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市場調査レポート
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1692074

北米のテクスチャード植物性タンパク質:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Textured Vegetable Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 191 Pages
納期
2~3営業日
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北米のテクスチャード植物性タンパク質:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 191 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のテクスチャード植物性タンパク質市場規模は2025年に17億4,000万米ドルと推計され、2030年には28億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは10.33%で成長する見込みです。

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フレキシタリアンの増加と流通チャネルによる迅速な適応が市場を押し上げる

  • 2022年には、オン・トレード・セグメントが金額ベースで主要流通チャネルとなり、2017年から2022年にかけて金額ベースで31.11%の成長を記録しました。健康志向の強いミレニアル世代や団塊世代の台頭により、外食チャネル全体でテクスチャード植物性タンパク質のような食品の需要が増加しており、これは消費者の健康とウェルネスへの関心を表しています。植物性食肉の人気が高まるにつれ、KFC、バーガーキング、スターバックスなど、この地域の主要クイックサービス・オペレーターは、植物性食肉メーカーと提携し、これらのアイテムをメニューに取り入れています。
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット・セグメントは、食感調整植物性タンパク質を含む多種多様な嗜好に対応する巨大な売り場面積を持つため、代替肉販売の支配的なチャネルと考えられています。植物性食肉やその他の代用品専用の売り場が、魅力的なオファーとともにこのチャネルでの売上を押し上げています。オンライン・チャネルは商取引外の流通チャネルの中で最も急成長しており、予測期間中のCAGRは15.31%と予測されています。消費者の需要を満たし、植物由来の商品をオンラインで簡単に入手できるようにするため、この分野のプレーヤーは、効率的なeコマース・インフラを急激なペースで開発しています。
  • 売上増加の背景には、フレキシタリアン食の普及があります。2021年現在、米国では24歳から39歳の半数以上(54%)を含む人口の47%がフレキシタリアンです。その結果、彼らの嗜好はテクスチャード植物性タンパク質製品などの植物性タンパク質にシフトし、それゆえオフ・トレードおよびオン・トレード・チャネルを通じて市場を押し上げることになりました。

植物性食品産業への莫大な投資が市場成長を牽引。

  • テクスチャード植物性タンパク質、豆腐、その他の植物性製品のような代替肉製品に対する需要は、2017年から2020年にかけて金額で3%増加しました。しかし、2020年から2022年にかけて、テクスチャード植物性タンパク質のような植物性製品の売上は7.5%増加しました。これは主に、動物性食品の減少、チキンのような味だが100%ベジタリアンであると主張するイノベーション、認証、価格意識よりも健康意識の増加、消費者に新しい品種の食品を採用するよう促す多国籍企業によるマーケティングによるものです。
  • 北米では、米国がテクスチャード植物性タンパク質の最も高い消費量を占めると予想されています。米国は予測期間中、金額ベースで9.37%のCAGRで推移すると予測されています。小売店や外食チャネルにおけるTVPの選択肢は増えています。TVPのような植物性食品は現在、米国中のレストランの48%で見られます。TVPベースのハンバーガーとソーセージのメニュー普及率は、2021年には約20%増加しました。植物由来の肉はファスト・カジュアル店舗で最も強い存在感を示しているが、中規模およびカジュアル・ダイニングのチャネルも遠く及ばないです。
  • カナダはテクスチャード植物性タンパク質市場で第2位の地位を占めています。テクスチャード植物性タンパク質のような植物性製品に対する政府の上乗せ支援は、カーボンフットプリントと温室効果ガスの排出を最小限に抑えることができる高度な栄養を持つ複数の新製品が市場に溢れていることと相まって、カナダ市場の消費者を引き付けています。カナダ政府は最近、公共の安全と緊急事態のために、植物性タンパク質市場に1億5,000万米ドルを投資しました。さらに、この資金は、ひよこ豆、エンドウ豆、レンズ豆、豆類などの豆類のような植物性食肉の調査促進にも使われました。

北米のテクスチャード植物性タンパク質市場動向

政府による取り組みと需要増加が価格の最適化を予想

  • テクスチャード植物性タンパク質の価格は、レビュー期間(2017~2022年)中、32~33米ドルの間で推移しました。大企業が自社ブランドの製品を製造するためのテクスチャ剤としてTVPを購入することがほとんどであるため、市場は極端な価格変動することはありません。しかし、より多くの企業が市場に参入したため、TVP価格はさらに高騰しました。当初はアーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社が市場を独占していました。大豆、小麦、エンドウ豆の価格もTVPのコストに重要な役割を果たしています。
  • 価格上昇は消費者にも外食産業関係者にも影響を及ぼしています。価格の上昇は、食品を購入する際の最大の懸念事項であり、特に主食ではない植物性タンパク質に関してはなおさらです。消費者の多くが買い物行動を変え、より手頃な小売店やブランドを積極的に探すようになっています。ウクライナ戦争、金利の変動、天候パターンの変化、中国の状況はすべて大豆市場に影響を与えます。大豆は現在、過去最高値に近い水準で取引されており、2022年2月には15.20米ドル/ブッシェルとなりました。しかし、大豆は天候に左右されます。ラニーニャとエルニーニョのパターンはいずれも米国の大豆収量にとって大きな要因であり、大豆価格に70%以上の確率で影響を与えます。
  • 植物由来の新しい食肉製品が定期的に市場に投入されるため、TVPの需要は今後大幅に増加すると予測されます。米国政府は、価格低迷による栽培問題に直面している農家を支援するため、緩和努力を行っています。2020年3月に米国議会でCARES(Corona Aid, Relief, and Economic Security)法が可決されました。これに基づいて米国政府は、COVID-19パンデミック時の経済支援のために2兆2,000億米ドルを確保しました。この援助には、中小企業への融資3,490億米ドルが含まれていました。米国の農家は中小企業庁を通じて融資を受けることができます。

北米のテクスチャード植物性タンパク質産業概要

北米のテクスチャード植物性タンパク質市場は断片化されており、上位5社で8.94%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Bob's Red Mill Natural Foods, Cargill Inc., Ingredion Inc., Roquette Freres and Univar Solutions Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • 価格動向
    • テクスチャード植物性タンパク質
  • 規制の枠組み
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル
    • オフ・トレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン・チャネル
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他
    • オン・トレード
  • 国名
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他の北米

第5章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Bob's Red Mill Natural Foods
    • Bunge Limited
    • Cargill Inc.
    • CHS Inc.
    • Dixie Foods
    • Ingredion Inc.
    • International Flavors & Fragrances Inc.
    • MGP Ingredients Inc.
    • NOW Health Group, Inc.
    • Roquette Freres
    • The Scoular Company
    • Univar Solutions Inc.
    • Wholesome Provisions Inc.

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90379

The North America Textured Vegetable Protein Market size is estimated at 1.74 billion USD in 2025, and is expected to reach 2.85 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 10.33% during the forecast period (2025-2030).

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Growing number of flexitarians and quick adaption by distribution channels are boosting the market

  • In 2022, the on-trade segment was the major distribution channel in terms of value, registering a growth of 31.11% by value from 2017 to 2022. The rise of health-conscious millennials and boomers has increased demand for food items like textured vegetable protein across foodservice channels, which, in turn, depicts the health and wellness concerns of consumers. With the growing popularity of plant-based meat, major quick-service operators in the region, such as KFC, Burger King, Starbucks, etc., have partnered with plant meat manufacturers to include these items in their menus.
  • The supermarkets/hypermarkets segment is considered the dominant channel for the sale of meat substitutes owing to its huge retail space catering to a wide variety of preferences, including textured vegetable protein. Dedicated sections for plant-based meat and other substitute products, along with attractive offers, are boosting sales through the channel. The online channel is the fastest-growing among the off-trade distribution channels segment, and it is projected to register a CAGR of 15.31% during the forecast period. To fulfill consumer demand and make it easier to acquire plant-based goods online, players in the sector are developing efficient e-commerce infrastructure at an exponential pace.
  • One of the major reasons behind the increasing sales is the growing adoption of flexitarian diets. As of 2021, 47% of the population in the United States, including more than half (54%) of individuals aged 24 to 39, were flexitarians. This resulted in their preferences shifting toward plant proteins, such as textured vegetable protein products, hence boosting the market through off-trade and on-trade channels.

Huge investments in the plant-based foods industry driving market growth

  • The demand for alternative meat products, like textured vegetable proteins, tofu, and other plant-based products, increased by 3% in value over 2017-2020. However, from 2020 to 2022, there was a 7.5% rise in the sales of plant-based products like textured vegetable proteins, mainly due to a decrease in animal-based food, innovations that claim it tastes like chicken but is 100% vegetarian, certifications, an increase in health consciousness over price consciousness, and marketing by multinational companies encouraging consumers to adopt new varieties of food.
  • In North America, the United States is expected to account for the highest consumption of textured vegetable proteins. The United States is projected to register a CAGR of 9.37% by value during the forecast period. TVP options in retail and foodservice channels are growing. Plant-based foods such as TVP are now found in 48% of restaurants across the United States. The menu penetration of TVP-based burgers and sausages grew by around 20% in 2021. Plant-based meats have the strongest presence at fast-casual outlets, but mid-scale and casual dining channels are not far behind.
  • Canada occupies the second position in the market for textured vegetable proteins. The government's add-on support to plant-based products, like textured vegetable proteins, coupled with multiple new products flooding the market with advanced nutrition that can minimize the carbon footprint and greenhouse emissions, is attracting consumers in the Canadian market. The Government of Canada recently invested USD 150 million in the plant-based protein market for public safety and emergency. Additionally, the funds went toward promoting the research of plant-based meat such as pulses like chickpeas, peas, lentils, and beans.

North America Textured Vegetable Protein Market Trends

Efforts by governments and rising demand are anticipated to optimize prices

  • The price of textured vegetable protein ranged between USD 32 and USD 33 during the review period (2017-2022). The market did not witness extreme price variations as large corporations mostly buy TVP as a texturant to produce their brands' products. However, TVP prices inflated further as more companies entered the market. Archer-Daniels-Midland Company initially dominated the market. The price of soybeans, wheat, and peas also play a key role in the cost of TVP.
  • Rising prices have affected consumers and foodservice professionals alike. Rising prices are a top concern in purchasing food products, especially when it comes to plant-based protein, which is not a staple. A growing number of consumers have altered their shopping behavior and actively look for more affordable retailers and brands. The war in Ukraine, changes in interest rates, shifting weather patterns, and conditions in China all affect the soybean market. Soybeans are currently trading at near-record highs, with USD 15.20/bushel in February 2022. However, they are weather-dependent. La Nina and El Nino patterns are both major factors for US soybean yields and affect soybean prices more than 70% of the time.
  • The demand for TVP is projected to drastically increase in the future, with new plant-based meat products being launched in the market regularly. The US government is making mitigation efforts to support farmers facing cultivation issues due to low prices. The Corona Aid, Relief, and Economic Security (CARES) Act was passed by the US Congress in March 2020. Under this, the US government set aside USD 2.2 trillion to support the economy during the COVID-19 pandemic. This aid included USD 349 billion in loans to small businesses. US farmers are eligible for loans through the Small Business Administration.

North America Textured Vegetable Protein Industry Overview

The North America Textured Vegetable Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 8.94%. The major players in this market are Bob's Red Mill Natural Foods, Cargill Inc., Ingredion Inc., Roquette Freres and Univar Solutions Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 Price Trends
    • 3.1.1 Textured Vegetable Protein
  • 3.2 Regulatory Framework
    • 3.2.1 Canada
    • 3.2.2 Mexico
    • 3.2.3 United States
  • 3.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Distribution Channel
    • 4.1.1 Off-Trade
      • 4.1.1.1 Convenience Stores
      • 4.1.1.2 Online Channel
      • 4.1.1.3 Supermarkets and Hypermarkets
      • 4.1.1.4 Others
    • 4.1.2 On-Trade
  • 4.2 Country
    • 4.2.1 Canada
    • 4.2.2 Mexico
    • 4.2.3 United States
    • 4.2.4 Rest of North America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 5.4.1 Bob's Red Mill Natural Foods
    • 5.4.2 Bunge Limited
    • 5.4.3 Cargill Inc.
    • 5.4.4 CHS Inc.
    • 5.4.5 Dixie Foods
    • 5.4.6 Ingredion Inc.
    • 5.4.7 International Flavors & Fragrances Inc.
    • 5.4.8 MGP Ingredients Inc.
    • 5.4.9 NOW Health Group, Inc.
    • 5.4.10 Roquette Freres
    • 5.4.11 The Scoular Company
    • 5.4.12 Univar Solutions Inc.
    • 5.4.13 Wholesome Provisions Inc.

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR MEAT SUBSTITUTES INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms