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市場調査レポート
商品コード
1444056

ペット用栄養補助食品:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Pet Nutraceuticals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 378 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ペット用栄養補助食品:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 378 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ペット用栄養補助食品の市場規模は、2024年に54億6,000万米ドルと推定され、2029年までに77億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.20%のCAGRで成長します。

ペット用栄養補助食品-市場

関節の問題、皮膚アレルギー、消化器の問題などの健康問題が広範囲に広がっているため、犬が市場を独占している

  • ペット用栄養補助食品は、基本的な栄養を超えて健康上の利点を提供する食品源に由来する、ペットに栄養と治療上の利点を提供します。これらの製品は、サプリメント、咀嚼、粉末、液体など、さまざまな形態で入手できます。ペット用栄養補助食品は、2022年に世界のペットフード市場の2.9%を占めました。栄養補助食品のシェアが低いのは、コストが高いことと、栄養補助食品の使用法や取り扱いについての認識が不足していたためです。
  • 世界のペット用栄養補助食品市場では犬が主要なシェアを占めており、2022年の市場規模は27億米ドルでした。ペット用栄養補助食品市場における犬のシェアの増加は、2022年の犬の数の増加と関連しており、その数はペットの数の39%でした。犬は関節の問題、皮膚アレルギー、消化器の問題など、幅広い健康上の問題を抱えており、そのことが栄養補助食品の需要の増加につながっています。犬のペット用栄養補助食品市場は、2017年から2021年の間に19.7%増加しました。
  • 猫は市場で最大のペットセグメントの1つでもあり、その額は2022年に14億米ドルに達します。猫は世界で飼われている最大のペットの1つであり、2022年にはペットの数の26%を占めています。栄養補助食品を使用して猫の健康と幸福を改善する方法を模索する人々は、予測期間中に猫用栄養補助食品市場を6.7%のCAGRで成長させると推定されます。
  • その他のペットは、これらの動物の成長、エネルギー生産、健康をサポートするため、2022年に世界のペット用栄養補助食品市場の12.3%を占めました。
  • ペットの数の増加とペットの健康への懸念の高まりは、予測期間中にペット用栄養補助食品市場を6.1%のCAGRで推進すると予想される要因です。

予防ヘルスケアの重要性に対するペットの飼い主の意識の高まりにより、北米が圧倒的な市場シェアを保持

  • ペット用栄養補助食品は、通常の食事の摂取では摂取できないペットに必要な必須栄養素を供給するためにペットに与えられる追加の栄養補助食品です。栄養補助食品市場は、2022年に世界のペットフード市場の2.9%を占めました。ペット用栄養補助食品のシェアが限られているのは、価格が高いことと、取り扱いや給餌の必要性に関するペットオーナーの認識が限られていたためです。
  • 2022年、北米はペット用栄養補助食品市場で大きなシェアを占め、その規模は21億米ドルに達しました。同年の世界のペットの数の22.2%であったペットの数、予防ヘルスケアの重要性についてのペットの飼い主の意識の高さ、米国とカナダでの栄養補助食品への支出意欲がこのシェアの高さの要因となりました。
  • 世界のペット用栄養補助食品市場では、欧州とアジア太平洋が北米に次ぐ主要地域であり、2022年にはそれぞれ15億米ドルと8億6,200万米ドルを占めました。欧州はペット用サプリメントの使用に関して高度に発展した地域であり、昆虫タンパク質、大豆、エンドウ豆、キヌアなどの植物および動物由来のサプリメントの需要が高いです。
  • しかし、アフリカとアジア太平洋地域におけるペットの里親の増加とペットオーナーの可処分所得の増加により、プレミアムサプリメントを使用するようになっていると推定され、世界のペット用栄養補助食品市場で最も急成長している地域であり、予測期間中、それぞれ11%と8.7%のCAGRを記録しています。
  • ペットの健康への懸念の高まり、プレミアム化傾向の高まり、栄養補助食品の使用に対する意識の高まりにより、予測期間中に世界のペット用栄養補助食品市場は6.1%のCAGRで成長すると予測されています。

世界のペット用栄養補助食品市場動向

猫は、ペットとして世界で2番目に多く飼われており、その理由は、ペットとしての猫の受け入れが増えていることと、猫を飼うことの利点についての意識が高まっており、猫市場を牽引しているためです。

  • 世界的には、犬に比べて猫の引き取りが減っています。 2022年には、世界のペットの数の24.8%を猫が占め、2017年から2022年の間に19.2%の増加が見られました。猫は幸運や富の象徴と考えられているため、欧州では猫の割合が高くなります。、また歴史的な時代から、特にロシアはペットとして猫の人口が多い大国です。世界的に猫の数が急増しているのは、ペットの人間化が進んでいること、犬に比べて生活するのに必要なスペースが狭いこと、猫の世話をしてくれる人間がいない間、家で長期間孤独に過ごすことなどが原因です。たとえば、2017年から2022年の間に、ロシアと米国の猫の親を含むペットオーナーの70%以上が、猫を家族、友人、または子供と考えています。
  • パンデミック中、人々が屋内に留まらなければならなかったことから、猫の里親が大幅に増加しました。猫は犬に比べて、家に閉じこもることなく屋内で過ごすこともあり、物言わぬ動物です。米国では在宅勤務文化の影響で、パンデミック中にペットとして猫の採用が増加し、ペットとしてのペットの需要が高まり、ミレニアル世代のペットの飼い主の数が増加しました。たとえば、2022年には、米国のペットオーナーの33%がミレニアル世代でした。パンデミック中の猫の里親の増加は、ペットフード市場の成長に長期的にプラスの影響を与えると予想されます。猫の引き取りや購入の増加、ペットの人間化の増加などの要因が、ペットの猫の数の増加を助けると予想されます。予測期間中のペットフード市場の成長に役立つことが期待されています。

プレミアム化の高まりとさまざまな流通チャネルでの多数のペット製品の入手可能性が、世界のペット支出の増加に貢献

  • 世界的にペットへの支出は増加傾向にあります。ペットの支出は、保険料の高騰と健康への懸念の高まりにより、2017年から2022年の間に37.9%増加しました。ペット支出に占める犬の割合は高く、2022年には39.7%を占めています。これは、ペットフードの消費量が増え、高級ペットフードを与えられているためです。
  • ペットオーナーはペットの健康を心配しているため、ペットの支出のうち最も多くをペットフードに投資します。他のペットや見栄えの良いペットとのより良い交流を目的として、ペットのグルーミング、ペットの託児所、ペットの散歩などのサービスを提供するサービスが増加しています。この傾向は、北米、欧州、アジア太平洋などの地域で見られます。たとえば、2022年の米国のペット支出の42.4%(1億3,680万米ドル)をペットフードが占めています。人々は、ペットに高品質のフードを食べさせたいと考えており、割増価格を支払うことをいとわないため、高級ペットフードを購入しています。米国では、2022年にペットオーナーの約40%がプレミアムペットフードを購入し、香港のキャットフード市場では、プレミアムペットフード部門が2022年のペットフード売上の75%を占めました。
  • 特にパンデミック後は、ウェブサイトで多数のペット製品が入手できるため、ペット用栄養補助食品の購入がオフラインストアからオンラインストアに変化しました。しかし、オランダのように、ペットオーナーがペットショップが提供する製品の品質の高さからペットショップからの購入を好む国もあります。たとえば、米国では、オンラインでのペットケアの売上高は2020年の32%から2022年の40%に増加しました。プレミアム化と健康に対する懸念の高まりが、予測期間中のペット支出の増加に寄与すると予想される要因です。

ペット用栄養補助食品業界の概要

ペット用栄養補助食品市場は適度に統合されており、上位5社が42.36%を占めています。この市場の主要企業は、ADM、Alltech、Mars Incorporated、Nestle(Purina)、Vetoquinol(アルファベット順)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートの提供

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • ペットの数
    • その他のペット
  • ペットの支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション(米ドルでの金額・数量の市場規模、2029年までの予測、成長見通しの分析を含む)

  • サブプロダクト
  • ペット
    • その他のペット
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャンネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他
  • 地域
    • アフリカ
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 北米
    • 南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Alltech
    • Clearlake Capital Group, LP(Wellness Pet Company Inc.)
    • Dechra Pharmaceuticals PLC
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • Nutramax Laboratories Inc.
    • Vafo Praha, sro
    • Vetoquinol
    • Virbac

第7章 CEOへの主戦略的な質問

第8章 付録

目次
Product Code: 51264

The Pet Nutraceuticals Market size is estimated at USD 5.46 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.73 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.20% during the forecast period (2024-2029).

Pet Nutraceuticals - Market

Dogs dominate the market due to the wider spread of health issues such as joint problems, skin allergies, and digestive issues

  • Pet nutraceuticals provide nutritional and therapeutic benefits to pets, which are derived from food sources that provide health benefits beyond basic nutrition. These products are available in various forms, such as supplements, chews, powders, and liquids. Pet nutraceuticals accounted for 2.9% of the global pet food market in 2022. The lower share of nutraceuticals was because of their higher cost and lack of awareness about the usage and handling of nutraceuticals.
  • Dogs held the major share of the global pet nutraceuticals market, which accounted for USD 2.7 billion in 2022. The higher share of dogs in the pet nutraceuticals market was associated with their higher population in 2022, which was 39% of the pet population. Dogs suffer from a wider range of health issues, such as joint problems, skin allergies, and digestive issues, which has led to increased demand for nutraceuticals. The pet nutraceuticals market of dogs increased by 19.7% between 2017 and 2021.
  • Cats are also one of the largest pet segments in the market, amounting to USD 1.4 billion in 2022. They are one of the largest pets adopted globally, accounting for 26% of the pet population in 2022. The growing number of pet owners who are seeking ways to improve the health and well-being of their cats using nutraceutical products is estimated to drive the nutraceutical market for cats at a CAGR of 6.7% during the forecast period.
  • Other pets accounted for 12.3% of the global pet nutraceuticals market in 2022 because they support the growth, energy production, and well-being of these animals.
  • The increasing pet population and rising pet health concerns are factors anticipated to drive the pet nutraceuticals market at a CAGR of 6.1% during the forecast period.

North America held a dominant market share due to the higher awareness among pet owners about the importance of preventive healthcare

  • Pet nutraceuticals are additional nutritional supplements given to pets to supply essential nutrients required for pets that are not available through the consumption of regular food. The nutraceuticals market accounted for 2.9% of the global pet food market in 2022. The limited share of pet nutraceuticals was because of their higher price and limited awareness among pet parents concerning their handling and feeding requirements.
  • In 2022, North America held a significant share of the pet nutraceuticals market, accounting for USD 2.1 billion. The higher share was because of the pet population, which was 22.2% of the global pet population in the same year, the higher awareness among pet owners about the importance of preventive healthcare, and their willingness to spend on nutraceuticals in the United States and Canada.
  • Europe and Asia-Pacific were the major regions after North America in the global pet nutraceuticals market, accounting for USD 1.5 billion and USD 862 million in 2022, respectively. Europe is a highly developed region in terms of the usage of pet supplements, where plant and animal-based supplements, such as insect-protein, soybeans, peas, and quinoa, are in high demand.
  • However, the growing pet adoption and increasing disposable incomes of pet parents in Africa and Asia-Pacific are estimated to drive them to use premium supplements, making them the fastest-growing regions in the global pet nutraceuticals market, registering CAGRs of 11% and 8.7%, respectively, during the forecast period.
  • The increasing pet health concerns, growing premiumization trend, and increasing awareness about nutraceuticals usage are projected to drive the global pet nutraceuticals market with a CAGR of 6.1% during the forecast period.

Global Pet Nutraceuticals Market Trends

Cats are the second largest adopted pets globally due to the growing adoption of cats as companions and increasing awareness about the benefits of owning a cat, driving the cat market

  • Globally, cats are being less adopted as compared to dogs. In 2022, the cat population accounted for 24.8% of the global pet population, and it witnessed an increase in the population by 19.2% between 2017 and 2022. The share of cats is higher in Europe as cats are considered the symbol of luck or fortune, and also from historical times, particularly Russia has been a major country having a high population of cats as pets. The high growth of the cat population globally is because of the rise in pet humanization, the requirement for less space to live compared to dogs, and staying alone in a home for a longer time while no human is available to take care of the cat. For instance, between 2017 and 2022, more than 70% of pet parents, including cat parents in Russia and the United States, consider cats as family members, friends, or children.
  • There was a significant increase in cat adoption during the pandemic as people had to stay indoors. Cats may also stay indoors without being cooped up and are silent animals compared to dogs. The United States witnessed higher adoption of cats as pets during the pandemic because of the work-from-home culture, leading to a demand for companionship and a higher number of pet owners being millennials. For instance, in 2022, millennials were 33% of pet parents in the United States. The higher adoption of cats during the pandemic is expected to have a positive impact for a longer period on the pet food market's growth. Factors such as an increase in the adoption and purchase of cats and an increase in pet humanization are expected to help the growth of the pet cat population. It is expected to help in the growth of the pet food market during the forecast period.

The rise in premiumization and availability of a large number of pet products on various distribution channels contribute to the increase in pet expenditure globally

  • There is a trend of increase in pet expenditure globally. Pet expenditure increased by 37.9% between 2017 and 2022 because of the rise in premiumization and growing health concerns. Dogs have a higher share of pet expenditure, accounting for 39.7% in 2022. This is due to the higher consumption of pet foods and being fed with premium pet foods.
  • Pet parents invest the highest share of the pet expenditure for pet food as they are concerned about their pets' well-being. There has been a rise in providing other services such as pet grooming, pet daycare, and pet walking for better socialization with other pets and good-looking pets. This trend has been witnessed in regions such as North America, Europe, and Asia-Pacific. For instance, pet food accounted for 42.4% of pet expenses in the United States (USD 136.8 million) in 2022. People are purchasing premium pet food as they want their pets to consume high-quality food and are willing to pay premium prices. In the United States, about 40% of pet parents purchased premium pet food in 2022, and in Hong Kong's cat food market, the premium pet food segment accounted for 75% of the pet food sales in 2022.
  • There is a change in purchasing pet nutraceuticals from offline stores to online stores, especially after the pandemic, because of the large number of pet products available on websites. However, there are countries such as the Netherlands where pet parents prefer purchasing from pet stores due to the quality of the products offered by them. For instance, in the United States, online pet care sales increased from 32% in 2020 to 40% in 2022. Premiumization and growing concerns about health are factors expected to contribute to the increase in pet expenditure during the forecast period.

Pet Nutraceuticals Industry Overview

The Pet Nutraceuticals Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 42.36%. The major players in this market are ADM, Alltech, Mars Incorporated, Nestle (Purina) and Vetoquinol (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Product
    • 5.1.1 Milk Bioactives
    • 5.1.2 Omega-3 Fatty Acids
    • 5.1.3 Probiotics
    • 5.1.4 Proteins and Peptides
    • 5.1.5 Vitamins and Minerals
    • 5.1.6 Other Nutraceuticals
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels
  • 5.4 Region
    • 5.4.1 Africa
      • 5.4.1.1 By Country
      • 5.4.1.1.1 South Africa
      • 5.4.1.1.2 Rest of Africa
    • 5.4.2 Asia-Pacific
      • 5.4.2.1 By Country
      • 5.4.2.1.1 Australia
      • 5.4.2.1.2 China
      • 5.4.2.1.3 India
      • 5.4.2.1.4 Indonesia
      • 5.4.2.1.5 Japan
      • 5.4.2.1.6 Malaysia
      • 5.4.2.1.7 Philippines
      • 5.4.2.1.8 Taiwan
      • 5.4.2.1.9 Thailand
      • 5.4.2.1.10 Vietnam
      • 5.4.2.1.11 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 By Country
      • 5.4.3.1.1 France
      • 5.4.3.1.2 Germany
      • 5.4.3.1.3 Italy
      • 5.4.3.1.4 Netherlands
      • 5.4.3.1.5 Poland
      • 5.4.3.1.6 Russia
      • 5.4.3.1.7 Spain
      • 5.4.3.1.8 United Kingdom
      • 5.4.3.1.9 Rest of Europe
    • 5.4.4 North America
      • 5.4.4.1 By Country
      • 5.4.4.1.1 Canada
      • 5.4.4.1.2 Mexico
      • 5.4.4.1.3 United States
      • 5.4.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 By Country
      • 5.4.5.1.1 Argentina
      • 5.4.5.1.2 Brazil
      • 5.4.5.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Alltech
    • 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.4 Dechra Pharmaceuticals PLC
    • 6.4.5 Mars Incorporated
    • 6.4.6 Nestle (Purina)
    • 6.4.7 Nutramax Laboratories Inc.
    • 6.4.8 Vafo Praha, s.r.o.
    • 6.4.9 Vetoquinol
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms