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市場調査レポート
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1683082

アジア太平洋のヨーグルト市場-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Yogurt - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 189 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋のヨーグルト市場-市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 189 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋のヨーグルト市場規模は、2025年に503億1,000万米ドルと推定され、2030年には684億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは6.35%で成長すると予測されます。

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スーパーマーケットとコンビニエンスストアの存在感がヨーグルトの売上をさらに押し上げる

  • アジア太平洋では、ヨーグルトは主にオフチャネルを通じて消費され、2023年には2022年比10.68%の成長が見込まれます。この成長は、小売外食チャネルで幅広い種類のヨーグルトが簡単に入手できることに起因しています。流通チャネルの中では、非売品セグメントがアジア太平洋のヨーグルト市場を独占しており、非売品セグメントではスーパーマーケットとハイパーマーケットのサブセグメントが金額ベースで61.43%の最高シェアを占めています。このサブセグメントが最も高いシェアを占めているのは、Maruetsu、Aldi、Big Bazaar、Woolworths Group、Aeon Retailなどの人気チェーンが強力に浸透しているためであり、これらのチェーンは輸入品と国産品の両方を含む幅広い種類のヨーグルトを含む乳製品の品揃えを提供しています。
  • アジア太平洋では、消費者は外出先で手軽にヨーグルトを食べることを好みます。オンチャネルを通じたヨーグルト販売は、2021年の2億8,852万米ドルから2025年には3億5,094万米ドルの成長が見込まれます。このセグメントの成長は、家庭外での消費嗜好の増加に起因しています。2021年時点で、インドの消費者は月に7回近く外食しており、回答者の80%以上が、外食するなら手頃な価格のカジュアルダイニングやファーストサービスレストランを好むと回答しています。
  • eコマースは、アジア太平洋の無店舗小売カテゴリーにおいて、ヨーグルトの流通チャネルとして急成長しています。同地域の2022年のシェアは4.81%でした。2020年には、中国の顧客の54%が乳製品を含む食品の購入にeコマースを好んでいます。グループ購入、ライブストリーミング、割引はすべて、消費者をeコマースに引きつけるために行われているマーケティングキャンペーンです。中国では、ヨーグルト販売で人気のeコマースチェーンには、Tmall Global、JD Worldwide、Pinduoduoなどがあります。

生乳生産量の多さと高品質乳製品への消費者嗜好の高まりがこの地域の主要市場促進要因

  • インドと中国がこの地域の主要市場であり、ニュージーランドと日本がこれに続きます。インドと中国は、2022年にこの地域全体のヨーグルト数量の65.25%を占めました。ヨーグルトは古くからの食品であり、さまざまな地域の国々で何千年もの間、毎日の食事の一部となってきました。主要促進要因は、生乳の生産量の多さ、高品質の乳製品に対する消費者の嗜好の高まり、乳製品の製造と取引を促進する適切な産業規制です。
  • インド政府は、食品加工への自動ルートによる100%FDI(外国直接投資)を認めています。酪農産業はかなりのFDIを記録しており、インドの食品産業におけるFDIの約40%を占めています。ヨーグルトは多くのインド料理に欠かせないため、インドはヨーグルト消費大国のひとつでもあります。
  • ヨーグルトは日本の家庭で牛乳に次いで最も広く消費されている乳製品であり、2022年の乳製品総売上の35%を占めました。同国の市場成長は酪農場の高度化に起因しています。日本では、200頭以上の酪農業従事者が2022年に10%増加しました。日本の酪農場の平均飼養頭数は2022年に103頭に達し、2021年比で5%の伸びを記録しました。
  • 中国はアジア太平洋で最も急成長しているヨーグルト市場です。中国のヨーグルト販売額は予測期間中にCAGR 15.0%を記録し、2029年末には730億932万米ドルに達すると予測されます。ストロベリー、ラズベリー、ブルーベリーなどのフルーツ風味のヨーグルトは、中国の消費者の間で広く好まれています。

アジア太平洋ヨーグルト市場の動向

ヨーグルト製品の健康効果の向上が消費を促進する主要要因として浮上

  • ヨーグルトの消費量は、その数々の健康効果により増加傾向にあります。タンパク質が豊富な食材とされるヨーグルトは代謝を向上させるため、1日を通してより多くのカロリーを消費することを目指す個人にとって理想的な選択肢となります。体重減少を助けるだけでなく、ヨーグルトは有益な腸内細菌の増殖も促進します。その結果、無香料ヨーグルトの需要は様々な地域で急増し続けています。
  • インドでは、凝乳として知られるヨーグルトは国民の日常生活の中で重要な位置を占めており、食事や軽食の一部として消費されることが多いです。同様にオーストラリアでも、ヨーグルトは健康的なスナックとして広く認知されているため、過去10年間で消費量が大きく伸びています。2023~2024年にかけて、インドの1人当たりヨーグルト消費量は5.16%増加すると予想され、オーストラリアでは同期間に1.2%の成長が見られました。
  • 中国は、無乳糖ヨーグルトへの強い傾斜を示しています。中国人の92%以上が乳製品に含まれる乳糖にアレルギー反応を起こし、鼓腸や下痢などの不快感を経験しています。ヨーグルト製品は発酵によって乳糖の大部分を効果的に分解し、アレルギー反応の可能性を大幅に減らします。
  • カフェやレストランからのヨーグルトベースのレシピに対する需要は着実に増加しており、市場の成長をさらに促進しています。この動向は特に東南アジアで顕著であり、外食産業が大きく拡大し、外資系フードチェーンが戦略的に進出しています。インバウンド観光客の流入もこの成長に寄与しており、2022年には約1,115万人の到着が記録され、以前に比べて大幅な伸びを示しました。

アジア太平洋ヨーグルト産業概要

アジア太平洋ヨーグルト市場は適度に統合されており、上位5社で42.44%を占めています。この市場の主要企業には、China Mengniu Dairy Company Ltd、Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd、Inner Mongolia Yili Industrial Group、Meiji Dairies Corporation、Yakult Honshaがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 一人当たり消費量
  • 原料/商品生産量
    • 牛乳
  • 規制の枠組み
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • フレーバーヨーグルト
    • ノンフレーバーヨーグルト
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • サブ流通チャネル別
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • 専門店
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他(倉庫クラブ、ガソリンスタンドなど)
    • オントレード
  • 国名
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • マレーシア
    • ニュージーランド
    • パキスタン
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベル概要、市場レベル概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)。
    • Bulla Dairy Foods
    • China Mengniu Dairy Company Ltd
    • Danone SA
    • FAGE International SA
    • Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd
    • Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd
    • Meiji Dairies Corporation
    • Nestle SA
    • Yakult Honsha Co. Ltd

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 46477

The Asia-Pacific Yogurt Market size is estimated at 50.31 billion USD in 2025, and is expected to reach 68.44 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.35% during the forecast period (2025-2030).

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Strong presence of supermarkets and convenience stores further boosting the yogurt sales

  • In APAC, yogurt is consumed mainly through off-trade channels and is expected to witness a growth of 10.68% in 2023 over 2022. The growth can be attributed to the easy availability of a wide range of yogurts across retail foodservice channels. Among distribution channels, the off-trade segment dominates the Asia-Pacific yogurt market, with the supermarkets and hypermarkets sub-segment accounting for the highest share of 61.43% in the off-trade segment by value. The sub-segment accounting for the highest share is attributed to the strong penetration of popular chains such as Maruetsu, Aldi, Big Bazaar, Woolworths Group, and Aeon Retail, which provide a wide selection of dairy products, including a wide range of yogurt varieties that are both imported and made locally.
  • In the Asia-Pacific region, consumers prefer away-from-home yogurt consumption as a go-to convenience food. Yogurt sales through the on-trade channel are anticipated to grow by USD 350.94 million in 2025, up from USD 288.52 million in 2021. The growth in the segment is attributed to increasing out-of-home consumption preferences. As of 2021, Indian consumers were eating out nearly seven times a month, and over 80% of the respondents stated that they would prefer affordable casual dining options and fast-service restaurants to eat out.
  • E-commerce is the fastest-growing channel for yogurt sales in the non-store retailing category in Asia-Pacific. The segment held a share of 4.81% in 2022 in the region. In 2020, 54% of Chinese customers preferred e-commerce for purchasing food products, including dairy. Group buying, live streaming, and discounts are all marketing campaigns being used to attract consumers toward e-commerce. In China, the popular e-commerce chains for yogurt sales include Tmall Global, JD Worldwide, and Pinduoduo.

High production of raw milk and rising consumer preference for quality dairy products are key market drivers in the region

  • India and China are the region's major markets, followed by New Zealand and Japan. India and China collectively accounted for a 65.25% share of yogurt volume sales across the region in 2022. Yogurt is an ancient food and has been part of the daily diet for thousands of years across different regional countries. The key driving factors are the high production of raw milk, rising consumer preference for quality dairy products, and adequate industry regulations to facilitate the manufacturing and trading of dairy products.
  • The Government of India has permitted 100% FDI (Foreign Direct Investment) through the automatic route for food processing. The dairy industry records substantial FDIs, constituting about 40% of FDIs in the Indian food industry. India is also one of the largest yogurt-consuming countries, as it is the key component of many Indian cuisines.
  • Yogurt is the most widely consumed dairy product after milk in Japanese households and accounted for a 35% share of total dairy sales in 2022. The market growth in the country is attributed to the advancement of dairy farms. In Japan, dairy farms with 200 or more cows increased by 10% in 2022. The average yard population of Japanese dairy farms reached 103 heads in 2022, recording a 5% Y-o-Y growth over 2021.
  • China is the fastest-growing yogurt market in Asia-Pacific. In China, yogurt sales value is anticipated to record a CAGR of 15.0% during the forecast period to reach a value of USD 73,009.32 million by the end of 2029. Fruit-flavored yogurts, such as strawberry, raspberry, and blueberry, are widely preferred among Chinese consumers.

Asia-Pacific Yogurt Market Trends

Improved health benefits of yogurt products emerge as major factors driving consumption

  • Yogurt consumption has been on the rise due to its numerous health benefits. Considered a protein-rich food source, yogurt improves metabolism, making it an ideal choice for individuals aiming to burn more calories throughout the day. In addition to aiding weight loss, yogurt also promotes the growth of beneficial gut bacteria. Consequently, the demand for unflavored yogurt continues to surge across various regions.
  • In India, yogurt, known as curd, holds a prominent place in the daily routines of the population, often consumed as part of meals or refreshments. Similarly, yogurt consumption in Australia has witnessed significant growth over the past decade, as it is widely recognized as a healthy snack option. From 2023 to 2024, the per capita consumption of yogurt in India is expected to increase by 5.16%, while in Australia, it saw a growth of 1.2% during the same period.
  • China displays a strong inclination toward lactose-free yogurt. More than 92% of the Chinese population experiences allergic reactions to lactose found in dairy products, resulting in discomforts like flatulence and diarrhea. Yogurt products, through fermentation, effectively break down a large portion of lactose, greatly reducing the likelihood of allergic reactions.
  • The demand for yogurt-based recipes from cafes and restaurants has been steadily increasing, further driving the market growth. This trend is particularly evident in Southeast Asia, where the food service industry has experienced significant expansion, with foreign food chains strategically expanding their presence. The influx of inbound tourists has also contributed to this growth, with around 11.15 million arrivals recorded in 2022, marking a substantial increase compared to previous years.

Asia-Pacific Yogurt Industry Overview

The Asia-Pacific Yogurt Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 42.44%. The major players in this market are China Mengniu Dairy Company Ltd, Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd, Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd, Meiji Dairies Corporation and Yakult Honsha Co. Ltd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Per Capita Consumption
  • 4.2 Raw Material/commodity Production
    • 4.2.1 Milk
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Australia
    • 4.3.2 China
    • 4.3.3 India
    • 4.3.4 Japan
    • 4.3.5 South Korea
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Flavored Yogurt
    • 5.1.2 Unflavored Yogurt
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Off-Trade
      • 5.2.1.1 By Sub Distribution Channels
      • 5.2.1.1.1 Convenience Stores
      • 5.2.1.1.2 Online Retail
      • 5.2.1.1.3 Specialist Retailers
      • 5.2.1.1.4 Supermarkets and Hypermarkets
      • 5.2.1.1.5 Others (Warehouse clubs, gas stations, etc.)
    • 5.2.2 On-Trade
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Australia
    • 5.3.2 China
    • 5.3.3 India
    • 5.3.4 Indonesia
    • 5.3.5 Japan
    • 5.3.6 Malaysia
    • 5.3.7 New Zealand
    • 5.3.8 Pakistan
    • 5.3.9 South Korea
    • 5.3.10 Rest of Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Bulla Dairy Foods
    • 6.4.2 China Mengniu Dairy Company Ltd
    • 6.4.3 Danone SA
    • 6.4.4 FAGE International SA
    • 6.4.5 Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd
    • 6.4.6 Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd
    • 6.4.7 Meiji Dairies Corporation
    • 6.4.8 Nestle SA
    • 6.4.9 Yakult Honsha Co. Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DAIRY AND DAIRY ALTERNATIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms