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市場調査レポート
商品コード
1692554

英国の道路貨物輸送:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

United Kingdom Road Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 281 Pages
納期
2~3営業日
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英国の道路貨物輸送:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 281 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

英国の道路貨物輸送市場規模は2025年に713億9,000万米ドルと推定・予測され、2030年には816億9,000万米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは2.73%で成長すると予測されます。

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英国のスマートマニュファクチャリングデータハブ(SMDH)イニシアチブは、中小企業の生産性を高め、道路貨物市場を活性化することを目指しています。

  • 2022年、製造業は英国経済において重要な役割を果たし、GDPの8%以上、約2,700億米ドルに相当する貢献を果たしました。製造業の中で支配的なサブセットは消費財で、市場収益の実質的な72%のシェアを占めています。道路輸送の主要企業には、ドイツポストDHLグループ、フェデックス、ターナーズ(ソーハム)リミテッド、ユナイテッド・パーセルサービス(UPS)、ウィンカントンPLCなどがあります。
  • 2022年、英国の小売・卸売業はGDPの6%以上を占めました。オフライン小売には、店舗、デパート、スーパーマーケット、市場の露店、さらには訪問販売も含まれます。英国では、オフライン小売の売上が小売市場全体の68%以上を占めています。さまざまな小売店舗に効率的に商品を輸送する必要があるため、このオフライン小売の大きなシェアが、道路貨物サービスの需要を促進しています。テスコは英国最大の食料品小売企業で、全国に4,169店舗を展開しています。もう一つの大手企業であるセインズベリーPLCは、食料品、日用品、衣料品を提供する多チャネル小売業者として、英国全土に1,400店舗を展開しています。

英国の道路貨物輸送市場動向

消費者向けフルフィルメントセンターの需要増加により、英国の倉庫数は2027年までに21万4,000に達する見込み

  • 2024年5月、DPワールドは、顧客競合強化のための5,000万英ポンド(6,092万米ドル)の投資の一環として、コベントリーにこれまでで最大の倉庫、59万8,000平方フィートの施設を開設しました。これは、2023年9月にビスターに開設した27万平方フィートの音楽・ビデオ流通倉庫に続くもので、英国の物理的な音楽の70%、ホームエンターテイメント製品の35%を取り扱う。DPワールドはこれまでにも、バートン・アポン・トレントに7万5,000平方フィートの倉庫を、ロンドン・ゲートウェイの物流ハブに23万平方フィートのマルチユーザー倉庫を開設しています。サウサンプトンとロンドン・ゲートウェイのハブとともに、78カ国で事業を展開するDPワールドは、世界貿易の10%を管理しています。このようなイニシャティブは、このセクタからのGDP貢献を押し上げると期待されています。
  • 英国の大型倉庫の数は急速に増加しています。2027年までに、世界全体で5万平方フィート以上の倉庫は約21万4,000棟になると予想されています。これらの倉庫の多くはeコマース・フルフィルメントセンターとして機能し、2027年までに全倉庫の約18%が消費者向けフルフィルメント用となります。この増加は、貿易物流ハブとして運営される倉庫の割合が消費者向けフルフィルメントセンターにシフトし始め、eコマースの世界の拡大を示唆しています。

英国政府は燃料価格に大きな影響を及ぼしており、燃料税と付加価値税(標準税率20%)がガソリンと軽油価格の大半を占めています。

  • 2022年8月、原油価格は100米ドルを割り込み、1バレル90.63米ドルで1ヵ月を終えました。2023年にはさらに値下がりし、5月には1バレル72.50米ドルまで下がりました。2024年3月、英国のガソリン価格は1リットル当たり平均150.1ペソとなり、2023年11月以来の高値となりました。これは中東情勢の緊迫化による原油価格の上昇とポンド安ドル高によるものです。全体的なインフレ率は緩和しているもの、ガソリンと軽油の価格は3月に上昇しました。原油価格は、2024年4月のイスラエルによるイランへの報復攻撃で急騰した後、下落しました。
  • 2024年6月、英国政府は2030年までにジェット燃料に少なくとも10%のサステイナブル航空燃料(SAF)を義務付ける計画を確認しました。現在、SAFは希少であり、従来の燃料よりも高価であるため、航空セグメントでの使用を増やすことは困難です。SAFは世界のジェット燃料の0.1%以下です。政府によるSAFの義務化は、法制化の承認を経て、2025年1月に開始される予定です。これは、2050年までに航空機の純排出量ゼロを目指す2022年の「ジェット・ゼロ」戦略に続くものです。

英国の道路貨物輸送産業概要

英国の道路貨物輸送市場はセグメント化されており、この市場の主要5社は、Culina Group、DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)、Gregory Distribution Ltd.、Turners(Soham)Ltd.、Wincanton PLCです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 物流実績
  • 道路の長さ
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格動向
  • トラック輸送コスト
  • タイプ別トラック保有台数
  • 主要トラックサプライヤー
  • 道路貨物トン数の動向
  • 道路貨物価格動向
  • モーダルシェア
  • インフレ率
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 輸出先
    • 国内
    • 国際貨物
  • トラック積載量
    • 全トラック積載(FTL)
    • 小口貨物(LTL)
  • コンテナ輸送
    • コンテナ輸送
    • コンテナなし
  • 輸送距離
    • 長距離輸送
    • 短距離輸送
  • 商品構成
    • 流体商品
    • 固体商品
  • 温度制御
    • 非温度制御
    • 温度制御

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • A.P. Moller-Maersk
    • Culina Group
    • DACHSER
    • Deutsche Bahn AG(DB Schenkerを含む)
    • DHL Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • Gist Ltd.
    • Gregory Distribution Ltd.
    • Howard Tenens
    • Hoyer GmbH
    • Kinaxia Logistics Limited
    • Turners(Soham)Ltd.
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
    • W H Malcolm Ltd.
    • Wincanton PLC

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の物流市場概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(市場の促進要因、抑制要因、機会)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 為替レート
目次
Product Code: 92371

The United Kingdom Road Freight Transport Market size is estimated at 71.39 billion USD in 2025, and is expected to reach 81.69 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 2.73% during the forecast period (2025-2030).

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UK's Smart Manufacturing Data Hub (SMDH) initiative aims to boost SME productivity, fueling the road freight market

  • In 2022, the manufacturing sector played a significant role in the United Kingdom's economy, contributing over 8% to the GDP, equivalent to around USD 270 billion. The dominant subset within manufacturing was consumer goods, commanding a substantial 72% share of market revenue. Some of the major players in road transportation are Deutsche Post DHL Group, FedEx, Turners (Soham) Limited, United Parcel Service (UPS), and Wincanton PLC.
  • In 2022, the retail and wholesale trade in the UK accounted for over 6% of the nation's GDP. Offline retail encompasses shops, department stores, supermarkets, market stalls, and even door-to-door sales. In the UK, offline retail sales make up more than 68% of the total retail market. This significant share of offline retail drives the demand for road freight services, as goods need to be transported efficiently to various retail outlets. Tesco stands as the UK's largest grocery retailer, boasting 4,169 stores nationwide. Another major player, Sainsbury PLC, operates as a multi-channel retailer, offering groceries, household goods, and clothing, with a footprint of 1,400 stores across the UK.

United Kingdom Road Freight Transport Market Trends

The UK's warehouse count is expected to reach 214,000 by 2027 due to a rise in demand for consumer fulfillment centers

  • In May 2024, DP World opened its largest warehouse yet, a 598,000 sq ft facility in Coventry, as part of a GBP 50 million (USD 60.92 million) investment to boost customer competitiveness. This follows the September 2023 opening of a 270,000 sq ft music and video distribution warehouse in Bicester, handling 70% of the UK's physical music and 35% of home entertainment products. Previously, DP World opened a 75,000 sq ft site in Burton upon Trent and a 230,000 sq ft multi-user warehouse at London Gateway's logistics hub. Alongside its hubs at Southampton and London Gateway, operating in 78 countries, DP World manages 10% of global trade. Such initiaves are expected to boost the GDP contribution from the sector.
  • The number of large warehouses in the United Kingdom is rapidly increasing. By 2027, there are expected to be around 214,000 warehouses larger than 50,000 square feet globally. Many of these warehouses are to serve as e-commerce fulfillment centers, and approximately 18% of all warehouses will be for consumer fulfillment by 2027. This increase suggests the global expansion of e-commerce as the proportion of warehouses operating as trade distribution hubs begins to shift in favor of consumer fulfillment centers.

UK government has a major influence on fuel prices, and both fuel duty and VAT (standard 20% rate) make up majority of the petrol and diesel prices

  • In August 2022, the oil price dropped under USD 100 and finished the month at USD 90.63 a barrel. Prices dropped further in 2023, and by May, a barrel of oil was down to USD 72.50. In March 2024, petrol prices in the UK averaged 150.1p per litre, the highest since November 2023. This is due to rising oil prices due to Middle East tensions and a weaker pound against the dollar. Although overall inflation has eased, petrol and diesel prices increased in March. Oil prices have since dropped after spiking following Israel's retaliatory attack on Iran in April 2024.
  • In June 2024, the UK government confirmed it plans to require at least 10% sustainable aviation fuel (SAF) in jet fuel by 2030. Currently, SAF is scarce and more expensive than traditional fuels, making it challenging to increase its use in aviation. SAF represents less than 0.1% of jet fuel globally. The government's SAF mandate, pending legislative approval, is set to start in January 2025. This follows the 2022 "Jet Zero" strategy aiming for net-zero emissions in aviation by 2050.

United Kingdom Road Freight Transport Industry Overview

The United Kingdom Road Freight Transport Market is fragmented, with the major five players in this market being Culina Group, DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea), Gregory Distribution Ltd., Turners (Soham) Ltd. and Wincanton PLC (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.2 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.3 Economic Performance And Profile
    • 4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.4 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.5 Logistics Performance
  • 4.6 Length Of Roads
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Pricing Trends
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Major Truck Suppliers
  • 4.13 Road Freight Tonnage Trends
  • 4.14 Road Freight Pricing Trends
  • 4.15 Modal Share
  • 4.16 Inflation
  • 4.17 Regulatory Framework
  • 4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Destination
    • 5.2.1 Domestic
    • 5.2.2 International
  • 5.3 Truckload Specification
    • 5.3.1 Full-Truck-Load (FTL)
    • 5.3.2 Less than-Truck-Load (LTL)
  • 5.4 Containerization
    • 5.4.1 Containerized
    • 5.4.2 Non-Containerized
  • 5.5 Distance
    • 5.5.1 Long Haul
    • 5.5.2 Short Haul
  • 5.6 Goods Configuration
    • 5.6.1 Fluid Goods
    • 5.6.2 Solid Goods
  • 5.7 Temperature Control
    • 5.7.1 Non-Temperature Controlled
    • 5.7.2 Temperature Controlled

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 A.P. Moller - Maersk
    • 6.4.2 Culina Group
    • 6.4.3 DACHSER
    • 6.4.4 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
    • 6.4.5 DHL Group
    • 6.4.6 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.7 Gist Ltd.
    • 6.4.8 Gregory Distribution Ltd.
    • 6.4.9 Howard Tenens
    • 6.4.10 Hoyer GmbH
    • 6.4.11 Kinaxia Logistics Limited
    • 6.4.12 Turners (Soham) Ltd.
    • 6.4.13 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
    • 6.4.14 W H Malcolm Ltd.
    • 6.4.15 Wincanton PLC

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ROAD FREIGHT CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Logistics Market Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate