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市場調査レポート
商品コード
1693982

ペット用おやつ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Pet Treats - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 382 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
ペット用おやつ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 382 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ペット用おやつ市場規模は2025年に315億5,000万米ドルと推定され、2030年には505億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは9.87%で成長すると予測されます。

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ペット用おやつ市場では、犬用おやつの需要がより高級なものにシフトしていることと、他のペットよりも人口が多いことから、犬が主要シェアを占めています。

  • ペット用おやつ市場は近年、プレミアム製品や天然製品へとシフトしています。ペットの飼い主は、高品質の原料を使用し、人工添加物を使用していないおやつを求めるようになっています。ペットの健康における栄養の重要性に対する意識の高まりが、この動向を後押ししています。
  • ペット用おやつ市場では犬が最も高いシェアを占めており、2022年には53%に達します。犬用セグメントのシェアが高いのは、他のペットに比べて犬の飼育頭数が多いことと、より高級な犬用おやつへの需要シフトが主因と考えられます。犬用おやつセグメントは予測期間中に10.6%のCAGRを示すと予想されています。
  • 猫は2番目に大きなペットタイプであり、2022年の市場規模は71億米ドルでした。その理由は、メンテナンスの必要性が低いことからペットとして人気があること、特に欧州では幸運や幸運の象徴と考えられているため猫のペット人口が増加していること、犬と比較して狭い居住空間への適応性が高いこと、しつけ、ご褒美、歯の健康維持のために市販の猫用おやつを使用するケースが増えていること、などです。
  • その他のペットは2022年に世界のペット人口の35%を占め、そのうち鳥、魚、げっ歯類などのペットの市場シェアは18.5%でした。この低いシェアは、大型ペットよりも需要が低く、その結果、必要な餌が少ないことに起因しています。犬や猫に比べて比較的手入れが少なくてすむため、ペットとしてこれらの動物への関心が高まっている
  • ペットオーナーの意識の高まりとペット人口の増加が、予測期間中の世界のペット用おやつ市場の成長を促進すると予想される要因です。

北米は消費者の高い生活水準と可処分所得、高品質なおやつへの嗜好、確立された流通網により市場をリード

  • 2022年、ペット用おやつは世界のペットフード市場の15.35%を占め、252億1,000万米ドルとなりました。世界のペット用おやつ市場は、ペットの飼育率の増加と高品質で健康的なおやつに対する意識の高まりにより、2017~2022年に59%成長しました。
  • 2022年、北米は最大の地域おやつ市場で、金額にして102億4,000万米ドルでした。同地域のシェアが高いのは、ペットの飼い主が高品質のおやつを購入できるように、同地域の人々の生活水準と処分所得が高いためです。この地域の市場成長は、継続的な製品革新と確立された流通網にもよる。
  • 2022年のペット用おやつ市場は、欧州が75億8,000万米ドル、アジア太平洋が53億3,000万米ドルで、第2位と第3位でした。これらの地域の市場成長は、ペット人口が多く、合わせて世界のペット人口の54%を占めていることに起因しています。英国、中国、ドイツは、多くのペットオーナーがプレミアム品質のおやつを高率で購入する傾向にある主要市場です。
  • 南米とアフリカは2022年に合わせて20億6,000万米ドルを占めました。これらの地域の市場シェアが低いのは、他の地域に比べてペット人口が少ないためで、2022年の世界ペット人口の24%を占めています。しかし、こうした要因にもかかわらず、ペットの健康維持における高品質おやつの重要性に対する認識が高まっていること、また今後数年間はペットの飼育数が増加することが予想されることから、アフリカが予測期間中に最も急成長する地域になると予測されています。
  • ペット人口の増加や健康に対する消費者の意識の高まりといった要因が、予測期間中のペット用おやつの世界市場を押し上げると予想されます。

ペット用おやつ市場の動向

猫は、交友関係を含め、猫を飼うことの利点に関する意識の高まりにより、世界的に飼われているペットタイプの中で2番目に多いです。

  • 世界的に、犬の飼育頭数に比べ猫の飼育頭数は少ないです。2017~2022年の間に19.2%増加し、2022年には猫の人口は世界のペット人口の24.8%を占めます。欧州では歴史的な時代から幸運や幸運の象徴と考えられているため、猫のシェアは欧州で高く、ロシアはペットとしての猫の人口が多いです。世界的に猫の人口が増加しているのは、ペットの人間化が進んでいるためです。また、猫は犬に比べ居住スペースが少なくて済み、世話をする人間がいない間、家の中で一匹で長く過ごすことができます。例えば、2017~2022年の間に、ロシアと米国の猫の親を含むペットの親の70%以上が、猫を家族、友人、または幼児とみなしています。
  • COVID-19の大流行時には、人々が屋内で過ごさなければならなかったため、猫の養子縁組が大幅に増加しました。猫は室内に閉じこもることなく過ごすことができ、犬に比べて物静かな動物であるため、パンデミックの間、猫の飼育数が増加しました。パンデミックの間、米国では在宅勤務文化の高まりからペットとしての猫の飼育が増加し、同伴者の需要が高まり、ペットを飼うミレニアル世代が増加しました。例えば、2022年には米国でペットを飼う人の33%がミレニアル世代です。パンデミック(世界的大流行)時に猫の飼育率が高まったことは、ペット用おやつ市場を長期にわたって押し上げると予想されます。
  • 猫の採用と購入の増加、ペットのヒューマニゼーションの高まりといった要因は、ペットの猫人口の増加を助け、予測期間中のペット用おやつ市場をさらに押し上げると予想されます。

プレミアム化の進展と健康懸念の高まりによるペット支出の増加、犬が最も支出を占める

  • 世界的に、ペットの支出は2017~2022年の間に22.7%増加しました。2022年のペット支出に占める犬の割合は46.3%と高いです。猫よりもペットフードの消費量が多く、プレミアムペットフードを与えられているため、犬のシェアが高いです。
  • ペットの親は、ペットの健康に気を配るため、プレミアム品質のペットフードに投資します。ペットのグルーミング、ペットのデイケア、他のペットとのより良い社会化のためのペットの散歩などの他のサービスを提供することが増加しています。この動向は北米、欧州、アジア太平洋で見られます。例えば、米国では2022年にペットにかかる費用の13%をおやつが占めました。さらに、人々はペットに高品質のフードを摂取させたいと考え、プレミアム価格を支払うことを厭わないため、プレミアムペットフードを購入します。米国では、2022年にペットの親の約40%がプレミアムペットフードを購入し、香港のキャットフード市場では、2022年におやつを含むプレミアムペットフードがペットフード売上の75%を占めます。
  • 特にCOVID-19の大流行後は、ウェブサイト上で多くのペット用品が入手できるため、ペット用おやつの購入がオフラインからオンラインショップへとシフトしています。しかし、オランダなど一部の国では、製品の品質の高さから、ペットの親はペットショップからの購入を好みます。米国では、おやつを含むペットケアのオンライン販売は、2020年の32%から2022年には40%に増加します。プレミアム化と健康への関心の高まりが、予測期間中のペット支出増加に寄与すると予想される要因です。

ペット用おやつ産業概要

ペット用おやつ市場は細分化されており、上位5社で37.88%を占めています。この市場の主要企業は、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、General Mills Inc.、Mars Incorporated、Nestle(Purina)、The J. M. Smucker Companyです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブ製品
    • カリカリおやつ
    • デンタルトリーツ
    • フリーズドライとジャーキートリーツ
    • ソフト&チューイートリーツ
    • その他のおやつ
  • ペット
    • その他
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル
  • 地域
    • アフリカ
      • 国別
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • フィリピン
      • 台湾
      • タイ
      • ベトナム
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他の欧州
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他の北米地域
    • 南米
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Affinity Petcare SA
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • General Mills Inc.
    • Heristo aktiengesellschaft
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • The J. M. Smucker Company
    • Virbac

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001464

The Pet Treats Market size is estimated at 31.55 billion USD in 2025, and is expected to reach 50.5 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 9.87% during the forecast period (2025-2030).

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Dogs held the major share in the pet treats market due to a shift in demand toward more premium dog treats and a higher population than other pets

  • The pet treats market has experienced a shift toward premium and natural products in recent years. Pet owners are increasingly seeking treats made with high-quality ingredients and free from artificial additives. The growing awareness about the significance of nutrition in the well-being of pets is driving this trend.
  • Dogs hold the highest share in the pet treats market, amounting to 53% in 2022. The higher share of the dog segment can be primarily attributed to the large population of dogs compared to other pets and the shift in demand toward more premium dog treats. The treats segment for dogs is anticipated to witness a CAGR of 10.6% during the forecast period.
  • Cats were the second-largest pet type, accounting for a market value of USD 7.1 billion in 2022 due to their popularity as pets owing to their low maintenance requirements, increasing pet cat population, especially in Europe where they are considered symbols of luck or fortune, their adaptability to smaller living spaces in comparison to dogs, and increase in the use of commercial treats for cats in training, rewarding, and maintaining dental health.
  • Other pets accounted for 35% of the global pet population in 2022, of which pets such as birds, fish, and rodents held a market share of 18.5%. This lower share can be attributed to their lower demand, resulting in lower food requirements than larger pets. There is a growing interest in these other animals as pets because they require relatively less maintenance compared to dogs and cats.
  • The increasing awareness among pet owners and the rising population of pets are the factors anticipated to drive the growth of the global pet treats market during the forecast period.

North America leads the market due to consumers' high standards of living and disposable incomes, preference for high-quality treats, and a well-established distribution network

  • In 2022, pet treats accounted for 15.35% of the global pet food market, valued at USD 25.21 billion. The global pet treats market grew by 59% in 2022 from 2017 due to increasing pet adoption rates and rising awareness about high-quality healthy treats.
  • In 2022, North America was the largest regional treats market, amounting to USD 10.24 billion by value. The higher share of the region was attributed to its population's high standards of living and disposal incomes, allowing pet owners to purchase high-quality treats. The region's market growth is also due to continuous product innovations and a well-established distribution network.
  • Europe and Asia-Pacific were the second- and third-largest pet treats markets in 2022, valued at USD 7.58 billion and 5.33 billion, respectively. The market growth in these regions was attributed to their large pet populations, together accounting for 54% of the global pet population. The United Kingdom, China, and Germany are major markets where a high number of pet owners tend to purchase premium quality treats at higher rates.
  • South America and Africa together accounted for a value of USD 2.06 billion in 2022. The lower market share in these regions was attributed to lower pet populations compared to other regions, accounting for 24% of the global pet population in 2022. However, despite these factors, Africa is estimated to be the fastest-growing region during the forecast period due to the increasing awareness of the importance of high-quality treats in maintaining pet health and the expectation of high pet adoptions over the coming years.
  • Factors such as the rising pet population and consumers' growing awareness about health concerns are anticipated to boost the global pet treats market during the forecast period.

Pet Treats Market Trends

Cats are the second-largest pet type being adopted globally due to growing awareness about the benefits of owning a cat, including for companionship

  • Globally, cats are being less adopted compared to the number of dogs being adopted. In 2022, the cat population accounted for 24.8% of the global pet population, having increased by 19.2% between 2017 and 2022. The share of cats is higher in Europe as Europeans consider them a symbol of luck or fortune from historical times; Russia has a high population of cats as pets. The high growth of the cat population globally has been because of the rise in pet humanization. Cats also require less space to live compared to dogs and can stay alone in a home for longer while no human is available to take care of them. For instance, between 2017 and 2022, more than 70% of pet parents, including cat parents in Russia and the United States, considered cats as family members, friends, or children.
  • Cat adoption increased significantly during the COVID-19 pandemic as people had to stay indoors. Cats can stay indoors without being cooped up and are silent animals compared to dogs, which increased their adoption during the pandemic. During the pandemic, the United States witnessed higher adoption of cats as pets because of the increasing work-from-home culture, leading to a higher demand for companionship and an increasing number of millennials becoming pet owners. For instance, in 2022, millennials accounted for 33% of pet parents in the United States. The higher adoption of cats during the pandemic is expected to boost the pet treats market for a longer period.
  • Factors such as an increase in the adoption and purchase of cats and rising pet humanization are expected to help the growth of the pet cat population, further boosting the pet treats market during the forecast period.

Increasing pet expenditure observed due to rising premiumization and growing health concerns, with dogs accounting for the most expenditure

  • Globally, pet expenditure increased by 22.7% between 2017 and 2022 because of rising premiumization and growing health concerns. Dogs accounted for a higher share of pet expenditure, i.e., 46.3%, in 2022. They had a higher share due to their higher consumption of pet food than cats and being fed premium pet food.
  • Pet parents invest in premium quality pet food as they are concerned about their pets' well-being. There has been a rise in providing other services such as pet grooming, pet daycare, and pet walking for better socialization with other pets. This trend has been witnessed in North America, Europe, and Asia-Pacific. For instance, treats accounted for 13% of pet expenses in the United States in 2022. Moreover, people purchase premium pet food as they want their pets to consume high-quality food and are willing to pay premium prices. In the United States, about 40% of pet parents purchased premium pet food in 2022, and in Hong Kong's cat food market, premium pet food, including treats, accounted for 75% of pet food sales in 2022.
  • There has been a shift in purchasing pet treats from offline to online stores, especially after the COVID-19 pandemic, because of the large number of pet products available on websites. However, in some countries, such as the Netherlands, pet parents prefer purchasing from pet stores due to the quality of their products. In the United States, online pet care sales, including treats, increased from 32% in 2020 to 40% in 2022. Premiumization and growing concern about health are the factors expected to contribute to the increasing pet expenditure during the forecast period.

Pet Treats Industry Overview

The Pet Treats Market is fragmented, with the top five companies occupying 37.88%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and The J. M. Smucker Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Product
    • 5.1.1 Crunchy Treats
    • 5.1.2 Dental Treats
    • 5.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
    • 5.1.4 Soft & Chewy Treats
    • 5.1.5 Other Treats
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels
  • 5.4 Region
    • 5.4.1 Africa
      • 5.4.1.1 By Country
      • 5.4.1.1.1 South Africa
      • 5.4.1.1.2 Rest of Africa
    • 5.4.2 Asia-Pacific
      • 5.4.2.1 By Country
      • 5.4.2.1.1 Australia
      • 5.4.2.1.2 China
      • 5.4.2.1.3 India
      • 5.4.2.1.4 Indonesia
      • 5.4.2.1.5 Japan
      • 5.4.2.1.6 Malaysia
      • 5.4.2.1.7 Philippines
      • 5.4.2.1.8 Taiwan
      • 5.4.2.1.9 Thailand
      • 5.4.2.1.10 Vietnam
      • 5.4.2.1.11 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 By Country
      • 5.4.3.1.1 France
      • 5.4.3.1.2 Germany
      • 5.4.3.1.3 Italy
      • 5.4.3.1.4 Netherlands
      • 5.4.3.1.5 Poland
      • 5.4.3.1.6 Russia
      • 5.4.3.1.7 Spain
      • 5.4.3.1.8 United Kingdom
      • 5.4.3.1.9 Rest of Europe
    • 5.4.4 North America
      • 5.4.4.1 By Country
      • 5.4.4.1.1 Canada
      • 5.4.4.1.2 Mexico
      • 5.4.4.1.3 United States
      • 5.4.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 By Country
      • 5.4.5.1.1 Argentina
      • 5.4.5.1.2 Brazil
      • 5.4.5.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Affinity Petcare SA
    • 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.5 General Mills Inc.
    • 6.4.6 Heristo aktiengesellschaft
    • 6.4.7 Mars Incorporated
    • 6.4.8 Nestle (Purina)
    • 6.4.9 The J. M. Smucker Company
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms