-centric strategies as a result of the enormous development of mobile devices and the widespread adoption of internet services. It serves as a vital channel for firms to communicate with their customers as well as a means of communication with friends and family.
  • M-commerce was made possible by the incredible rise of mobile devices and the accessibility of the internet, which are dominating the new generation. M-commerce (mobile commerce), which is the next phase in the growth of eCommerce, is becoming more and more popular.
  • Additionally, chatbots are receiving more attention, and mobile banking will increasingly incorporate them. Consumer habits are evolving due to mobile accessibility. Compared to brand websites, the purchasing experience is the same on mobile devices; in fact, users of mobile apps receive more new options and customization.

North America Holds the Major Share of the Market

  • One of the major market participants in the industry under study is the North American area. Although acceptance of mobile payments was somewhat modest during the study period, the COVID-19 pandemic and the surge in e-commerce have significantly sped it up.
  • With the country's mobile payment experience improving, e-commerce sales are also rising. This rise also reflects customers' growing familiarity with online buying and the rise in handheld and mobile device usage.
  • Along with the widespread adoption of mobile technology in emerging countries, the region's growing government initiatives to go cashless are anticipated to offer growth opportunities for the market. This gives fintech companies and banks a new way to provide mobile banking solutions to underserved and unbanked customers in remote areas.
  • The modernization of payment systems, domestic and foreign payment innovations, payment service providers, and regulatory initiatives to restructure the future payments sector continue to impact the Canadian market for digital payments.
  • To compete with the e-commerce sector, brick-and-mortar stores are also planning to alter the in-store experience by implementing mobile pay-and-go purchasing across the region. Retailers may increase their average revenue per user (ARPU), improve customer experience, foster greater loyalty, and increase operational efficiencies by implementing mobile pay-and-go solutions, which are gaining traction globally.

Mobile Payment Industry Overview

The Mobile Payments Market is moderately competitive with important firms, including American Express Co., Apple Inc., PayPal Inc., MasterCard Inc., Google LLC, and Visa Inc. Corporations are constantly spending on new product development, collaborations, and acquisitions to gain a larger market.

In May 2023, Visa introduced CVV (Cardholder Verification Value) free online transactions for domestic tokenized credentials in India. Due to the increased use of tokens, businesses that tokenize Visa card transactions are no longer required to collect the CVV2 for domestic online transactions made using tokenized credentials. This was previously taken care of when the card was initially tokenized. We are convinced this approach will give consumers positive and straightforward payment experiences for domestic Internet transactions.

In October 2022, PayPal announced that it would introduce passkeys as a quick and safe way for accounts to log in. Passkeys, a new industry standard developed by the FIDO Alliance and the World Wide Web Consortium, replace passwords with cryptographic key pairs, providing customers with a quick and secure way to access PayPal using phishing-resistant technology that prevents passkey information from being shared between platforms. Simplifies online transactions for customers while removing obstacles at the checkout for businesses.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Sizing and Estimates of Global Mobile Payments Market
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Internet Penetration and Growing M-commerce Market
    • 5.1.2 Increasing Number of Loyalty Benefits in Mobile Environment
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security Issues Associated with Mobile Payments
  • 5.3 Analysis of the Major Business Models and Subscription Models in Mobile Payments?
  • 5.4 Mobile Payment Industry Landscape
  • 5.5 Regulatory Framework (ETFA/Regulation E, EU PSD2, etc.)
  • 5.6 Future of Mobile Payments (Cashless Evolution, Rise of Wearables, Biometrics Payments, Impact of Blockchain Technology)
  • 5.7 Mobile Payments in E-Commerce (Utility of e-wallets, Digital Commerce Spending (2021 and 2025), Mobile Commerce Penetration, Future Developments, etc.)
  • 5.8 Impact on Banking Industry (Investments in Mobile Technology, Bank-MNO partnership, Opportunities in Government to Person (G2P) Payments, etc.)

6 KEY METRICS vis-vis MOBILE PAYMENTS

  • 6.1 Global Mobile Spending by Segment (Money Transfers, Merchandise Purchases, Bill Payments, Airtime Top Ups, Ticketing)
  • 6.2 Share of Selected Payment Methods as Percentage of Total e-commerce Transaction Volume Worldwide in 2020, with a Forecast for 2024 (Mobile Wallet, Debit Card, Credit Card, Bank Transfer etc.)
  • 6.3 Worldwide Consumer Mobile Payments, 2014 to 2020 (In USD Billion)

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Payment Type (Proximity & Remote) (Overview, Trends, Percentage Breakdown, Growth Influencers and Market Outlook)
    • 7.1.1 NFC
    • 7.1.2 QR-based
    • 7.1.3 Online digital payments
    • 7.1.4 Text-based
    • 7.1.5 Other Payment Types (MST, etc.)
  • 7.2 By Geography
    • 7.2.1 North America
    • 7.2.2 Europe
    • 7.2.3 Asia-Pacific
    • 7.2.4 Latin America
    • 7.2.5 Middle East & Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 8.1.2 Samsung Group
    • 8.1.3 Amazon.com Inc.
    • 8.1.4 Apple Inc.
    • 8.1.5 Paypal Inc.
    • 8.1.6 Mastercard PLC
    • 8.1.7 Visa Inc.
    • 8.1.8 American Express Co.
    • 8.1.9 Comviva Technologies Limited (A Tech Mahindra Company)
    • 8.1.10 WeChat (Tencent Holdings Limited)
    • 8.1.11 Alipay.com Co. Ltd (Ant Financial)

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET