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市場調査レポート
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1693621

アジア太平洋の商用車:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Asia-Pacific Commercial Vehicles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 350 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋の商用車:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 350 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の商用車市場規模は2025年に4,382億米ドルと推定され、2029年には6,111億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2029年)のCAGRは8.67%で成長する見込みです。

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世界の商用車産業における極めて重要な参入企業としてのアジア太平洋の重要性は、回復力、適応力、成長の可能性によって示されます。

  • アジア太平洋の商用車市場の小型商用ピックアップトラック部門は、回復力と着実な成長を示しています。2017年の462万401台から始まり、2018年と2019年には一時的な停滞がありました。しかし、その後の数年間は顕著な上昇を示し、これらの車両に対する旺盛な需要を裏付けています。予測によると、2023年までにこのセグメントは604万2,081台に達し、目覚ましい回復と成長軌道を示します。対照的に、小型商用バンセグメントは2017年の117万6,110台から2019年には88万5,614台まで減少を記録しました。2019年以降、緩やかな回復が見られるもの、ピックアップトラックのペースには及んでいないです。2023年の小型商用車バンの予測は108万2,025台となり、これらの車の需要は安定しているが緩やかであることを示しています。
  • アジア太平洋の商用車市場の中型商用トラックセグメントは、近年課題に直面しています。2017年に46万1,391台でピークを迎えた後、2019年には32万7,819台と大幅な落ち込みを経験しました。しかし、回復の明るい兆しも見られ、2023年には49万2,106台まで上昇するとの予測もあります。大型商用トラックセグメントでは、明確なパターンが現れています。2017~2021年にかけて数値は変動しているもの、全体的な傾向は上昇しています。2017年の145万9,599台から始まり、2020年には175万4,298台でピークを迎えました。2021年には落ち込んだもの、このセグメントは力強く回復し、2023年には231万8,219台が予測されています。
  • 最後に、大量輸送に欠かせないバスセグメントは、当初、アジア太平洋市場全体で2017年の68万162台から2019年には54万6,164台に減少しました。しかし、2019年以降は安定化と緩やかな成長が見られ、2023年には70万9,944台まで上昇するとの予測が出ています。

アジア太平洋のCV登録台数は一貫して増加し続け、同地域の物流・商業需要の拡大を支える可能性が高い

  • 主に中国への工業生産の移転は貿易チャネルを開放し、間接的に商用車市場と物流部門に利益をもたらしています。ロジスティクスとeコマース部門の成長により、LCVの需要は増加すると予想されます。中国経済の拡大により中間層の可処分所得が増加し、商用車と乗用車の両方の需要を押し上げています。さらに、同国の生産コストの低さが、過去5年間の自動車需要の大幅な急増に拍車をかけています。
  • アジア太平洋の商用車市場は、COVID-19の発生時に後退に直面し、地元当局が商業と旅行に制限を課しました。このため、商用車の販売は急減しました。パンデミックは消費者の嗜好を低価格商品へとシフトさせ、現地の商用車市場を再構築しました。
  • インド政府は、ハードルにもかかわらず、共有、コネクテッド、電動モビリティのエコシステムの開発に取り組んでいます。こうした取り組みは、長期的には商用電気自動車の成長を促進すると予想されます。アジア各国政府は2030年までにインフラ整備に26兆米ドルを投資し、アジア太平洋全域の建設資材や機械の輸送を大幅に強化すると予測されています。厳しい公害規制により、自動車メーカー(OEM)は電気自動車に軸足を移しています。モビリティの未来に対する理解が深まるにつれ、現代の新興企業や起業家は商用電気自動車をますます支持するようになっています。

アジア太平洋の商用車市場動向

アジア太平洋の急速な電気自動車需要と販売の伸びは、政府のイニシアティブと商用車の電動化が原動力

  • アジア太平洋では近年、電気自動車(EV)の需要と販売が急増しています。主要市場である中国は、2022年の電気自動車販売台数が2021年比で2.90%増加し、日本は同期間に11.11%増加しました。この動向を後押ししている要因には、環境問題への関心の高まり、厳しい規制、燃費効率、維持費の削減、二酸化炭素排出ゼロといったEVの利点などがあります。政府の補助金は、アジア諸国におけるEVの採用をさらに後押ししています。
  • 従来型の燃料を使用する商用車、特にトラックやバスは、アジア太平洋諸国の汚染レベル上昇の一因となっています。これに対し、この地域の多くの国々は、二酸化炭素排出量の抑制を目指し、内燃機関(ICE)車を電気自動車に移行させるために多額の投資を行っています。例えば、2020年12月、インドネシアで自治体バスを運行するトランスジャカルタは、2030年までに電気バス(Eバス)車両を1万台に拡大するという野心的な計画を発表しました。このような地域全体の取り組みが、商用車の電動化を推進しています。
  • アジア太平洋各国の政府機関は、化石燃料自動車を段階的に廃止する措置を積極的に提案しており、この動きは電気商用車市場を強化する構えです。注目すべき開発では、2022年5月、タタ・モーターズがインドで、FAME 2スキームの下で5,450台、500億インドルピー相当の電気バスを供給する政府契約を獲得しました。さらに同社は、大手eコマース企業6社に小型電気トラック2万台を納入する計画を発表しました。EVセグメントにおけるこうした進歩により、2024~2030年にかけて、アジア太平洋における電気商用車の需要がさらに高まると予想されます。

アジア太平洋の商用車産業概要

アジア太平洋の商用車市場はセグメント化されており、上位5社で31.67%を占めています。この市場の主要企業は、Anhui Ankai Automobile、Dongfeng Motor Corporation、Isuzu Motors Limited、Toyota Motor Corporation、Wuling Motors Holdings Limitedなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たりGDP
  • 自動車購入のための消費者支出(cvp)
  • インフレ率
  • 自動車ローン金利
  • 電化の影響
  • EV充電ステーション
  • バッテリーパック価格
  • Xev新モデル発表
  • 物流性能指数
  • 燃料価格
  • OEM生産統計
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 車種
    • 商用車
      • バス
      • 大型商用トラック
      • 小型商用ピックアップトラック
      • 小型商用バン
      • 中型商用トラック
  • 推進タイプ
    • ハイブリッドと電気自動車
      • 燃料カテゴリー別
      • BEV
      • FCEV
      • HEV
      • PHEV
    • 内燃機関
      • 燃料カテゴリー別
      • 天然ガス
      • ディーゼル
      • ガソリン
      • LPG
  • 国名
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • マレーシア
    • 韓国
    • タイ
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Anhui Ankai Automobile Co. Ltd.
    • Daihatsu Motor Co. Ltd.
    • Dongfeng Motor Corporation
    • Ford Motor Company
    • General Motors Company
    • Great Wall Motor Company Ltd(GWM)
    • Honda Motor Co. Ltd.
    • Hyundai Motor Company
    • Isuzu Motors Limited
    • Kia Corporation
    • Mazda Motor Corporation
    • Mitsubishi Motors Corporation
    • Nissan Motor Co. Ltd.
    • Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance
    • Subaru Corporation
    • Suzuki Motor Corporation
    • Tata Motors Limited
    • Toyota Motor Corporation
    • Wuling Motors Holdings Limited

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93009

The Asia-Pacific Commercial Vehicles Market size is estimated at 438.2 billion USD in 2025, and is expected to reach 611.1 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 8.67% during the forecast period (2025-2029).

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APAC's significance as a pivotal player in the global commercial vehicle industry is marked by resilience, adaptability, and growth potential

  • The light commercial pickup trucks segment of the Asia-Pacific commercial vehicles market has been showcasing resilience and steady growth. Starting at 4,620,401 units in 2017, there was a brief lull in 2018 and 2019. However, subsequent years witnessed a notable uptick, underscoring a robust demand for these vehicles. Projections indicated that by 2023, this segment would hit 6,042,081 units, showcasing a remarkable recovery and growth trajectory. In contrast, the light commercial vans segment registered a decline from 1,176,110 units in 2017 to 885,614 units in 2019. While there has been a modest rebound since 2019, it has not matched the pace of pickup trucks. The forecast for 2023 stood at 1,082,025 units for light commercial vans, indicating a steady but moderate demand for these vehicles.
  • The medium-duty commercial trucks segment of the Asia-Pacific commercial vehicles market has faced challenges in recent years. After peaking at 461,391 units in 2017, it experienced a significant drop to 327,819 units by 2019. However, there were positive signs of recovery, with projections indicating a rise to 492,106 units by 2023. In the heavy-duty commercial trucks segment, a distinct pattern emerges. While the figures fluctuated between 2017 and 2021, the overall trend has been upward. Starting at 1,459,599 units in 2017, there was a peak in 2020 at 1,754,298 units. Despite a dip in 2021, the segment rebounded strongly, with 2,318,219 units projected for 2023.
  • Lastly, the buses segment, crucial for mass transit, initially saw a decline from 680,162 units in 2017 to 546,164 units in 2019 across the Asia-Pacific market. However, the post-2019 period has been marked by stabilization and gradual growth, with projections indicating a rise to 709,944 units by 2023.

Asia-Pacific is likely to continue witnessing a consistent increase in CV registrations, supporting the region's expanding logistical and commercial demands

  • The relocation of industrial output, primarily to China, has opened up trade channels, indirectly benefiting the commercial vehicle market and the logistics sector. With the growth of the logistics and e-commerce sectors, the demand for LCVs is expected to rise. The expanding Chinese economy has led to an increase in disposable income for the middle class, driving up demand for both commercial and passenger vehicles. Additionally, the nation's low production costs have fueled a significant surge in automobile demand over the past five years.
  • The Asia-Pacific commercial vehicles market faced a setback during the COVID-19 outbreak, with local authorities imposing restrictions on commerce and travel. This led to a sharp decline in commercial vehicle sales. The pandemic shifted consumer preferences toward low-cost goods, reshaping the local commercial vehicle market.
  • Despite hurdles, the Indian government is committed to developing a shared, connected, and electric mobility ecosystem. Such initiatives are expected to drive the growth of commercial electric vehicles in the long term. Asian governments are projected to invest USD 26 trillion in infrastructure by 2030, significantly bolstering the transportation of construction materials and machinery across Asia-Pacific. Stringent pollution regulations have prompted automakers (OEMs) to pivot toward electric vehicles. With a growing understanding of the future of mobility, modern start-ups and entrepreneurs are increasingly favoring commercial electric vehicles.

Asia-Pacific Commercial Vehicles Market Trends

APAC's rapid electric vehicle demand and sales growth are driven by government initiatives and commercial vehicle electrification

  • Electric vehicle (EV) demand and sales have surged in the APAC region in recent years. China, the dominant market, saw a 2.90% rise in electric car sales in 2022 compared to 2021, while Japan experienced an 11.11% increase during the same period. Factors driving this trend include mounting environmental concerns, stringent regulations, and the advantages of EVs, such as fuel efficiency, lower maintenance costs, and zero carbon emissions. Government subsidies further bolster the adoption of EVs in Asian nations.
  • Conventional fuel-powered commercial vehicles, notably trucks and buses, are contributing to the escalating pollution levels in several Asia-Pacific countries. In response, many nations in the region are making substantial investments to transition their internal combustion engine (ICE) vehicles to electric ones, aiming to curb carbon emissions. For instance, in December 2020, TransJakarta, a city-owned bus operator in Indonesia, unveiled an ambitious plan to expand its electric bus (e-bus) fleet to 10,000 units by 2030. Such initiatives across the region are propelling the electrification of commercial vehicles.
  • Government bodies in various APAC countries are actively proposing measures to phase out fossil fuel vehicles, a move that is poised to bolster the market for electric commercial vehicles. In a notable development, in May 2022, Tata Motors secured a government contract in India to supply 5,450 electric buses worth INR 5,000 crore under the FAME 2 scheme. Additionally, the company announced plans to deliver 20,000 light electric trucks to six major e-commerce players. These advancements in the EV space are anticipated to further fuel the demand for electric commercial vehicles in the APAC region from 2024 to 2030.

Asia-Pacific Commercial Vehicles Industry Overview

The Asia-Pacific Commercial Vehicles Market is fragmented, with the top five companies occupying 31.67%. The major players in this market are Anhui Ankai Automobile Co. Ltd., Dongfeng Motor Corporation, Isuzu Motors Limited, Toyota Motor Corporation and Wuling Motors Holdings Limited (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Consumer Spending For Vehicle Purchase (cvp)
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.6 Impact Of Electrification
  • 4.7 EV Charging Station
  • 4.8 Battery Pack Price
  • 4.9 New Xev Models Announced
  • 4.10 Logistics Performance Index
  • 4.11 Fuel Price
  • 4.12 Oem-wise Production Statistics
  • 4.13 Regulatory Framework
  • 4.14 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Commercial Vehicles
      • 5.1.1.1 Buses
      • 5.1.1.2 Heavy-duty Commercial Trucks
      • 5.1.1.3 Light Commercial Pick-up Trucks
      • 5.1.1.4 Light Commercial Vans
      • 5.1.1.5 Medium-duty Commercial Trucks
  • 5.2 Propulsion Type
    • 5.2.1 Hybrid and Electric Vehicles
      • 5.2.1.1 By Fuel Category
      • 5.2.1.1.1 BEV
      • 5.2.1.1.2 FCEV
      • 5.2.1.1.3 HEV
      • 5.2.1.1.4 PHEV
    • 5.2.2 ICE
      • 5.2.2.1 By Fuel Category
      • 5.2.2.1.1 CNG
      • 5.2.2.1.2 Diesel
      • 5.2.2.1.3 Gasoline
      • 5.2.2.1.4 LPG
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Australia
    • 5.3.2 China
    • 5.3.3 India
    • 5.3.4 Indonesia
    • 5.3.5 Japan
    • 5.3.6 Malaysia
    • 5.3.7 South Korea
    • 5.3.8 Thailand
    • 5.3.9 Rest-of-APAC

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Anhui Ankai Automobile Co. Ltd.
    • 6.4.2 Daihatsu Motor Co. Ltd.
    • 6.4.3 Dongfeng Motor Corporation
    • 6.4.4 Ford Motor Company
    • 6.4.5 General Motors Company
    • 6.4.6 Great Wall Motor Company Ltd (GWM)
    • 6.4.7 Honda Motor Co. Ltd.
    • 6.4.8 Hyundai Motor Company
    • 6.4.9 Isuzu Motors Limited
    • 6.4.10 Kia Corporation
    • 6.4.11 Mazda Motor Corporation
    • 6.4.12 Mitsubishi Motors Corporation
    • 6.4.13 Nissan Motor Co. Ltd.
    • 6.4.14 Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance
    • 6.4.15 Subaru Corporation
    • 6.4.16 Suzuki Motor Corporation
    • 6.4.17 Tata Motors Limited
    • 6.4.18 Toyota Motor Corporation
    • 6.4.19 Wuling Motors Holdings Limited

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR VEHICLES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms