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市場調査レポート
商品コード
1690991

英国の大豆たんぱく質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

United Kingdom Soy Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 185 Pages
納期
2~3営業日
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英国の大豆たんぱく質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

英国の大豆たんぱく質市場規模は2025年に2億1,120万米ドルと推計され、2030年には2億5,510万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.85%で成長する見込みです。

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ペット人口の増加と相まって植物性たんぱく質製品に対する需要が増加しているため、2022年にはF&Bと動物飼料が大きなシェアを占める。

  • 英国市場における大豆たんぱく質の用途は、主に飲食品分野が占めています。2022年には、大豆たん白は主に食肉および食肉代替製品サブセグメントでの用途に牽引され、次いで乳製品および乳製品代替製品がそれぞれ数量ベースで23.83%と21.04%を占める。
  • 英国の消費者は、健康志向の高まりにより、動物性たんぱく質製品から植物性たんぱく質製品へとシフトしています。大豆たんぱく質は、他の植物性たんぱく質の中でも消費者に好まれる選択肢であり続けています。2021年には、英国の消費者の約60%が、より健康的であるとして植物性製品にシフトしました。動物性たんぱく質に対するアレルギー反応が高まっているため、ビーガンたんぱく質をベースとした肉の代替品に目を向ける人が増えています。英国では、大豆ベースの食品の消費も政府や様々な協会によって奨励されており、これが同国における大豆たんぱく質強化食品の需要をさらに押し上げています。
  • 動物飼料は市場で2番目のシェアを占めています。予測期間中のCAGRは金額ベースで2.14%と予測されます。石油抽出の製品別である大豆ミールは、粗たんぱく質含有率が44~50%と高く、アミノ酸組成のバランスがとれているため、飼料配合においてトウモロコシミールを補完します。ペットフードでは、濃縮大豆たん白は通常、肉やミートミール原料の一部代替品として、またドライフードや缶詰ペットフードの肉増量剤として使用されます。英国のペット人口は2020年の960万人から2021年には1,020万人に増加するため、ペットフード製剤における大豆たんぱく質の需要を押し上げています。

英国の大豆たんぱく質市場動向

植物性たんぱく質消費の成長は、原料セグメントの主要企業にチャンスを与えます。

  • 健康な成人の推奨たんぱく質摂取量は0.83g/kg/日です。60歳未満の成人の平均たんぱく質摂取量は0.83~2.2g/kg/dです。成人女性の1日平均たんぱく質摂取量は74g、成人男性は100gです。ミレニアル世代とZ世代が、特に植物ベースの食事とサプリメントの需要拡大を牽引しています。これは主に、植物性たんぱく質が、動物性たんぱく質の代わりとなる必須アミノ酸をすべて含む唯一の供給源に急速になりつつあるためです。プロテイン・セグメントの出現は、動物性たんぱく質への依存に伴う環境への影響を削減できる可能性があります。
  • 植物性食品のトップ・ユーザーは、肉の摂取を控えた方が健康にも環境にも良いと考える若年層と都市部の顧客です。英国では来年、肉食をやめるか、ベジタリアンまたはビーガン食を採用する人が増えると予想されます。英国政府は、消費者の健康的なライフスタイルと食生活を推進しています。これは、オーガニックで純度が高く、健康に良いとされる大豆たん白素材にとってチャンスとなります。大豆たんぱく質の一人当たりの消費量は、2016年から2022年にかけて4.6%増加しました。
  • 英国では、2019年から2020年にかけての一人当たりの一週間平均米消費量は111グラムでした。米には、チアミン、リボフラビン、ナイアシン、ビタミンE、亜鉛、カリウム、鉄、食物繊維などの必須栄養素が含まれています。英国国民の平均的な年間米消費量は約5.6kgで、購入量の80%を白米が占めています。民族人口の拡大と食生活の多様化により、英国の米消費量は大幅に増加すると予想されています。

英国の大豆たんぱく質産業概要

英国の大豆たんぱく質市場は断片化されており、上位5社で31.43%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Archer Daniels Midland Company, Brenntag SE, International Flavors & Fragrances, Inc., Kerry Group PLC and Wilmar International Ltd(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • エンドユーザー市場規模
    • ベビーフードおよび乳児用調製乳
    • ベーカリー
    • 飲料
    • 朝食用シリアル
    • 調味料/ソース
    • 菓子類
    • 乳製品および乳製品代替製品
    • 高齢者栄養・医療栄養
    • 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
    • RTE/RTC食品
    • スナック
    • スポーツ/パフォーマンス栄養
    • 動物飼料
    • パーソナルケアと化粧品
  • たんぱく質消費動向
    • 植物
  • 規制の枠組み
    • 英国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 濃縮物
    • アイソレート
    • テクスチャー/加水分解
  • エンドユーザー
    • 飼料
    • 飲食品
      • サブエンドユーザー別
      • ベーカリー
      • 飲料
      • 朝食用シリアル
      • 調味料/ソース
      • 乳製品・乳製品代替品
      • 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
      • RTE/RTC食品
      • スナック
    • サプリメント
      • サブエンドユーザー別
      • ベビーフードおよび乳児用調製乳
      • 高齢者栄養および医療栄養
      • スポーツ/パフォーマンス栄養

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • A. Costantino & C. spa
    • Archer Daniels Midland Company
    • Brenntag SE
    • Fuji Oil Holdings Inc.
    • International Flavors & Fragrances, Inc.
    • Kerry Group PLC
    • The Scoular Company
    • Wilmar International Ltd

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90162

The United Kingdom Soy Protein Market size is estimated at 211.2 million USD in 2025, and is expected to reach 255.1 million USD by 2030, growing at a CAGR of 3.85% during the forecast period (2025-2030).

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F&B and animal feed together accounted for major share in 2022 due to increasing demand for plant based protein products coupled with rising pet population across the country

  • The applications of soy protein in the UK market are majorly dominated by the food and beverage segment. In 2022, soy protein was mainly driven by applications in the meat and meat alternative products sub-segment, followed by dairy and dairy alternative products, accounting for 23.83% and 21.04% by volume, respectively.
  • UK consumers are shifting from animal protein products to plant-based protein products due to rising health consciousness. Soy protein continues to be customers' preferred option among all other plant-based proteins. In 2021, around 60% of UK consumers shifted toward plant-based products as they are considered healthier. More people are turning to vegan protein-based meat replacements due to the rising allergic reactions to animal proteins. In the United Kingdom, the consumption of soy-based foods is also encouraged by the government and various associations, which is further boosting the demand for soy protein-fortified foods in the country.
  • Animal feed held the second major share in the market. It is projected to register a CAGR of 2.14%, by value, during the forecast period. Soybean meal, which is the by-product of oil extraction, has a high crude protein content of 44-50% and a balanced amino acid composition, making it complementary to maize meal for feed formulations. In pet food, soy protein concentrates are typically used as a partial substitute for meat and meat meal ingredients and as a meat extender in dry and canned pet foods. The UK pet population increased from 9.6 million in 2020 to 10.2 million in 2021, thus boosting the demand for soy protein in pet food formulations.

United Kingdom Soy Protein Market Trends

The growth of plant protein consumption fuels opportunities for key players in the ingredients segment

  • The recommended intake of proteins for adults in good health is 0.83 g/kg/d. The average intake of protein consumption ranges from 0.83 to 2.2 g/kg/d for an adult under 60 years of age. The average daily intake of proteins for adult women is 74 g, and for adult men, it is 100 g. Millennials and Gen Z are particularly driving the growing demand for plant-based diets and supplements. This is primarily because plant-based proteins are rapidly becoming the only source of all the essential amino acids that can replace animal protein. The protein segment's emergence can potentially reduce the environmental impact associated with the country's reliance on animal protein.
  • The top users of plant-based foods are young and urban customers who believe consuming less meat is better for their health and the environment. An increasing number of people in the United Kingdom are expected to give up meat or adopt a vegetarian or vegan diet in the coming year. The UK government promotes a healthy lifestyle and diet among its consumers. This offers an opportunity for the soy protein ingredient, which is considered organic, pure, and healthful. The per capita consumption of soy protein favorably increased by 4.6% in 2022 from 2016.
  • In the United Kingdom, the average amount of rice consumed per person per week from 2019 to 2020 was 111 grams. Rice contains essential nutrients such as thiamine, riboflavin, niacin, vitamin E, zinc, potassium, iron, and fiber. The average British citizen consumes about 5.6 kg of rice annually, with white rice accounting for 80% of purchases. Due to the country's expanding ethnic population and increased dietary variety, rice consumption in the United Kingdom is anticipated to increase significantly.

United Kingdom Soy Protein Industry Overview

The United Kingdom Soy Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 31.43%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Brenntag SE, International Flavors & Fragrances, Inc., Kerry Group PLC and Wilmar International Ltd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 End User Market Volume
    • 3.1.1 Baby Food and Infant Formula
    • 3.1.2 Bakery
    • 3.1.3 Beverages
    • 3.1.4 Breakfast Cereals
    • 3.1.5 Condiments/Sauces
    • 3.1.6 Confectionery
    • 3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
    • 3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
    • 3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
    • 3.1.10 RTE/RTC Food Products
    • 3.1.11 Snacks
    • 3.1.12 Sport/Performance Nutrition
    • 3.1.13 Animal Feed
    • 3.1.14 Personal Care and Cosmetics
  • 3.2 Protein Consumption Trends
    • 3.2.1 Plant
  • 3.3 Regulatory Framework
    • 3.3.1 United Kingdom
  • 3.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Form
    • 4.1.1 Concentrates
    • 4.1.2 Isolates
    • 4.1.3 Textured/Hydrolyzed
  • 4.2 End User
    • 4.2.1 Animal Feed
    • 4.2.2 Food and Beverages
      • 4.2.2.1 By Sub End User
      • 4.2.2.1.1 Bakery
      • 4.2.2.1.2 Beverages
      • 4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
      • 4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
      • 4.2.2.1.5 Dairy and Dairy Alternative Products
      • 4.2.2.1.6 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
      • 4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products
      • 4.2.2.1.8 Snacks
    • 4.2.3 Supplements
      • 4.2.3.1 By Sub End User
      • 4.2.3.1.1 Baby Food and Infant Formula
      • 4.2.3.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
      • 4.2.3.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 5.4.1 A. Costantino & C. spa
    • 5.4.2 Archer Daniels Midland Company
    • 5.4.3 Brenntag SE
    • 5.4.4 Fuji Oil Holdings Inc.
    • 5.4.5 International Flavors & Fragrances, Inc.
    • 5.4.6 Kerry Group PLC
    • 5.4.7 The Scoular Company
    • 5.4.8 Wilmar International Ltd

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms