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市場調査レポート
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フランスのモバイル決済:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

France Mobile Payment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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フランスのモバイル決済:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスのモバイル決済市場は予測期間中にCAGR 30%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • フランス全土におけるスマートフォン普及率の上昇と新興市場におけるMコマース事業の拡大が市場成長の主要促進要因です。さらに、新興国市場でのモバイル決済サービスの増加が市場開拓を促進します。しかし、モバイル決済におけるデータ漏洩の増加やセキュリティ課題が市場成長の抑制要因となっています。
  • モバイル決済ソリューションは操作性、信頼性、柔軟性を向上させるため、エンドユーザーの多くは依然として日常業務を完全に現金に依存しています。人々は長年にわたって旧来の決済方法を利用してきたため、新しい技術を受け入れることに躊躇しています。このような習慣から、顧客は取引額が大きい場合、従来の支払方法に安心感を覚えます。さらに、決済方法は、場所、金額残高、購入動向、カード暗証番号、その他の特徴などの個人情報を保持します。このため、個人情報が不正に使用される可能性が高まり、顧客の間でセキュリティに対する懸念が高まり、産業の拡大が阻害される可能性があります。
  • 詐欺師は、ウイルスに感染した決済アプリケーションのクローンを消費者端末に感染させる方法を研究し続けています。これらのアプリは、Androidスマートフォン向けの、あまり管理されていない他のアプリ市場でリリースされるか、スタンドアロンとして配信されます。Apk包装は、電子メールのとして送信されるプログラムファイルです。この要因は市場の成長を抑制する可能性があります。
  • さらに、モバイル決済におけるNFC、RFID、ホストカード・エミュレーション技術の利用拡大や、迅速かつ容易な取引サービスへの需要の高まりも、市場の追い風となりそうです。
  • COVID-19の流行は市場成長にプラスの影響を与えました。COVID-19による健康関連の懸念の高まりは、消費者の購買習慣にも影響を与えています。この流行は、取引時のタッチ回数を減らすために非接触型決済に対する消費者の欲求を高めました。多くの銀行や金融機関が、消費者にデジタルバンキングプラットフォームへのアクセスを提供しています。COVID-19の流行は、フランスにおけるモバイル決済の利用を増加させました。

フランスのモバイル決済市場動向

モバイル決済の成長を牽引すると期待される近接セグメント

  • モバイル近接決済とは、支払人と受取人が同じ場所にいて、近接技術(近距離無線通信(NFC)、クイックレスポンス(QR)コード、Bluetooth技術など)を介して両者の機器間で通信が行われるモバイル決済のことです。
  • モバイル非接触決済はモバイル近接決済の一部です。基本的な決済メカニズムとして信用送金が使用される場合もあります。モバイル近接決済には、顧客間決済(例えば、加盟店の店舗、駐車場、公共輸送で行われる)と個人間決済があります。
  • 例えば、2021年9月、PayPalは、顧客が日常のオンライン決済をより便利かつ安全に処理できるようにするカスタマイズ可能な新しい用途、Digital Walletを発表しました。この新しいデジタルウォレットは、PaypalのAIと機械学習技術に基づいて構築されており、各ユーザーに合わせた最適な顧客体験を記載しています。
  • さらに2021年11月、フランス人はeコマースで食品を購入する習慣を改めました。生活は正常に戻りつつあるように見えるが、Paypalが委託し、Maru/Matchbox iラボが実施した欧州の調査によると、フランスの消費者の間でeコマースによる食料品や宅配食が増加していることは議論の余地がないです。回答者の73%が食料品をオンラインで購入し、38%が宅配サービスを利用しています。

モバイル決済市場を牽引するeコマース

  • フランスでは、スマートフォンの普及台数と高速携帯電話ネットワークの増加に伴い、eコマース事業が拡大しています。eコマース産業の成長とともにモバイル取引が大きく発展し、モバイル決済ビジネスを大きく後押しすると予測されます。
  • スマートフォンユーザーの増加とインターネット普及率の高さは、モバイルコマースの売上増につながります。スマートフォンのアプリケーションは、急速に最も一般的な購入方法になりつつあります。
  • 政府機関のInstitut national de la Statistique et des etudes economiquesによると、2021年、フランスでは女性の約72%がモバイルでインターネットにアクセスし、男性の72.3%がモバイルでインターネットにアクセスしています。2009~2019年にかけて、フランスにおけるモバイルインターネット利用率は男女ともに一貫して増加しています。パンデミックのため、モバイルインターネット利用率は2019年の水準と比較して2020年と2021年に大幅に増加しました。
  • COVID-19流行時のフランスでの封鎖により、eコマース事業は驚異的な増加を目の当たりにしました。顧客は物理的な金銭を通じてCOVID-19に感染することを嫌ったため、オフラインの店舗で購入することに消極的でした。人々は商品やサービスの代金を電子決済、特にモバイル決済で支払う。
  • モバイル決済は、迅速で便利なサービスを提供するため、決済を行ったり受け取ったりする方法として好まれています。その結果、さまざまな種類の企業がモバイルプラットフォームを通じて商品やサービスを販売するようになりました。通信会社、食料品店、商店は、人々がオンラインで購入できるモバイルアプリを順次リリースしています。
  • eコマース・ウェブサイトを初めて利用するデジタル顧客のほとんどは、モバイル機器、特にスマートフォンを使って購入します。データ分析ツールの増加により、販売業者は売上を向上させるためにサービスを調整することができます。eコマースでの購入が一般的になるにつれ、モバイル取引による支払額は増加の一途をたどると考えられます。

フランスのモバイル決済産業概要

フランスのモバイル決済市場は、Google LLC、Paypal Inc、American Express Co.、Visa Inc.、Mastercardのような主要企業が存在し、競争が激しくセグメント化しています。各社は、市場シェア拡大のため、新製品を投入するとともに、製品開発と並行して、提携や買収にも継続的に投資を行っています。

  • 2022年1月-中国の大手Huwaeiは、Huaweiの顧客がモバイル決済を選択できるようにするため、金融スーパーアプリのCurveと提携し、Curve Payを開始しました。カーブとHuaweiは、新規ユーザーに対し、欧州全土で30日間、ほぼすべての決済で1%のキャッシュバックを行い、フランス、チェコ共和国、ドイツ、イタリア、オランダ、ポーランド、ポルトガル、ルーマニア、スペイン、英国などの欧州諸国では、Huaweiのオンラインストアでのすべての購入で5%のキャッシュバックを行うと発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • フランスのモバイル決済市場の市場規模・推定
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インターネット普及率の増加とeコマース市場の成長
    • モバイル環境におけるロイヤリティ特典の増加
  • 市場課題
    • モバイル決済に関連するセキュリティ問題
  • 実現技術に関する分析(NFC、QRなどを含む範囲)
  • モバイル決済産業における主要規制と基準

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別(相対的な普及率による市場シェア)
    • 近接型
    • 遠隔型

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Google LLC
    • Paypal Inc.
    • American Express Co.
    • Visa Inc.
    • Mastercard Inc.
    • Amazon.com, Inc.
    • Apple Inc.
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Swile
    • Lydia
    • Paylib Services

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91496

The France Mobile Payment Market is expected to register a CAGR of 30% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The rise in smartphone penetration throughout France and the expansion of the m-commerce business in emerging markets are the primary drivers driving the market growth. Furthermore, increasing mobile payment services in emerging markets promotes market development. However, escalating data breaches and security challenges in Mobile Payment are impeding the market growth.
  • Since mobile payment solutions offer improved operability, dependability, and flexibility, most end-users still completely rely on cash for everyday operations. People have been utilizing old payment methods for years, so they are hesitant to accept new technology. Because of their habits, customers feel comfortable with traditional payment modes when the transaction amount is large. Additionally, the payment method keeps personal information such as location, amount balance, purchase trend, card PIN, and other characteristics. This increases the potential of unlawful use of personal data and raises security concerns among customers, possibly stifling industry expansion.
  • Fraudsters continue to research ways to infect consumer devices with virus-infected clones of payment applications. These apps are released on other, less controlled app marketplaces for Android smartphones or delivered as standalone. Apk packages are program files that are transmitted as email attachments. This factor can restrain the market growth.
  • Furthermore, the market will likely benefit from increased use of NFC, RFID, and host card emulation technologies in mobile payments and increased demand for quick and easy transaction services.
  • The COVID-19 pandemic had a positive impact on market growth. The rise in health-related concerns caused by COVID-19 also influences consumer purchasing habits. The epidemic has increased consumer desire for contactless payments to reduce the number of touches at the transaction time. Many banks and financial institutions provide their consumers with access to digital banking platforms. The COVID-19 epidemic increased the use of mobile payments in France.

France Mobile Payment Market Trends

Proximity Segment is Expected to Drive Growth of Mobile Payment

  • Mobile proximity payments are mobile payments in which the payer and payee are in the same location, and communication between their devices occurs via proximity technology (such as Near Field Communication (NFC), Quick Response (QR) codes, Bluetooth technology, and so on).
  • Mobile contactless payments are a part of mobile proximity payments. A credit transfer might be used as the underlying payment mechanism. Mobile proximity payments include Customer-to-Business (made, for example, at a merchant store, a parking lot, or on public transportation) and Person-to-Person payments.
  • For instance, in September 2021, PayPal has launched Digital Wallet, a new customizable application that allows customers to handle their everyday online payments more conveniently and securely. This new digital wallet is built on PayPal's AI and Machine Learning technologies and provides an optimal customer experience tailored to each user.
  • Furthermore, in November 2021, the French modified their habits by purchasing food via e-commerce. While life appears to be returning to normal, a European survey commissioned by PayPal and conducted by the Maru/Matchbox I institute finds that the increase in e-commerce food and home meal delivery is indisputable among French consumers. 73% of respondents purchase groceries online, and 38 percent utilize home meal delivery services.

E-commerce to Drive the Mobile Payments Market

  • With a rising number of smartphones and high-speed cellular networks in France, the e-commerce business is expanding. Mobile transactions are predicted to develop significantly as the E-commerce industry grows, delivering a huge boost to the mobile payments business.
  • The increasing number of smartphone users and high internet penetration increase in mobile commerce sales augur well for the segment's growth. Smartphone applications are quickly becoming the most popular method of buying.
  • According to Institut national de la Statistique et des etudes economiques, a government Agency, in 2021, about 72% of women in France used mobile to access the internet, while 72.3% of males used mobile to access the internet. Between 2009 and 2019, mobile internet usage in France increased consistently among men and women. Due to the pandemic, mobile internet usage increased significantly in 2020 and 2021 compared to 2019 levels.
  • Due to the lockdown in France during the COVID-19 epidemic, the E-commerce business has witnessed a tremendous increase. Customers were reluctant to purchase from offline establishments because they were reluctant about contracting COVID-19 through physical money. People pay for products and services via electronic payment, especially mobile payment.
  • Mobile payment is the preferred method of making or receiving payments since it provides fast and convenient services. As a result, various sorts of businesses are drawn to sell their goods and services via mobile platforms. Telecommunications companies, grocery stores, and merchants are progressively releasing mobile apps that allow people to purchase online.
  • Most first-time digital customers on E-commerce websites make purchases using mobile devices, specifically smartphones. With the growing data analysis tools, merchants may tailor their services to enhance sales. As e-commerce purchases grow more common, the amount paid through mobile transactions will only rise.

France Mobile Payment Industry Overview

The France mobile payments market is highly competitive and fragmented with the presence of significant market players such as Google LLC, Paypal Inc, American Express Co. Visa Inc., and Mastercard. The companies are introducing new offerings and continuously investing in making partnerships and acquisitions along with product development to increase the market share.

  • January 2022 - Chinese giant Huwaei has partnered with financial super app, Curve to launch Curve Pay in order to enable Huawei customers with the choice of making mobile payments. Curve and Huawei announced 1% cashback on almost any payment for 30 days across Europe to its new users and 5% cashback from all purchases on Huawei's online stores in France, among several other European countries, like, the Czech Republic, Germany, Italy, the Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Spain, and the UK.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Sizing and Estimates of France Mobile Payments Market
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Internet Penetration and Growing E-commerce Market
    • 5.1.2 Increasing Number of Loyalty Benefits in Mobile Environment
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security Issues Associated with Mobile Payments
  • 5.3 Analysis on Enabling Technologies (Coverage to include NFC, QR, etc.)
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Mobile Payments Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type (Market share in percentage based on relative adoption)
    • 6.1.1 Proximity
    • 6.1.2 Remote

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Google LLC
    • 7.1.2 Paypal Inc.
    • 7.1.3 American Express Co.
    • 7.1.4 Visa Inc.
    • 7.1.5 Mastercard Inc.
    • 7.1.6 Amazon.com, Inc.
    • 7.1.7 Apple Inc.
    • 7.1.8 Samsung Electronics Co., Ltd.
    • 7.1.9 Swile
    • 7.1.10 Lydia
    • 7.1.11 Paylib Services

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET