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市場調査レポート
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1635411

スペインのモバイル決済-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Spain Mobile Payment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
スペインのモバイル決済-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スペインのモバイル決済市場は予測期間中にCAGR 20.5%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • スペインの決済処理環境は近年大きく成長しています。非接触型決済のニーズが高まっているため、物理的な決済ではなくデジタル決済の利用がモバイル決済の成長に拍車をかけています。
  • スマートフォンに近距離無線通信(NFC)がイントロダクションされたことで、スマートフォンとスマートカードが使用できるようになりました。ユーザーは、スマートフォンのTap to Pay機能やアプリを使って、移動中でも迅速かつ安全に決済を行うことができます。モバイルペイメントサービスプロバイダーと提携し、カードとインターネット・バンキングの統合を調整し、オンライン取引を可能にする重要な役割を果たす銀行が増えています。
  • 新興諸国ではスマートフォンの普及が進み、さまざまな用途のモバイルアプリケーションの開発と利用が可能になりました。モバイルペイメントなどの決済アプリケーションや技術の採用より、顧客はオンラインや店舗での買い物、請求書の決済、送金など、シンプルでスムーズな方法を利用しています。
  • しかし、金融サービスを提供する携帯電話アプリケーションにとって、データのプライバシーは依然として大きな課題です。企業は、顧客の身元を認証する、よりシンプルで安全な方法を継続的に開発し、施策の安全性と信頼性を高めようとしています。
  • COVID-19の蔓延を防止・抑制するため、食料品店やレストランなどの小売店での非接触型決済のニーズが高まっています。決済プロセスではタッチ操作が不要なため、モバイルウォレットが提供する非接触型決済ソリューションは、現金や従来のクレジットカードを扱う代わりに安全な選択肢となります。

スペインのモバイル決済市場動向

モバイルユーザー数の増加とインターネット普及がモバイル決済市場を牽引

  • モバイルとインターネットの普及は、Mコマース決済セグメントを押し上げると考えられます。Mコマース決済とは、携帯電話やタブレット端末などのワイヤレス携帯端末を使って、商品の購入や販売、オンラインバンキング、請求書決済などの商取引を行うことを指します。インターネットの利用可能性と普及率が高まるにつれ、Mコマースサービスを利用する消費者が増える可能性があります。
  • スペインのフィンテック企業Pecunpayが2021年2月に実施した調査によると、スペインの決済方法は大きく変化しています。流行以前から、デジタル決済手段は増加しています。スペイン人の間ではモバイル決済の利用が増加していました。例えば、今回の調査では、2,000人の回答者のうち34%が電話で決済を行っていると答えました。さらに、モバイル決済は、カード決済(60%)、現金決済(22%)に次いで、3番目に人気の高い決済手段(12%)です。
  • スペインのモバイルペイメントシナリオは、同国のネットワークとインターネットインフラの整備が進んでいることが背景にあります。携帯電話やインターネットへのアクセスが向上したことで、国内の店舗やサービスではモバイル決済が普及しています。
  • Eurostatが実施した調査によると、スペインの1日のインターネット利用者の割合は前年から3%増加しました。伸びは鈍化しているもの、86%で、1日のインターネット利用者の割合は観測期間中のピークに達しています。特筆すべきは、1日のインターネット利用者の割合がここ数年、継続的に増加していることです。
  • モバイルペイメントソリューションは運用能力、信頼性、柔軟性を向上させるが、エンドユーザーの大半は依然として日常業務をすべて現金に依存しています。人々は長年にわたり伝統的支払方法を使用しており、新しい技術を採用することに抵抗はないです。顧客は、取引額が大きい場合の習慣から、従来の支払方法をより快適に利用しています。さらに、決済方法は、位置情報、残高、取引履歴、カード暗証番号などの個人情報を保存します。このため、個人情報が不正に使用されるリスクが高まり、消費者のセキュリティに対する懸念が高まるため、ビジネスの成長が阻害されます。

技術の進歩によりモバイル決済の著しい成長が期待される

  • モバイル決済は、簡単で安全な取引方法を記載しています。個人はトークン化を利用することで、モバイルウォレットを通じてクレジットカードやデビットカードの情報を端末に残すことができます。これにより、カード番号が変更され、ハッカーにとって価値のない情報となります。
  • しかし、COVID-19の普及により、モバイル決済の導入が加速しています。同国ではさまざまな施錠が行われているため、多くのユーザーが自宅で待機しており、小売店やeコマースでのモバイル決済の利用が拡大しています。
  • このようなモバイル決済の普及に伴い、サービスプロバイダーはモバイル決済の安全性とパフォーマンス向上のため、革新的な技術に積極的に投資しています。AIやML、生体認証などの技術がモバイル決済システムに組み込まれ、決済の安全性を高めています。
  • モバイル決済では毎日膨大な量のデータが作成されるため、セキュリティはモバイル決済技術の重要な要素です。不正検知のためにAIやMLをモバイル決済技術に組み込む動きが最近活発化しています。銀行は不正行為を検知するため、機械学習によって生成されたデータを継続的に調査しています。
  • さらに近年、多くの銀行サービスプロバイダーが、指紋、虹彩、網膜、静脈、その他のスキャン形式などの生体認証技術を取り入れています。さらに、より多くの顧客がモバイル決済に移行するにつれて、金融機関は安全な認証方法を提供することが義務付けられ、その結果、認証のためのバイオメトリクス技術が開発されています。

スペインのモバイル決済産業概要

スペインのモバイル決済市場は、PayPal、Apple Inc.(Apple Pay)、Google LLC(Google Pay)、CaixaBank、SA(CaixaBank Pay)、PPRO(BBVA Wallet)のような重要な市場参入企業が存在し、適度にセグメント化されています。 各社は、市場シェア拡大のために、新たなサービスの導入や、提携、買収、モバイル決済アプリの開発に継続的に投資を行っています。

  • 2022年5月-主要企業向けの世界金融技術プラットフォームであるAdyenは、Buy Now, Pay Later(BNPL)のパイオニアの1つであるAfterpay Limitedとの関係拡大を発表しました。アディエンの世界の拡大と勢いをサポートするため、アフターペイはオーストラリア、ニュージーランド、カナダ、欧州、米国、英国、スペインなどの主要地域で決済処理を行うために同社と協力します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • スペインのモバイル決済市場の市場規模・推定
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • モバイルユーザー数の増加とインターネット普及がモバイル決済市場を牽引
    • 技術の進歩によりモバイル決済の著しい成長が期待される
  • 市場課題
    • モバイル決済に伴うセキュリティ問題
  • 市場機会
    • 実現技術に関する分析(NFC、QRなどを網羅)
    • モバイル決済産業における主要規制と基準

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別(相対的な普及率による市場シェア)
    • 近接型
    • 遠隔型

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • PayPal
    • Apple Inc.(Apple Pay)
    • Google LLC(Google Pay)
    • CaixaBank, SA(CaixaBank Pay)
    • PPRO(BBVA Wallet)
    • SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD.(Samsung Pay)
    • Banco Santander-Chile(Santander Wallet)
    • Abanca Pay
    • Fitbit, Inc.(Fitbit Pay)
    • OrangePay
    • Bizum

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91680

The Spain Mobile Payment Market is expected to register a CAGR of 20.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The payment processing environment in Spain has grown significantly in recent times. Because of the rising need for contactless payments, the usage of digital payment methods instead of physical payments has spurred the growth of mobile payments.
  • The introduction of Near Field Communication (NFC) in smartphones allowed smartphones and smart cards to be used. Users can make quick and safe payments on the move using smartphones' Tap to Pay features and apps. More and more banks are partnering with mobile payment service providers and coordinating the integration of their cards and internet banking alternatives to play an important role in enabling online transactions.
  • The increased use of smartphones in the country has enabled the development and use of mobile applications for various purposes. With the introduction of payment applications and technologies such as mobile payments, customers are using the simple and smooth method to pay for online and in-store purchases, bill payments, money transfers, and many other things.
  • However, data privacy remains a big challenge for mobile phone applications providing financial services. Companies are continuously attempting to create simpler and safer methods of authenticating their clients' identities, increasing their policies' safety and reliability.
  • To prevent and control the growth of the Covid-19 epidemic, the need for contactless payments at retail stores such as grocery stores and restaurants has increased. Because there is no touch involved in the payment process, contactless payment solutions provided by mobile wallets are a secure alternative to handling cash and traditional credit cards.

Spain Mobile Payment Market Trends

Increase in Number of Mobile Users and Internet Pentration Drive the Mobile Payment Market

  • The growing mobile and internet penetration will likely boost the m-commerce payment sector. M-commerce payment refers to using wireless portable devices such as mobile phones and tablets to undertake commercial transactions such as product purchases and sales, online banking, and bill payment. As internet availability and penetration increase, more consumers may use m-commerce services.
  • According to a survey conducted by Spanish fintech Pecunpay in February 2021, the payment methods in Spain are undergoing significant change. Even before the epidemic, digital payment methods have increased. The usage of mobile payments was increasing among Spaniards. For instance, 34 percent of the 2000 respondents polled in this survey said they made payments via phone. Furthermore, mobile payments are the third most popular payment method (12 Percent), after only cards (60 percent) and cash payments (22 percent ).
  • Spain's mobile payments scenario is driven by the country's increasing network and internet infrastructure. Mobile payments are becoming more popular in the country's stores and services due to improved cellular and internet access.
  • According to a survey conducted by Eurostat, Spain's share of daily internet users increased by three percent since the previous year. While the growth is slowing down, with 86 percent, the percentage of daily internet users is at its peak in the observed period. Notably, the share of daily internet users continuously increased over the last years.
  • Although mobile payment solutions increase operational capability, reliability, and flexibility, most end users still rely entirely on cash for day-to-day operations. People have been using traditional payment methods for years and are not relay to adopt new technologies. Customers are more comfortable with conventional payment methods because of their habits when the transaction amount is significant. Furthermore, the payment method stores personal information such as location, balance, transaction history, card PIN, and other features. This increases the risk of the unauthorized use of personal data and raises consumer security concerns, thereby impeding business growth.

Significant Growth in Mobile Payments is Expected Due to Technological Advancement

  • Mobile payments offer easy and secure methods to execute transactions. Individuals can use tokenization to keep credit and debit card information on their devices via mobile wallets. This changes card numbers, rendering the information worthless to hackers.
  • However, due to the widespread COVID-19, the adoption of mobile payments has accelerated. With many users staying at home owing to the country's various lockdowns, the use of mobile payments in retail and e-commerce has grown.
  • With such an increase in mobile payment adoption, service providers actively invest in innovative technologies to secure and improve mobile payment performance. AI and ML, biometric authentication, and other technologies are being incorporated into mobile payment systems to enhance payment security.
  • Because mobile payments create huge volumes of data daily, security is an important component of mobile payment technology. The integration of AI and ML into mobile payment technologies for fraud detection has recently risen. Banks are continuously examining data generated by Machine Learning to detect fraudulent activities.
  • Furthermore, in recent years, many banking service providers have incorporated biometric authorization technologies, such as fingerprint, iris, retina, vein, and other scanning forms. Furthermore, as more clients migrate to mobile payments, financial institutions are obliged to provide safe authentication methods, resulting in developments in biometric technology for authorization.

Spain Mobile Payment Industry Overview

The Spain mobile payments market is moderately fragmented with the presence of significant market players such as PayPal, Apple Inc. (Apple Pay), Google LLC(Google Pay), CaixaBank, SA(CaixaBank Pay), and PPRO(BBVA Wallet). The companies are introducing new offerings and continuously investing in partnerships, acquisitions, and mobile payment app developments to increase market share.

  • May 2022 - Adyen, the global financial technology platform for top businesses, announced the expansion of its relationship with Afterpay Limited, one of the pioneers in Buy Now, Pay Later (BNPL). To support Adyen's worldwide expansion and momentum, Afterpay collaborates with the firm to process payments in major areas such as Australia, New Zealand, Canada, Europe, the United States, the United Kingdom, and Spain.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Sizing and Estimates of Spain Mobile Payments Market
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in Number of Mobile Users and Internet Pentration Drive the Mobile Payment Market
    • 5.1.2 Significant Growth in Mobile Payments is Expected Due to Technological Advancement
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security Issues Associated with Mobile Payments
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Analysis on Enabling Technologies (Coverage to include NFC, QR, etc.)
    • 5.3.2 Key Regulations and Standards in the Mobile Payments Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 BY TYPE (Market share in percentage based on relative adoption)
    • 6.1.1 Proximity
    • 6.1.2 Remote

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 PayPal
    • 7.1.2 Apple Inc.(Apple Pay)
    • 7.1.3 Google LLC(Google Pay)
    • 7.1.4 CaixaBank, SA(CaixaBank Pay)
    • 7.1.5 PPRO(BBVA Wallet)
    • 7.1.6 SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD.(Samsung Pay)
    • 7.1.7 Banco Santander-Chile(Santander Wallet)
    • 7.1.8 Abanca Pay
    • 7.1.9 Fitbit, Inc.(Fitbit Pay)
    • 7.1.10 OrangePay
    • 7.1.11 Bizum

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market