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市場調査レポート
商品コード
1441606

ヨーグルト:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Yogurt - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 367 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ヨーグルト:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 367 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

ヨーグルト市場規模は2024年に1,056億1,000万米ドルと推定され、2029年までに1,358億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.16%のCAGRで成長します。

ヨーグルト-マーケット

組織化された小売チャネルの強力な浸透が市場の成長を促進

  • アジア太平洋は最大のヨーグルト市場であり、2022年の金額シェアは44.55%になります。ヨーグルトは主に貿易外チャネルを通じて消費されます。市場は、2022年と比較して2023年に10.68%の成長を遂げると推定されています。この成長は、小売および食品サービスのチャネル全体で幅広い種類のヨーグルトが容易に入手できることに起因すると考えられます。スーパーマーケットは、オフトレード部門の価値シェア 61.43%を占めています。最も高いシェアは、マルエツ、アルディ、ビッグバザール、ウールワースグループ、イオンリテールなどの人気チェーンの強力な浸透によるもので、輸入され地元で作られた幅広い種類のヨーグルトを提供しています。
  • 幅広いヨーグルトフレーバーが入手可能になったことにより、世界のヨーグルト流通チャネルは、2021年と比較して2022年に4.57%成長しました。小売業者もヨーグルト部門でさまざまなブランドを提供しています。 2021年、北米地域最大のヨーグルト市場である米国では、ストロベリー風味のヨーグルトが人口の8%に好まれ、次いでバニラとブルーベリー(ともに4%)、ピーチ(3%)、マンゴー( 2%)となっています。北米地域の流通需要を求め、ヨーグルト市場は2025年に5.08%上昇すると予想されています。
  • オンライン小売は、オフトレードカテゴリーの中で最も急速に成長している小売販売チャネルであり、予測期間中に7.75%のCAGRで推移すると予測されています。 Amazon、Sainsbury's、Asda、Tescoなどのオンライン小売業者は、乳製品を含む食料品全体の販売において、世界中で最も有力なプラットフォームとなっています。このサブセグメントは、2022年の市場で3.29%のシェアを占めました。共同購入、ライブストリーミング、割引は、消費者をeコマースに引き付けるマーケティングキャンペーンです。

欧州とアジア太平洋が大きなシェアを保持しており、オフトレードチャネルでの売上増加により売上高が増加

  • ヨーグルトの世界消費量は、2017年から2022年にかけて14.15%増加しました。ヨーグルトは、さまざまな国で何千年もの間毎日の食事の一部となってきた古代の食品です。欧州とアジア太平洋は世界最大のヨーグルト消費国であり、2022年の市場数量シェアはそれぞれ32.52%と41.79%でした。
  • インドと中国がこの地域の主要市場として認識されています。これらを合わせると、2022年の地域全体のヨーグルト販売量全体の65.25%のシェアを占めました。市場の成長を促進する主な要因には、生乳の生産量の多さ、高品質の乳製品に対する消費者の嗜好の高まり、およびヨーグルトの生産を促進するための適切な業界規制が含まれます。乳製品の製造と販売。インド政府は、食品加工の自動ルートを通じた100% FDI(海外直接投資)を許可しました。乳製品産業は、インドの食品産業におけるFDIの約40%を占める多額のFDIを記録しています。インドは、ほとんどのインド料理の主要な要素であるヨーグルトを消費する国の1つです。
  • 欧州では、ヨーグルトの売上高は予測期間中に4.50%のCAGRを記録し、2029年には401億314万米ドルに達すると推定されています。フレーバーヨーグルトはこの地域全体で主に消費されているカテゴリーであり、ドイツなどの主要国ではフルーツフレーバーが最も人気があります。、英国、フランス。 2022年には、英国の消費者の32%が、革新的なヨーグルトフレーバーにもっとお金を払っても構わないと考えていました。
  • アフリカは最も急速に成長しているヨーグルト市場として認識されています。予測期間中に7.64%のCAGRで推移すると予想されます。市場の成長は、フレーバー付きカテゴリーでの製品の頻繁な発売に起因すると考えられます。リブスターホールディングス、ランスウッド、ダノンエジプトなどの主要企業は、2021年から2022年にかけて新しいヨーグルトフレーバーを発売しました。

世界のヨーグルト市場動向

体重管理、腸の健康、栄養におけるヨーグルトの役割、幅広いフレーバーや多様な摂取オプションなど、ヨーグルトの健康上の利点に対する意識の高まりにより、世界的にヨーグルトの需要が高まっています。

  • 健康上の利点のため、ヨーグルトを摂取する人が増えています。ヨーグルトは、代謝を改善するタンパク質が豊富な食品源と考えられています。したがって、一日を通してヨーグルトを食べると、より多くのカロリーを消費するのに役立ちます。体重を減らすだけでなく、ヨーグルトは腸内細菌を増やします。したがって、ヨーグルトの需要は増加し続けており、世界中で人気が高まっています。肥満や関連する問題(糖尿病、高血圧、心臓病、高コレステロール)と闘うことを目的とした政府による健康増進キャンペーンの増加などの要因により、消費者はより健康的な製品を購入するようになっています。これはヨーグルトを含む乳製品の消費を直接的に押し上げています。ヨーグルトの一人当たりの消費量は、2023年から2024年にかけて世界全体で2.67%増加すると予想されています。
  • ヨーグルトにはさまざまなフレーバーがあり、飲み物、冷凍食品、デザートとして摂取できます。ラベルには詳細な栄養情報が記載されており、多くの場合、心臓脳卒中財団の健康診断マークが付いています。ヨーグルトには追加のビタミン、ミネラル、繊維が強化されていることが多く、消費者の間でヨーグルトの摂取量が増加しています。たとえば、2021年の時点で、米国の消費者の80.8%は、栄養面での大きな利点があるため、フレーバーヨーグルトを消費しています。
  • カフェやレストランでヨーグルトベースのレシピの需要が増加しており、市場の成長をさらに促進しています。これは、外資系外食チェーンの戦略的拡大やインバウンド観光客の増加により、各国、特に東南アジアでの外食産業の成長も寄与していると考えられます。 2022年の観光客到着数は約1,115万人となり、前年から大幅に増加しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートの提供

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 一人当たりの消費量
  • 原材料・商品の製造
    • 牛乳
  • 規制の枠組み
    • オーストラリア
    • カナダ
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • メキシコ
    • オランダ
    • 韓国
    • スペイン
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション(金額と数量での市場規模、2029年までの予測、および成長見通しの分析を含む)

  • 製品タイプ
    • フレーバーヨーグルト
    • 無味ヨーグルト
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • 専門小売店
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他(ウェアハウスクラブ、ガソリンスタンド等)
    • オントレード
  • 地域
    • アフリカ
      • 製品タイプ別
      • 流通チャネル別
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他
    • アジア太平洋
      • 製品タイプ別
      • 流通チャネル別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • ニュージーランド
      • パキスタン
      • 韓国
      • その他
    • 欧州
      • 製品タイプ別
      • 流通チャネル別
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他
    • 中東
      • 製品タイプ別
      • 流通チャネル別
      • バーレーン
      • イラン
      • クウェート
      • オマーン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他
    • 北米
      • 製品タイプ別
      • 流通チャネル別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • 北米のその他の地域
    • 南米
      • 製品タイプ別
      • 流通チャネル別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、中核事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品とサービス、および最近の動向の分析を含む)。
    • China Mengniu Dairy Company Ltd
    • Danone SA
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Groupe Lactalis
    • Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd
    • Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd
    • Nestle SA
    • Saputo Inc.
    • The Hain Celestial Group Inc.
    • Yakult Honsha Co. Ltd

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ポーターのファイブ・フォース・フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典と参考文献
  • 表と図のリスト
  • 主な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 46639

The Yogurt Market size is estimated at USD 105.61 billion in 2024, and is expected to reach USD 135.84 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.16% during the forecast period (2024-2029).

Yogurt - Market

Strong penetration of organized retail channels enhancing the market growth

  • Asia-Pacific is the largest yogurt market, with a value share of 44.55% in 2022. Yogurt is consumed mainly through the off-trade channel. The market is estimated to witness a growth of 10.68% in 2023 compared to 2022. The growth is to be attributed to the easy availability of a wide range of yogurts across the retail and foodservice channels. Supermarkets account for a value share of 61.43% of the off-trade segment. The highest share is attributed to the strong penetration of popular chains such as Maruetsu, Aldi, Big Bazaar, Woolworths Group, and Aeon Retail, which provide a wide selection of yogurt varieties that are imported and made locally.
  • The global yogurt distribution channel grew by 4.57% in 2022 compared to 2021 due to the availability of a wide range of yogurt flavors. Retailers also offer a wide variety of brands under the yogurt segment. In 2021, in the United States, the largest yogurt market in the North American region, strawberry flavored yogurt was preferred by 8% of the population, followed by vanilla and blueberry (both 4%), peach (3%), and mango (2%). Seeking the demand for distribution channels in the North American region, the yogurt market is expected to rise by 5.08% in 2025.
  • Online retail is the fastest-growing retail sales channel in the off-trade category, and it is projected to register a CAGR of 7.75% during the forecast period. Online retailers, including Amazon, Sainsbury's, Asda, and Tesco, represent the most dominant platforms in terms of the sales of overall groceries, including dairy products, worldwide. The sub-segment held a share of 3.29% in the market in 2022. Group buying, live streaming, and discounts are the marketing campaigns that attract consumers to e-commerce.

Europe and Asia-Pacific holds significant share coupled with increasing sales through off trade channles resulting higher sales

  • Global consumption of yogurt grew by 14.15% from 2017 to 2022. Yogurt is an ancient food that has been part of the daily diet for thousands of years across different countries. Europe and Asia-Pacific were the largest yogurt consumers globally, with a market volume share of 32.52% and 41.79%, respectively, in 2022.
  • India and China are identified as the region's major markets. They collectively accounted for a 65.25% share of the overall yogurt volume sales across the region in 2022. The key factors driving the market's growth include the high production of raw milk, rising consumer preference for quality dairy products, and adequate industry regulation to facilitate the manufacturing and trading of dairy products. The Indian government permitted 100% FDI (Foreign Direct Investment) through an automatic route for food processing. The dairy industry records a substantial FDI constituting about 40% of FDIs in the Indian food industry. India is one of the largest yogurt-consuming countries, as it is the key component of most Indian cuisines.
  • In Europe, yogurt sales are estimated to register a CAGR of 4.50% during the forecast period, reaching USD 40,103.14 million in 2029. Flavored yogurt is a largely consumed category across the region, with fruit flavors being the most popular in key countries such as Germany, the United Kingdom, and France. In 2022, 32% of UK consumers were willing to pay more for innovative yogurt flavors.
  • Africa is identified as the fastest-growing yogurt market. It is anticipated to register a CAGR of 7.64% during the forecast period. The market's growth can be attributed to the frequent product launches in the flavored category. Key companies such as Libstar Holdings, LANCEWOOD, and Dannon Egypt launched new yogurt flavors during 2021-2022.

Global Yogurt Market Trends

The increasing awareness of the health benefits of yogurt, including its role in weight management, gut health, and nutrition, along with a wide range of flavors and versatile consumption options, is driving the growing demand for yogurt globally.

  • A larger number of people are consuming yogurt due to its health benefits. Yogurt is considered a protein-rich food source that improves metabolism. Therefore, eating yogurt throughout the day helps to burn more calories. Apart from weight loss, yogurt also enhances gut bacteria. Thus, the demand for yogurt is continuously rising and gaining popularity worldwide. Factors like increasing government-run health and wellness campaigns designed to combat obesity and related problems (diabetes, high blood pressure, heart disease, and high cholesterol) are encouraging consumers to purchase healthier products. This is directly boosting the consumption of dairy products, including yogurt. The per capita consumption of yogurt is expected to increase by 2.67% globally during 2023-2024.
  • Yogurt is available in many flavors and can be taken as a drink, a frozen good, or a dessert. Labels offer expanded nutrient information and often carry the Heart and Stroke Foundation health check symbol. Yogurt is often fortified with additional vitamins, minerals, and fiber, enhancing the consumption of yogurt among consumers. For instance, as of 2021, 80.8% of consumers in the United States consumed flavored yogurt due to its significant nutritional benefits.
  • The demand for yogurt-based recipes is increasing in cafes and restaurants, which is further boosting the market's growth. This is also attributed to growth in the foodservice industry in different countries, especially in Southeast Asia, due to strategic expansion by foreign food chains and growing inbound tourists. In 2022, the number of tourist arrivals amounted to around 11.15 million, a drastic increase from the previous years.

Yogurt Industry Overview

The Yogurt Market is fragmented, with the top five companies occupying 28.87%. The major players in this market are China Mengniu Dairy Company Ltd, Danone SA, Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd, Nestle SA and Yakult Honsha Co. Ltd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Per Capita Consumption
  • 4.2 Raw Material/Commodity Production
    • 4.2.1 Milk
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Australia
    • 4.3.2 Canada
    • 4.3.3 China
    • 4.3.4 India
    • 4.3.5 Japan
    • 4.3.6 Mexico
    • 4.3.7 Netherlands
    • 4.3.8 South Korea
    • 4.3.9 Spain
    • 4.3.10 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Flavored Yogurt
    • 5.1.2 Unflavored Yogurt
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Off-Trade
      • 5.2.1.1 Convenience Stores
      • 5.2.1.2 Online Retail
      • 5.2.1.3 Specialist Retailers
      • 5.2.1.4 Supermarkets and Hypermarkets
      • 5.2.1.5 Others (Warehouse clubs, gas stations, etc.)
    • 5.2.2 On-Trade
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
      • 5.3.1.1 By Product Type
      • 5.3.1.2 By Distribution Channel
      • 5.3.1.3 Egypt
      • 5.3.1.4 Nigeria
      • 5.3.1.5 South Africa
      • 5.3.1.6 Rest of Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 By Product Type
      • 5.3.2.2 By Distribution Channel
      • 5.3.2.3 Australia
      • 5.3.2.4 China
      • 5.3.2.5 India
      • 5.3.2.6 Indonesia
      • 5.3.2.7 Japan
      • 5.3.2.8 Malaysia
      • 5.3.2.9 New Zealand
      • 5.3.2.10 Pakistan
      • 5.3.2.11 South Korea
      • 5.3.2.12 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 By Product Type
      • 5.3.3.2 By Distribution Channel
      • 5.3.3.3 Belgium
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Germany
      • 5.3.3.6 Italy
      • 5.3.3.7 Netherlands
      • 5.3.3.8 Russia
      • 5.3.3.9 Spain
      • 5.3.3.10 Turkey
      • 5.3.3.11 United Kingdom
      • 5.3.3.12 Rest of Europe
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 By Product Type
      • 5.3.4.2 By Distribution Channel
      • 5.3.4.3 Bahrain
      • 5.3.4.4 Iran
      • 5.3.4.5 Kuwait
      • 5.3.4.6 Oman
      • 5.3.4.7 Qatar
      • 5.3.4.8 Saudi Arabia
      • 5.3.4.9 United Arab Emirates
      • 5.3.4.10 Rest of Middle East
    • 5.3.5 North America
      • 5.3.5.1 By Product Type
      • 5.3.5.2 By Distribution Channel
      • 5.3.5.3 Canada
      • 5.3.5.4 Mexico
      • 5.3.5.5 United States
      • 5.3.5.6 Rest of North America
    • 5.3.6 South America
      • 5.3.6.1 By Product Type
      • 5.3.6.2 By Distribution Channel
      • 5.3.6.3 Argentina
      • 5.3.6.4 Brazil
      • 5.3.6.5 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 China Mengniu Dairy Company Ltd
    • 6.4.2 Danone SA
    • 6.4.3 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 6.4.4 Groupe Lactalis
    • 6.4.5 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd
    • 6.4.6 Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd
    • 6.4.7 Nestle SA
    • 6.4.8 Saputo Inc.
    • 6.4.9 The Hain Celestial Group Inc.
    • 6.4.10 Yakult Honsha Co. Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DAIRY AND DAIRY ALTERNATIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms