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市場調査レポート
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タイのモバイル決済:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Thailand Mobile Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 96 Pages
納期
2~3営業日
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タイのモバイル決済:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 96 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

タイのモバイル決済市場は、予測期間中にCAGR 14%を記録する見込みです。

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小売業者やサービスプロバイダーは、TrueMoney、RabbitLINE Pay、AirPay、mpay、GrabPAYなどのモバイル決済アプリケーションを急速に採用し、支払いの受付や送金を行っています。インターネット普及率の上昇とeコマース分野の急成長が、予測期間中のこの動向を後押しすると予想されます。

主なハイライト

  • タイ経済の急速な成長により、携帯電話、特にスマートフォンはすべての人々の生活に欠かせないものとなっています。さらに、インターネットは世界、特にタイにおいて、ほとんどすべての人の日常生活の基本的な要素となっています。このためタイでは、携帯電話やインターネット・ユーザーの普及率が大幅に上昇し、モバイル決済分野の普及がさらに進んでいます。
  • さらに、タイでは若年層へのモバイル決済の普及が進んでいることから、世界企業が市場機会を求め、小売業者との提携を通じて実店舗でのサービス提供を開始しています。
  • モバイル決済市場は、スマートフォンなどのワイヤレス機器を利用してオンライン販売を行うMコマースの利用が増加していることが背景にあり、予測期間中の成長が見込まれています。
  • さらに、モバイル決済に関連するデータ漏洩やセキュリティ懸念の高まりが、モバイル決済市場の伸びを鈍らせています。さらに、セキュリティ上の懸念や個人データの不正利用が、複数の顧客の新技術導入の妨げとなっています。

タイのモバイル決済市場動向

成長が見込まれる近接型決済

  • 近接型決済は、物理的なPOS端末で商品やサービスの代金を携帯電話やタブレット端末などのデバイスで支払うことができます。また、近接決済を開始するには、近距離無線通信NFC技術を使用した携帯電話が使用されます。
  • さらに、中小企業や消費者がMウォレットを利用することは、他の支払い方法よりも安全です。このため、中小企業は取引記録を管理しながら現金を手元に置く必要がなくなります。こうした理由から、中小企業や小売業者は、電子財布の強化されたメリットと、消費者が店頭でモバイル・ウォレット取引を通じて商品やサービスの代金を支払うことを可能にするその能力を取り入れています。
  • 近接型モバイル決済により、リピーターは、モバイル機器に内蔵されたGPSとジオフェンシングを通じて、店舗近くに来たときにスマートフォンに通知をプッシュすることができます。興味のない顧客を困らせないために、購入時に通知を選択させ、メッセージを送信するたびに拒否するオプションを与えます。
  • さらに、近接決済はeコマース分野のクロスボーダー決済で大きな支持を集めています。さらに、予測期間中にデジタルウォレットの利用を増加させるため、全国で連携が増えていると評価されています。

タイのモバイル決済市場で著しい成長を遂げるインターネット普及率

  • 2022年6月に開催された「Thailand's 5G Summit 2022」で、ファーウェイ・テクノロジー・タイランドは、タイの公衆衛生産業、製造業、スマートシティプロジェクトとの5G技術利用に関する具体的な協力内容を含むビジョンを発表しました。その狙いは、タイをASEANのデジタルパワーに押し上げ、モバイル決済の活況市場を創出するなど、あらゆる分野でタイの潜在力と競争力を高めることにあった。
  • NFC、5Gの採用、生体認証、暗号化、AIなど、日常活動におけるスマートフォンの利用拡大を通じて明らかになったモバイルユーザーの増加は、モバイルウォレットが提供する費用対効果や利便性により、スマートフォンユーザーの増加の勢いに乗っている金融業界を含め、ビジネスの成長に大きく貢献しています。
  • 2020年から2025年にかけて、タイのTrueMoneyや日本のLINE Payの顧客数は200%以上増加すると予想されています。例えば、TrueMoneyはコロナウィルスの流行時に利用者が激増したようで、今ではGoogle Playで国内トップクラスのダウンロード数を誇るアプリとなっています。
  • さらに、電子小売業者は、スマートフォンの普及率を考慮し、便利なインターフェイスで革新的な決済処理を提供することで、急速に商品開発を進めています。さらに、ネットワーク接続の改善、通信ネットワーク事業者の増加、商業銀行がモバイルトランザクションサービスを提供できるようになったことで、この分野は堅調な市場成長を遂げています。

タイのモバイル決済業界の概要

タイのモバイル決済市場の競争は緩やかで、以下のような大手企業が参入しています。 Apple Inc., LINE Corporation, True Money, and ADVANCED INFO SERVICE PLC. The companies are introducing new offerings, continuously investing in partnerships and acquisitions, and product development to increase the market share. A few of the recent actions by the companies are listed below.

2023年7月、LINE CorporationとPayPay Corporationは、PayPay連携サービスの開始を発表しました。このサービスにより、ユーザーはPayPay Moneyを使って仮想資産を購入し、暗号資産取引サービスLINE BITMAXでPayPay Moneyに換金できるようになります。

2023年7月、KBankはタイの新興企業を強化するための集中コースを開始します。この9週間の集中プログラムは、参加者にワールドクラスのビジネスソリューションを無料で提供することを目的としています。ビジネスの成長を促進するための知識やさまざまなメリットのほか、学習者は自分のプロジェクトを発表し、100万バーツ以上の価値があるさまざまなビジネスツールで賞金を競うチャンスもあります。金融テクノロジー(FinTech)、環境(ESGおよびグリーン・テクノロジー)、人工知能(AI)および機械学習(ML)、健康テクノロジー(HealthTech)、企業向けソリューションなど、以下の業界の技術系新興企業を中心に、意欲的な学習者の応募を受け付けています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • タイのモバイル決済市場の市場規模・推計
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • タイの新興eコマース市場は2桁成長が見込まれます。
    • タイのモバイル決済市場で著しい成長を遂げるインターネット普及率
  • 市場の課題
    • データ漏洩問題
  • 市場機会
    • キャッシュレス社会への移行
  • モバイル決済業界における主な規制と基準
  • 業界におけるビジネスモデルの分析
  • モバイルウォレットのエンドユーザー別市場普及率の増加に関する分析
  • 実現技術に関する分析(NFC、QRなどを含む範囲)
  • モバイルコマースの成長と市場への影響に関する解説

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別(相対的な普及率に基づく市場シェア)
    • 近接型
    • リモート

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • True Money Co. Ltd.
    • LINE Corporation
    • AirPay(Thailand)Company Limited
    • ADVANCED INFO SERVICE PLC
    • Grab
    • KASIKORNBANK PCL.
    • Mobiamo Inc.
    • Prompt Pay Ltd
    • Apple Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91410

The Thailand Mobile Payments Market is expected to register a CAGR of 14% during the forecast period.

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Retailers and service providers are rapidly adopting mobile payment applications such as TrueMoney, RabbitLINE Pay, AirPay, mpay, GrabPAY, and others to accept and transfer payments. Increasing Internet penetration and a rapidly growing e-commerce sector are expected to support this trend over the forecast period.

Key Highlights

  • Mobile phones, particularly smartphones, have become a crucial part of every person's life due to rapid growth in Thailand's economy. Moreover, the Internet has become a fundamental component of almost everybody's daily life worldwide, especially in Thailand. In Thailand, this has led to a significant increase in the penetration of mobile phones and internet users, resulting in an even greater spread within the mobile payment sector.
  • Furthermore, global companies are looking for a market opportunity and have started offering their services in physical shops through partnerships with retailers due to the increasing mobile payment penetration among Thailand's more youthful population.
  • The mobile payment market is expected to grow over the forecast period, driven by the increasing use of m-commerce, in which online sales are carried out using wireless devices such as smartphones.
  • Moreover, the market for mobile payments has been slowed down by growing data breaches and security concerns related to mobile payments. In addition, security concerns and unauthorized uses of personal data are hindering several customers from adopting new technologies.

Thailand Mobile Payments Market Trends

Proximity Payment to Witness the Growth

  • Proximity payments are allowed at a physical point of sale or POS terminal to pay for goods and services on mobile phones or devices such as tablets. In addition, a mobile phone using Near Field CommunicationNFC technology is used to initiate proximity payments.
  • Moreover, it is safer for SMEs and consumers to use m-wallets than other forms of payment. This eliminates the need for small businesses to keep cash on hand while maintaining a record of transactions. For these reasons, SMEs and retailers have taken up the enhanced benefits of eWallets and their ability to allow consumers to pay for goods or services through mobile wallet transactions in shops.
  • Through proximity mobile payments, a repeat customer can push a notification to their smartphone when they're near the store through GPS and geofencing built into mobile devices. To avoid embarrassing uninterested customers, let them opt into notifications when they make a purchase and give them the option of declining each time you send their message.
  • Moreover, proximity payments are gaining significant traction in cross-border payments in the e-commerce sector. Moreover, to increase digital wallet use during the forecast period, it is assessed that a growing number of collaborations are taking place across the country.

Internet Penetration Witnessing a Significant Growth in the Thailand Mobile Payments Market

  • At 'Thailand's 5G Summit 2022' in June 2022, Huawei Technology Thailand Co., Ltd. presented its vision, including specific details of cooperation on using 5G technologies with the Thai Public Health Industry, Manufacturing Industry, and Smart City Projects. The aim was to increase Thai potential and competitiveness across all areas, such as by driving Thailand into ASEAN's digital power to create a booming market for mobile payments.
  • The growing number of mobile users, which is evident through more use of smartphones in daily activities, such as NFC, 5G's adoption, biometrics, encryption, and AI, among others, are making a strong contribution to business growth, including the financial industry, which is leveraging the gathering momentum of growing smartphone users owing to the cost-effectiveness and convenience offered by the mobile wallets.
  • Between 2020 and 2025, the customer base of Thailand's TrueMoney will be expected to increase by more than 200%, as well as Japan's LINE Pay. TrueMoney, for instance, seems to have experienced a massive increase in users during the coronavirus outbreak, and it's now one of the country's top-downloaded apps on Google Play.
  • Moreover, eRetailers are rapidly developing their product offering by offering innovative payment processing with a convenient interface, given the high number of smartphones. In addition, due to improved network connections, an increase in the operators of telecommunication networks, and commercial bank's ability to offer Mobile Transaction Services, this sector has been experiencing robust market growth.

Thailand Mobile Payments Industry Overview

The Thailand Mobile Payments Market is moderately competitive, with significant market players such as Apple Inc., LINE Corporation, True Money Co. Ltd., and ADVANCED INFO SERVICE PLC. The companies are introducing new offerings, continuously investing in partnerships and acquisitions, and product development to increase the market share. A few of the recent actions by the companies are listed below.

In July 2023, LINE Corporation and PayPay Corporation announced the launch of the PayPay Linkage Service, which will allow users to use PayPay Money to purchase virtual Assets and cash them out into PayPay Money on the cryptoasset trading service LINE BITMAX.

In July 2023, KBank launches an intensive course to empower Thai startups, a nine-week intensive program that aims to equip participants with world-class business solutions free of charge. Aside from knowledge and multiple benefits for advancing business growth, learners will have a chance to showcase their projects and compete for cash prizes with various business tools worth more than 1 million Baht. Applications are open for aspiring learners with a focus on tech startups in the following industries: financial technology (FinTech), environment (ESG and green technology), artificial intelligence (AI) and machine learning (ML), health technology (HealthTech), and enterprise solutions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Sizing and Estimates of Thailand Mobile Payments Market
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Thailand's emerging e-commerce market is expected to grow by double digits.
    • 5.1.2 Internet Penetration Witnessing a Significant Growth in the Thailand Mobile Payments Market
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Data Breach Issues
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Move towards Cashless Society
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Mobile Payments Industry
  • 5.5 Analysis of Business Models in the Industry
  • 5.6 Analysis of the Increasing Market Penetration of Mobile Wallets by End-User
  • 5.7 Analysis on Enabling Technologies (Coverage to include NFC, QR, etc.)
  • 5.8 Commentary on the growth of Mobile Commerce and its influence on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 BY Type(Market share in percentage based on relative adoption)
    • 6.1.1 Proximity
    • 6.1.2 Remote

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 True Money Co. Ltd.
    • 7.1.2 LINE Corporation
    • 7.1.3 AirPay(Thailand) Company Limited
    • 7.1.4 ADVANCED INFO SERVICE PLC
    • 7.1.5 Grab
    • 7.1.6 KASIKORNBANK PCL.
    • 7.1.7 Mobiamo Inc.
    • 7.1.8 Prompt Pay Ltd
    • 7.1.9 Apple Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET